Тема: дослідження квадратичної функції, її графіка.
Мета: дослідити всі можливі випадки розміщення графіка квадратичної функції, її властивості; формувати вміння проектної діяльності, розвивати алгоритмічну культуру учнів, уміння класифікувати; стимулювати активну пізнавальну діяльність, розвивати креативне мислення, створювати ситуації успіху, виховувати самостійність, упевненість у своїх силах. Здатність до подолання труднощів.
Набуття ключових компетентностей. Мовленнєва
- Правильно вживає математичні терімни
- Розуміє важливість чітких формулювань Математична:
- Володіє графічною інформацією
- Знає математичні поняття, вільно оперує з ними
Соціальна та громадянська
- Вчиться працювати в команді
Тип уроку: урок формування компетентностей, практично-орієнтований урок.
Хід уроку.
І. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ.
ІІ. ФОРМУВАННЯ НОВИХ КОМПЕТЕНОСТЕЙ.
Робота в групах.
1. З даних функцій, користуючись означенням, вибрати квадратичні. ( Один учень-експерт надає означення квадратичної функції.
у= х3+2х-3 у= х2-4 у= х-1 у= 6х2+2х-3 у=х2+4х-1 у=х2+4х у=х6-9
2. Учні отримують картки з функціями і їх графіками і з’ясовують, від чого залежить напрям віток параболи
У= 3х -9х
Учні роблять висновок, що напрям віток параболи залежить від знаку коефіцієнта а.
3. Учні отримують картки з алгоритмом побудови графіка квадратичної функції та виконують завдання Алгоритм:
- Знаходимо координати вершини параболи, яка є графіком даної функції за формулами хв= - 𝑏 yв = 4𝑎𝑐−𝑏²
2𝑎 4𝑎
- Визначаємо напрям віток параболи
- Проводимо через побудовану вершину вісь симетрії параболи – пряму, паралельну осі ОУ
- Знаходимо ще декілька точок параболи. Для цього беремо декілька значень х, які лежать близько до вершини, та знаходимо у, підставляючи в функцію ці значення. Отримуємо координати декількох точок параболи.
- Через побудовані точки проводимо параболу. Зверніть увагу, що вітки повинні бути симетричні відносно осі симетрії.
Побудувати графік квадратичної функції: у= х2 +4х+3 у=-х2+5х-3,25 у=х2-4х+4
4. Групи отримують завдання: знайти дискримінант рівняння, отриманого з власної квадратичної функції та з’ясувати залежність між кількістю нулів функції ( кількістю перетину графіком вісі ох) та значенням дискримінанта у= 2х2-6х+1 у=-3х2+12х+1
у=3х2-6х+2 За підсумками виконання завдання вони заповнюють таблицю (рисунками параболи або записом кількості нулів у кожному випадку)
|
D˃0 |
D<0 |
D=0 |
a˃0 |
|
|
|
a<0 |
|
|
|
5. Заповнити таблицю ( графік функції – проміжки зростання та спадання)
Графік функції |
Проміжок зростання |
Проміжок спадання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Власна функція
|
|
|
ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Опрацювати відповідний параграф. Написати есе « В чому різниця між лінійною і квадратичною функцією?»