Авдіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Аністратенко С. Каширіна Т.
STEM-проект
для учнів 2 класу
Міри часу. STEM-проект для учнів 2 класу. / Аністратенко С.П., КаширінаТ.А. — м. Авдіївка Донецької області, 2018, 32 с
Рецензент Сіліна Л.І., директор Авдіївської загальноосвітньої школи І-
ІІІ ступенів №7
Посібник складено для учителів, батьків, учнів, які мають зацікавленість у створенні умов для поглиблення, вдосконалення знань з використання сучасних платформ для творчості: Lino, Google, Tagul, Drive. У ході виконання завдань проекту учні навчаться визначати час за годинником, познайомляться з таблицею «Міри часу», виконуватимуть дії з іменованими числами, створять програму, що імітує аналоговий годинник, отримають знання про зміну дня і ночі, про рух Землі навколо своєї вісі.
У посібнику дається повний набір документів для проекту, є таблиця досягнень для поточного відслідковування для вчителя та самоаналізу виконаної роботи для учнів.
Матеріал посібника відповідає вимогам НУШ.
STEM-проект «Міри часу».................................................................................. 6
Мета проекту:........................................................................................................ 7
Завдання проекту: ................................................................................................. 7
Синхронізація програм:........................................................................................ 7
Етапи проекту: термін реалізації проекту:......................................................... 9
Забезпечення проекту..................................................................................... 10
Науково-методичне.................................................................................... 10
Зміст завдань:............................................................................................. 11
Матеріально-технічне............................................................................... 13
Очікувані результати................................................................................. 13
Підсумковий результат (опис продукту)................................................ 15
Скріншоти та фото кінцевого продукту................................................. 15
Конспекти уроків............................................................................................ 18
Природознавство............................................................................................. 18
Інформатика.................................................................................................... 22
Математика...................................................................................................... 26
Трудове навчання............................................................................................ 30
Додатки................................................................................................................ 34
Емблеми команд ............................................................................................. 34
Згода батьків.................................................................................................... 35
Література............................................................................................................ 36
Інформація про авторів: |
|
ПІБ |
Аністратенко Світлана Петрівна |
місце роботи |
Авдіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 відділу освіти військовоцивільної адміністрації м. Авдіївки |
посада |
вчитель початкових класів |
педагогічне звання |
старший вчитель |
стаж педагогічної діяльності |
33 роки |
ПІБ |
Каширіна Тетяна Анатоліївна |
місце роботи |
Авдіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 відділу освіти військовоцивільної адміністрації м. Авдіївки |
посада |
вчитель інформатики |
педагогічне звання |
немає |
стаж педагогічної діяльності |
17 років |
STEM-проект «Міри часу»
Знання одиниць часу є надзвичайно важливим для учнів другого класу. Першою необхідністю для цього віку є надбання практичних навичок, які дадуть змогу бути компетентним у суспільстві, розвивають обчислювальні навички, збагачують усне мовлення учнів, розширюють знання із сучасних інформаційних технологій. Робота над даним проектом виховує почуття любові до усної народної творчості українського народу, бажання вчити та поглиблювати наукові надбання нашої держави.
STEM-проект «Міри часу» — це дослідження для дітей, терміном на три тижні, але знання, отримані під час вивчення, будуть корисними й важливими в подальшому житті. Упродовж цього терміну вони шукатимуть відповідь на головне питання проекту — для чого людині потрібний годинник, як ним користуватись . Учні поступово долатимуть труднощі, що з’являтимуться при вирішенні завдань з математики, інформатики, природознавства, трудового навчання за допомогою порад вчителя, батьків, сторінок сайту проекту.
