13 серпня о 18:00Вебінар: Готуємось до навчального року з онлайн-тестами «На Урок»: плануємо наперед

STEM – урок з образотворчого мистецтва в 7 класі (інклюзивний) на тему: «Вишивка - невмирущій оберіг»

Про матеріал
Мета уроку: * ознайомити з регіональними особливостями та символікою вишивки; * використання традиційної символіки та кольору в орнаментах вишивки; * усвідомлення фундаментального значення народного мистецтва й цінність особистого внеску в розвиток української культури. Завдання уроку: застосовувати набуття знання для творчої самореалізації при виконанні практичної роботи.
Перегляд файлу

Лісківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Кілійської міської ради Одеської області

 

 

 

 

STEM – урок з образотворчого мистецтва в 7 класі (інклюзивний)

на тему:

«Вишивка -  невмирущій оберіг»

 

Новини Закарпаття > Версія для друку > 5 найсильніших оберегів в ...

Підготувала вчитель

Образотворчого мистецтва

Спеціаліст вищої категорії «старший вчитель»

ЛісківськогоЗЗСО І-ІІІ ступенів

Малая Оксана Андріївна

урок проведено

27.11.2019.

2020р.

 

 

 

Тема уроку: Вишивканевмирущий оберег

Мета уроку:

* ознайомити з  регіональними особливостями та символікою вишивки;

* використання  традиційної символіки та  кольору в орнаментах вишивки;

* усвідомлення фундаментального  значення народного мистецтва й цінність особистого внеску в розвиток української культури.

Завдання уроку: застосовувати набуття знання для творчої самореалізації при виконанні практичної роботи.

Обладнання: телевізор, комп’ютер, дошка.

Матеріали та інструменти: фарби,пензлі, клейкий фоаміран, паперові шаблони сорочок, ножиці, вода.

Музичний ряд: Наталя Май « Мамина сорочка».

Відео ряд: відео презентації учнів.

Оглядовий ряд: виставка вишиванок майстрині села Несінової О.І., сорочка вишита бісером Салиган Л.К.

Тип уроку: STEM – урок

Технологічна картка

Етапи уроку

Ключові та предметні  компетентності

Методи, прийоми, форми, засоби

Діяльність учнів

Діяльність вчителя

І.Організаційний етап (2 хв.)

Спілкування рідною мовою

1)Емоційна настанова

 

перевірка

2)вправа «Побажання»

Учні передають один одному предмет та бажають гарного уроку, успіху,гарних оцінок…….

Вчитель разом з дітьми виконує вправу.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу. (2 хв.)

Соціальна та громадянська компетентність

 Кросворд «Вишивка»

Відповідають, заповнюють кросворд

задає питання

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення нової теми.(2 хв)

Соціальна та громадянська компетентність

 

відповідають

Запитує про ключове слово.

Повідомляє нову тему.

ІV. Засвоєння нового матеріалу. Навчально- пізнавальна робота (11 хв)

 

Інформаційно – цифрова

 

1)Теоритично – аналітична робота

 (7 хв.)

Доповіді групп «Інформатики», «Історики»

 

Математична

2)Підготовчи вправи (3 хв)

Демонстрація виконаних робіт групою «Математики»

 

Здоров'язберігаючи

3) Фізхвилинка

 (1 хв)

Виконання пісні «Мамина сорочка»

 

V. Закріплення матеріалу. Практична робота (25 хв)

Обізнаність  і  самовираження у сфері культури

Інструктаж

 

 

Робота в групах

Група «Інформатики» - виконують роботу на комп’ютері в програмі Paint

Група «Математики» - виконують аплікацію з фоамірана за допомогою  геометричних  фігур.

Група «Історики» - виконують роботи фарбами.

 

спостерігає

VІ. Підсумок уроку.

 Аналіз та оцінювання

(3 хв.)

Ініціативність  і підприємливість

Виставка робіт

оцінювання

оцінювання

 

 

Перебіг уроку.

І. Організація класу.

Вчитель. Доброго дня! Шановні, діти давайте побажаємо один одному творчого уроку та гарного настрою ( вчитель проводить  вправу «Побажання», учні передають по колу м’яку іграшку бажаючи один одному гарного настрою тощо.).

ІІ Актуалізація опорних знань.

Вчитель. «Тільки малоросіянки та  парижанки вміють одягатися зі смаком!Ви не повірите, як чарівно вбираються дівчата, парубки теж ладно…це дійсно народний, зручний і граціозний костюм, дарма що здоровенні чоботи. А які дукати,моніста! Головні  пов’язки, квіти. А які лиця! Яка мова. Просто краса. Просто краса, краса і краса» Так  висловлювався Ілля Репін про красу та самобутність одягу українців. (додаток №1). Тож давайте  пригадаємо з чого  складався український костюм.

Кросворд «Вишивка» ( додаток №2)

  1. Дівочий головний убір з квітів ( Вінок)
  2. Широкі чоловічі штани  запозичені  козаками у турків (Шаровари)
  3. Чоловічий головний убір з каракулю ( Шапка)
  4. Довгополий  верхній одяг з домотканого грубого сукна, різновид жупана

( Свитка)

  1. Їх носили в літку. Вакула для Оксани їх привіз з Петербургу. (Черевички)
  2. Головний убір заміжніх жінок (Очіпок)
  3. Їх носили і чоловіки  і жінки в будні та свята. Їх шили з льняної тканини

 ( сорочка)

Учні відповідають на запитання та заповнюють кросворд на дошці.

Вчитель. Яке ключове слово  нашого кросворду. Так вишивка.

ІІІ. Повідомлення нової теми.

Вчитель. Тема нашого уроку: «Вишивка – невмирущій оберіг». Сьогодні ми з вами виконаємо проект назву,  якому ми дамо після практичної роботи, ви будете створювати вишиванки.

    У вас було завдання поділитися на групи і підготувати інформацію, практичну роботу ви будете виконувати теж в групах. 

 Я запрошую до виступу групу «Інформатиків»

Група «Інформатиків» - підготували інформаційний відео кластер «Що таке вишивка»(відео №1)

Група «Історики» - представляють виставку робіт майстрині села Несінової О.І. та  інформаційний відео кластер «Історія вишиванки» (відео №2)

Група «Математики» - демонструють,  як правильно зробити ескіз геометричного орнаменту. (додаток №3)

Вчитель. Я дякую групам за підготовлений матеріал. А зараз я пропоную вам виконати пісню Н.Май «Мамина сорочка» (Діти виконують І куплет). (відео №3)

Практична робота.

Вчитель. Тож сьогодні ми з вами будемо в ролі дизайнерів.

На столах у вас лежать паперові сорочки. Завдання для кожної групи різне. Група «Інформатики» - виконують роботу на комп’ютері в програмі Paint

Група «Математики» - виконують аплікацію з фоамірана за допомогою  геометричних  фігур.

Група «Історики» - виконують роботи фарбами.

Мені потрібно  два учня у яких буде найважливіша місія

Інструктаж до практичної роботи (додатки №4,5,6,7)

  1. Обережне поводження з ножицями
  2. Інструктаж поводження з комп’ютером
  3. Техніка безпеки на уроці.
  4. Правила роботи в групах

(Для виготовлення Прапора України я беру одного учня по бажанню, другого учня з особливими освітніми  потребами. Під музичний супровід учні виконують практичну роботу).

Вчитель. Я бачу, що ви вже справилися з практичною роботою, тож я пропоную вам  розташувати ваші вишиванки на Прапорі України і дати назву нашому проекту. (додатки 8- 10)

Учні пропонують різні варіанти  «Україна – моя вишивана» , «Вишиванка – оберіг українського народу», «Вишиванка – оберіг України».

Підсумок уроку.

Вчитель. Українська вишиванка – молитва без слів. Вишиванка – символ України. Код нації.

Моя Україна вдяглась у вишиванки,

І материнську пісню завела,

А небо заясніло вчора зранку

Від щирої любові і тепла

Дякую вам за урок за гарну роботу.

Оцінювання.

Подарунки дітям за роботу( квіти з фоамірану)

 

docx
Додав(-ла)
Малая Оксана
Додано
31 березня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку