Інтегроване заняття гуртка «Азбука особистості»

Про матеріал
Сприяти фізичній та емоційній інтеграції особистості учасників групи, розвивати увагу,комунікативні навички вихованців, виховувати уважне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття  гуртка «Азбука особистості»

                                                                                    Керівник: Совенко Л.В.

                                     

Тема: Розвиток уваги в умовах колективної взаємодії. Танцювально-рухова терапія.

 

Мета: сприяти фізичній та емоційній інтеграції особистості учасників групи,  розвивати  увагу,комунікативні навички вихованців,

виховувати уважне ставлення один до одного.

 

Хід заняття.

 

1.Оргмомент.

2.Етапи заняття:

I етап – розігрів (Совенко Л.В.))

 

Вправа «Танець окремих частин тіла»

 

Цілі: Розігрів учасників; усвідомлення і зняття м'язових затискачів; розширення експресивного репертуару.

(запис з чітким ритмічним малюнком -  3 хв.)

 

 Учасники стають у коло. Звучить музика. Ведучий називає по черзі частини тіла:

 

• танець рук

• танець голови

• танець плечей

• танець живота

• танець ніг

Учасники прагнуть максимально використовувати в танці названу частину тіла.

 

Питання для обговорення: (Совенко Л.В.)

• який танець було легко виконати, який важко?

• чи відчули звільнення від затискачів, де вони локалізувалися?

 

II  етап - основна діяльність (Мирошніченко О.О.)

 

Вправа «Ведучий і ведені»

Цілі: Експериментування учасників з різними рухами і міжособистісними позиціями ведучого і веденого; усвідомлення учасниками своїх танцювально-експресивних стереотипів.

( Музичні записи різних стилів - 5хв.)

 

Група вибудовується в колону. Звучить музика, і учасники починають рухатися, перший учасник стає провідним, а інші - веденими. В якості ведучого учасник спонтанно і вільно самовиражається, максимально використовуючи свій танцювально-експресивний репертуар, інші члени групи слідують за ним, намагаючись повторювати його руху. Через 30 сек. перший учасник переходить в кінець колони і стає веденим. Вправа триває доти, доки кожен із учасників не побуває в ролі ведучого.

 

Питання для обговорення: (Совенко Л.В.)

• що відчували учасники, будучи провідними / веденими?

• що вони відчували, примірявши на себе його експресію? Який Я, коли танцюю, як він?

• коли учасникам було більш комфортно - коли повторювали рухи інших або коли самі були провідними?

 

Вправа «Все з усіма» (Мирошніченко О.О.)

 

Цілі: Емпатичне прийняття партнерів; взаємопізнання; розвиток танцювально-експресивного репертуару учасників.

 

( музика різних стилів- 5 хв.)

 

 Учасники стають у два кола - зовнішній і внутрішній. Один з партнерів починає спонтанно рухатися, творчо самовиражаясь, слідуючи своїм почуттям в даний момент. Інший дзеркально відображає його руху, намагаючись «співпереживати» в партнера через його пластику, манеру рухів. Через 30 секунд учасники міняються ролями.

Рухаючись відносно один одного, всі учасники повинні провзаємодіяти з усіма членами групи.

 

Питання для обговорення: (Совенко Л.В.)

• чи відрізняються ваші почуття в процесі взаємодії з різними учасниками?

• наскільки збагатився ваш танцювально-руховий репертуар в процесі взаємодії з учасниками групи?

 

 

Вправа «Танець-хоровод» (Мирошніченко О.О.)

 

Цілі: актуалізація архетипових переживань захищеності, причетності (танець в колі - найдавніша форма танцю); підвищення групової згуртованості.

 

овільна, спокійна музика - 3 хв.)

 

Учасники стають в коло і беруться за руки. Звучить музика, учасники починають спонтанно рухатися, дотримуючись ритму музики і своєму власному ритму, приносячи в загальний танець свої індивідуальні руху.

Питання для обговорення:

• Ваші почуття і переживання в процесі виконання вправи?

• Чи відчували ви співпричетність групі, захищеність?

• Чи вдалося додати індивідуальні особливості ваших рухів в загальний рух, що ви при цьому відчували?

 

III етап - завершення(Совенко Л.В.)

 

Вправа «Схід сонця»

 

Цілі: Зняття напруги та емоційного збудження; установка на позитивне мислення.

(повільна, спокійна музика, відео-запис з сходом сонця-3хв.)

 

Група сідає в коло по своїх місцях. Звучить розслаблююча музика. Ведучий повільно і чітко промовляє наступний текст:

 

«Наше заняття підходить до свого завершення, але як кажуть філософи, будь-який кінець є початок чогось нового. В нашому випадку, це буде усвідомлення себе, своїх можливостей, єднання з Всесвітом і його могутністю, інтеграція душі і тіла. Сядьте зручніше. Розслабтеся. Очі заплющте.  Спробуйте своїм внутрішнім зором перенестися в досвітні секунди, коли небо стає світліше і ось-ось має зійти сонце. Поспостерігайте навколо. Природа, нібито завмерла в очікуванні сонця. Дерева, тварини, комахи - все наповнене незвичайною тишею, і нібито перенеслися у своєму очікуванні, в чарівну країну, між сном і реальністю, між ніччю та днем, темрявою і світлом. Країну, якої немає ні на одній з карт світу. Країну, де можливо все. Чекайте і ви. Чекайте сходу, як перше кохання, з таким же глибоким очікуванням, з такою надією і підйомом. Мовчазно. А тепер, дозвольте сонцю зійти! Дозвольте його променям зігріти вас своїм теплом і світлом. Зробіть глибокий вдих. Коли ви вдихаєте, уявіть собі золоте світло, що входить через вашу голову в тіло, наче сонце встало зовсім поруч із вашою головою. Ви просто порожні, і золоте світло наповнює вашу голову і йде вглиб, углиб до пальців ніг. Коли ви вдихаєте, представляйте це. Цей золоте світло допоможе, воно очистить все ваше тіло і наповнить його творінням. Відчуйте як чарівне сонячне тепло розливається по вашому тілу, по кожній його клітині. Збережіть ці відчуття. Зробіть ще один глибокий подих. Тепер можете відкрити очі ті, займіть звичну вам позу. З цього моменту, якщо коли-небудь в житті, ви будете почувати тривогу, страх, сум, напругу, дозвольте вашому внутрішньому сонцю зійти ... »

 

3етап .Підсумки заняття.              

 

 

Танцювально –рухова терапія на занятті гуртка «Азбука особистості»

 

Основна мета танцювально-рухової терапії - набуття відчування і усвідомленості власного «Я».

Танцювальна терапія запрошує тіло до розмови, дає йому можливість висловитися. Тіло і свідомість розглядаються як рівноцінні сили. Дана терапія більше цікавиться тим, як рух відчувається, ніж тим, як він виглядає.

 

Джоан Смолвуд, виділила три компонента терапевтичного процесу при проведенні танцювальної терапії:

1. Усвідомлення (частин тіла, дихання, почуттів, образів, невербальних «подвійних повідомлень» (коли спостерігається дисонанс між вербальним і невербальним повідомленням людини).

2. Збільшення виразності рухів (розвиток гнучкості, спонтанності, різноманітності елементів руху, включаючи чинники часу, простору і сили руху, визначення меж свого руху і їх розширення).

3. Автентичний рух (спонтанна, танцювально-рухова імпровізація, що йде від внутрішнього відчуття, що включає в себе досвід переживань і почуттів і ведуча до інтеграції особистості).

Принципи роботи групи танцювальної терапії:

Як принципів роботи груп танцювальної терапії використовуються традиційні принципи роботи тренінгових груп:

1. добровільності участі;

2. «тут і тепер»;

3. конфіденційності;

4. відкритого вираження почуттів;

5. відповідальності;

6. активності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку