Інтегрований урок
«Подорожуємо Україною»
в рамках шкільного STEM- проєкту
3 клас
Похтель Олена Іванівна
вчитель початкових класів,
вчитель вищої категорії,
старший учитель
комунальної організації
«Шосткинська спеціалізована
школа І ступеня №13
Шосткинської міської ради
Сумської області»
Шостка - 2022
Тема уроку: «Подорожуємо Україною»
Очікувані результати:
I.Організаційний момент.
- Назвіть тему, що об’єднує слова, які я назову. ( Компас, літак, валіза, геолог, автобус.)
II.Повідомлення теми і мети уроку.
III.Вивчення нового матеріалу.
( У кожної групи картка з певною інформацією. Діти повинні прочитати інформацію та знайти малюнок, який підходить.)
2).Метод фантастичної проблеми «Чарівна паличка»
- Якби мали чарівну паличку, де б ви хотіли опинитися і що б ви хотіли побачити?
- Як ви розумієте слово «мандрівник»? Прочитайте слово. (На дошці записано слово ««мандрівник»). Утворіть слова із букв слова «мандрівник»
3) Перегляд презентації про відомих мандрівників світу.
- Васко да Гама – мандрівник і дослідник з Португалії. Понад 500 років тому він відкрив щлях морем до Індії довкола Африки.
- Фернан Магеллан – мандрівник і дослідник Португалії. Майже 500 років тому він організував перше навколосвітнє плавання і остаточно довів, що Земля має круглу форму.
- Жак-Ів Кусто – мандрівник і дослідник з Франції. Мандрував і досліджував підводний світ океану ще 50 років тому.
- Сергій Гордієнко – український мандрівник і дослідник. 23 роки тому перший встановив державний прапор України на Північному Полюсі.
4) Перегляд мультфільму «Дора – мандрівниця»
- Ви переглянули мультфільм «Дора – мандрівниця». У вас на парті лежить картка. Пропоную заповнити картку, записавши імена героїв мультфільму.
Дівчинка –
Мавпа –
Лис –
Ігуана –
Бичок –
Білка –
(Дівчинка Дора, мавпа Чобіток, лис Шахрай, ігуана Іса, бичок Борька, білка Тіко).
- З якої літери ви написали слова. Чому?
-Якою країною Дора ще ніколи не мандрувала? (Україною). Давайте організуємо для неї подорож.
- Для мандрівки Україною потрібен рюкзак і речі, які вкрай необхідні для подорожі й мають у своїй назві букву «р». Подумайте і назвіть ці речі.
(Фотоапарат, кружка, ручка, папір, гривні, фонарик, термос, серветки.)
5). Практична робота
- Відгадайте загадку.
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах. (потяг)
- Ми мандруватиме до м.Києва потягом, але для цього нам потрібен квиток. Пропоную намалювати квиток. Не забудьте вказати прізвище та ім’я пасажира, дату поїздки, номер поїзда , місце відправлення, місце призначення, номер вагону, місце у вагоні, час відправлення, час прибуття. (Вчитель розказує, де розташувати дані.
6). Робота з текстом.
Прочитайте текст.
Ми мандрували до Києва потягом.
Місто велику і гарне. Воно розкинулось на Дніпрі. Ми відвідали Майдан Незалежності, Софіївський Собор, Києво – Печерську лавру, пішохідний міст. А завтра підемо до театру та зоопарку.
- Де побували мандрівники?
7) Фотозагадка
Учитель демонструє краєвиди Києва, а діти називають ці об’єкти.
8) Графічний диктант
- Визначте транспортний засіб, яким ви продовжите мандрівку. Для цього виконайте графічний диктант.
Відрахуйте 10 клітинок зліва та 2 клітинки згори. Поставте точку і малюємо.
( 1 вправо, 1 вниз, 1 вправо, 1 вниз, 1 вправо, 1 вниз, 1 вправо, 3 вниз, 3 вліво, 1 вниз, 5 вправо, 1 вниз, 1 вліво, 1 вниз, 1 вліво, 1 вниз, 7 вліво, 1 вверх, 1 вліво, 1 вверх, 1 вліво, 1 вверх, 5 вправо, 7 вверх).
9) Робота з картою.
Розгляньте на карті шлях від Києва до Чорного моря річкою Дніпром.
10) Практична робота. Виготовлення виробу з паперової тарілки «Морське дно»
11) Гра «Мандруємо у Карпати»
- Верхівки Карпатських гір більшу частину року вкриті снігом. Взимку і на схилах Карпат лежить сніг. Проте життя у горах триває. Визначте за слідами, які тварини живуть у Карпатах.
(Вчитель показує сліди тварин)
VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Технологія «Мозковий штурм»