вчити учнів порядку визначення часу за годинником, застосовуючи знання при виконанні завдань з предметів: математики, інформатики, природознавства, трудового навчання;
розширити уявлення учнів про види годинників, про матеріали, з яких створюють аналоги годинників та їх роль у житті людини;
розкрити залежність життя людини від часу, розвивати пізнавальний інтерес до програмування та інформаційних технологій; спонукати учнів до творчої дослідницької та пошукової діяльності;
виховувати в учнів почуття відповідальності, дбайливе ставлення до часу, до усної народної творчості;
здійснити пошук інформації про типи й види годинників; ознайомити учнів з моделями годинників;
навчити ними користуватись та застосовувати у повсякденному житті;
розвивати навички пошуку інформації і використовувати знайдене з урахуванням етики та авторських прав;
ознайомити з он-лайн середовищем програмування tynker.com; вчити створювати програму для аналогового годинника в середовищі програмування Scratch;
формування навичок компетентності в розв’язанні логічних задач та задач із програмування;
формувати активну життєву позицію через аналізування виконаних завдань при заповненні таблиці досягнень;
формувати вміння представляти результати власної роботи через наповнення сторінки команди;
розвивати загально-культурну грамотність.
1. Підготовчий етап (22.01.2018- 28.01.2018)
2. Основний етап (29.01.2018 - 04.02.2018)
3. Заключний етап (05.02.2018 -11.02.2018)
Проект створено для оволодіння учнями новими навичками з математики, природознавства, трудового навчання, а також Інтернетсервісами, які, по-перше, дозволяють розширити способи зацікавлення учасників проекту, більш наочно представити результати, та, по-друге, дозволяють учасникам показати себе та порівняти себе з іншими, подивитись на інших. Тому для розміщення завдань та виконаних вправ створено сайт проекту https://sites.google.com/view/2-18.
Завдання проекту займають термін у три тижні, психологічно це оптимальний час для проектів для учнів другого класу.
На сайті на початку роботи розміщено:
ü Стартову презентацію
ü Фільмотеку
ü Буклет проекту
ü Корисні матеріали
ü Таблицю досягнень учасників команди
ü Поради щодо ролі родини у проекті, як домашні близькі можуть допомагати дитині
ü Рекомендації щодо організації безпечної роботи в Інтернеті
ü Заготовки сторінок команд (трьох)
ЗАВДАННЯ |
ВИКОНАВЕЦЬ |
Етап 1. Підготовчий Крок 1. На старт! 1. Подивитись стартову презентацію проекту. 2. Ознайомитись з правилами безпечної поведінки в мережі Інтернет. 3. Заповнити сторінку команди, а саме: вказати назву, девіз, емблему, склад команди (ім'я та роль, наприклад, капітан, літератор, художник, фотограф, тощо). 4. Заповнити таблицю досягнень учнів. |
Учні Учні
Учні
Вчитель |
Етап 2. Основний Крок 2. Природознавство 1. Продемонструвати дію прилада телурія (дати поняття про зміну дня й ночі, пір року). |
Вчитель
Учні
Учні та вчитель |
2. Познайомити з найточнішим годинником у світі (показ фрагментів фільму «Атомний годинник») 3. Створити таблицю «Міри часу». 4. Заповнити таблицю досягнень учнів. |
Вчитель |
Крок 3. Інформатика 1. Ознайомитись з інструментами он-лайнового середовища програмування — на сайті https://www.tynker.com/hour-of-code/analog-clock та створити програму для руху стрілок годинника, 2. Закріпити виконання цього ж завдання в середовищі програмування Scratch. 3. Презентувати результати роботи команд 4. Створити електронну газету з прислів’ями, приказками та малюнками. 5. Заповнити таблицю досягнень учнів. |
Учні
Учні
Учні
Учні Вчитель |
Крок 4. Математика 1. Знайти в Інтернеті інформацію про види та типи годинників 2. Ознайомити учнів з мірами часу, вчити розв’язувати приклади та задачі з іменованими числами. 3. Встановлювати відповідність між часом певного годинника та його числовим позначенням. 4. Створити гру «Котра година?» 5. Заповнити таблицю досягнень учнів. |
Учні (за власним вибором)
Учні
Вчитель |
Крок 5. Трудове навчання 1. Повторити правила техніки безпеки при роботі з ножицями, клеєм, циркулем. 2. Виготовити модель годинника. 3. Презентувати електронну газету з прислів’ями, приказками та малюнками. 4. Заповнити таблицю досягнень учнів. |
Учні
Учні Учні Учні Вчитель |
Етап 3. Заключний |
|
Крок 6. Висновки 1. Презентувати готові моделі годинників. 2. Подарувати декілька моделей першокласникам 3. Відзначити активних учасників проекту |
Учні Учні Вчитель |
Стартову презентацію розраховано для демонстрації на батьківських зборах у кабінеті класу, учнів якого планується залучити до проекту, і в кабінеті інформатики на одному з уроків інформатики або після уроків. Окрім стартової презентації батьки отримують буклети проекту для того, щоб вдома буклет нагадував учасникові про його роботу у команді. Для виконання завдань проекту можна використовувати кабінет інформатики з виходом в Інтернет, також треба запропонувати режим використання вільного часу після уроків або планувати залучення завдань проекту на уроках інформатики на практичних заняттях. Для нагородження команд необхідно роздрукувати сертифікати, доречним стане також обговорення можливості нагородження команд солодкими або іншими призами за порадами батьків або класних керівників.
