"Сторінками літа" збірка з досвіду роботи

Про матеріал
Збірка містиь добірку матеріалів з досвіду роботи закладу позашкільної освіти Центру дитячої та юнацької творчості "Дивосвіт" в літній період.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Департамент освіти і науки виконкому Криворізької міської ради

Відділ освіти виконкому Покровської районної в місті ради

 

Комунальний позашкільний навчальний заклад

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\b5145_439130-628x471.jpg«Центр дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт»КМР

 

 

 

 

 

 

 

 

Сторінками   літа

 

 

м. Кривий Ріг - 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збірка містить добірку матеріалів з досвіду роботи   закладу позашкільної освіти Центру дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт» в літній період.

Літнє оздоровлення –це продуманий і ретельно спланований прцес.Працівники центру заздалегідь готуються до нього.Традиційно, в літній період,організовуються цікаві масові заходи для гуртківців,дітей мікрорайону та вихованців таборів тимчасового відпочинку ,які функціонують при школах мікрорайону.Паралельно працюють гуртки одного дня.

. Ігрові програми також традиційно проводяться у формі експрес –ігор та квестів.Щороку ,враховуючи погодні умови,запити вихованців ми урізноманітнюємо форми роботи з дітьми в цей період,змінюємо тематику заходів.В цьому році родзинкою стали майстер-класи на свіжому повітрі : майстер-клас «Іграшки з природних матеріалів» (діти виготовляли травнички),майстер-клас з живопису  «Природа рідного краю» (малювання на пленері),майстер-клас «Скульптури із контейнерів для яєць»(виготовлення  мультяшних героїв).

 В збірку «Сторінками літа» ввійшли найбільш вдалі розробки цього року.

 

 

 

 

 

 

1.Туристичний квест «Мандруємо Дивосвітом»

2.Квест «Острів скарбів»

3.Розважально-ігрова програма «Ігроленд»

4. «Морські пригоди» -експрес-гра

 

Майстер-класи

1.Майстер-клас  з живопису «Природа рідного краю»

2.Майстер –клас «Іграшки з природного матеріалу. Травничок»

3.Майстер-клас «Скульптури із контейнерів з яєць"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПОРТИВНО-РОЗВАЖАЛЬНИЙ КВЕСТ-ГРА

 «ОСТРІВ СКАРБІВ»

/для дітей молодшої та середньої вікових категорій/

Мета:

  •        формування позитивних емоцій для розвитку динамічної активності дітей;
  •        створення умов, сприяючих закріпленню дружніх стосунків всередині дитячого колективу.

Завдання:

Освітні:

  •               розвивати пізнавальний інтерес;
  •               розвивати почуття гумору, уяву, кмітливість;
  •               розвиток фізичних (спритність, швидкість реакції, координаційна здатність) і психічних якостей (воля, цілеспрямованість, самоконтроль); вдосконалення моторного апарату.

 

Розвиваючі:

сприяти розвитку уваги;

  •                  координаційних здібностей;
  •                  сприяти об'єднанню дітей в єдиний дружній колектив.

Виховні:

  •               виховувати повагу один до одного, почуття відповідальності, уважне відношення до оточуючих;
  •               уміння працювати в команді.

Місце проведення: територія закладу.

Необхідний інвентар:

4 карти, розрізані з вказівкою місця скарбів, 4 карти пересування з назвами «островів», музичний центр, популярні дитячі музичні композиції, спортивні предмети, 4 ватмани і набір фломастерів, картки для гри в «крокодил», інвентар для смуги перешкод, мішечки з піском, ящик, підвішений на висоті 2 м., 4 коробки-скриньки для подарунків дітям, монети.

 

Хід гри-квесту

Кожна команда отримує карту, з позначками на ній островів. На кожному острові необхідно здолати перешкоду або виконати поставлене завдання. Після успішного виконання цього завдання команді дістається шматочок карти з відміченим на ній (хрестиком) місцем, де схований скарб. На кожному острові є відповідальний, який пояснює,  оцінює завдання та якість його виконання. Після проходження  всіх островів з завданнями, командам необхідно зібрати карту з кусочків  і визначити на місцевості, де схований

скарб. Відшукавши його на території закладу, команда повертається на лінію старту. Перемагає команда, що знайшла скарб першою.

І острів – «Танцювальний».

Завдання – придумати і виконати танок-розминку під задану пісню. Діти прослуховують музичну композицію, радяться і визначаються впродовж 3-5 хвилин, який танок-розминку обрати. Можна використати запропоновані спортивні предмети (обручі, прапорці, м'ячі). Відповідальний за «острів» оцінює танцювальний номер, який вийшов, і вирішує: дати або ні шматочок карти. Після отримання частини карти команда рухається на наступний острів.

 2 острів – «Художній».

Завдання – намалювати груповий малюнок.

Домовившись про тему малюнка, кожна дитина /пройшовши смугу перешкод/ домальовує будь-яку частину задуманої композиції (при необхідності педагог може намалювати контур олівцем.) Відповідальний за «острів» оцінює малюнок, що вийшов, і вирішує: дати або ні шматочок карти. Після отримання команда рухається далі.

3 острів – «Уяви або пантоміми».

Завдання – показати жестами і рухами без слів, відповідний предмет або героя казки на картинці. Необхідно по черзі показати жестами задану картинку. Одна дитина показує, інша команда розгадує. 7 карток необхідно відгадати. Після відгадування усіх карток, команда отримує шматочок карти.

 

4 острів – «Влучних стрільців».

Завдання – закинути мішечки з піском в ящик. Необхідно закинути мішечки з піском в ящик, підвішений на висоті 2м. Після попадання усіх мішечків в ціль, ящик під їх вагою опуститься до підлоги і в ньому діти знайдуть наступну частину карти.

5 острів – «Водяна подорож».

Завдання – наповнити посудину водою. Необхідно перелити, якнайшвидше, воду з маленького відерка в посудину через воронку, так щоб шматочок карти сплив з його дна вгору. Відшукавши скарб на території закладу, команда повертається на лінію старту. Перемагає команда, яка знайшла скарб першою.

 

 

 

 

 

 

 

Розважально-ігрова програма «Ігроленд»

Мета: сприяти розвитку фізичної активності дітей; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та навколишнього середовища.

Обладнання: картки із завданнями, м’ячі, гімнастичні палиці, повітряні кульки, кошики, пластмасові стаканчики.

Хід заходу

Ведучий.

Головне – здоровим бути – 

Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров’я й сила,

То увесь світ людині милий.

І думка в неї веселенька,

І тоді вона жвавенька.

Усе їй хочеться робити,

І сміятись, і радіти.

А як тільки захворіє –

Зразу й сонечко тускніє.

Тому це запам’ятай

І про своє здоров’я – дбай!

Сьогодні ми здійснимо подорож до країни Здоров’я.

Мешканці цієї країни радісні та щасливі, вони знають, як уникати хвороб. А чи знаєте ви, що треба робити, щоб бути здоровими? (Відповіді дітей).

Правильно, щоб бути здоровим, тобто почуватися бадьоро, впевнено, треба дотримуватися режиму дня, займатися фізичними вправами чи спортом, доглядати за своїм тілом та одягом, правильно харчуватися.

Думаю, нам час відправлятися у мандрівку. Утворимо 4 екіпажі та вирушаймо до чарівної країни Здоров’я. (Діти об’єднуються в команди).

Станція 1. Режим дня

Для того, щоб бути завжди охайним, встигати зробити заплановане, не спізнюватися на заняття, слід дотримуватися режиму дня.

Щоб було здорове тіло –

Встав і враз берись за діло,

Ти зарядкою займайся

І водою обливайся.

А щоб дух здоровий мати,

Слід фізкультурою займатися!

– Розпочнемо і ми нашу подорож зарядкою:

Ведмежата в лісі жили

Головами своїми крутили

Ось так, ось так (кругові оберти головою).

Головами своїми крутили.

Ведмежата мед шукали

Дружно дерево хитали

Ось так, ось так, (підняти руки вгору, робити нахили вправо та вліво).

Дружно дерево хитали.

Ну а потім вони ходили (хода на місці).

Та із річки воду пили

Ось так, ось так,

Та із річки воду пили (нахили тулуба вперед).

Ну а потім танцювали (повороти тулуба ліворуч та праворуч).

Лапи вгору підіймали (стрибок з хлопком руками над головою).

Ось так, ось так,

Лапи вгору піднімали (стрибок з хлопком руками над головою).

Станція 2. Активний відпочинок

Для того, щоб бути здоровим, потрібно:

- активно відпочивати на природі (рибалити, займатися туризмом, плаванням);

- займатися спортом (спортивним туризмом, орієнтуванням, велоспортом, гімнастикою, футболом, волейболом, баскетболом, хокеєм, фігурним катанням, кінним спортом, боротьбою, боксом);

- загартовуватися.

А загартовуватися можна:

  •     водою (робити обтирання, обливатися, приймати

   контрастний душ);

  •     повітрям (повітряні ванни приймають через 1-2 год. після прийому їжі при температурі не менше 20 градусів. Тривалість повітряних ванн від 15 хв. до 3 годин. Корисно спати  при відкритих вікнах);
  •     сонцем (сонячні ванни приймають між 8 та 11 годинами, тривалістю 5-50 хв.)

А я запрошую вас здійснити лижну прогулянку.

Естафета «Лижні перегони»

Для естафети потрібні дві картонні або фанерні «лижі» довжиною 50 см, шириною 15 см. Завдання: учасник ступає на одну «лижу», кладе другу на відстань кроку від себе та ступає на неї іншою ногою. Звільнену «лижу» перекладає далі. Рух продовжується на визначену ведучим відстань.

Станція 3. «Чистота – запорука здоров'я»

Чистота повинна бути не лише в приміщенні. Кожен із нас повинен тримати в чистоті себе й дотримуватися правил гігієни.

Правила гігієни:

- кожний ранок умивайтеся;

- чистіть зуби вранці та ввечері;

- мийте руки перед їжею, після будь-якого забруднення;

- коротко обстригайте нігті;

- носіть завжди гребінець і носову хустинку;

- ретельно мийте овочі та фрукти.

А зараз давайте наведемо порядок у реченні.

Гра «Розсипане прислів’я»

Кожна команда отримує конверт зі словами, із яких потрібно утворити прислів’я чи приказку про здоров’я:

Бережи одежу знову, а здоров'я змолоду. 

Здоров'я за гроші не купиш. 

Сміх краще лікує, ніж усі ліки. 

Здоров’я в порядку – дякуй зарядці.

Хто спортом займається, той сили набирається.

У здоровому тілі здоровий дух.

Пішки ходити – довго жити.

Рухайся більше – проживеш довше.

Станція 4. «Спорт»

Нам відомо – це чудово,

Коли ти і я здорові.

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.

Є один рецепт у світі –

Він усім підходить дітям :

Якщо будемо спорт любити,

Зможемо років сто прожити !

У хлопців наших

Характер спортивний.

Вони чемпіони майбутні у нас,

I спритні, і дужі,

Тож зовсім не дивно,

Що з ними бадьорість

Приходить до нас.

У наших дівчаток характер не гірший,

Вони полюбили скакалки, м'ячі

Вони відставати не звикли від інших,

Тож спробуй сьогодні їх дожени!

Спортивний характер у діточок наших,

Завзяття й наснага – їх друге ім’я.

Дорослим й малятам давно уже ясно:

Хто дружить зі спортом – той не хворіє і дня.

Естафета «Баскетбол»

Завдання учасникам команд: влучити м’ячем у кошик.

Станція 5. «Їжа – джерело росту та здоров'я»

Правильне харчування має велике значення в житті людини. Отримані організмом з їжі поживні речовини дають можливість людині рости, жити, гратися, вчитися і працювати.

Продукти харчування містять білки, які є будівельним

матеріалом для організму; жири, що є джерелом енергії, необхідної для роботи організму людини та вуглеводи, що забезпечують роботу м’язів.

Крім того, у продуктах харчування знаходяться вітаміни, необхідні організму для нормального розвитку.

Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся до вітаміну А. Він товаришує з морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.

Зростати сильними, веселими й мати добрий апетит допомагає вітамін В. А товаришує він з картоплею, горошком, буряком, редисом, квасолею.

У лимоні, апельсині, порічці та чорній смородині, капусті, зеленій цибулі та у хріну міститься вітамін С. Він допомагає зміцнювати здоров'я та бути завжди бадьорими.

Вітамін Д дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча його друзі не ростуть ні в садку, ні на городі, він також має для вас корисні подарунки – це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж він товаришує із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д.

Гра «Знайди де зростає вітамін»

На столі розкладені картки із зображенням продуктів харчування. Команди повинні вибрати ті, де містяться вітаміни: 1 команда – вітамін А,       2 команда – В, 3 команда – С, 4 команда – Д.   

Станція 6. «Веселий настрій і здоров'я»

Гарний настрій – це ознака здоров’я. Дослідження доводять, що чим частіше ми сміємося, тим щасливішими почуваємося! Сміх – нормалізує тиск, знімає біль, діє на шкіру, як гарний масаж. 5 хвилин здорового сміху замінюють 40 хвилин розслабленого відпочинку.

Щоб здоровим, сильним бути,

Треба нам про сум забути.

Спортом треба всім займатись

І частіше усміхатись!

Бо усміхнена людина –

Це здоров`я половина!

Щоб підняти настрій, влаштуймо веселі перегони та конкурси.

Естафета «Веселі перегони»

Учасникам команд потрібно за допомогою гімнастичної палиці пронести на визначену відстань повітряну кульку.

Конкурс малюнків «Дружній шарж»

Завдання: намалювати шарж на іншу команду.

Станція 7. «Навколишнє природне середовище і здоров'я»

Оскільки людина – це частина природи, то її здоров'я залежить від здоров'я природи. Тому кожен із нас повинен дбати про збереження чистоти та краси на Землі. Сподіваюся, що ви викидаєте обгортки від цукерок у смітник. Так? Пропоную вам влаштувати тренування по прибиранню засміченої території.

Гра «Рятівники природи»

На підлозі розкидані пластмасові стаканчики. Завдання командам – зібрати стаканчики в пакети для сміття. Виграє команда, яка зібрала найбільше стаканчиків.

Ведучий. Наша подорож у країну Здоров’я закінчується. Пам’ятайте, щоб бути здоровим, слід мати чисті думки, бадьоре тіло, добре серце та щиру душу. А на згадку про нашу мандрівку я пропоную створити дерево здоров’я. Візьмемо різнокольорові кружечки, на яких написані слова про гарний настрій та здоров’я, і розвісимо їх на гілках дерева, що росте на подвір’ї нашого Центру. До побачення, до нових зустрічей!

Експрес – гра «Морські пригоди»

Мета: розширити знання дітей про водойми; розвивати логічне мислення, пізнавальні інтереси дітей;  виховувати інтерес до навчання, любов до природи.

Обладнання: велике ігрове поле «Морський бій», морські пейзажі, ілюстрації, музичне оформлення.

Дата і час проведення

 

Хід заходу.

Ведучий.

Море Біле, море Чорне…

Кораблі пливуть моторні.

Вони, ставши в дивний стрій,

Починають  морський бій.

 

Шановні глядачі та учасники гри, рада вітати вас у цьому залі! Запрошую до участі у захопливій та цікавій грі-вікторині «Морський бій – поєдинок інтелектуалів». Пропоную учасникам об’єднатися у двікоманди і початизмагання.

 Гра морський бій захоплює і дорослих, і дітей. Та сьогодні у нас незвичайний морський бій. Перед вами ігрове поле – квадрат розміром 10х10 клітинок, усього 100 клітинок, закритих кольоровими квадратами. Під ними приховані кораблі (4- однопалубні, 3- двопалубні, 2- трипалубні, 1- чотирипалубний). Усі клітинки по вертикалі пронумеровані цифрами , а по горизонталі буквами. Завдання обох команд підбити кораблі, які містяться на ігровому полі. Мій помічник відкриватиме фрагменти ігрового поля, відповідно до координат пострілів, які ви назвете (наприклад, А-5 чи Г-4) на великому ігровому полі. Гравці кожної команди по черзі будуть називати координати. Якщо гравець влучає в корабель, його команда одержує  1 очко і повинна відповісти на запитання, яке він везе. За правильну відповідь команда одержує ще 1 очко. Якщо вони помилилися, правильну відповідь може дати команда-суперник, і тоді вони отримують 1 очко. Якщо ж жодна команда не впоралася з завданням, до участі запрошуємо глядачів.  Після відповіді на запитання команда, яка зробила влучний «постріл», називає наступну координату. У випадку промаху право зробити влучний постріл отримує команда суперників.

