Методичний семінар «Здійснення діагностичних обстежень дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах працівниками психологічних служб»

Про матеріал

Методичний семінар для практичних психологів і соціальних педагогів. Мета:

1. Актуалізувати знання учасниць щодо обов'язків та напрямів діяльності працівників психологічної служби;

2. Ознайомити учасниць з алгоритмом проведення діагностики за запитами;

3. Сприяти формуванню практичних навичок учасників щодо використання психодіагностичних методик та складання результатів обстеження.

Перегляд файлу

Методичний семінар

 

«Здійснення діагностичних обстежень дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах

працівниками психологічних служб»

 

Цільова група: практичні психологи, соціальні педагоги закладів освіти

 

Мета:

1. Актуалізувати знання учасниць щодо обов’язків та напрямів діяльності працівників психологічної служби;

2.    Ознайомити учасниць з алгоритмом проведення діагностики за запитами;

3. Сприяти формуванню практичних навичок учасників щодо використання психодіагностичних методик та складання результатів обстеження.

 

 

  1. Привітання. Повідомлення теми, мети, актуальності семінару (5 хв.)

 

  1. Мозковий штурм «Для мене психодіагностика – це…» (10 хв.)

 

  1. Інформаційне повідомлення «Обов’язки, функції та напрями діяльності працівників психологічної служби» (10 хв.)

Наказ МОНУ №509 від 22.05.2018 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»

Напрям діяльності працівників психологічної служби: 

- діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні.

Функції психологічної служби:

- діагностично-прогностична – психолого-педагогічне вивчення чинників становлення особистості, її індивідуального розвитку;

- соціально-захисна – здійснення соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають у кризових ситуаціях (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо); захист конституційних прав і статусу, законних інтересів здобувачів освіти.

 

Працівник психологічної служби зобов’язаний:

- здійснювати індивідуальну діагностику, корекцію за запитом учасників освітнього процесу, отримавши письмову згоду батьків (законних представників;

- нести особисту відповідальність за результати і наслідки своєї професійної діяльності.

 

Практичний психолог закладу та/або установи освіти здійснює:   психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти.

  Соціальний педагог закладу та/або установи освіти здійснює:  соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах

Соціальний педагог закладу та/або установи освіти бере участь у наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів. 

 

  1. Інформаційне повідомлення «Алгоритм здійснення психодіагностичних обстежень за запитами» (15 хв.)

1. Наявність офіційного запиту від державних установ.

2. У запиті вказуються номера телефонів батьків. Телефонуємо батькам, домовляємося про зустріч.

3. Обов’язково письмова згода батьків і усна згода дитини в присутності батьків.

4. Час на психодіагностику – 1-1,5 години.

5. Підбір методик відповідно меті запиту.

6. Якщо обстежується дитина дошкільного віку – починаємо із ігрових методів.

7. Якщо обстежується дитина шкільного віку – встановлення психологічного контакту на співпрацю через бесіду.

8. Безпосереднє здійснення психологічного обстеження.

9. Момент прощання -  обов’язково подякувати дитині за роботу, сказати якісь приємності.

10. Бесіда з батьком/матір’ю/офіційним представником дитини про ситуацію, що склалася. За усною згодою батьків/представників обов’язково письмово собі фіксуємо отриману інформацію у ході бесіди.

11. Обробка результатів обстеження. Оформлення протоколу (зразок протоколу індивідуальної психологічної діагностики відповідно до листа МОНУ №1/9 – 529 від 05.09.2018 «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»).

Також пишемо чіткі, конкретні рекомендації (особливо в ситуаціях розлучення батьків, визначення порядку взаємодії та ін.)

12. За підписом практичного психолога/соціального педагога направляємо протокол в МЦППіСР із супроводжуючим листом (за підписом директора) в указаний термін.

 

  1. Робота в парах «Проведення обстеження. Короткі результати та висновки». Обговорення. (30 хв.)

 

  1. Рефлексія участі у семінарі. Надання методичних рекомендацій (15 хв.)

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 березня 2020
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку