STEM-день для учнів початкових класів в інклюзивному середовищі (діти з порушенням зору) Тема:"Вода в почуттях і відчуттях"

Про матеріал
Молодші школярі вчаться помічати в процесі пізнання окремих дисциплін єдність та цілісність усього навчального матеріалу через STEM-підхід
Перегляд файлу

Олена ДЕРЕВ’ЯНКО

 

STEM-ДЕНЬ

для учнів початкових класів в інклюзивному середовищі

 (діти з порушеннями зору)

Тема: «Вода в почуттях і відчуттях»

S - природничі науки. Робота над проектом: попередня робота – теоретичне ознайомлення з програмовим матеріалом за темою «Вода» згідно класу.

І. Підготовчий етап: розроблення плану проекту, об’єднання дітей у групи, ознайомлення з темою проекту, проведення інструктажів. Гра «Екскурсія».

ІІ. Планування роботи: ознайомлення учнів з метою роботи та завданнями для груп, розподіл обов’язків між членами кожної групи, пошук учнями інформації, визначення шляхів виконання завдань. М/ф або аудіо- казка «Капітошка».

ІІІ. Зорові вправи, фізхвилинки після кожного етапу діяльності.

IV Дослідницький та пошуковий етап: робота учнів над індивідуальними та груповими завданнями.

1-ша група - пошук цікавинок про воду «Вода знайома та загадкова», проведення досліду.

2-га група - учні готують повідомлення з теми «Як економно використовувати воду», готуються до обговорення прислів’їв.

3-тя група - учні готують повідомлення з теми «Коли водойми дякують, а коли ображають», проведення досліду.

4-та група - учні готують повідомлення з теми «Вода – руйнівник чи вода – рятівник?» та презентацію на тему «Стихійні лиха».

V Мистецький компонент. Образотворча, технологічна діяльність з музичним супроводом. Дослід.

VI Узагальнюючий етап: обговорення отриманих даних, оформлення творчого звіту.

Всесвітній день водних ресурсів – 22 березня із 1992 року. Мета проведення цього Дня є підвищення інформованості про те, у якій мірі освоєння водних ресурсів сприяє підвищенню рівня продуктивності економіки та соціального благополуччя. Водні ресурси – це вода у рідкому, твердому та газоподібному стані та її розподіл на Землі.

Природа, її невичерпне багатство і різноманітність – головне джерело думки, головна школа розвитку розумових здібностей. А чим більше інтелектуально зростає людина, тим сильніша у неї потреба пов’язувати знання з життям, з активною громадською діяльністю. [4, с. 101]

T – технології

Дослід 1. «Суперводяна лупа»

Потрібно:1 лист картону, 1 ножиці,1 лист прозорої плівки, вода, газета.

Що треба зробити: вирізати з картону оправу лупи, наклеїти на отвір (круглий) прозору плівку, обережно налити трохи води на плівку та спробувати через лупу розглянути газету.

Що відбувається? Літери на газеті будуть збільшені.

Чому це відбувається? Краплі води діють, як лінзи, збільшуючи літери. Промені сонця потрапляють на «водяну лінзу» і відбувається заломлення. При виході променів із лінзи з’являється збільшена картинка предмету.

Дослід 1. «Спраглі» родзинки.

Потрібно: родзинки, 1 склянка, вода, 1 ложка.

Що треба зробити: наповнити склянку до половини родзинками, додати туди води і добре перемішати ложкою.

Що відбувається? Приблизно через 3-4 години тверді, зморщені родзинки, які були до цього, стануть м’якими, товстими і надутими.

Чому це відбувається? Родзинка – це стигла і висушена ягода винограду. Вода проникає у саму родзинку. За рахунок чого вона і збільшується у розмірі. [9, с. 117]

R - читання + письмо

Робота з прислів’ями: обрати, записати, прочитати і пояснити.

  • До доброї криниці стежка утоптана.
  • Не плюй у криницю, бо доведеться напитися.
  • Треба нахилитися, щоб із криниці напитися.

Хвилинка народознавства. Пошук, запис та читання.

  • Як сніг на голову – так кажуть, коли хтось несподівано з’являється чи щось раптово стається.
  • Як у тумані – так кажуть, коли щось не сприймають або погано розуміють

Перегляд М\ф або прослуховування аудіоказки Капітошка, обговорення.

Гра «Екскурсія». Учитель пропонує учням уявити, що вони на екскурсії до живої природи. Учитель демонструє таблички з написами: «щоД -Дощ», «нігС - Сніг», «Лді - Лід», «каічР - Річка», …учні з розрізаних літер складаю слова, записують, читають і розповідають, що вони знають про це…

E  - інженерія

Конструювання «Сніговика» з паперових смужок або розробка макета дидактичного посібника  «Колообіг води в природі».

A - мистецтво

  1. Образотворча діяльність - аплікація із рваного паперу «Зимова хмаринка». Методичні рекомендації - Демонстрування: І. Айвазовський «Група хмарин», «Буря». Слухання: К. Дебюссі «Сніг танцює».
  2. «Море, море, без краю просторе, руху повне й водночас спокою… Образотворча діяльність – передача різних станів моря лініями та кольором. Методичні рекомендації – демонстрування картин художників-мариністів. Поети про море. Співвідношення кольору й художнього слова. Поняття – мариніст, «марина», лінія, художнє слово.
  3. Музика та колір. Образотворча діяльність – малювання за уявою під час слухання музики. Пластичні етюди. Методичні рекомендації – демонстрування М. Чурльоніс «Соната моря»

Оригамі «Карнавал сніжинок». [10, с. 39]

Дослід 3. «Музика при участі води»

Потрібно: 8 склянок, бажано однакових, вода, 1 олівець.

Що треба зробити: наповнити склянки різною кількістю води і поставити їх на стіл в один ряд, по колу легенько постукати олівцем по кожній склянці.

Що відбувається? Кожна склянка буде звучати по-різному. Чим менше води в склянці, тим вище буде звук.

Чому це відбувається? Під час биття по склянці проходить вібрація. Чим менше води знаходиться в склянці, тим швидше проходить вібрація і звук стає вищим. [9, с. 118]

M - математика

 Вимірювання та порівняння відрізків при виготовленні деталей виробу, логічне мислення, вправляння в обчислювальних навичках за змістом та тематикою заняття.                           

Учні молодшої ланки  технологічні процеси виконання виробів з різного матеріалу доповнюють та модернізують залученням міжпредметних знань або екологічні, природничі теми розглядають, закріплюють в процесі виготовлення макетів, образами із використанням технолого-математичних підходів. Тобто молодші школярі вчаться помічати в процесі пізнання окремих дисциплін єдність та цілісність усього навчального матеріалу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Хромчихіна О.О., Кармаліт О.Б. STEM-проекти для початкової школи. – Х.: Вид.група «Основа». - 2020.
  2. Корнієнко Т.П. Роль води в природі. Проектна діяльність з природознавства //Науково-методичний журнал «Початкове навчання та виховання». – 2019. - №16-18 – с.101.
  3. Шульга О. Роль STEM-уроків у навчанні дітей з особливими освітніми потребами. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https: // barna-consult.com
  4. Весняні досліди для допитливих // Часопис «Позакласний час». – 2008. - №8. – с.117.
  5. Сухань О. Азбука мистецтва // Газета «Початкова школа». – червень 2009.- №22-23. – с. 39.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
7 січня 2022
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку