Календарно-тематичне планування уроків з інтегрованого предмету
«Я досліджую світ» (7годин) І семестр
№ |
ТЕМА УРОКУ |
ДАТА за план. |
Дата фактична |
|
Тема1. «Зміни» Пригода перша. Зміни в школі |
|
|
1. |
Вступ до теми. Всеволод Нестайко та його повість-казка «Пригоди у Павутинії» Зміни в школі Словесне моделювання власної поведінки на прикладі вчинків персонажів лісової школи. Пояснення вчинків персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду. Підручник: с.4-6 |
05.09 |
|
2. |
Як змінилася моя школа? Дослідження: «Що змінилося у нашій школі». Передача інформації про зміни у своїй школі в таблицях, схемах. Схожі і відмінні властивості об’єктів. Підручник:с.7-8 |
06.09 |
|
3. |
Як змінився мій клас? Пригадування правил класу, пояснення їх значення для себе, можливість зміни, доповнення,формулювання . Підручник: с. 9 - 10 |
07.09 |
|
4. |
Робота з пластичними матеріалами. Використання у роботі пластиліну, полімерної глини чи соленого тіста (плоскі та об’ємні форми). Виготовлення картини з пластиліну. Підручник:с.10
|
02.09 |
|
5. |
Усне мовлення (висловлювання) ми сприймаємо на слух, а писемне (тексти) — зором. Абзац — частина тексту від одного відступу до іншого, речення якої пов’язані за змістом |
01.09 |
|
6 |
Будова тексту: початок (зачин), основна частина і кінцівка. Кожна частина починається з нового абзацу |
07.09 |
|
7. |
Узагальнення та систематизація вивченого у 1 класі. Порівняння і впорядкування об’єктів навколишнього світу за однією або декількома ознаками. Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові числа. Розряди. с.10-11, №6-10 |
02.09 |
|
|
Пригода друга. Таємниче зникнення |
|
|
8. |
«Таємниче зникнення» (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”). Уявлення про діалог як ланцюжок висловлювань Підручник: с.12 |
12.09 |
|
9. |
Як змінилися способи передавання повідомлень? Спроба висловити власну думку жестовою мовою. Переваги й недоліки кожного способу передачі інформації. Використання голосу і мови тіла (міміка, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів твору В.Нестайка. Підручник:с.13 |
13.09 |
|
10. |
Чому відбуваються зміни в природі? Дослідження в групі «Обертання Землі навколо Сонця», застосовуючи лампу (ліхтарик) та глобус (м’яч). взаємозв’язок між порою року і погодою. Вплив Сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року. Підручник: с.15-16 |
14.09 |
|
11. |
Робота з пластичними матеріалами. Об’ємні статичні моделі (фігури) з пластиліну Виготовлення фігурки жабенятка ( за зразком). Підручник:с.16 |
09.09 |
|
12. |
Слово — одиниця мови, що складається зі звуків і має значення. Слова називають предмети та позначають ознаки, дії, відношення, стани цих предметів |
08.09 |
|
13. |
Імена, по батькові та прізвища людей, клички тварин та назви країн, міст, сіл, річок, гір, морів пишуться з великої букви. |
14.09 |
|
14. |
Узагальнення та систематизація вивченого у 1 класі. Порозрядне віднімання чисел. с.17-18, №1-5 |
09.09 |
|
|
Пригода третя. Як потрапити в Павутинію |
|
|
15. |
«Як потрапити в Павутинію» (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”) Прогноз орієнтовного змісту тексту за заголовком та ілюстраціями; пошук у тексті необхідної інформації. Підручник: с.18 |
19.09 |
|
16. |
Як змінюються істоти впродовж життя? Етапи розвитку комах(життєвий цикл метелика). Як змінюється людина впродовж життя? Умови життя людини. Людське тіло і зміни в ньому. |
20.09 |
|
17. |
Що змінилося в мені? Як я змінився (змінилася) за час навчання у школі? (Створення індивідуального проекту). Дослідження і представлення власної неповторність, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо. Розповідь про свої зацікавлення, як подобається проводити дозвілля. Презентація власної діяльності. Підручник:с.22 |
21.09 |
|
18. |
Що змінилося в мені? Аналіз змін, які відбулися за час навчання в школі. Створення паспорта школяра. Технологічні операції з конструкційними матеріалами(склеювання, складання, зв’язування тощо) Підручник:с.21 |
16.09 |
|
19. |
В українській мові 6 голосних звуків. На письмі ці голосні звуки позначаються 10 буквами |
15.09 |
|
20. |
М’якість попередніх приголосних звуків на письмі позначають: буква «ь» та букви і, я, ю,є. |