У результаті виконання проекту очікується повне або часткове виконання завдань, нагородження активних учнів. У результаті будуть створені такі продукти:
Міні-продукт Локація
Гра «Котра година?» на сайті Learningapps.com на
Гра «Міри часу» сайті Learningapps.com
Газета з прислів’ями, плакат на сайті lino.com
приказками та малюнками. Колекція розв’язків задач з основ програмування |
сторінки команд на сайті проекту |
Словничок сторінка на сайті проекту
Вправи на побудову круга за допомогою циркуля та визначення центру, радіуса.
Тема. Чому буває день і ніч?
Мета:
ознайомити учнів з обертанням Землі навколо своєї вісі як причиною зміни дня і ночі;
допомогти учням
з’ясувати послідовність подій протягом доби;
закріпити знання про явища природи;
розвивати вміння аналізувати й знаходити шляхи розв’язання проблеми, що розглядається;
виховувати інтерес до пізнання світу.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка д/з (запитання підручника) 2. Робота над загадками:
а) до вечора гине, а з ранку оживає? (День)
б) підходити до будинку стала, з неба сонце
вкрала. (Ніч)
в)чорна корова всіх поборола. (Ніч) — Діти, чим день відрізняється від ночі?
— Чому вдень ясно?
— Чому вночі темно? (Немає сонця)
III. Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення теми й мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, що Земля обертається навколо своєї вісі, чому буває день і ніч, що таке доба
2. Робота з підручником (с. 12-13): розгляньте малюнки і дайте відповіді на запитання — Яку форму має планета Земля?
— Як називається зменшена модель Земної кулі?
— Про що можна дізнатись завдяки глобусу?
— Як називається умовна лінія, навколо якої обертається Земля?
Розгляньте малюнок
на с. 13
— Із чого їжачок Хитрячок виготовив модель Землі?
— Що таке доба?
— Скільки вона триває?
3. Пояснення вчителя
— Одиниці вимірювання часу пов’язані з рухом нашої планети Земля
навколо Сонця, рухом Місяця навколо Землі, обертанням Землі навколо власної осі. Земля робить повний оберт навколо Сонця приблизно за 365 діб і 6 годин. Це один рік. Для зручності лічби з давніх часів прийнято, що 3 роки налічують по 365 днів у кожному, а четвертий — високосний — 366.
Рік поділяють на 12 місяців. Проміжок часу обертання навколо своєї вісі становить 1 добу. Доба має 24 години. Година — 60 хвилин. Одна хвилина — 60 секунд.
4. Дослідницька лабораторія
За допомогою телурія показати зміну освітлення Землі впродовж доби.
— Як ви вважаєте, що більше Земля чи Сонце?
— Який шлях проходить Сонце небосхилом упродовж дня? (за підручником)
Наші предки не могли знати, велике Сонце, чи мале.
Виявилось, якщо намалювати Сонце розміром як апельсин, то Земля буде розміром з макове зернятко (демонстрація). І маса Сонця теж велика.
IV. Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте. І за парти тихо сядьте.
V. Узагальнення й систематизація знань 1. Робота в групах:
а) завдання для трьох команд:
Перша команда «Жайворонки»: підкреслити те, що відбувається вдень, синім кольором.
Друга команда «Совенята»: підкреслити слова, що відносяться до ночі, коричневим кольором.
Третя команда «Зірочки»: жовтим кольором підкреслити події, що не відносяться до часу доби.
(Слова: спека, зірки, політ кажанів, спів птахів, Місяць на небі, туман, високе Сонце, прохолода, снігопад, веселка)
б) запитання для команд:
— Уявіть, як змінився б наш світ, якби обертання Землі припинилось? (Можливі висновки груп) —Спекотно — нестача води.
— На частині, що не буде освітлена Сонцем, буде дуже холодно, не ростимуть рослини, буде довга ніч.
2. Робота над прислів’ями
У ході проекту ви шукали прислів’я, приказки, які пов’язані з мірами часу.
а) зачитайте прислів’я;
б) гра «Лото».
Зберіть прислів’я із слів: доба, день, ніч, пріч. (День і ніч — доба пріч)
— Як ви розумієте зміст прислів’я? (День і ніч складають 24 години — добу)
— Скільки повних обертів навколо вісі робить Земля за тиждень? (Сім)
— Чому? (Сім днів у тижні)
— А якби Земля не оберталась навколо своєї вісі, що б сталося? (Одна сторона весь час була б повернена до Сонця, а інша — ні)
3. Гра «Пазли» (з інтеравктивною дошкою).
4. Мультфільм — в нагороду. Перегляд фрагментів.
VI. Домашнє завдання:
прочитати статтю підручника на с.13 дати відповіді на запитання: які явища природи
повторюються щодоби?
дослідіть, чи змінюється тривалість дня і ночі в різні пори
року? (для сильних учнів)
VII. Підсумок уроку
ü Скільки обертів робить Земля за добу?
ü Коли буває тепліше, вдень чи вночі? Чому?
ü З чим пов’язана зміна дня і ночі?
ü Що найбільше сподобалось, запам’яталось?
Тема. Складання алгоритмів у середовищі програмування.
Мета: вчити складати найпростіші алгоритми у середовищі програмування;
Завдання уроку:
вчити користуватись
годинником для визначення часу роботи за ПК. Розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять, мовлення за темою.
вчити створювати програму для аналогового годинника у середовищі Scratch. розвивати навички роботи з інструментами середовища
програмування. виховувати культуру роботи
за ПК.
Обладнання: проектор, Інтернет;
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Хід уроку
I.Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань — Бесіда вчителя:
— Діти, спочатку ми згадаємо відкритий на минулому уроці секрет керування стрілками годинника, а потім навчимось застосовувати цей секрет у завданні, до якого ви підготували малюнки з годинничками
— Демонстрація вивченого матеріалу на минулому уроці:
— Хто продемонструє на інтерактивній дошці, як відкрити сайт для навчання кодуванню на прикладі годинника з стрілками? (один учень демонструє порядок запуску браузера, помовляючи: Пуск → Всі програми → браузер, в адресному рядку набираємо 7aosh.klasna.com →
Новини → Проект «Міри часу» → План експедиції → Інформатика → посилання на завдання)
— Хто ознайомить нас із групами команд та об’єктами? (другий учень)
— Хто нагадає, з яких команд потрібно зібрати код для секундної стрілки?
(третій учень)
III. З’ясування нового матеріалу —Повідомлення теми й мети уроку:
— Темою сьогоднішнього уроку буде «Складання алгоритму для руху стрілок годинника».
— Бесіда вчителя:
— Давайте згадаємо правила роботи з ПК:
скільки часу можна працювати з ПК?
якою має бути відстань від очей до монітору?
як правильно тримати руки на парті при роботі з ПК?
— Якщо хвилинна стрілка вказує на вісім, коли треба припинити роботу? А якщо вона вказує на шість?
— Якщо потрібно виконати завдання до 10 год 15 хв, то коли треба починати роботу?
— Інструктаж вчителя перед виконанням практичної роботи
На робочому столі є ярлик до програми
Scratch, запустити її;
Додати новий об’єкт (зображення вашого годинничка), вказавши: Комп’ютер→Диск D:→Годинники→Зображення
Додати три стрілки з тієї ж папки, що й циферблат,
Додайте скрипти, починаючи з секундної стрілки. Для цього виділіть її мишкою, а з області команд перетягніть в область скриптів команди:
Повторіть те ж саме для двох інших
стрілок, змінивши час очікування для хвилинної стрілки — 60 секунд, а для годинникової — 3600 секунд,
Запустіть програму. Якщо є помилки, то виправіть їх.
б)Фізхвилинка Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли. Дев'ять! Десять! Відпочили І за парти дружно сіли.
IV. Практична робота
—Інструктаж з безпеки життєдіяльності при роботі з ПК;
— Виконання завдання по групах («Совенята, «Жайворонки», «Зірочки» виконують завдання з використанням підготовлених вчителем зображень годинників та стрілок до них, які до уроку було створено на основі малюнків дітей), кращі роботи вчитель записує у відео
— Гімнастика для очей
V. Презентація результатів
Капітани чи представники кожної команди діляться враженнями від виконаної роботи, на екрані при цьому демонструється відео команди.
VI. Повідомлення та пояснення домашнього завдання: прочитати
§21, відповісти на питання виконати у зошиті завдання на с.86
(скласти алгоритм малювання фігурки) VII. Підсумок. Рефлексія. Гра
«Мікрофон»
— Що сподобалось?
— Що запам’яталось?
— Із чим були труднощі при виконанні практичної роботи? — Як вирішили їх?
Тема. Вивчення часу за годинником. Розв’язування задач на час. Рік.
Місяць. Доба. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня «Міри часу» Мета:
вчити учнів визначати час за годинником;
поглиблювати знання учнів з теми «Міри часу»;
закріпити вміння учнів розв’язувати приклади з іменованими числами;
удосконалювати знання та вміння учнів будувати круг,
визначати центр, радіус;
розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, логічне мислення;
узагальнити знання учнів про міри часу та співвідношення
між ними;
закріпити прийоми додавання та віднімання іменованих чисел, виражених у мірах часу;
виховувати уважність, старанність.
Обладнання: проектор, інтерактивна дошка, модель годинника, таблиця.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I. Організаційний момент
— Шкільний дзвінок уже лунає
Сумлінних школярів скликає
II. Актуалізація опорних знань
1. Усне розв’язування задач на визначення часу:
Урок триває 45 хвилин, а перерва — 15 хвилин —Скільки часу тривають урок і перерва разом?
— На скільки урок довший за перерву?
Магазин закрився на обідню перерву о 1400. О 1500 він відкрився. Скільки часу тривала перерва?
Перерва почалась о 10 годині й тривала 20 хвилин. Коли розпочався наступний урок? a. Гра «Пригадай!» Один рік — … місяців.
Один місяць — … тижнів.
b. Хвилинка каліграфії Відповіді записати числами:
— Скільки годин триває доба?
— Скільки хвилин триває година?
— Скільки пір року?
— Скільки днів у тижні?
— Скільки вихідних днів у тижні?
— Скільки місяців триває кожна пора року?
c. Взаємоперевірка написаного III. З’ясування нового матеріалу:
1. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
— Діти, сьогодні на уроці ми визначатимемо час за годинником.
Скажіть, для чого потрібний нам годинник?
— Чи можемо ми обійтись без годинника у суспільстві?
— Для чого вам необхідно вміти визначати час за годинником? — Які ви знаєте годинники?
2. Пояснення вчителя
— Так, молодці, назвали вірно. Годинники бувають дуже різні (атомні, кварцові, електронні, механічні, піщані. (Демонстрація годинників)
— А як же визначити точний час?
— У вас є годинники та наскільки вони точні?
Точність перевіряється за атомним годинником.
3. Показ фрагментів фільму «Атомний годинник» — Для чого потрібний єдиний точний годинник?
4. Визначення часу за годинником:
а) пояснення вчителя.
— Годинник має 3 стрілки: мала стрілка вказує на години, велика — на хвилини, тоненька — на секунди. (Демонстрація на годиннику);
б) робота з таблицею.
—Розгляньте основні одиниці вимірювання часу і запам’ятай їх:
Рік — 12 місяців.
Місяць — 30 або 31 день ( у лютому 28 або 29 днів).
Доба дорівнює 24 годинам.
Година дорівнює 60 хвилинам.
Хвилина дорівнює 60 секундам.
IV. Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати — Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, Кілька разів понахилялись. Сім! Вісім! Час настав Повернутися до справ.
V. Узагальнення й систематизація
1. Робота з підручником:
Ø усно № 123;
Ø письмово № 124;
2. Робота в групах (командах). Гра «Котра година?» (з інтерактивною дошкою):
Перша команда «Жайворонки» — визначають час за годинником із грою «Котра година?»
Друга команда «Совенята» — вказують час, більший на 10 хвилин.
Третя команда «Зірочки» — вказують час, менший на 10 хвилин.
3. Повторення геометричного матеріалу
— Діти, скажіть, якої форми найчастіше бувають годинники? — Так, вірно, круглої. Ми з вами будемо виготовляти модель годинника на уроці трудового навчання. А на уроці математики ми повинні повторити що таке круг, його радіус, його центр?
— Отже, візьміть циркуль і побудуйте круг з радіусом 4 см.
— Позначте центр.
— Проведіть через центр лінію з однієї точки на краю до іншої.
— У якій точці круга розміщуються стрілки?
4. Виконання завдань підручника
— Котру годину показують годинники?
5. Самостійна робота:
1 год — 15 хв =
45 хв + 15 хв =
40 хв + 20 хв =
1 доба — 4 год =
15 год + 9 год 27 хв =
6. Перевірка самостійної роботи
VI. Домашнє завдання: №126, 129* VII. Підсумок. Рефлексія.
— Що найбільше сподобалось на уроці?
— Що запам’яталось? Назвіть прислів’я про час.
— Дякую за роботу! (Сонечко на екрані).
Тема. Виготовлення й оздоблення виробів із картону Мета:
вчити дітей виготовляти модель годинника з паперу, планувати
свою роботу, гармонійно поєднувати кольори;
повторити правила безпечної роботи з ножицями, клеєм; розвивати увагу, спостережливість, творчі здібності; виховувати акуратність, любов до праці, відповідальність за
якість виконаної роботи;
зацікавлювати до вивчення
усної народної творчості.
Обладнання: кольоровий папір, картон, ножиці, клей, простий олівець, циркуль, ілюстрації, малюнки із зображенням годинника, серветка для рук, коробка для обрізків.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I. Організаційний момент
1. Привітання
Пролунав дзвінок — розпочати час урок. На перерві постаралися і до праці приготувалися.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Оголошення теми й мети уроку
— У нас сьогодні дуже цікава тема уроку. Ми продовжуємо роботу над проектом «Міри часу».
— Яке слово у привітанні ви почули, що співзвучне з темою проекту? (Час) 2.Бесіда
— Відгадайте загадку: «Без ніг іде, хоча на місці залишається».
— Так, це годинник. Для чого потрібний годинник?
— Чи можна без нього прожити у сучасному світі?
— Що може трапитись, коли раптом зупинився годинник, зламався?
— Якої форми найчастіше зустрічаються годинники? (Круглої, рідше — прямокутної, квадратної)
— За допомогою чого можна утворити круг?
(Циркуль)
— Що буде в центрі круга?
(Стрілки)
— Скільки стрілок у годинника?
— Чи однакові вони за розміром?
— Як називається стрілка більша за розміром? Менша?
Найтонша?
3. Демонстрація різних видів годинників та аналіз зразка
— Годинник дуже важливий у повсякденному житті. Ви навчились ним користуватись, тому виконану модель презентуємо нашим меншим друзям — першокласникам, щоб і вони вміли визначати час за годинником. Ви повинні старанно виконувати всі завдання в групі, щоб робота була гарною, охайною.
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Інструктаж учителя:
Беремо аркуш паперу, за допомогою циркуля окреслюємо круг радіусом 6 см;
У центрі будуть з’єднані дві стрілки (годинникова та хвилинна);
За допомогою лінійки будемо наносити поділки на аркуш;
— Як називається площина із поділками, що позначають хвилини, години? (Циферблат)
Спочатку розміщуємо поділки для цифр 12, 6, 3, 9;
Між ними визначаємо 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, що означають години;
Між ними позначаємо хвилини.
— Скільки в одній години хвилин?
2.Повторити таблицю мір часу
IV. Фізкультхвилинка Довго слухали ви, діти, Час настав всім відпочити.
Руки — вгору, руки — вниз
І легесенько пригнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, два — всі встали. Вдих глибокий — раз, два, три — Працювати почали.
— Які слова з теми «Міри часу» ви почули під час фізкультхвилинки?
V. Практична робота
1. Правила безпечної роботи з ножицями:
Дотримуйся порядку на своєму робочому місці;
Перед роботою перевір справність інструментів;
Не працюй з ножицями з ослабленим кріпленням;
Працюй ножицями тільки на робочому місці;
Стеж за рухом лез під час роботи; Ножиці не залишай відкритими;
Подавай ножиці кільцями вперед;
Бережи ножиці в чохлі лезами вниз;
Не грайся ножицями;
Використовуй ножиці тільки за призначенням.
2. Правила безпечної роботи з клеєм:
Користуйся пензликом;
Бери таку кількість клею, що потрібна на даному етапі;
Надлишки клею прибирай м’якою ганчіркою або серветкою;
Пензлик і руки після роботи вимий з милом.
3. Робота в групах (командах)
VI. Презентація робіт
Виставка робіт, виготовлених за допомогою батьків (творчі роботи). Вручення моделей першокласникам.
VII. Підсумок. Рефлексія — Що сподобалось?
— У чому була складність? Нагородження учасників проекту.
Додаток 2
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Як частина освітньої програми у Вашого сина або дочки буде можливість публікувати документи і проекти в Інтернеті. Це може бути творча робота, зображення, фотографії учнів класу (школи). Люди в усьому світі з доступом в Інтернет будуть в змозі розглянути і, можливо, відповісти на роботу Вашої дитини електронною поштою. Ми вважаємо, що це - можливість додаткової освіти та успішного розвитку наших учнів. Ми будемо публікувати ці документи тільки з Вашого письмового дозволу.
Будь ласка, ознайомтеся з правилами розміщення матеріалів учнів в Інтернеті і відзначте публікацію яких документів небажано здійснювати з Вашої точки зору. Дякуємо за вашу співпрацю.
Розміщуючи матеріали учнів, ми будемо керуватися наступними правилами:
• Не дозволяється видавати матеріали з номером телефону Вашої дитини, адресою або прізвищем.
• Не дозволяється видавати матеріали, що містять будь-яку інформацію, яка вказує на місце розташування учня в точний час, крім знаходження його в школі або участі в шкільній діяльності.
• Перед публікацією матеріали повинні бути розглянуті і схвалені учителем (або батьком) учня, який здійснює роботу над проектом.
Поставте відмітку в рядку з матеріалами, які небажані для публікації:
§ Особисті фотографії учня
§ Шкільні фотографії учня (з уроків і шкільних заходів)
§ Групові шкільні фотографії Дозвіл батьків:
Я, _______________________________________________ надаю дозвіл публікувати матеріали мого сина / дочки / __________________________ учені__ _____ класу школи _____ м .______________ в Інтернеті відповідно до правил, описаними вище.
Підпис батька / опікуна: ________________________ Дата: ____________
Цей дозвіл буде дійсним до тих пір, поки Ви самі не забажаєте змінити цю форму і підписати новий дозвіл. У разі виникнення проблем, пов'язаних з публікацією матеріалів в Інтернеті, Ви можете зв'язатися з класним керівником своєї дитини
__________________________________________________________.
1. Деожавний стандарт початкової школи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р.
№ 87
https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennyaderzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti
2. Навчальні програми для 1-4 класів https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalniprogrami/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli
3. Зазуліна Л.В. Педагогічні проекти у системі підвищення кваліфікації вчителів. Науково-методичний посібник.
4. Метод проектів — ефективна технологія навчання. —
[Електронний ресурс] —
http://osvita.ua/school/method/technol/1415 — 29 березня 2017
5. Метод проектів. Сутність, вимоги до використання, етапи роботи. —[Електронний ресурс] —
https://www.slideshare.net/ippo-kubg/ss-81415842
36
Для нотаток
37