STEM урок "Переміщення (рух) та його властивості. Розв'язування вправ".

Про матеріал
STEM урок із застосуванням діяльнісного підходу та технології розвитку критичного мислення .
Перегляд файлу

Тема уроку: Переміщення (рух) та його властивості. Розв’язування вправ.

Мета уроку:

Навчити: удосконалити   поняття переміщення ( руху) та рівних фігур; вивчити властивості переміщення та домогтися засвоєння властивостей переміщення.

Розвивати: пам’ять, критичне мислення; вміння виконувати логічні переходи в кроках мислення; культуру математичного мовлення і письма учнів та інтерес до предмету; ініціативність, самостійність, цілеспрямованість у самовдосконаленні та самореалізації у здійсненні пошукової та дослідницької роботи щодо застосування отриманих знань з математики у життєвих ситуаціях.

 Виховувати: впевненість у власних силах, наполегливість у здобутті нового, відповідальність та комунікабельність, патріотизм до Батьківщини, любов до рідного краю.

УРОК РЕФЛЕКСІЇ із застосуванням діяльнісного підходу та технології розвитку критичного мислення

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань учнів

  1. Правильність виконання домашнього завдання перевірити за записами, зробленими на дошці до початку уроку .
  2. Фронтальна бесіда
  1.     Яке перетворення фігур називається переміщенням (рухом)?  .
  2.     Які види переміщення ви знаєте?
  3.     Сформулюйте властивості переміщення.
  4.     Які дві фігури називаються рівними?
  5.     Дано два відрізки АВ=5 см і CD=4,8 см. Чи існує перемі­щення, яке відображає відрізок АВ на CD?
  6.      Чи існує переміщення, яке переводить кут D в кут D', якщо:

а) D = 60°; D' = 62°;

б) D = 30°; D' = 30°?

  1.     Трикутник ABC рівносторонній. Чи існує переміщення, яке відображає:

а) відрізок АВ на АС;

б) кут В на кут С?

  1.     Трикутник ABC - рівнобедрений з основою AB. Чи існує переміщення, при якому:

а) відрізок AC переходить у відрізок BC;

б) кут А переходить у кут В?

     9) При переміщенні прямокутний трикутник ABC з катетами AC = 3 см          і BC = 4 см перейшов у трикутник А'В'С. Знайдіть сторони трикутника А'В'С.

II. Дослідницька діяльність.

Клас ділиться на 4 групи за бажанням і вподобанням учнів. У кожної групи є своє завдання, яке учні виконують на протязі уроку. Створеним групам необхідно  до кінця уроку презентувати свої напрацювання, представивши учням класу малюнки базових елементів, використовуючи які та за допомогою різних видів переміщень можна створити різні орнаменти на вишиванках, писанках, шпалерах, та застосувати в архітектурі.

1 група «Дослідники архітектури Українських Карпат»

 

Завдання.

Вам необхідно на запропонованих світлинах відшукати вид геометричного переміщення: симетрія, поворот, паралельне перенесення  і виконати на аркуші паперу базовий елемент орнаменту.

 

Домашнє завдання. Зробити фото архітектури вашого будинку, з елементами симетрій, повороту та паралельного переміщення.

 

 

Раритетні знімки відпочинку в Карпатах (ФОТО) | Galka.if.ua

Hotel Dacia

карпати Україна відпочинок - Дешевий відпочинок в Карпатах та в Україні

У Коломиї впевнені, що писанки у світі писали задовго до виникнення  християнства (фото) – Версії

 

Навколо Карпат + Закарпаття | Турагентство Атлант Тур

 Найкрасивіші дерев'яні храми Карпат (фото) — УкрбіоАрхітектура України | Пам'ятка архітектури національного значення - церква  та дзвіниця у селі Жубровичі... | Facebook

 

 

2 група «Дослідники Буковинських  вишиванок»

 

Завдання.

Вам необхідно відшукати види геометричних переміщень за допомогою яких створювали орнаменти  в українській стародавній  вишивці. Для презентації своєї роботи ви повинні створити малюнок базових елементів для кожного зразка вишивки.

Домашнє завдання.

На основі створеного базового елемента вишити на полотні фрагмент одного з зразків.

 

 

 

 

 

 

3 група «Дослідники чарівного світу Буковинської писанки»

Завдання.

Вам необхідно відшукати геометричні переміщення, які використовувались при створенні узорів у писанках нашого регіону: симетрії, поворот, паралельне перенесення. Для захисту проєкту виконайте  малюнок  базового елемента  писанок .

Домашнє завдання.

Виготовити одну писанку із даними базовими елементами.

 

  https://naurok.com.ua/uploads/files/37364/79656/84910_html/images/79656.005.png               На Буковині - великі малюнки та червоне або чорне тло. На Гуцульщині -  жовтогарячі і дуже складні. Розмаїття писанок вражає

 

       Писанка воском 2022. Буковина. Традиційний розпис писанки. - YouTube                             Переселенці з Маріуполя вчилися створювати великодні писанки у Чернівцях -  Антикризовий медіа-центр           

 

Орнаменти українських писанок: символи в писанкарстві, узори та малюнки на  писанках                  Писанка | Музей Івана Гончара

 

 

4 група «Дослідники внутрішнього інтер’єру »

авдання.

 

Вам необхідно виділити на запропонованих зразках шпалер базові елементи, та встановити вид переміщення за допомогою якого їх  можна виготовити  на виробництві. Для захисту проекту створіть малюнок  власного базового елемента.

 

Домашнє завдання.

Створити зразок шпалер для вашої кімнати.

 

 

ᐉ Обои вспененный винил Слов'янські шпалери 207401 на флизелиновой основе  тонированные Кемер 2 1,06х10,05 м Бежевый (207401) • Купить в Киеве,  Украине • Лучшая цена в Эпицентр

ᐉ Шпалери 2 сорт Grandeco Opportunity Q0044 сіро-жовта абстракція купити в  Україні вигідно | Мир Обоев

             Шпалери акрилові Ніколь 7160-04 салатовий (ID#1249102278), цена: 93 ₴,  купити на Prom.ua

 

3. Рефлексія.

Йшов мудрець, а назустріч йому три людини, які везли під палаючим сонцем візок з камінням для будівництва. Мудрець зупинив їх і поставив кожному запитання . У першого запитав: "Що ти робив цілий день?" Той з усмішкою відповів, що цілий день возив кляті камені. У другого запитав: "А що ти робив цілий день?" Той відповів: "Я сумлінно виконував свою роботу". А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю і задоволенням. "А я брав участь в будівництві храму". Нехай кожен сам оцінить свою роботу на уроці.

Хто працював як перша людина?

Хто працював як друга людина?

Хто працював як третя людина?

Я бажаю вам завжди працювати з радістю і задоволенням.

4. Підсумок уроку.

Кожна група виконує отримане домашнє завдання і результати презентує на наступному уроці.