21.09 |
|
21. |
Обчислення суми (додавання), різниці (віднімання) зручним для способом у межах 100. Натуральні числа. Число 0. с.24-27, №1-5 Підручник: с. 19 |
16.09 |
|
|
Пригода четверта. Порятунок |
|
|
22. |
Читання уривка «Перемогли сон та лінь!» (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”). Розповідь про вчинки улюблених персонажів. Підручник: с. 24 |
26.09 |
|
23. |
Які зміни не залежать від мене? Види термометрів. Приклади того, як термометр допомагає людині. Застосування термометра для вимірювання температури повітря. Дослідження: «Яка температура сьогодні в різних куточках України?» Підручник:с. 25-26 |
27.09 |
|
24. |
Які зміни залежать від мене? Дослідження свого організму; залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді. Підручник:с. 27 |
28.09 |
|
25. |
Створення особистого розпорядку дня. Технологічні операції з конструкційними матеріалами(склеювання, складання, зв’язування тощо) Підручник:с.28 |
23.09 |
|
26. |
Апостроф — знак (’), який уживається на письмі для позначення роздільної вимови приголосного твердого звука перед [й]. |
22.09 |
|
27. |
Монологічне мовлення — зв’язне мовлення однієї особи з метою повідомлення про які-небудь факти. |
28.09 |
|
28. |
Додавання одноцифрових чисел частинами. Довжина. Одиниці вимірювання довжини. с.30-33, №1-6 Повторення вивченого в 1 класі.(с.31) |
23.09. |
|
|
Тема 2. Факти і здогадки Пригода перша. Вероніка і рожева парасолька |
|
|
29 |
Вступ до теми. Сучасна дитяча письменниця Валентина Табур та її збірка оповідань «Вероніка та рожева парасолька». Читання оповідання «Вероніка та рожева парасолька» Підручник: с. 34-36 |
03.10 |
|
30. |
Які факти “приховує” фотографія?. Правила під час роботи з інформацією Підручник: с. 36-38 |
04.10 |
|
31. |
Про що розкажуть прості речі? Правильне та виразне читання вголос різних текстів (оповідання) залежно від мети читання;фантазування на основі прочитаного: придумування кінцівки літературного твору. Підручник: с. 39-40
|
05.10 |
|
32. |
Робота з папером. Виготовлення парасольки. Організація безпечного робочого місця; безпечні прийоми праці під час використання інструментів(використання клею, ножиць). Створення виробу за зразком або власним задумом із використанням паперу. Підручник: с. 37 |
30.09 |
|
33. |
Діалогічне мовлення — мовленнєва взаємодія двох або більше учасників
|
29.09 |
|
34. |
Усне мовлення супроводжується інтонацією, мімікою, жестами, позами, діями. Це — несловесний складник висловлювання |
05.10 |
|
35. |
Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій додавання і віднімання. Вартість. Грошові одиниці: гривня, копійка. с.38-39, №1-6 |
30.09 |
|
|
Пригода друга. Сонячні зайчики. |
|
|
36. |
Сонячні зайчики (за однойменним твором Валентини Табур) Зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами. Підтвердження правдивості відомостей про Сонце. Підручник: с. 42 |
10.10 |
|
37. |
Чим цікаве Сонце? Значення сонячного світла і тепла для живої природи. Зміни в неживій природі, обумовлені діяльністю Сонця. Підручник:с 43-44 |
11.10 |
|
38. |
Які факти минулого впливають на майбутнє? Заходи профілактики захворювань восени. Неінфекційні та інфекційні захворювання. Інформацію про вживання ліків та користування предметами домашнього вжитку; Підручник:с.45-46 |
12.10 |
|
39. |
Виготовлення поробки «Веселий зайчик» за інструкцією або власним задумом. Доцільність вторинного використання матеріалів. Підручник:с44 |
07.10 |
|
40. |
Висловлення в залежності від мети. |
06.10 |
|
41. |
Текст-опис — це висловлювання про певні ознаки, властивості предмета чи явища |
12.10 |
|
42. |
Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій додавання і віднімання. Знаходження невідомого доданка. с.44, №6-7 |
07.10 |
|
|
Пригода третя. Магічне число сім. |
|
|
43. |
Оповідання «Магічне число сім» (за однойменним твором Валентини Табур); Запитання за змістом тексту для уточнення розуміння. Враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту. Головна і другорядна інформація в тексті. Підручник: с.48 |
17.10 |
|
44. |
Яку інформацію записують числами? Календар для опису і розв’язання повсякденних проблем. Складання календаря уродин своїх друзів. Впорядкування предметів за заданими ознаками ( списку учнів за датою народження). Підручник: с.49 |
18.10 |
|
45. |
Як людина пізнає світ. Органи чуття. Як отримують інформацію люди з особливими потребами? Короткі історичні оповідання, легенди. Просте висловлювання (вітання, знайомство, подяка тощо) жестовою мовою. Шшрифт Брайля. навколишній світ. Підручник:с.51-52 |
19.10 |
|
46. |
Створення виробу, повторно використовуючи матеріали (з порожньої пачки з-під соку) Доцільність вторинного використання матеріалів та використання їх для виготовлення виробів. Демонстрація результатів власної діяльності, цінність створеного. Підручник:с.50 |
14.10 |
|
47 |
Текст-міркування — це текст, у якому автор висловлює думку, а потім її доводить |
13.10 |
|
48. |
Діалог — зв’язне висловлення двох чи декількох співрозмовників, коли кожен виступає і мовцем, і слухачем |
19.10 |
|
49. |
Календар та його використання для опису і розв’язання повсякденних проблем. Прогнозування ймовірного результату лічби об’єктів навколишнього світу,доступних для спостереження. Співставлення ймовірного та фактичного результатів лічби. Знаходження невідомого від’ємника. с.49-51, №1-8 |
14.10 |
|
|
Пригода четверта. Що там на горищі. |
|
|
50. |
Що там, на горищі? (за однойменним твором Валентини Табур) Прогнозування змісту оповідання «Що там, на горищі?» (за однойменним твором Валентини Табур) за заголовком та ілюстраціями. Підручник:с.54 |
31.10 |
|
51. |
Про що розкаже родовід? Історія родини і передає в різних формах цю інформацію. Про які факти можуть “розповісти” родинні реліквії?. Сучасне громадське життя та минуле України Оздоблення виробів за власним задумом Підручник:с.56-58 |
01.11 |
|
52. |
Перевір себе. Підсумковий урок з теми «Факти і здогадки» Підручник:с.60-63 |
02.11 |
|
53. |
Створення колажу про спільні захоплення. Зчитування даних з діаграм. Підручник:с.58 |
21.01 |
|
54. |
Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Автор і оповідач |
20.10 |
|
55. |
Додавання іменованих чисел, поданих в одиницях маси. Взаємозв’язок дій додавання і віднімання. с.54-56, №1-7 |
21.10 |
|
56. |
Діагностична робота з теми «Факти і здогадки»
|
02.11 |
|
|
ТЕМА 3. Територія Пригода перша. Знайомство з марсіанами. |
|
|
57. |
Сучасна дитяча письменниця Наталія Чуб та її казка «Цікаві правила дорожнього руху Зміст і форма простого медіатексту (сюжетний малюнок), виявлення (з допомогою вчителя ) очевидних ідей, які зобразив художник. Знайомство з марсіанами Підручник:с.64-65 |
07.11 |
|
58. |
Як упізнати територію своєї країни. Загальні відомості про Україну. Рослини своєї місцевості. Територія України на фізичній карті. Об’єкти, які можуть допомогти впізнати територію своєї країни (прикордонні стовпи, зовнішній вигляд прикордонників, символи держави, надписи на інформаційних знаках, мова тощо) Підручник:с.67-68 |
08.11 |
|
59. |
Україна – моя країна. Атрибути Української держави: назва, прапор, герб, гімн, столиця, офіційна державна мова, валюта. Виготовлення та оздоблення виробу (браслет). Виконання технологічних операцій з конструкційними матеріалами з допомогою дорослих та самостійно (зв’язування). Підручник:с.68 |
09.11 |
|
60. |
Що «розкаже» про територію рідного краю краєзнавчий музей? Що «розкаже» про територію рідного краю музей міста/села? Створення вітража. Підручник:с.69-70 |
04.11 |
|
61. |
Слово дає найменування для всіх пізнаних людиною предметів, явищ, відношень, для вираження людиною почуттів, емоційних реакцій |
03.11 |
|
62. |
Службові слова виражають своє значення лише разом із повнозначними словами в побудові словосполучень і речень |
09.11 |
|
63. |
Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі. Прямі та криві лінії. Многокутники. с.62-64, №1-8 |
04.11 |
|
|
Пригода друга. Пригода на дорозі. |
|
|
64. |
Пригода на дорозі (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила дорожнього руху”) Можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі. Підручник: с.72 |
14.11 |
|
65. |
Чим особлива територія мого населеного пункту? Минуле свого населеного пункту. Пам’ятки культури рідної місцевості, відображення їх різними мистецькими засобами ( малюнок, ліплення тощо). Підручник: с.73 |
15.11 |
|
66. |
Як територія може стати домівкою? Ннебезпечні ситуації. Вплив оточення на вибір безпечної поведінки (батьки, вчителі, друзі тощо). Підручник: с.75 – 77 |
16.11 |
|
67. |
Техніка «Витинанка». Розрізнення витинанки з-поміж інших виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Створення витинанки (кольоровий картон і папір). Послідовність дій під час виготовлення витинанки за шаблоном чи власним задумом Підручник: с.74 |
11.11 |
|
68. |
За допомогою слів ми пізнаємо довкілля |
10.11 |
|
69. |
Споріднені слова мають спільну (однакову) частину за звучаням і змістом. Вони утворені одне від одного й не є синонімами |
16.11 |
|
70. |
Обчислення суми (додає), різниці (віднімає) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють. Сюжетні задачі. Стільки, скільки. с.75-76, №1-7 |
11.11 |
|
|
Пригода третя. Пошуки летючої тарілки |
|
|
71. |
Пошуки летючої тарілки (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила дорожнього руху”) Послідовність подій у художньому тексті. Підручник: с. 78 |
21.11 |
|
72. |
Що на території мого населеного пункту доступне для всіх? Приклади об’єктів – громадських місць – доступних для всіх. Складання правила, яких варто дотримуватися у громадських місцях. Підручник: с. 79-80 |
22.11 |
|
73. |
Де межі мого особистого простору? Приватний простір і громадські місця: у чому відмінність. Створення схеми «Мій особистий простір». Підручник: с.81-83 |
23.11 |
|
74. |
Як тварини позначають межі своєї території? Презентація результатів своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів тощо. |
18.11 |
|
75. |
Службові слова виражають своє значення лише разом із повнозначними словами в побудові словосполучень і речень |
17.11 |
|
76. |
Є слова з протилежним значенням, що означають предмети, ознаки, дії |
23.11 |
|
77. |
Числовий вираз на дві дії. Складання і обчислення числових виразів за запитаннями. Додавання чисел частинами. с.80-81, №4-8 |
18.11 |
|
|
Пригода четверта. Млинці й смачне паливо |
|
|
78. |
Млинці й смачне паливо (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила дорожнього руху”) Підручник: с.84 |
28.11 |
|
79. |
Чому особистий простір — недоторканна територія? Дії, доцільні в разі контакту з незнайомою людиною. Правило відсторонення від неприйнятних дотиків з боку інших людей. Повідомлення дорослим, яким довіряєш. Підручник: с. 85-86 |
29.11 |
|
80. |
Як зробити територію комфортною для себе? Розповідь про спосіб життя деяких тварин (бобрів) за малюнком та поданим початком речення . Прочитай комікс і поміркуй. «Чому особисту інформацію важливо тримати в секреті». Підручник: с.87-89 |
30.11 |
|
81. |
Макетування. Виготовлення й оздоблення об’ємних виробів. Виготовлення листівки. Необхідність економного використання конструкційних матеріалів. Підручник: с.88 |
25.11 |
|
82. |
Кожне переносне значення багатозначного слова обов’язково пов’язане з його первинним значенням (подібність визначень) |
24.11 |
|
83. |
Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі. Додавання до числа 8. с.85, №5-9 |
25.11 |
|
84. |
Слово — одна з основних одиниць мови. Зі слів складаються словосполучення і речення |
30.11 |
|
|
ТЕМА 4. Спільнота Пригода перша. Невідомий пахучо-медовий світ»
|
|
|
85. |
Сучасний дитячий письменник Василь Тибель та його «Медова казка».Невідомий пахучо-медовий світ. Чому люди перебувають разом, взаємодіють? Взаємозв’язок людини і природи. Підручник:с.94-96 |
05.12 |
|
86. |
Краще разом чи поодинці? Взаємозв’язок людини і природи. Ознаки комах. Робота з деформованим прислів’ям. Підручник:с.97-98
|
06.12 |
|
87. |
Що об’єднує людей у спільноті? Розповідь про вчинки улюблених персонажів. Чим та як люди об’єднані у суспільстві? Що об’єднує всіх українців? Спілкування та людські емоції Підручник: с. 99-100 |
07.12 |
|
88. |
Переваги спільної роботи. Виготовлення рою бджіл (Використання у роботі пластиліну, тканини, ниток, природних матеріалів). Підручник:с.98 |
02.12 |
|
89. |
Слово — це смислова одиниця, яка вільно відтворюється в мовленні для побудови висловлення. Слова однозначні й багатозначні. Синоніми. Антоніми |
01.12 |
|
90. |
У лексичному значенні слова виражається зв’язок звукового комплексу з поняттям про певний предмет, явище реальної дійсності |
07.12 |
|
91. |
Розв’язання проблемного завдання (сюжетної задачі) за допомогою або самостійно; математичні вирази. Підручник: с.100 Задачі з двома запитаннями. с.87, №6,7 |
02.12 |
|
|
Пригода друга. Друзі чи недруги |
|
|
92. |
Друзі чи недруги (за твором Василя Тибеля “Медова казка”) Прогнозування орієнтовного змісту тексту за заголовком. Чому люди стають товаришами, друзями,супротивниками, ворогами? Підручник: с.102 |
12.12 |
|
93. |
Як сприймати тих, кого не знаєш? Стосунки з дітьми своєї та іншої статі. Прийоми виконання арифметичних дій додавання і віднімання. Підручник: с. 103-104 |
13.12 |
|
94. |
Як налагоджувати гарні стосунки. Міркування про те, як налагодити гарні стосунки з іншими. Як спільні ігри можуть допомогти налагодити стосунки? Залучення до спілкування, гри, навчання. Підручник: с. 105-107 |
14.12 |
|
95. |
Моделювання, конструювання та виготовлення виробів із готових елементів деталей конструктора (робота в парах чи групах) |
09.12 |
|
96. |
Кожне слово є мовним знаком: воно має значення, закріплене за ним у мовній практиці народу |
08.12 |
|
97. |
Робота з текстом за завданнями. |
14.12 |
|
98. |
Проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі. Підручник: с. 106 Віднімання від числа 11. с.96-98, №1-8 |
09.12 |
|
|
Пригода третя. У пошуках нового житла |
|
|
99. |
У пошуках нового житла (за твором Василя Тибеля “Медова казка”) Взаємозв’язки в природі Підручник: с.108 |
19.12 |
|
100. |
Що я можу зробити для спільної справи? Як працюють бджоли задля спільної справи? Співпраця у грі, навчальних і життєвих ситуаціях. Власна поведінка під час проведення спільного заходу. Готуємо виставу за мотивами прочитаного твору Підручник: с.109*110 |
20.12 |
|
101. |
Чи може існувати спільнота без законів і правил? Конституція України (спрощено). Чому потрібно дотримуватися встановлених правил? Підручник: с.111 |
21.12 |
|
102. |
Виготовлення об’ємних виробів з елементами вторинних матеріалів. |
16.12 |
|
103. |
Слова, що є назвами неістот (інші предмети), відповідають на питання що? Закріплення |
15.12 |
|
104. |
У слів, що називають предмети, є форми однини і множини. |
21.12 |
|
105. |
Обчислення зручним для себе способом у межах 100. Числові вирази з дужками. с.103-105, №1-6 |
16.12 |
|
|
Пригода четверта. Диво на Різдво |
|
|
106. |
Диво на Різдво (за твором Василя Тибеля “Медова казка”). Орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстрацією. Зв’язок між заголовком і змістом тексту.Найважливіші державні свята України. Підручник: с. 114 |
26.12 |
|
107 |
Хто такі герої? Видатні українці. Їхня важливість для України. Мої герої та їхні вчинки. Як діяти під час пожежі? Підручник: с.115-116. |
27.12 |
|
108. |
Як протидіяти негідним учинкам? Якими рисами характеру має володіти людина і чому? Вияви неповаги та приниження. Припущення і фантазія, правда і неправда у простих медіатекстах. Спостереження за сезонними змінами у природі взимку. Підручник: с. 117-118 |
28.12 |
|
109. |
Моделювання та створення виробу із використанням вторинних матеріалів. Виготовлення кумедного сніговичка із шкарпетки. Підручник: с. 117 |
23.12 |
|
110. |
Перевір себе. Підручник: С. 120-123 |
28.12 |
|
111. |
Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделіс. Віднімання від числа 18 ст. 110-111, №1-5 |
23.12 |
|
112 |
Підсумковий урок Діагностична робота з теми «Спільнота» |
22.12 |
|
Тема «Зміни»
Очікувані результати навчання:
• запитує, щоб довідатися більше про природу рідного краю восени;
• уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших;
• запитує, щоб довідатися більше про природу рідного краю восени;
• вирізняє істотну інформацію про природу;
• спостерігає за осінніми змінами у природі;
• пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду;
• пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами;
• пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють;
• розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова;
• передає інформацію про зміни у своїй школі в таблицях, схемах із допомогою вчителя / вчительки;
• відповідає на запитання за даними таблиці, схеми;
• знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів.
• розповідає, як по-різному реагують люди на одні і ті ж самі зміни, аналізуючи різні життєві ситуації;
• описує свої почуття в різних ситуаціях;
• досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо;
• аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності.
• Пояснює, чому належні для збереження здоров’я умови сприяють навчанню;
• Описує поведінку тварин восени;
• пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь; застосовує різні способи зняття втоми (за допомогою гімнастики, дихальних вправ, музики, прогулянки, зміни виду діяльності тощо;
• описує етапи розвитку комах;
• Описує, як змінюються умови життя людини;
• зауважує і виокремлює зміни, які відбулися за час навчання у школі;
• наводить приклади змін, які не залежать від людини, пояснює власну думку;
• Досліджує свій організм;
• описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді;
• пояснює важливість впливу питної води на організм;
• відзначає зміни у своєму тілі у процесі фізичної активності;
• пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини;
Тема «Факти і здогадки»
Очікувані результати навчання:
• розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою;
• висловлює здогад про ймовірний результат;
• провадить в групі прості досліди;
• розрізняє складники ґрунту (пісок, глина, каміння тощо).
• Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини;
• розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування;
• ставить перед собою мету споживати корисні продукти, складає їхній перелік;
• визначає осіб, до яких може звертатися при поганому самопочутті;
• вирізняє істотну інформацію про природу;
• на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про Сонце, висловлює свою думку про це;
• обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації;
• розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля;
• Розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання;
• перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації про Сонце;
• пояснює значення сонячного світла і тепла для живої природи;
• визначає зміни в неживій природі, обумовлені діяльністю Сонця;
• підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;
• Зчитує дані з упаковки товару (дата виготовлення і термін придатності/ кінцева дата споживання товару;
• добирає продукти харчування, орієнтуючись на позначки на упакуванні;
• пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі;
• визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки;
• розрізняє ситуації, коли він/вона або інші люди потребують допомоги;
• надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку.
• досліджує свій родовід;
• розрізняє родинні зв’язки;
• розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях;
• визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки;
• описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони.
Тема «Територія»
Очікувані результати навчання:
• визначає і показує територію України/ рідного краю на фізичній карті;
• наводить приклади об’єктів, які можуть допомогти впізнати територію своєї країни (прикордонні стовпи, зовнішній вигляд прикордонників, символи держави, надписи на інформаційних знаках, табло, мова тощо);
• ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу;
• знає, де знаходиться краєзнавчий музей рідного краю;
• наводить приклади експонатів, представлених у музеї;
• знає правила поведінки під час екскурсії у музеї та дотримується їх;
• Розпитує старших людей про минуле свого населеного пункту;
• вдумливо читає короткі історичні оповідання, легенди, міфи про назву свого населеного пункту;
• знає про особливості зимівлі комах, пояснює, чим вони обумовлені;
• складає правила, яких варто дотримуватися у громадських місцях;
• розуміє визначення «особистий простір»;
• пояснює, чому важливо поважати чужу власність;
• наводить приклади речей, які можуть зробити територію, комфортною для себе;
• розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини
• знає про сезонні зміни в житті окремих тварин (мурах);
• читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування
• групує об’єкти, дає назву групі;
• пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі;
Тема «Спільнота»
Очікувані результати навчання:
• розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці
• шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав і обов’язків;
• висловлює здогад про те, що об’єднує українців у спільноту.
• висловлює припущення, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями / опонентами, супротивниками, ворогами;
• словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів
• пояснює, чому небезпечно та шкідливо дражнити або залякувати інших;
• робить висновок про те, як спільні ігри можуть допомогти налагодити стосунки;
• пояснює, до кого можна звернутися по допомогу, якщо когось ображають або принижують;
• добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад;
• пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля.
• розмірковує над тим, що цінного він/вона може створити для інших;