Семінар-практикум "Робота в команді – запорука успішної взаємодії"

Про матеріал

Семінар-практикум для педагогів закладів освіти міста. Мета:

 Сформувати у учасників/-ць уміння працювати в команді;

 Відпрацювати навички ефективного, продуктивного спілкування;

 Сформувати навички, необхідні для успішної взаємодії між людьми з розбіжностями в думках і поглядах

Перегляд файлу

Конспект  семінару-практикуму

для педагогічних працівників ЗНЗ міста

«Робота в команді – запорука успішної взаємодії»

 

Повідомлення теми і мети семінару (5 хв.)

 

Привітання «Три слова про себе» (5 хв.)

Мета: створити позитивну атмосфери, усунути емоційне напруження.

Ведучі пропонують учасникам(-цям) назвати своє ім’я та сказати про себе тільки три слова, характеризуючи себе таким чином. Висловлюються по колу або за бажанням.

 

МШ «Колектив» (10 хв.)

Мета: актуалізувати знання щодо визначення поняття «колектив».

Учасникам/-цям пропонується назвати виникаючі асоціації на поняття «колектив». Всі відповіді записуються на ватмані або фліп-чарті.

 

ІП «Робота в колективі – запорука успішної взаємодії» (10 хв.)

Мета:сформувати в учасників/-ць уявлення про колектив, про важливі якості і вміння особистості необхідні для ефективного спілкування в колективі

Педагогічний колектив – це групове явище, що складається в колективі педагогів. Також педагогічний колектив– це єдність моральних цінностей та авторитет старшого покоління перед педагогічним колективом, трудовим колективам.

У педагогічному колективі отримують свій розвиток творчі здібності педагога, а також в колективі педагог може оцінити свої якості та майстерність. Тільки в колективі педагог може показати свій рівень знань і рівень знань своїх колег, а саме:

Злагодженість та згуртованість;
Доброзичливість у своїй професії;
Уважність до людей;
Чутливість та тактовність.

В процесі своєї роботи в колективі педагог повинен вміти:

  • Сприймати як негативну, так і позитивну точку зору колективу на свою адресу;
  • Побачити свої помилки чи переваги в роботі, також може попросити допомоги у своїх більш досвідчених колег;
  • Розмовляти красиво;
  • Відповідати своєму педагогічному рівню;
  • Бути відвертими з колегами та іншими;
  • Мати терплячість до роботи;
  • Бути уважним до свого педагогічного колективу;
  • Відповідати статусу свого колективу та закладу де працює.

В колективі педагог розвиває свої педагогічні, літературні та художні здібності та багато інших здібностей. Тільки під час роботи педагог дізнається про свої знання та досвід в своїй роботі, також може дізнатись про знання та педагогічний досвід педагогічного колективу.

Позитивні показники соціально – педагогічної атмосфери в колективі:

Організованість і згуртованість педагогічного колективу;
Колектив повинен мати від десяти до ста п’ятдесяти педагогів;
Неофіційні та офіційні сфери спілкування;
Позитивний, хороший настрій у педагогічному колективі.

На створення хорошого педагогічного колективу впливають:

  • Смаки;
  • Прагнення допомагати;
  • Громадська думка;
  • Чутки: хороші, погані;
  • Симпатії/антипатії.

Висновок:

Отже, взаємодія колективу залежить від взаємодії кожного педагога, між собою не звертаючи уваги на статус та високий рівень своєї освіченості. В будь — якому колективі потрібна підтримка один одного в скрутних випадках. Під час взаємодопомоги педагогічний колектив допомагає менш досвідченим педагогам підвищити свій рівень знань та умінь.

Педагогічний колектив допомагає згуртуванню колективу, допомагає розв’язанню педагогічних задач, стимулюють на активну діяльність, допомагає адаптуватись молодим педагогам. Злагоджена робота педагогічного колективу залежить від: змісту та умови роботи, міжособистісних стосунків, стилю та особистості керівника.

 

Робота в 2 групах «Правила успішної взаємодії в колективі» (20 хв.)

Мета:виробити правила для ефективної взаємодії.

Ведучі об’єднують учасниць/ків у 2 групи. Завдання для груп: за 10 хвилин придумати або замалювати правила, дотримуючись яких можна ефективно взаємодіяти в педагогічному колективі. Презентація напрацювань груп. Загальне обговорення.

 

Руханка «Скульптура» (5 хв.)

Мета:зняти м’язову та емоційну напруженість.

 

Рольова гра «Цивілізація» (40 хв.)

Мета: формувати навички для успішної взаємодії між людьми з розбіжностями в думках і поглядах.

Психологи об’єднують педагогів у дві підгрупи, які розходяться у різні сторони кімнати.

Завдання: уявіть собі, що кожна з підгруп – це окрема прогресивна Цивілізація. Ви – її представники, що подорожують у космосі. Зараз ви летите на планету Земля на міжгалактичний фестиваль і вам потрібно:

1.Презентувати свою Цивілізацію: подати її назву, дані про географічне положення, природні ресурси, населення (бажано намалювати портрет), систему управління, оборони, закони, за якими живе Цивілізація, її культуру (обов’язково записати або намалювати все, що у вас є! Незаписаного не існує!).

2.Обрати в кожній підгрупі парламентарів Цивілізації (2-3 особи) для презентації.

На виконання завдання відводиться 15 хвилин. Після презентації психолог пропонує кожній команді протягом 5 хвилин визначити найсильніші й найслабші сторони протилежної Цивілізації і подати цю інформацію через парламентарів.

На наступному етапі гри психолог оголошує кризову ситуацію: Увага! Цієї ночі у кожної із цивілізацій були викрадені люди (1-2 людини), і натомість заброшені на планету інші мешканці, але не з вашої цивілізації, зовсім на вас не схожі. Тепер вашим населенням потрібно вирішити – що ви будете робити з новими «мешканцями» (чи допоможете їм пристосуватись до умов, законів вашої цивілізації? Чи знайдете спільну мову, якщо ці «мешканці» не знають вашої мови? Чи обміняєтесь своїм досвідом життя в цій цивілізації?)

За 10 хвилин групам потрібно створити заходи і представити їх через парламентарів (записати або замалювати).

По закінченні вправи психолог наголошує, що втрата людей зі своєї цивілізації дала змогу іншим цивілізаціям обмінятися досвідом – як позитивним, так і негативним. Психолог пропонує поаплодувати і подякувати один/одна одному/одній за плідну співпрацю і вийти зі своїх ролей.

Запитання для обговорення:

  • Що відбувалося в команді (у групі в цілому) під час підготовки, презентації та аналізу слабких і сильних сторін Цивілізацій?
  • Чи змінювався настрій під час створення системи заходів? Що і як вплинуло на зміну настрою?
  • Які ваші враження від гри «Цивілізація»? Чого вона вчить?

 

Вправа «Професійна валіза» (15 хв.)

Мета:

Педагоги отримують «валізи», на яких написані питання. Кожен/кожна письмово, на «валізі» має відповісти на запитання щодо власної професійної позиції у колективі.

Питання:

  1. Я, як спеціаліст, зараз…
  2. Яким/якою я бачу себе через 5 років у своєму колективі…
  3. Яким/якою я бачу себе через 10 років у своєму колективі…
  4. Що я можу для цього зробити…
  5. Що я готовий/-а зробити вже зараз…

Висловлюються за бажанням. Обговорення.

 

Рефлексія участі у семінарі (10 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 березня 2020
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку