Саѕе study: «4 в одному або темпераменти в бізнесі»

Про матеріал
Формат заняття Кейс-метод (case study) - техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій. В ході заняття учні аналізують ситуації, вчаться розбиратися в суті проблеми, пропонують можливі рішення, розвивають уміння вибрати кращі з них. Діти спробують себе в різних типах темпераментів, пограють в ігри та розв'яжуть психологічну казку. Розробка рекомендована для використання вчителям основ здоров'я, практичним психологам.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Люда\Pictures\26173023_1680699568672774_4728783150368040304_o.jpg

 

 

Підготувала:

                                               Начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту,

                                   культури та туризму виконавчого комітету

                                    Першотравневської сільської ради, вчитель

                                          психології та основ здоров’я опорного закладу

                              загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

                                               Першотравневської сільської ради Дем’янова Л.Л.

 

2020р.

Тема: Саѕе study: «4 в одному або темпераменти в бізнесі»

Мета: - вивчення міжособистісних відносин через особливості темпераменту кожного учня;

 

Інструкція для тренера:

Формат заняття Кейс-метод (case study) - від англ. саѕе - випадок - техніка навчання, що використовує опис реальних ситуацій. Учні повинні проаналізувати ситуацію, розібратися в суті проблеми, запропонувати можливі рішення і вибрати краще з них.

 

Хід заняття:

1. Вправа на привітання

2. Повторення правил тренінгу

3. Актуалізація опорних знань.

3.1.Вправа «Покажи свій характер»

Тренер пропонує хлопцям життєві ситуації, а вони за допомогою жестів показують свою реакцію на події:

- отримав 12 балів;

- запізнився на автобус;

- забув помити посуд;

- зустрів старого друга;

- заробив 1000 доларів!

 

- Чому кожен з Вас реагував по - своєму? (Індивідуальність)

- Що ви виявляли реагуючи на озвучені події? (Характер)

 

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Вправа об’єднання в групи «Прищіпки»

Різнокольорові стікери (можна різнокольорові прищіпки) — підходять для поділу на 4 групи. Учасники стають у коло і заплющують очі. Тренер прикріплює на спину кожному кольорову прищіпку. По команді тренера всі відкривають очі. Після чого всі учасники повинні мовчки об'єднатися в групи. Далі працюють у групах.

 

5. Інформаційна хвилинка. Мозковий штурм:

-Як називається людина, яка має свою справу (бізнес) з метою отримання прибутку у формі надання послуг, торгівлі або виробництва?

- або людина, яка займається діяльністю, пов'язаною з управлінням власністю;

(Бізнесмен)

 

6.Міні дебати:

-Хто бачив справжнього бізнесмена?

Чим він займається? Який у нього розпорядок дня?

- Якими рисами характеру повинен володіти справжній бізнесмен?

(Кишеньки з рисами характеру з попереднього тренінгу. Хлопці вибирають з кишеньку риси, які на їх думку мають бути у справжніх підприємців, обов'язково пояснюють чому вони так думають)

6. Руханка

7. Інтелектуальний батл.

Дітям пропонується послухати казку про чотирьох лицарів, яких звали дуже дивно – Меланхолік, Холерик, Сангвінік і Флегматик.

(героїв казки можна вивести на екран для слайдової презентації і кращого розуміння дітьми)

    Тренер знайомить хлопців з казкою, а завдання командам під кожним героєм на підлозі закласти ті риси характеру, які допомогли головним героям вийти з проблемної ситуації. Дуже цікаво проходить інсценізація казки самими дітьми або дітьми старшої групи.

*У давні часи жили в одному королівстві чотири лицарі. Звали їх Холерик, Сангвінік, Флегматик і Меланхолік. Всі вони носили обладунки, їздили на прекрасних конях, але вони були дуже різні. Холерик ні хвилини не міг посидіти спокійно. Він носився на коні цілий день, голосно кричав, розганяв всіх розбійників в окрузі. І якщо тільки чув, що десь поблизу завівся якийсь дракон, одразу мчав туди, щоб битися з ним. Він не заспокоювався до тих пір, поки не влаштовував бурхливий та веселий бій, який зазвичай закінчувався ганебною втечею дракона.

 

*Сангвінік теж усе робив швидко і весело. Якщо він вирішував побудувати собі новий замок, працював старанно й наполегливо. Він не проти був і посміятися, і пополювати з друзями. І хоча битися не любив, але якщо вже задирака Холерик викликав його на поєдинок, то міг і постояти за себе. Сангвінік також любив поганяти драконів. Але коли не вдавалося впоратися з драконом відразу, йому це ставало вже нецікавим. Він згадував, що ще хотів впіймати жар-птицю, кидав дракона і їхав на пошуки.

 

*Лицар Флегматик, навпроти, усе робив повільно і неквапливо. Будуючи свій замок, він тижнями думав, як зводити башту або де робити ворота. Захоплений своєю роботою, він навіть не помічав драконів, гуляли прямо біля його стін замку. А якщо нарешті виявляв їх, то поки він діловито готувався до сутички, дракони встигали без особливого поспіху сховатися.

 

*Меланхолік був серед них самий тихий і сумний. Він завжди боявся, і якщо розбійники оточували його замок, кричали і насміхалися над ним, то він зразу починав плакати. Він лякався криків пролітали драконів і любив сидіти на лавочці в тиші свого парку. А при будівництві замку слухняно слідував радам інших лицарів.

 

У короля, якому служили чотири лицаря, була прекрасна дочка. Сталося так, що всі четверо полюбили її. Зібралися, порадилися і вирішили відправитися всі разом просити руки принцеси. Нехай, мовляв, вона сама вибере найбільш гідного.

 

Прибули вони до королівського замку і побачили, що страшний велетень-людожер з величезною дубиною стоїть біля воріт і нікого не пускає до принцеси.

Холерик, не роздумуючи, кинувся у бій з велетнем. Той змахнув кийком, і Холерик вилетів з сідла і стрімголов покотився по землі. Невдалий лицар відразу ж схопився і, розмахуючи уламком меча, став кричати, що велетень поступає нечесно, що у нього дрючок, а не меч і взагалі вони в різних вагових категоріях.

Побачивши це, Меланхолік схлипнув, пробурмотів: «От завжди так! Ну чому я такий невезучий?» — повернув коня і пішов геть.

Флегматик почухав потилицю, подумав і вирішив: «Нічого з цим велетнем не зробиш. Ну да ладно. Приїду-ка я завтра. Може, йому набридне тут сидіти. А ні, то я можу й почекати, поки він піде».

А Сангвінік відразу зметикував, що йому з велетнем не впоратися, він лісом об'їхав замок, закинув мотузку на стіну з іншого боку і, наспівуючи пісеньку, поліз на вежу до принцеси.

Але до нещастя, мотузка обірвалася, і Сангвінік упав у кущі. Погладжуючи забиті коліна, він усміхнувся і вирішив побудувати повітряна куля і на ньому перелетіти через високі мури королівського замку.

Принцеса з своєї вежі бачила, як вчинив кожен з її шанувальників. Всі четверо розчарували її: адже Холерик хоча і був сміливцем, але тільки кричав, а не шукав виходу із ситуації; Флегматик, мабуть, не дуже-то поспішав потрапити до своєї коханої; Сангвінік хитрував і не бажав вступати в бій зі страшним велетнем-людожером; Меланхолік — той взагалі злякався і зневірився.

Минуло кілька днів, і знову всі четверо лицарів з'явилися біля воріт замку. Холерик прийшов першим на чолі великого збройного загону — за цей час він обскакав все королівство і зібрав найсильніших лицарів на битву з велетнем. Побачивши, який оборот взяло справу, велетень кинув палицю і втік. І принцеса захопилася невгамовністю Холерика. Тут вона побачила, що до замку летить повітряна куля, в кошику якого сидить усміхнений Сангвінік. Принцеса була в захваті від його винахідливості. В ту ж мить у вікно вежі азартно застрибнув поштовий голуб. До його шийці бантом було прив'язане послання. Виявилося, що це любовна балада, яку склав Меланхолік. Принцеса була зворушена щирістю віршів. Раптом на булижник дороги загуркотіли важкі вози. Це неквапливий Флегматик віз щедрі подарунки прекрасній принцесі, і він теж сподобався дівчині своєю стриманістю і діловитістю.

Четверо лицарів постали перед королем і його дочкою, щоб просити руки принцеси.

— Спочатку я розчарувалася в вас, — сказала прекрасна принцеса. — А тепер я захоплююся вами. В темпераменті кожного з вас виявилися чудові риси. Але я вибираю...

- А як ви думаєте, кого вибрала принцеса? (Групи працюють і аргументують)

Діти, а на вашу думку  хто ж був кращим?

- Головне, що треба зрозуміти: хороших чи поганих типів темпераменту немає, як немає тільки хороших людей і тільки поганих. В кожній людині є всього потроху і від Сангвініка, і від Холерика, і від Флегматика, і від Меланхоліка. Ну, може бути, чогось виявляється і побільше. Переробити тип темпераменту майже неможливо. Але кожен по-своєму гарний.

(По закінченні вправи команди самостійно складують характеристику типів темпераменту, тут можна запропонувати дітям перелік рис характеру (з минулого тренінгу). В результаті  що діти самі дають визначення, яке записуємо на фліп-чарті:

ТЕМПЕРАМЕНТ (від латинського temperament - належне співвідношення частин) - це вроджені індивідуальні особливості людини, що визначають протікання його психічних процесів і поведінки (загальна активність, рухові прояви, емоційність).

 

8.Вправа «Перетворення»

Зараз ми спробуємо з Вами побувати в стані різних темпераментів.

8.1. Отже - «Холерик». Холерик живе на граничній швидкості. Уявімо, що у нас в середині завівся маленький моторчик, рухаємося по кімнаті швидко(можна на ходу робити якусь роботу – переставляти меблі наприклад)

Хода: ходити швидше та енергійніше. Критерій: настільки швидше і енергійніше, щоб це стало вашою природною звичкою. І щоб, ідучи поруч з поважними знайомими, яких напружувати не варто, доводилося, підлаштовуючись, завжди сповільнювати крок.

Жести: вкладати більше руху, для початку нехай навіть і безладного. Яскравіше, ширше, помітніше!

Мова: говорити не швидше, але енергійніше. Вкладати більше емоцій в слова, менше аналізувати на свідомому рівні, що кажу і навіщо. Свідома корекція — після. Всьому свій час.

Розумовий процес: оцінювати відразу, прикидати легше, приймати рішення швидше. «Легкість у думках — незвичайна!» — а чому б і так?

Дії. Подумав — зробив. ВІДРАЗУ Ж. Зараз. Не відкладаючи на потім і не прикидаючи, а потрібно.

8.2. «Меланхоліки» - діти 1 хвилину дивляться через вікно, описати спокійно картину за вікном.

8.3. «Флегматики»

Вправа «Рубаємо дрова». Рубка дров - корисна вправа для вироблення впевненості в собі. Рубати дрова насправді - не обов'язково, достатньо моделювати процес:

• встали міцними ногами, ноги розставлені,

• примірялись, уявили удар заздалегідь,

• вільний помах (не до ближнього плеча, а вільно далеко за голову),

• щільний удар з фіксацією і голосовим видихом «Ха!»

8.4. «Сангвініки»

Спокійно розставляємо меблі по місцях, сідаємо, посміхаємося.

 

9. Мозковий штурм.

- Яким темпераментом повинен володіти справжній бізнесмен? (Прояв кожного типу темпераменту спостерігається у відповідності з життєвою ситуацією).

- Як ви гадаєте чи може в одній людині проявлятися різні типи темпераментів?

 

Інформаційна хвилинка: Всі прояви різних типів темпераментів є у кожної людини. Наприклад, бізнесмен каже, що він холерик. Значить, треба чекати меланхолійне прояв. Він тут же говорить про те, як йому важливо побути на самоті, наодинці з самим собою. Але бізнес не дозволяє такого усамітнення і йому здається, що з ним щось не так. Все так! Просто йому треба зрозуміти, коли його холеричний темперамент допомагає йому бігати, робити масу справ, а коли приходить час меланхолійно подумати про що-то, може навіть попереживати,  за цей час зі сторони подивитися на свій бізнес, щось проаналізувати, виявити сильні і слабкі сторони.

Меланхолійний стан допомагає розкритися творчості, а це дуже навіть корисно в бізнесі. Але треба просто дозволити собі бути і холерики і меланхоліки. Також, значить десь, і сангвістичний  стан допомагає йому приймати рішення, володіти собою у важкій ситуації. «Сангвінік – заповзятливий, успішний, має досягнення, легко втрачає і легко знаходить, ніколи не сумує, завжди націлений на позитив і досягнення. Сангвініки-підприємці – основа будь-якого успішного бізнесу», як каже Вчитель і супервізор, психоаналітик Рифкат Рифович Гатупов.

-А флегматизм бізнесмена проявляється, коли він ретельно миє свою машину. Ось як всі чотири темпераменту можуть проявитися у однієї людини, доповнюючи один одного і допомагати в досягненні загальної мети.

 

 

10. Вправа на завершення тренінгу «Оплески по-колу»

10.1. Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
12 березня 2020
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку