Методичний семінар для практичних психологів і соціальних педагогів. Мета:
1. Актуалізувати знання учасниць щодо обов'язків та напрямів діяльності працівників психологічної служби;
2. Ознайомити учасниць з алгоритмом проведення діагностики за запитами;
3. Сприяти формуванню практичних навичок учасників щодо використання психодіагностичних методик та складання результатів обстеження.
Методичний семінар
«Здійснення діагностичних обстежень дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах
працівниками психологічних служб»
Цільова група: практичні психологи, соціальні педагоги закладів освіти
Мета:
1. Актуалізувати знання учасниць щодо обов’язків та напрямів діяльності працівників психологічної служби;
2. Ознайомити учасниць з алгоритмом проведення діагностики за запитами;
3. Сприяти формуванню практичних навичок учасників щодо використання психодіагностичних методик та складання результатів обстеження.
Наказ МОНУ №509 від 22.05.2018 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»
Напрям діяльності працівників психологічної служби:
- діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні.
Функції психологічної служби:
- діагностично-прогностична – психолого-педагогічне вивчення чинників становлення особистості, її індивідуального розвитку;
- соціально-захисна – здійснення соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають у кризових ситуаціях (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо); захист конституційних прав і статусу, законних інтересів здобувачів освіти.
Працівник психологічної служби зобов’язаний:
- здійснювати індивідуальну діагностику, корекцію за запитом учасників освітнього процесу, отримавши письмову згоду батьків (законних представників;
- нести особисту відповідальність за результати і наслідки своєї професійної діяльності.
Практичний психолог закладу та/або установи освіти здійснює: психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти.
Соціальний педагог закладу та/або установи освіти здійснює: соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах
Соціальний педагог закладу та/або установи освіти бере участь у наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів.
1. Наявність офіційного запиту від державних установ.
2. У запиті вказуються номера телефонів батьків. Телефонуємо батькам, домовляємося про зустріч.
3. Обов’язково письмова згода батьків і усна згода дитини в присутності батьків.
4. Час на психодіагностику – 1-1,5 години.
5. Підбір методик відповідно меті запиту.
6. Якщо обстежується дитина дошкільного віку – починаємо із ігрових методів.
7. Якщо обстежується дитина шкільного віку – встановлення психологічного контакту на співпрацю через бесіду.
8. Безпосереднє здійснення психологічного обстеження.
9. Момент прощання - обов’язково подякувати дитині за роботу, сказати якісь приємності.
10. Бесіда з батьком/матір’ю/офіційним представником дитини про ситуацію, що склалася. За усною згодою батьків/представників обов’язково письмово собі фіксуємо отриману інформацію у ході бесіди.
11. Обробка результатів обстеження. Оформлення протоколу (зразок протоколу індивідуальної психологічної діагностики відповідно до листа МОНУ №1/9 – 529 від 05.09.2018 «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»).
Також пишемо чіткі, конкретні рекомендації (особливо в ситуаціях розлучення батьків, визначення порядку взаємодії та ін.)
12. За підписом практичного психолога/соціального педагога направляємо протокол в МЦППіСР із супроводжуючим листом (за підписом директора) в указаний термін.