СТЕМ- ПРОЕКТУ на тему: «Штучна екосистема шкільного подвір’я».

Про матеріал

Розроблений Стем проект з метою підвищити рівень екологічної свідомості учнів та покращити екологічний стан довкілля, а також залучити учнів до практичної діяльності з розв'язання проблем навколишнього середовища місцевого значення.

Проект об'єднав 4 навчальні предмети:.

Екологія

Біологія

Математика

Труд. навчання

Тема:Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть.

Тема:Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища

Тема:Площа многокутників

Тема: Підбір і посадка рослин для озеленення

Перегляд файлу

ПРЕЗЕНТАЦІЯ СТЕМ- ПРОЕКТУ

   Екологічні проблеми сучасності вимагають  приділяти більше уваги формуванню екологічної свідомості, розуміння оточуючого світу і себе. Сьогодні екологічне виховання підростаючого покоління стало загальною потребою суспільства. Причини та наслідки негативних екологічних ситуацій, можливість і необхідність подолання екологічної кризи – ці питання є обов’язковою складовою шкільної екологічної освіти.

Тому на засіданні творчої групи вчителів і школярів Марківської ЗОШ було прийнято рішення розробити і втілити у життя   СТЕМ-проект на тему: «Штучна екосистема шкільного подвір’я».

 Мета проекту підвищити рівень екологічної свідомості учнів та покращити екологічний стан довкілля, а також залучити учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища місцевого значення.

Проект обєднав 4 навчальні предмети:.

Екологія

Біологія

Математика

Труд. навчання

Тема:Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть.

Тема:Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища

Тема:Площа многокутників

 

Тема: Підбір і посадка рослин для озеленення

6.Завдання проекту в розрізі кожного предмету

Екологія

  • ознайомити учнів з категорією « біорізноманіття;
  • розглянути генетичне, видове й екосистемнебіорізноманіття, причини й наслідки його деградації, розвивати навички порівняння й аналізу на основі фактів;
  • систематизувати знання учнів про екологічні проблеми, взаємозв’язки між природою, господарською діяльністю людини та її здоров’ям;
  • сприяти розвиткові екологічного мислення, ініціативності, лідерських якостей учнів;
  • виховувати почуття власної відповідальності за збереження різноманіття на Землі, відповідальності за її майбутнє.

Біологія

  • характеристика абіотичних факторів Донецького регіону;
  • формування структури екосистеми лугу;
  • порівняння природної екосистеми лугу з полем, де вирощують соняшник;
  • порівняння природної екосистеми змішаного лісу з садом плодових дерев;
  • визначення рослин, які найбільш раціонально використовувати у озелененні пришкільної території.

Математика

  • сформувати в учнів уявлення про площу многокутника, одиницю вимірювання площ, властивості (аксіоми) площ; працювати над засвоєнням учнями ідеї доведення теореми про площі прямокутника та квадрата..
  • навчитись оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині, встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності, розв’язувати задачі практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів,використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях, вирішувати життєві проблеми;
  • формувати вміння застосовувати теореми для обчислення площ прямокутника і квадрата
  • розвивати вміння використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію,унаочнювати математичні моделі, висловлювати власнудумку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів;
  • виховувати вміння співпрацювати в команді; аналізувати власну економічну ситуацію, ощадне та бережливе відношення до природних ресурсів, чистоти довкілля.

Труд. навчання

  • ознайомити з поняттям про ландшафтний дизайн та озеленення,
  •  розширити знання про рослини, їх види,значення в житті людей,
  • формувати знання, уміння та навички з підбору та догляду за рослинами,
  •  сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів, художньо-естетичних смаків, фантазію і уяву і творчої активності,
  • сприяти розвитку інтересу до пізнання природи за допомогою спостережень ,
  • сприяти виховуванню наполегливості, цілеспрямованості, вміння

співпрацювати в команді ;

  • виховувати  почуття бережливого ставлення до природи;
  • формувати дбайливе ставлення до здоров’я, культуру праці.

Очікувані результати

Труд. навчання

-вивчення ландшафтного дизайну та  розширення знань про рослини, їх види,значення в житті людей,

  • сформувати знання, уміння та навички з підбору та догляду за рослинами,
  • висадка  рослин на пришкільній території;
  • розвинути пізнавальні інтереси учнів, художньо-естетичні смаки, фантазію і уяву і творчу активность, інтерес до пізнання природи за допомогою спостережень ,
  • виховатинаполегливость, цілеспрямованость, вміння співпрацювати, любов до рідного краю, бажання зберегти і примножувати  природу, милуватись її красою
  • висадка  рослин на пришкільній території.

Математика

- навчитись обчислювати площі многокутників;

- побудова плану  шкільної ділянки.

Біологія

  • навчитись спостерігати за природними обєктами;
  • розвинути логічне мислення під час порівняння природних обєктів;
  • визначення  декоративних квіткових рослин  для вирощування на шкільній ділянці, найбільш пристосованих до умов Донецького регіону;
  • створення банку даних рослин с. Маркове (міні-довідник).

Екологія

  • навчитись визначати екологічні проблеми своєї місцевості, причини деградації біорізноманіття;
  • розвинути в учнів екологічне мислення, лідерські якості;
  • виховувати відчуття відповідальності за екологічний стан Землі.
  • створення фотоколажу « Причини руйнування природних екосистем Донецького регіону» 

9.Етапи виконання  проекту

Екологія

І  етап – Що таке біорізноманіття

ІІ етап  - причини деградації біорізноманіття

ІІІ етап  - аналіз  біорізноманіття своєї місцевості ( с. Маркове)

IVетап-  збереження різноманіття – обов`язок

 Біологія

І етап  - Аналіз особливостей кліматичних умов місцевості за календарем спостереження

ІІ етап -Підібрати рослини для висадки на пришкільній території

 ІІІ етап -   Висадка рослин на пришкільній території

IVетап -     Ознайомлення учнів з видами декоративних рослин

Кожного

Математика

І етап     Розрахувати  план шкільної ділянки

 

Трудове навчання

І етап -  Вивчення  ландшафтного дизайну та  розширення знань про рослини, їх види,значення в житті людей.

ІІ етапВисадка рослин на пришкільній території

ІІІ етап – Догляд за рослинами

 

 

.

`10.Хід виконання проекту

Екологія

  1. Актуалізація знань з теми: « невиснажливе природокористування»
  2. Визначення причин деградації біорізноманіття
  3. Аналіз  біорізноманіття своєї місцевості
  4. Створення фото колажу

Кінцевий продукт –  фото колаж «Причини руйнування природних екосистем Донецького регіону»

    Біологія

  1. Актуалізація знань з теми: «Надорганізмові  рівні організації живої природи»
  2. Робота з поняттєвим апаратом: популяція, екологічна ніша, природне середовище, популяційні хвилі, структура екосистеми, біотичні фактори, абіотичні фактори, антропогенний фактор, зона оптимального існування виду.
  3. Створення банку даних рослин с. Маркове (міні-довідник)

Кінцевий продукт  - міні-довідник « Рецепти лікарських рослин по-Марківськи»

Математика

  1. Актуалізація знань учнів з теми « Площа многокутників»
  2. Вивчення теми « Площа многокутників»
  3. Виготовлення плану пришкільної  ділянки

   Трудове навчання

  1. Актуалізація знань учнів з теми вирощування рослин
  2. Вивчення  різних  способів і технік створення зелених куточків ландшафтного дизайну
  3. Практична робота:

№ 1. Ландшафтне проектування фрагментів довкілля

№ 2. Висадка рослин на пришкільній території

  1. Презентація своєї роботи.

 

 

Досягнуті результати:

- сформували в учнів усвідомлення  себе частиною екосистеми, активну життєву позицію щодо охорони екології навколишнього середовища через участь у практичній діяльності;

-визначили екологічні проблеми своєї місцевості, причини деградації біорізноманіття;

-  ознайомили з поняттям про ландшафтний дизайн та озеленення,

 розширили знання про рослини, їх види,значення в житті людей,

уміння та навички з підбору та догляду за рослинами,

- визначили рослини, які найбільш раціонально використовувати  в озелененні пришкільної території;

  • виховували почуття власної відповідальності за збереження різноманіття на Землі,

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\DSCN5950.jpg

Кінцевий продукт проекту - створення макету пришкільної ділянки.

 

 

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
4960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку