Практико-орієнтований урок "Дослідження квадратичної функції"

Про матеріал
В даному конспекті уроку запропонований практико-орієнтований підхід. Учні під час виконання практичних завдань досліджують властивості квадратичної функції, вивчають алгоритм її побудови, зясовують способи розміщення графіка в залежності від виду функцїі.
Перегляд файлу

Тема: дослідження квадратичної функції, її графіка.

Мета: дослідити всі можливі випадки розміщення графіка квадратичної функції, її властивості; формувати вміння проектної діяльності, розвивати алгоритмічну культуру учнів, уміння класифікувати; стимулювати активну пізнавальну діяльність, розвивати креативне мислення, створювати ситуації успіху, виховувати самостійність, упевненість у своїх силах. Здатність до подолання труднощів.

Набуття ключових компетентностей. Мовленнєва

-                     Правильно вживає математичні терімни

-                     Розуміє важливість чітких формулювань Математична: 

-                     Володіє графічною інформацією

-                     Знає математичні поняття, вільно оперує з ними

Соціальна та громадянська

-                     Вчиться працювати в команді

 

Тип уроку: урок формування компетентностей, практично-орієнтований урок.

Хід уроку.

І. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ.

ІІ. ФОРМУВАННЯ НОВИХ КОМПЕТЕНОСТЕЙ.

Робота в групах.

1.     З даних функцій, користуючись означенням, вибрати квадратичні.  ( Один учень-експерт надає означення квадратичної функції.

у= х3+2х-3 у= х2-4 у= х-1 у= 6х2+2х-3 у=х2+4х-1 у=х2+4х у=х6-9

2.     Учні отримують картки з функціями і їх графіками і з’ясовують, від чого залежить напрям віток параболи

image

image                                                    У= 3х -9х

 

 

 

 

 

Учні роблять висновок, що напрям віток параболи залежить від знаку коефіцієнта а.

3.     Учні отримують картки з алгоритмом побудови графіка квадратичної функції та виконують завдання Алгоритм:

-         Знаходимо координати вершини параболи, яка є графіком даної функції за формулами хв= - 𝑏   yв = 4𝑎𝑐−𝑏²

                                                                     2𝑎                      4𝑎

-         Визначаємо напрям віток параболи

-         Проводимо через побудовану вершину вісь симетрії параболи – пряму, паралельну осі ОУ

-         Знаходимо ще декілька точок параболи. Для цього беремо декілька значень х, які лежать близько до вершини, та знаходимо у, підставляючи в функцію ці значення. Отримуємо координати декількох точок параболи. 

-         Через побудовані точки проводимо параболу. Зверніть увагу, що вітки повинні бути симетричні відносно осі симетрії.

Побудувати графік квадратичної функції: у= х2 +4х+3 у=-х2+5х-3,25 у=х2-4х+4

4.     Групи отримують завдання: знайти дискримінант рівняння, отриманого з власної квадратичної функції та з’ясувати залежність між кількістю нулів функції ( кількістю перетину графіком вісі ох) та значенням дискримінанта у= 2х2-6х+1 у=-3х2+12х+1

у=3х2-6х+2 За підсумками виконання завдання вони заповнюють таблицю (рисунками параболи або записом кількості нулів у кожному випадку)

 

D˃0

D<0

D=0

a˃0

 

 

 

a<0

 

 

 

 

5.     Заповнити таблицю ( графік функції – проміжки зростання та спадання)

Графік функції

Проміжок зростання

Проміжок спадання

 

image 

 

 

 

image

 

 

 

image 

 

 

Власна функція

 

 

 

 

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Опрацювати відповідний параграф. Написати есе « В чому різниця між лінійною і квадратичною функцією?» 

 

 

 

pdf
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
11. Квадратична функція, її графік і властивості
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку