5-days school STEM Camp
for children 7-8th form
“Environmental protection”
5th day: Unexpected fruits
Мета: викликати в учнів бажання дізнаватися нове, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, природних ресурсів, ознайомити з альтернативними видами енергії, розвивати логічне мислення, вміння працювати у команді, швидкість реакцій.
Обладнання: приладдя для експерименту
Хід роботи:
-
Привітання. Організаційний момент. Ознайомлення з планом роботи СТЕМ табору на п’ятий день.
-
Знайомство з винахідником Олександром Волтом та його роботами. (презентація слайд 1-4)
-
Розробка проекту по виробці електричної енергії фруктами та овочами.
Materials:
-
Various fruits and vegetables (such as a lemon, potato, orange, tomato, kiwi)
-
Multi-meter
-
LED
-
Alligator clip leads
-
Tri-fold cardboard display board
-
Copper and zinc electrodes
-
(optional) Small 1.5 volt electric hobby motor.
Research Questions (слайд 5)
What to do:
-
Prepare the fruits for this project by squeezing them on all sides with the hands. Make sure not to squeeze too tightly and break the skin!
-
Stick the zinc electrode all the way into the first fruit to be tested.
-
Place the copper electrode on the opposite side.
-
Connect the longer of the two LED leads to the copper strip and the shorter lead to the metal strip using a pair of alligator clips.
-
Observe and record what happens.
-
If the LED lights up, also record how long the LED stays lit.
-
Measure the current using the multi-meter.
-
Repeat the same procedure using a different fruit. Record the results for each time.
-
Record the data in a table similar to the one shown.
Current (milliamps)
|
Lemon
|
Potato
|
Orange
|
Tomato
|
Kiwi
|
Trial 1
|
|
|
|
|
|
Trial 2
|
|
|
|
|
|
Trial 3
|
|
|
|
|
|
Average
|
|
|
|
|
|
-
Using the data in the table, plot a bar graph with name of fruit along the x-axis and current along the y-axis.
Author: Mike Calhoun
-
Підведення підсумка дня та тижня. Програма www.menti.com - створюємо хмаринку слів зі своїх вражень (код 392755).