    Гра закінчується тоді, коли всі кораблі збито і команди здобудуть скарб, який вони перевозили.

    Перемагає команда, на рахунку якої буде більше очок.

    А зараз команди оберуть назву своєї команди, яка стосується водойми. Команда, яка зробить це скоріше, отримує право на перший постріл.

Ведучий. Доки наші команди готуються до гри, пропоную глядачам послухати цікаві факти , які стосуються водойм та їх жителів.

         Життя в океані, морях вирує і біля берега, і у відкритому просторі, і в глибокому лоні вод. Плаває у морі хитра рибка прилипала. Точніше, вона не плаває, а їздить. Прилипне спинним плавником-присоскою до животика акули і мандрує, шукаючи поживу. Відлипне, попоїсть та й чекає на іншого перевізника.

           Більшість риб отримали назву за формою тіла (наприклад, риба-пилка, риба-меч, риба-місяць). Плеската, як млинець, камбала завжди лежить на дні. Знайти важко: вона постійно змінює колір. На жовтому піску стає жовтою, на темному мулі — темніє, на картатих камінцях — картата.

       А от в тілі електричного ската заховано щось схоже на живі батарейки, що разом дають сильний електричний розряд.

          А ось казкові дерева на дні моря. Це — коралові рифи. А між ними, ніби різнокольорові метелики, плавають риби коралових рифів.

            Навіть квіти у морі ростуть. Пелюстки — це щупальці, жалючі, мов кропива. У середині чашечки — рот. І не квіти це зовсім, а морські тварини — актинії. Замешкається рибка — миттю попаде актинії на обід.

           Риби вміють стрибати і навіть літати. Так рибки-стрибунці вистрибують із води, вправно відштовхуючись хвостиком, стрибають на березі, полюють на невеликих крабів та комах, залазять навіть на прибережні кущі.

           Летюча рибка, коли бачить хижака, розганяється, вистрибує з води, розправляючи у повітрі плавці-крила, і летить над хвилями досить далеко — від 100 до 400 м.

 

Запитання, що везуть кораблі.

Однопалубні

  1.               Яка морська тварина найрозумніша? (Дельфін).
  2.               Є в ріці й озері, а у воді немає; є в огірку й кавуні, а в дині немає. Що це? Відповідь: Буква Р.
  3.               Назвіть «кольорові» моря. (Чорне, Біле, Червоне, Жовте.)
  4.               Якою хворобою на суходолі ніхто не хворіє? (Морською.)

Додаткові питання

Що таке морська капуста? (Водорості)

Як називається «хвилювання» на морі? (Шторм)

 

Двопалубні

  1.               Кого називають найвідомішим та найбільшим мешканцем прісних водойм? (Крокодила.)
  2.               Де на Землі вперше з'явилося життя? (У воді.)
  3.               Яка риба за зовнішнім виглядом нагадує шахову фігуру?

( Морський коник.)

  1.               Чим риба корюшка схожа на  птахів? ( В’є гнізда.)
  2.               Ця кліматична зона нагадує величезний пляж. (Пустеля.)
  3.               Яке місто повзає? (Ужгород.)

Додаткові питання

Який найменший птах є в лісах Південної Америки? (Колібрі)

Як звали першу жінку, що літала на літальному апараті?( Яга)

 

Трипалубні

  1.   Назвіть найменший і найхолодніший океан. (Північний Льодовитий.)
  2.   Контури якої країни на карті нагадують чобіт? (Італії.)
  3.   Найдовша річка в світі. (Ніл.)
  4.   Хто двічі народжується, а один раз помирає? (Риба)
  5.   Чи існують моря без берегів?(Так. Це Саргасове море. Його "берегами" є течії.)
  6.   Як називають нелітаючих птахів Антарктиди? (Пінгвіни)

Додаткові питання.

На якому континенті водиться дика собака дінго? (Австралія)

Як називається джерело, що періодично вики­дає фонтани гарячої води і пари? (Гейзер)

       Біля берегів Північної Америки в Атлантичному Океані розташоване Саргасове море - справжнє диво природи. Неймовірно, але це море не має берегів!

       Берегом цього моря є не суша, а великі морські річки-течії: на заході і півночі - Північноатлантична, на сході - Канарська, а на півдні - Пасатна, які рухаються по колу за годинниковою стрілкою.

       Будучи своєрідними вододілами або греблями, ці течії не дають поверхневим водам Саргасового моря змішуватися з більш холодними водами Атлантичного океану. Але на відміну від звичайних сухопутних берегів, які обмежують моря, ці водні «берега» через нестабільність морських течій у різні пори року переміщаються, «подорожують». Тому площа Саргасового моря змінюється від 8,5 до 4 млн. кв. м.

         Саргасове море, як величезний «луг» посеред океану, укрите величезною кількістю водоростей. На один квадратний кілометр поверхні їх припадає в середньому від однієї до двох тонн. Перші португальські мореплавці назвали ці водорості «sargassum», оскільки повітряні бульбашки, завдяки яким водорості переміщуються, схожі на поширений в Португалії сорт винограду.  Саргасові водорості, як ліс, густо заселені різноманітною живністю. Поверхневі кулі води тут налічують близько 60 видів флори і фауни.

 

Чотирипалубні

  1.               Яка  морська тварина є найнебезпечнішою? (Морський їжак. На голках морського їжака є отруйний  слиз, який  при попаданні в рану викликає різкий біль і параліч м'язів.)
  2.               Чому вода в річках і озерах не промерзає до дна? (Лід легше води, тому застиглі верхні шари води і сніг на ньому оберігають нижні шари від промерзання.)
  3.               Одного разу на одне з міст США полився незвичайний дощ: з неба сипалися камінчики, водорості і навіть жаби! Яке природне явище передувало такому «дощику»? (Смерч.)
  4.               Назвіть дуже отруйну морську рибу, яку вживають у їжу.( Риба фуга)

 

Додаткові питання.

1. В одному з зоопарків  Німеччини  біля  клітки  з написом   «Найстрашніша тварина в світі» завжди черга. Виходячи з  неї люди виглядають по різному: одні сміються , інші задумливі та серйозні. Яку тварину бачать відвідувачі, заглядаючи до клітки?

 ( Вони бачать своє відображення, тому що в клітці встановлено дзеркало. За всю історію існування саме людина стала причиною зникнення більшості видів тварин та рослин)

      2. Завдяки дуже широкому ареолу розповсюдження ( від полюса до полюса) саме цей вид рослин є головним постачальником кисню до атмосфери Землі, та , якщо за будь-яких обставин вони загинуть – екологічної катастрофи не уникнути. Хто ці  маленькі трудяги?

  ( Водорості).

 

Ведучий. Отже, всі кораблі відкриті, скарб знайдений. Наші славні моряки дібралися, нарешті, суші і збагатилися новими знаннями. Вітаємо команду-переможця. До нових зустрічей.

 

 

 

Туристичний квест

«Мандруємо Дивосвітом»

 

Мета:Розвивати нестандартне мислення, вміння швидко приймати рішення; формувати здатність працювати у команді; виховувати товариськість, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, поважливе ставлення до думок інших; підвищувати ефективну конкурентноспроможність задля підняття власної самооцінки. 

Обладнання:

Столи для станцій, карта-код, кольорові нитки, ключііз замками, дзеркало, пінцет, друкованийматеріал (станції «Загадкова», «Логічна»), відроізнаповнювачем, гумові рукавчики, скляна (пластикова) пляшка, лопатка, сірники, палички (10 шт), перекладинки (5 шт), мотузка (станція «Орлине око»), кульки (10-15 шт), дротики, олівці, ручки, ігрове поле «Хрестики-нулики», бонуси, подарунки (за бажанням).

Початок гри

Командаучасників збирається на шкільному подвір’ї для отримання інструкції щодогри та інструктажу з техніки безпеки. Після того, як вступне слово сказане, команда ділиться на дві підгрупи, якімаю тьзустрітися на фініші. Кожнапідгрупапройде маршрут з трьомастанціями, де гравці отримуватимуть частиникарти, яку наприкінці вони маютьзібратиповністю. Зібравши карту, вони матимуть змогузнайти скарб (на карті буде закодованаключовапідказка).

Маршрут квесту
1 підгрупа.

1 станція «Нитка Аріадни».
Завдання станції.
Перед учасникамилабіринт з кольорових ниток, на якіприкріплено три ключі. Завданняучасниківзнятиключі і відкрити замочки. Замками будутьзакриті коробки, в якихбудутьзнаходитися: частинакарти, дзеркало, пінцет і подальшаінструкція.
Інструкція
Вперед. Наліво. Дивіться вперед. Візьміть те, щознайшли. 

2 станція «Загадкова».
Завданнястанції.
Для проходженняцьогозавданнягравцямстане у пригодідзеркало. Учасникимаютьвідгадати загадку, яка буде написана складами, перевернутими у дзеркальномузображенні (складитриматимуть у руках діти). Для того, щобгравцямлегшебулорозв’язати загадку і правильно поставитисклади, вонимаютьрозставитидітей за іменами в алфавітному порядку. Після того, як загадка буде розгадана (відповідь – відро), вони отримаютьнаповненевідро, у якому буде знаходитисячастинакарти і подальшаінструкція. 

Загадка.
У колодязьпірнуло
Воно з головою –
Наверх поверну лось
З холодною водою.

Інструкція. 
До фінішувсього 12 метрів,
Всього 5 кроків до мети.
І лишоднеізтрьох дерев, щоближче, 
Покаже шлях, якийшукаєшти.
А білянього те,
Чого і не чекаєш...

3 станція «Підземна».
Учасникимаютьдіяти за інструкцією, яку отримали на 2 станції.
Їмнеобхіднознайтизакопану у землю пляшку з частиноюкарти (маленька лопатка буде знаходитись на гілках дерева). ЇЇ вони зможутьдістатизідопомогоюпінцету. Але спочатку вони викопуютьхибнупластиковупляшку, вякійзнаходитьсянадпис «Я зовсімпоруч, тільки руку спростягни» (тощо).


Маршрут квесту
2 підгрупа.
1 станція «Логічна».
Завданнястанції. 
Гравцямпропонуєтьсялогічна задача ізсірниками, розв’язавшизавданнявонимаютьвиконатище одну задачу: учасникимаютьпоставитисірники з найменшого квадрата по діагоналі по відношенню правого верхнього кута так, щоб вони утворилипрямулінію. Післяцьогоїмпропонується загадка. 

Загадка. Скількимісяціввроцімають 28 днів (усі 12 місяці). 

Розгадавши загадку, і отримавшивідповідь, вони мають пройти необхіднукількістькроків (12) утомунапрямку, кудивказує пряма лінія. 
Разом із картою, вони отримуютьподальшуінструкцію.
Сірники.jpgСірники відповідь.jpg 

Інструкція.
Вперед, туди, де можнапаличкизнайти.

2 станція «Лазерна».
Завданнястанції.
Команда гравцівмаєвиконатиспортивнезавдання. Встановлюються два паралельних ряди паличок (5 рядів по 2 палички). Паличкиз’єднаніміж собою перекладинами, яківстановлені на різнійвисоті. Перша пара паличокз’єднананизько, друга пара – високо. Завдання кожного учасникапроповзтипідперекладинами (нижчими) і перестрибнути через перекладини (вищі), не торкаючись і не збившиїх. Покиучасник №1 повністю не подолаєсвій шлях, учасник №2 не починаєпроходженнявипробування. Якщо ж перекладину булозбито, учасникпочинаєсвій шлях спочатку. Після того, як учасникизакінчилипроходженнязавдання, вони мають стати один біля одного. 

Тепердіємо таким чином. Учасник №1 правою рукою береучасника №2 за ліву руку, так продовжуютьдокінця. Коли утворюється «живамотузка», гравцімаютьдотягнутися до карти.

Інструкціястанції.
До мети дійденайвлучніший.

Станція 3 «Орлине око».
Завданнястанції.
На мотузці, натягнутійміж деревами, висить 10-15 кульок, в одній з них знаходитьсячастинакарти. Мета – вгадати, щоце за кулька і потрапитивнеї дротиком. Кожнийучасникможевипробувативдачу 2 рази. Якщо ж іззавданнягравці не впораються, вонимаютьзмогувипробуватисвоїсили у іншомуконкурсі.

Додатковезавдання.
Хрестики-нулики. На станціїмайстергрипропонуєзігратикоманді 3 раунду грихрестики-нулики. Але фішкаполягає в тому, щопоставитисвій Х команда має право тільки в разіправильноївідповіді на питання, якщо команда відповідає неправильно, то тоді ставить 0 (символ майстрагри). Після 3-х раундівгрипідраховуєтьсязагальнакількість перемог, якщогравціперемагають, забирають приз. Таким чином для повної і швидкої перемоги командінеобхідновідповісти правильно на 9 питань! 

Запитання 1. Стародавня держава, знаменитесвоїмсуворимвихованням (Спарта).
2. Спортсмен, якийпідіймаєоднією рукою слона (Шахіст).
3. Якийрозпізнавальний знак маютьавстралійськілітаки? (Кенгуру).
4. Коли людинабуваєвкімнаті без голови? (Коли висовуєїї з кватирки на вулицю).
5. Який птах яєць не несе, але сам з них вилуплюється? (Півень).
6. Що не ввійде в найбільшукаструлю? (Їїкришка).
7. Яка рибазавждилежить на лівомубоці? (Камбала).
8. НаціональнетваринаЯпонії (Мавпа).
9. Яка тварина і якийвійськовийкорабельмаютьоднаковіназви? (Броненосець.)

Фініш Коли підгрупигравцівзбираються разом і частинамикарти, вони маютьз’єднатиїх. На карті вони знайдутьзакодованепослання – місце, де на них чекаютьскарби.

 

 

 

 

 

 

Майстер-клас

«Травянчики своїми руками»

 

Людинузавждитягне до чогось нового, невідомого, а в повсякденномужитті, середсірихбуднів, ми шукаєморадості і свята. Сьогодні ми виготовимо з вами унікальнуекологічнуіграшку -  травянчика!

Для виготовленнятрав'янчика нам буде потрібно:

1. Тирса

2. Насіннязлаків (ячмінь, пшениця) абонасіннягазонної трави.

3. Капроновіпанчохи, колготки

4. Ножиці.

5. Клей

6. Фарбиакрилові

7. Шматочкикольоровогосамоклеючих шпалер

8. Ложка.

Покроковийпроцесвиготовленнятрав'янчика

Крок 1. Приступимо до виготовленнянашоготрав'янчика. Спочатку ми будеморобититіло. Відріжтечастинупанчохи. Для стягуванняприготуйтеневеликівідрізки того ж капрону. Затягнітькінецьпанчохикапроновимобрізком.

Крок 2. Виверніть нашу основу, щоб хвостик пішоввсередину

Крок 3. Теперберемостолову ложку і насипаємонасіння. Насіннярозподілитивтомумісці, де виплануєте, щоб у вас росла травичка.

Крок 4. Тепернабиваємопанчохутирсою. Тирсикладемопобільше, не боїмосяприймати, щоббільшевлізло.

Крок 5. Ось такі тугесенькімішечки у нас вийшли.

Крок 6. Коли наберетьсядостатньотирси, зав'язуємокінчикпанчохикапроновимобрізком і ножицямиобрізаємонадлишки.

Крок 7. Теперпочинаємоформуватимайбутньоготрав'янчика. Цевжезалежитьвідвашоїфантазії. Відокремилиневеликукількістьтирси, зробили, наприклад, носик, зав'язали, затягнулиобрізком і зайвевідрізали. І так все, щохочете: носики, вушка, лапки...

Крок8. Оживляємо наших малюків. Приклеюємоочі, носик, ротик на клей «Майстер». Взагаліоченятапродаються прямо наборами в канцтоварах. За бажаннямрозфарбовуємотрав'янчикаакриловимифарбами.

Крок9. Теперпотрібнозамочититрав'янчика у воді на 1 годину, щобвінввібрав в себе воду.

Крок 10Поставититрав'янчика в тепле і світлемісце і щодня поливати, щобвінпостійнобув у вологомустані.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку