STEM урок "Таємниця води"

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: інтегрувати кілька навчальних предметів навколо однієї теми «Вода»; навчити учнів застосовувати науково-технічні знання в реальному житті; вдосконалювати навички учнів, здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність; розвивальна: розвивати в учнів творчий потенціал, ініціативність, самостійність ; удосконалювати вміння самостійно працювати з різними джерелами інформації, розвивати комунікативні компетенції.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Таємниця води»

Клас: 7 клас

Мета уроку:

навчальна: інтегрувати кілька навчальних предметів навколо однієї теми «Вода»; навчити учнів застосовувати науково-технічні знання в реальному житті; вдосконалювати навички учнів, здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність;

розвивальна: розвивати в учнів творчий потенціал, ініціативність, самостійність, комунікабельність, спонукати до творчого пізнання дійсності; удосконалювати вміння самостійно працювати з різними джерелами інформації, розвивати комунікативні компетенції.

виховна: виховувати  пізнавальний інтерес до вивчення літератури, хімії,інформатики, сприяти вдосконаленню навичок спілкування, формування культури спілкування; уміння оцінювати свою діяльність, здатність до дослідження; формувати компетенції саморозвитку й самоосвіти.

Форма проведення заняття: проектна діяльність 

Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь

Освітні галузі, які інтегруються: мовно-літературна, математична, природнича, , інформатична

Обладнання: комп’ютер, гаджети учнів

Джерела інформації: сервіс www.goconqr.com., програми Movie Maker, Paint, безкоштовним мобільним додаток LiCo.STEM

Програмне забезпечення: програма-браузер, текстовий редактор, , Науковий журнал від Google

Хід уроку:

І. Вступ. Актуалізація знань (3 хв.)

Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

Відгадавши загадки, ви зможете продовжити вислів, записаний на  дошці

(На дошці написаний вислів : «Немає життя на Землі без»), після розгадування загадок учні дописують вислів на дошці.

1. Робота над загадками


• На дворі переполох
З неба сиплеться горох .
З’їла 6 горошин Ніна,
А тепер у неї ангіна. (Град)

• Без крил по небу літає,
Ніхто її не б’є, а вона плаче. (Хмара)

• Не дід, а сивий,
Не спить, а стелиться,
Вкриває землю й океан,
А звуть його… (туман).

• Надворі горою,
А в хаті водою. (Сніг)

• Зоряна зоряниця, молода дівиця,
Гуляти ходила, сльозу зронила.
Місяць бачив — не підняв,
Сонце встало — і підняло. (Роса)

• Хто найдовші нитки має,
Небо й землю вмить єднає? (Дощ)

• В нас зимою білим цвітом
Сад зацвів, неначе літом. (Іній)

• Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною имою
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче й помирає. (Бурулька)


Усі ці загадки — про воду. Тож виходить, що без води неможливе життя.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Темою нашого сьогоднішнього уроку є вода.

Вчитель. Вода – найпоширеніша в природі речовина, без якої неможливе життя на Землі.

Ось подивіться на карту світу. Скільки на ній синього і блакитного кольору! А якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу Землю так і називають – Блакитною. Вода вкриває 71% поверхні Землі. 

Земля – єдина з планет Сонячної системи, де є вода.

Так, на нашій планеті так багато води, що коли б на неї поглянули прибульці з  космосу, вони назвали б її не Землею, а Океаном. Переважна її частина (97 %) — це солона вода, яку пити не можна. 2 % прісної води перебуває в твердому стані (льодовики). І лише 1 % усіх водних ресурсів — це прісна вода рік, джерел і озер. 

Таким чином, вода необхідна будь-якому живому організму, а її не так і багато.

 

ІІ. Проблемна ситуація, артефакт, виклик (3 хв.)

-Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій. Чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад, я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.

1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.

2. Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.

3. Я – ряска. Я живу у воді.

4. Я – пташка. Я хочу пити.

5. Я – рибка. У воді я дихаю.

6. Я – дельфін. Я живу у воді.

7. Я – мама. У воді я перу білизну.

8. Я – бабуся. У воді я розчиняю сіль, цукор, оцет, щоб консервувати овочі та фрукти.

9. Я – шофер. Водою я мию машину.

10. Я – аптекар. За допомогою води я роблю ліки.

11. Я – робітник. Працюю на заводі. Вода потрібна мені, щоб охолоджувати готову продукцію.

12. Я – продавець. Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від перегрівання.

13. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.

- То у чому ж таємниця води?

ІІІ. Робота з вирішення проблеми (організація роботи в групах)

Складова STEM

Предмет

Завдання для груп

Обладнання, програмне забезпечення

Результат

(відповідає меті уроку)

S

Хімія

вивчають властивості та будову молекули води, ознайомлюються із методом її очистки, проводять аналіз води

комп’ютер, гаджети безкоштовний мобільний додаток LiCo.STEM, технологія AR

Міні-продукт діяльності – створення малюнку з використанням графічного редактораPaint; карти пам’яті, створені в сервісіwww.goconqr.com.

 

T

Інформатика

Знайомляться з комп’ютерними програми Movie Maker, Paint та її складниками

комп’ютер. гаджети

Міні – продукт діяльності відеоролик та графічне зображення.

 

R

Зарубіжна література, українська література, українська мова

здійснювати візуалізацію відповідей на загадки про воду та її види; знайти інформацію про міфологічні істоти, пов'язані зі стихією води: Ахті, Дана, Дракі, Нерей, Чусрим, Юха

комп’ютер, гаджети.

Microsoft Publisher

створили сінквейн (океан, море, ріка, дощ, райдуга, роса),буклет«Міфологічні істоти: Ахті, Дана, Дракі, Нерей, Чусрим, Юха»

E

Трудове навчання

виготовлення за підготовленими шаблонами об’ємної фігури – молекули води( учні працюють з пластиліном)

 

макет об’ємної молекули води

A

 

 

 

 

M

 

 

 

 

 

ІV. Тестування кінцевого продукту

сенквейн про воду

вода

необхідна, корисна

хлюпочеться, тече, випаровується

Я люблю пити воду.

Смакота!

Рефлексія

Гра"Мікрофон"

-Тепер я знаю… Розумію…

– Ціную…

… Вода! В тебе нема ні смаку, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не відаючи, що ти таке. Не скажеш, що ти необхідна для життя: ти – саме життя. Ти – найбільше багатство на Землі, але й найвибагливіше… Антуан де Сент – Екзюпері

Бережіть воду!

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку