STEM-заняття «Галицько-Волинське князівство»

Про матеріал
Конспект інтегрованого STEM-заняття (історія, інформатика, математика, географія) для здобувачів освіти 7 класу. Тема: «Галицько-Волинське князівство».
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого STEM-заняття

 (історія, інформатика, математика, географія)

7 клас

 тема: «Галицько-Волинське князівство»

 

В Steam обновился поиск: появились важные фильтры и опции сортировки товаров 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:

 

 

 

 

Мета уроку:

  •              ознайомити учнів із новим етапом української історії — Галицько-Волинською державою, поглибити й систематизувати знання про Галицьке й Волинське князівства, їх об’єднання;
  •              сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвитку критичного мислення учнів; робити висновки, давати характеристику історичним діячам, логічно мислити, швидко реагувати на запитання;
  •              розвивати вміння аналізувати, порівнювати, висловлювати власну точку зору,виховувати інтерес до предмета;

 -   сприяти вихованню інформаційної культури, працелюбності, самостійності, допитливості, вміння зосереджуватися;

Тип уроку: інтегрований.

Інновації: STEM- технологія, заняття побудовані за принципом BYOD – принеси свій власний гаджет.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, персональні комп’ютери, роздадкові матеріали (сіль, віск, берест, вапняк і фото історичних архітектурних споруд часів Галицько-Волинської держави), давня лампа тощо.

Режим доступу: http://surl.li/acbwf

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності дозаняття.

ІІ. Мотивації навчальної діяльності

Вчитель. Сьогодні до школи надійшла  телефонограма з туристичної фірми. Нам з вами запропоновано незвичайну подорож. Щоб отримати право нею скористатися, нам необхідно з’ясувати, куди саме ми вирушимо, з ким зустрінемось.Та не забути придбати для себе подарунки,на згадку про цю подорож.

У  подорож ми вирушимо 3 групами (об’єднання дітей у групи).

Відповідь на  питання,куди саме ми вирушимо, отримаємо, коли ви правильно виконаєте математичні завдання.

ІІІ. Формування практичних навичок та умінь

(Всі діти виконують математичні рівняння, число яке вийде співставляють у дешифратор, де кожному числу відповідає буква  Розтавляють літери  в такій послідовності,  як    записані рівняння. Отримають назву середньовічної держави).

Правильна відповідь – Галицько-Волинська держава.

Інструктаж з БЖД. Виконання практичного завдання.

Рівняння

Розв’язок

1.3х – 14 =-2х +16

3х – 14 =-2х +16

3х + 2х = 16 + 14

5х =30

х = 30:5

х = 6

 

2. 4х + 3 = 6х – 13

 4х + 3 = 6х - 13

4х – 6х = -13 -3

-2х =  - 16

х = -16 : (-2)

х = 8

3. 3х + 14 = 5х + 16

3х + 14 = 5х + 16

3х – 5х = 16 – 14

-2х = 2

х = 2 : (-2)

х = -1

4. 1,4х – 12 = 0,9х + 4

1,4х – 12 = 0,9х + 4

1,4х – 0,9х = 4 +  12

0,5х = 16

х = 16 : 0,5

х = 32

5. (3х - 4) – (6 – 4х) = 4

(3х - 4) – (6 – 4х) = 4

3х – 4 – 6 + 4х = 4

3х + 4х = 4 + 4 + 6

7х = 14

х = 14 : 7

х = 2

6. 6 – ( 8х + 11) = -1

6 – ( 8х + 11) = -1

6 – 8х – 11 = -1

-8х = -1 – 6 + 11

-8х = 4

х = 4 : (-8)

х = -0,5

7. 5х + (3х – 17) = 15

5х + (3х – 17) = 15

  + 3х – 17 = 15

8х = 15 + 17

8х = 32

х = 32 : 8

х = 4

8. -55 = 10 – ( 9х + 2)

 -55 = 10 – ( 9х + 2)

 -55 = 10 – 9х – 2

9х = 10 – 2 + 55

9х = 63

х = 63 : 9

х = 7

9. 5 (2х – 1) = 3 ( 4х +5)

5 (2х – 1) = 3 ( 4х +5)

10х – 5 = 12х +15

10х – 12х = 15 + 5

-2х = 20

х = 20 : (-2)

х = -10

10.(х-1) (х+2) – х² = - 8

(х-1) (х+2) – х² = - 8

х² + 2х – х – 2 - х²  = -8

2х – х = -8 + 2

х = -6

 

11.3(2х + 5) + х = 4х - 18

3(2х + 5) + х = 4х – 18

6х + 15+х = 4х – 18

6х + х – 4х = -18 – 15

3х = -33

х = -33 : 3

х = -11

12.(х – 5)(х + 1) = х² - 9

(х – 5)(х + 1) = х² – 9

х² + х – 5х – 5 = х²– 9

х²+ х – 5х -  х² = -9 + 5

-4х = -4

х = -4 : (-4)

х = 1

13.(х + 2)² = (х – 1)(х + 4)

(х + 2) ²= (х – 1)(х + 4)

х² + 4х + 4 = х²  + 4х – х – 4

х² + 4х - х²   - 4х + х = -4 – 4

х =-8

14. х² – 3х + 1 = х(х + 2)

х² – 3х + 1 = х(х + 2)

х² – 3х + 1 = х² + 2х

х² – 3х - х² – 2х = -1

-5х = -1

х = -1:(-5)

х = 0,2

15. х²– 6х + 9 = 0

х² – 6х + 9 = 0

(х – 3)² = 0

х – 3 = 0

х = 3

16.4(х – 0,9) = 1,2 + 2х

4(х – 0,9) = 1,2 + 2х

4х – 3,6 = 1,2 + 2х

4х -2х = 3,6 + 1,2

2х = 4,8

х = 4,8 : 2

х = 2,4

 

Дешифратор

-0,5

-8

-1

-6

3

8

32

6

7

2,4

-10

2

4

1

0,2

-11

ь

д

л

в

р

а

и

Г

о

ж

-

ц

к

с

е

н

 

 

Вчитель. Із цим завданням ви впорались. Ми вирушаємо до Галицько- Волинської держави- однієї з наймогутніших держав середньовіччя. Наші предки-слов’яни доклали чимало зусиль, щоб зміцнити її та вберегти від ворогів.

Де саме знаходиться це князівство,ми дізнаємось,якщо 1 група правильно складе пазли.За допомогою комп’ютерів  ви виконаєте це завдання. 

Інструктаж з БЖД. Виконання практичного завдання (пазли наперед створили в програмі Jigsaw Puzzle Lite).

Відповіді дітей (одна дитина прокоментує виконану роботу, складені пазли мають висвітитися на екран):

Галицько-Волинськекнязівство – державне утворення на заході Київської Русі, що склалося з Галицької землі, яка розташована у східних передгір'ях Карпат, у верхів'ях річок Дністер і Прут. На схід від Галичини розташовувалась Волинь.

Столиця - м. Галич, за Романа Мстиславича, який об'єднав Волинське князівство з Галицьким князівствому 1199році. А за Данила Галицького, столиця –місто Львів.

Вчитель. З ким зустрінемосьв цій державі, ми дізнаємось  у 2 групи (їм потрібно  створити   на основі історичних джерел галерею «Великі українці» (учні сканують QR-код або заходять за посиланням на ПК).

Режим доступу: https://learningapps.org/watch?v=pa1pjjpk520

 

 

 « Був він державцем всієї Русі»            Роман Мстиславич

 

«Сей же король… був князем добрим,хоробрим,мудрим, який спорудив городи многі,і церкви поставив,і оздобив їх різноманітними прикрасами..»Данило Галицький

 

Львів збудовано в честь його імені.                    Лев Данилович

 

« Книжник і філософ великий…Особливо ж дбав він про милостиню, і про монастирі подбав, ченців піддержуючи і всіх ігуменів приймаючи, і монастирі многі він спорудив » . Володимир Василькович

 

« Муж мудрий і добрий, до духівництва щедрий, під правлінням якого Русь славилась досягненнями миру і достатку»Юрій І Львович

 

« Непоборним щитом від татар були»                  Андрій та Лев ІІ

 

« Божою милістю князь і дідич королівства Русі»      Юрій ІІ Болеслав

Вчитель. Діти, як ви здогадались, ви створили?

Відповідь учнів:  Галерею « Князі Галицько-Волинської держави»

( поява напису на екрані проектора).

3 група

Вчитель. Будь- яка , подорожуюча людина, на згадку купує для себе чи родичів сувеніри, подарунки або  просто цікаві речі. Отож, що ви придбаєте сьогодні, ми    дізнаємось у третьої  групи. Вам потрібно буде вибрати 4 речі і пояснити свій вибір(діти отримують  різні породи корисних копалин, фото церков,соборів).

Вчитель. Цікаво, а які ж речі ви сьогодні придбали і чому саме їх ви вибрали?

1 річ – Сіль.

Учень. Ми вибрали сіль, тому що без цього продукту не обходиться жодна українська господиня. А солеварництво було одним з провідних промислів князівства. Галицько-Волинське князівство поряд із Кримом, було єдиним регіоном, який постачав сіль до Русі і у країни Західної Європи. Сьогодні у Косівському районі  в селах Пістинь і Уторопи збереглися джерела, звідки витікає сировиця.

Учень.  2 річ, яку ми вибрали - віск, тому що природний віск   видобували в Галичині, його експортували. Сьогодні його ще називають озокеритом та використовують у медицині, а також застосовують більш ніж у 20 галузях промисловості, він входить до складу багатьох продуктів побутової хімії: паст, кремів, фарб, лаків тощо.

Учень. 3 річ, яку ми вибрали –це берест. Знахідки берестяних грамот, бронзових і кістяних писал, переконують, що письменними  в той час були і можновладці, й простолюд.  Це є важлива річ для нас, тому що ми можемо порівняти, як вчилися тодішні школярі і як вчимося тепер ми.

Учень. 4 річ, яку ми вибрали – це білий камінь-вапняк.Галицькі будівничі споруджували храми і палаци з місцевого каменю вапняку, брили якого старанно обтісували. Вапняні блоки клали на тонкі шари вапняного, без домішок цементівки, розчину. Саме така техніка характерна для романського будівництва Галицько- Волинського князівства.

 А здогадатися, яку вибрати 4 річ, нам допомогла ось ця фотографія ( показує фото церкви святого Пантелеймона). Якщо ви будете в Галичі, то   не забудьте відвідати село Шевченкове, де ви побачите церкву святого Пантелеймона, збудовану Романом Мстиславичем. Це єдиний і найстаріший із храмів Галицько-Волинського князівства, що зберігся до сьогодні.

Діти об’єднуються в коло.

Вчитель каже, тримаючи давню лампу:

Наша подорож закінчується,пам’ятайте, що історія – це ліхтар у майбутнє, який світить нам із минулого!

Домашнє завдання. Повторити тему «Галицько- Волинська держава».

Анотація до матеріалу: інноваційні напрямки освіти, зокрема STEM, з кожним днем стають все популярнішими. І це не дивно, адже саме такий підхід виховує інтерес до предмета, зробити сам процес навчання більш жвавим та оригінальним.

Здобувачі освіти самостійно оволодівають матеріалом за допомогою набутих вмінь та навичок  під керівництвом вчителя історії. Виконання завдань у групах є найкращим методом проведення інтегрованого заняття,  так як є можливість задіяти всіх учасників навчального процесу, проявити себе у різних сферах, такі як робота за комп’ютером, виступ перед аудиторією, вміння висловлювати власну думку та проявити свої навички та знання з географії і математики. У ході інтегрованого заняття є можливість перевірити засвоєння учнями попереднього матеріалу, оцінити результати роботи кожного учня. Розробка відповідає новітнім освітнім вимогам, в якому використовується впровадження STEM-освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку