STEM – заняття «Психотипи особистості»

Про матеріал
Матеріал заняття підготований для вікової категорії дітей від 11 до 13 років. Тема заняття вдало розкривається через підібрані практичні вправи, в ході яких діти визначають власні психотипи, спілкуються, роблять особисті висновки, аналізують свою поведінку в різних ситуаціях, тощо. Матеріал заняття рекомендований для практичних психологів, класних керівників.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Люда\Pictures\(90) Людмила Дем'янова_files\35026423_1852944314781631_741725016474779648_o.jpg

 

 

                                              Підготувала:

                                              Начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту,

                                   культури та туризму виконавчого комітету

                                    Першотравневської сільської ради, вчитель

                                         психології та основ здоров’я опорного закладу

                             загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

                                               Першотравневської сільської ради Дем’янова Л.Л.

 

2020р.

 

Тема: STEM – заняття «Психотипи особистості»

Мета: - навчити визначати типи особистостей;

- акцентувати увагу дітей на різноманітності особистостей з метою самопізнання і подальшого саморозвитку;

- продовжувати знайомити з прийомами самопізнання;

- навчити визначати свої особисті особливості;

 

Хід заняття:

Інформація для тренерів: визначені темою заняття поняття є важким для дітей, і заняття з вивчення психотипів пропонується розбити на 2 години.

Щоб не повторюватися в сценарії тренінгу більш розкрито  основну частину заняття. Зрозуміло, що кожне заняття тренер розпочинаєте з криголамів, вправ на розминку, постановки проблемних питань, мотивації і актуалізації. На кожному занятті обовязкові руханки - ігри на рухи. Як справжній майстер своєї справи ви розумієте, що з дітьми 7-9 років такі ігри потрібно проводити 2-3 а то й 3-4 рази за тренінг, дивлячись які форми роботи ви собі запланували.

Марно сидіти з дитиною і розмовляти 20 хвилин – вона просто не стане, не зможе сфокусувати увагу. Моя практика показує, що для дітей більш комфортно, коли психолог (тренер) спостерігає за ними у ситуаціях рольової поведінки.

   Різноманітна подача завдань і регулярна зміна діяльності дуже корисна для діагностики: діти помалювали, побігали, посиділи, відпочили – все це для тренера різноманітна інформація, яка досить багато говорить про особистість дитини. З такою формою роботи як STEM, заняття буде цікавим для дітей тим, що вони самостійно в ході досліджень будуть приходити до самостійних висновків.

1.Організаційна частина. Вправи на привітання.

2.Повторення правил тренінгу.

3. Вправа «Мені подобається...»

Діти стають у коло. Перший гравець повинен повернутися до того хто сидить від нього зліва і почати говорити з фрази: «Коля (Міша, Соня і так далі), мені подобається...» Далі йде будь-який комплімент учаснику: «...твої очі / як ти малюєш / як ти танцюєш». І так по колу, поки не дійде до починав.

 

4. Вправа «Прогноз погоди»

Інструкція: «Візьміть аркуш паперу і олівці і намалюйте малюнок, який буде відповідати вашому настрою. Ви можете показати, що у вас зараз "погана погода" або "штормове попередження", а може бути, для вас сонце вже світить на всю».

(Цей «прогноз погоди» кожна дитина може повісити над своїм ватманом, надписати дату і по закінченні модуля підвести підсумки скільки днів у нього було сонячний настрій, а скільки було хмаринок або штормове попередження)

 

 

5. Вправа «Карусель» (15 хвилин)

Інструкція: Учасники діляться на дві рівні команди. Одна команда утворює внутрішнє коло, друга – зовнішнє. Учасники, що утворюють внутрішній і зовнішній коло стоять один навпроти одного. Учасники повинні уважно подивитися один на одного і сказати, чим вони схожі і чим вони відрізняються. На кожну пару відводиться по 2 хвилини. За сигналом тренера учасник, що стоїть у зовнішньому колі, робить крок вправо. І так далі - учасники, що стоять у зовнішньому колі, міняються місцями з внутрішнім колом. І все триває за вказаною схемою.

Рефлексія:

– Що в цій вправі було найлегше: шукати подібності або шукати відмінності?

– Завжди добре, якщо група складається з схожих один на одного людей?

– Що дає групі наявність у ній різних людей?

 

6. Мотивація навчальної діяльності. Створення проблемної ситуації.

Можна оголосити дітям, що сьогодні вони всі вчені, які продовжують дослідження свого внутрішнього світу (для створення більш серйозною картинки можна використовувати інвентар - халат, шапочки, якісь пов'язки і т. д.)

На стінах заздалегідь повісити назви психотипів – ПСИХОТИПИ, АМБІВЕРТ, ЕКСТРАВЕРТ, ІНТРАВЕРТ.

Запитати в дітей, чи не помітили вони чогось незвичайного на стінах? Сьогодні шановні вчені, у  вас буде серйозне завдання: розшифрувати ці незвичайні слова. Можна запитати з якими словами асоціюються поняття у дітей. Тренер повинен пообіцяти, що на протязі всього заняття він буде давати дітям підказки. Назва кожного психотипу в окремому кольорі, їм відповідає колір липких стіків, які є у тренера. Тренер протягом усього заняття спостерігаючі за дітьми прикріплює до одягу дітей маленькі стіки відповідно до кольорів психотипу .

Далі можна провести перше дослідження:

6.1.Вправа «Хто в будиночку живе?» У дітей завдання – побудувати собі будиночок з підручних матеріалів. Ведучий «стукає в кожен будиночок» зі словами: «Хто-хто в будиночку живе?» Дитина називає своє ім'я. Потім ведучий запитує кожну дитину: «Що ти любиш найбільше?», «У чому ти самий-самий кращий?» і т. п., а дитина відповідає на ці питання. Тренер спостерігає за дітьми, якщо дитина не може ніяк вмоститься, активний, визирає з будиночка, виявляє бажання говорити першим – екстраверт, дитина який довго думав, як би побудувати будиночок, а потім не хотів з нього виходити – інтроверт, ті діти які спочатку стояли в нерішучості, потім почали спокійно будувати будиночок, не проти першими відповідати – амбіверти. Кожен «будиночок» отримує стік, відповідно психотипу. Це перша підказка.

6.2.Вправа. «Я можу!»

Діти перекидаються м'ячиком перераховують те, що вони вміють добре робити. Наприклад: «Я вмію добре плавати!», «Я вмію добре малювати!», і т. п.

Тренер уважно спостерігає за дітьми і вручає кожній дитині кольоровий стік відповідно психотипу. Це друга підказка.

 

6.3. «Що я люблю робити»

Ця гра дозволяє дітям дізнатися один про одного щось нове. Один з учасників повинен за допомогою жестів і рухів «розповісти» дітям про будь-якому занятті, яке йому подобається: читання, малювання, танці. Інші уважно дивляться і намагаються вгадати, яке заняття мається на увазі. Після того, як показує учасник закінчує свою розповідь», всі починають вгадувати. Потрібно обов'язково сказати в кінці, чи здогадався хто-небудь із дітей. Всі гравці виступають по-черзі.

Тренер уважно стежить за дітьми. І клеїть відповідний стік за кольором психотипу. Це наступна підказка.

 

6.4. Уривок мультфільму «Три богатирі» - теж підказка

Як вчені даємо характеристику героям-діти називають, тренер записує.

Альоша Попович - екстраверт

Добриня Микитич – інтроверт

Ілля Муромець – амбиверт

 

6.5.Вправа «Замалюй коло»

Кожна дитина отримує намальоване коло. Їм необхідно попрацювати з ним так, щоб на листку паперу вийшов малюнок.

Для тренера: якщо коло заповнений в середині – перед Вами інтроверт;

- малюнок за колом – екстраверт;

- заповнений весь простір аркуша і кола – амбиверт;

Питання до дітей: Чому у всіх вийшли різні малюнки? (Ми всі різні, не схожі на інших)

Тренер розділяє малюнки дітей ,  прикріпивши їм на одяг стік певного кольору. Це ще одна підказка.

 

7. Інформаційна хвилинка

Тут і даємо інформаційну хвилинку про відомому західному психолога Карла Густаве Юнге «Психологічні типи» йдеться про екстравертів («звернених назовні») і інтравертах («звернених всередину»). На думку автора, є два варіанти пристосуватися до навколишнього світу. Один з них експансія: постійно спілкуватися, розширювати контакти, ділові зв'язки, брати все, що дає життя. Такий екстраверт... Інтраверти, навпаки, обмежують свої контакти, замикаються в собі, як би ховаючись в шкаралупу.

Але трохи пізніше психологи виділили ще один психотип - амбіверт. Амбіверт поєднує в собі якості інтроверта і екстраверта, прекрасно відчуваючи себе як у колі близьких друзів, так і в абсолютно незнайомій компанії.

Проблемне питання: навіщо майбутнім бізнесменам, підприємцям знати про різні психотипи? (Їм завжди доводиться спілкуватися з людьми, партнерами. І щоб це спілкування було результативним необхідно вміти визначати психотипи. Такі знання є інструментом, який дасть вам необхідну інформацію для розуміння внутрішнього світу іншої людини, вибудовування відносин з ним, прогнозування його поведінки.)

8. Підведення підсумків

- Хто здогадався, чому на вашому одязі різнокольорові стіки, шановні вчені?

 

8.1. Рефлексія

- Що сподобалося? Що буде корисним? Чого навчите батьків?

8.2. Вправа на завершення тренінгу

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку