Урок – STEM. Міні - проєкт. Клас: 9а. Тривалість: короткочасний. Навчальні предмети: географія, фізика, технології, інженерія, біологія, математика. За кількістю учасників: груповий. Тип проєкту: дослідницький, творчий, пізнавальний. Тематичне питання: практичне застосування - обчислення швидкості поширення коронавірусу (повторення теми «Масштаб»); задача на обчислення кількості виготовлення захисних масок кожною з двох швачок (повторення теми «Розв’язування задач з допомогою систем двох рівнянь з двома невідомими»); методи боротьби з коронавірусом;співіснування людини і коронавірусу;виготовлення найпростіших захисних масок.
Мета та задачі проєкту:повторити знання учнів з географії з теми масштаб та уміння використовувати їх на практиці;розширити знання учнів із фізики про прямолінійний рівномірний рух;ознайомити учнів про інший вид інженерії - генну інженерію - та її застосуванням;виховання та формування в учнів практичних навичок дотримування правил особистої гігієни при коронавірусі;виховання в учнів практичних технологічних навичок;виховання в учнів інтересу до вивчення математики;формування в учнів навичок та умінь працювати з додатковою літературою, інтернет-джерелами
Необхідне устаткування, приладдя та витратні матеріали:мультиборд (програма GOOGLE Планета Земля);інтернет;фотоапарат;пакет програм Microsoft Office (Word, Power. Point);географічна карта світу;приладдя для вимірювання відстані між містами на карті;матеріали та інструменти для пошиття захисної маски (ручна робота);учнівські зошити з алгебри.
S - science - Природничі науки. Коли вперше виявлено коронавірус Covid-19 в Ухані? - Про перший випадок захворювання, спричиненого новим коронавірусом Covid-19 у Китаї, стало відомо 17 листопада 2019 року. Коли вперше виявлено коронавірус у Львові? - Перший підтверджений випадок захворювання на коронавірус COVID-19 у Львові 13 березня 2020 року. Визначити швидкість поширення коронавірусу від м. Ухань до м. Львова у м/сек, рахуючи, що вірус рухався рівномірно прямолінійно і цілодобово. Завдання 1
Алгоритм розв’язування задачіЗ допомогою календаря визначити скільки днів рухався коронавірус з м. Ухань до Львова. Визначити скільки секунд рухався вірус з Уханя до Львова. Виміряти на карті відстань від м. Ухань до Львова, та перетворити цю відстань у метри. Або скористатися програмою Google Earth Pro і з допомогою інструмента Лінійка визначити відстань між вказаними містами в метрах. Поділити отриману відстань між містами Ухань і Львів на отриманий час від 17 листопада 2019 року по 13 березня 2020 року
Застосування генної інженерії в медициніГенно-інженерні організми використовують у прикладній медицині з 1982 року, коли було зареєстровано в якості ліків інсулін, отримуваний з допомогою генетично-модифікованих бактерій. Проводяться експерименти з лікування раку генетично-модифікованими лікарськими препаратами. Біологи-синтетики почали використовувати так звані сполуки CRISPR (сполуки ДНК створені «генетичними ножицями» для редагування ДНК) для синтетичного створення частин коронавірусу, намагаючись запустити вакцину проти цього захворювання.
Ще невідомо скільки триватиме пандемія, тому захисна маска ще довгий час буде необхідним аксесуаром. А приємніше носити на своєму обличчі щось красиве і зручне. Тому ми пропонуємо пошити дизайнерську маску з двох шарів тканини, яка буде забезпечена кишенькою для багаторазового фільтра. Шиється вона елементарно, тому з нею впораються навіть недосвідчені.
Підбиття підсумків (рефлексія)Які питання були основними на уроці?Що запам’яталося з цього уроку найкраще?Що ви зможете після цього уроку?Чи допоміг вам цей урок покращити свої уміння розв’язувати задачі з допомогою систем рівнянь з двома змінними?Чи досягли ми поставленої мети? Як Ви думаєте, з коронавірусом треба БОРОТИСЯ чи навчитися СПІВІСНУВАТИ?Виставте оцінку за урок в цілому. NEXT
Урок підготувалавчитель математики та інформатики вищої категорії СЗШ№60 м. Львова. Дутко Людмила Василівна. Дякую учням, всім вчителям та гостям за плідну працю та увагу!The end. У проведенні уроку брали участь: вчитель географії Шелест І.І., вчитель біології Брунець Н.І., вчитель технологій Товкацька О. Р.