. Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном. Іван Бондарчук « На новій землі»

Про матеріал
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити знаходити головну думку твору; розширювати знання учнів про життя українців за кордоном; розвивати пам’ять, уяву, образне мислення; виховувати працелюбність, естетичні смаки, любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Тема. Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном. Іван Бондарчук « На новій землі»

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити знаходити головну думку твору; розширювати знання учнів про життя українців за кордоном; розвивати пам’ять, уяву, образне мислення; виховувати працелюбність, естетичні смаки, любов до Батьківщини.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку
    1.            Віршоване привітання

Прошу, діти, підніміться,

Одне одному всміхніться,

Бо усміхнена людина,

То здорова половина

Поверніться до гостей

Привітайтесь  «Добрий  день!»,

Бо щоб добре працювати,

Треба гарний настрій мати.

  1.            Впарава «Спіймай мій настрій»
  1. Актуалізація опорних знань.
    1.            Вправа «Коло по воді» (слайд)

Мабуть, не має такої людини, яка не любила подорожувати. А давайте  поглянемо, в які міста України б ви хотіли поїхати.

П

О

Д

О

Р

О

Ж

  1. Артикуляційна розчитка

Ви хочите побувати в багатьох містах нашої держави, але ми сьогодні спочатку  вирушаємо потягом до Києва (Слайд)

  1.            Чистомовка (слайд)

Чі-чі-чі- я люблю Маневичі

Ах-ах-ах – ми сідаємо в потяг

Їв-їв-їв – вирушаємо в Київ

Ож-ож-ож-починаємо подорож (слайд)

І ось ми у Києві, у серці нашої України. Звідси у різні куточки світу вирушають наші співвітчизники.

  1.            Прислів’я (слайд)

Нашого цвіту – по всьому світу.

Прочитайте це прислів’я разом, питально, радісно, здивовано.

Поясніть, як ви розумієте це прислів’я.

Сідаємо у літак і вирушаємо до Канади. Нас зустрічає гарне, сучасне місто Канада.(слайд)

  1. Математичка хвилинка

Давайте ж виміряємо скільки кілометрів ми з вами подолали.

  1. Робота над темою уроку

5.1.Слово вчителя

А у Канаді зупинимося у провінції Саскачеван (слайд). В цьому місті жив автор оповідання, над яким сьогодні ми будемо працювати. Він, як і тисячі селян у 1948 році емігрував з України до Канади. Українці оселялися переважно у провінціях Манітоба (Слайд), Альберта (слайд)

Але переселення розпочалося ще у кінці 19 століття. Саме тоді, у пошуках вільних земель, виїжджали люди, особливо із Західної України. Люди переїжджали не тільки до Канади, а і у США. Більшість емігрантів оселялася у штатах Пенсільванія (слайд), Нью-Йорк (слайд). Кількість переселенців сягала 250-300 тисяч чоловік.

Наші співвітчизники в пошуках кращого життя українці переїздили до Бразилії, (слайд)Аргентини (слайд). Кількість переселенців сягала близько 300 тисяч чоловік.

Українці, перебуваючи в еміграції, тяжко працюючи, не забували Батьківщину – видавали українські газети, журнали, будували школи, бібліотеки, храми.

5.2. Повідомлення теми уроку

Іван Боднарчук У Канаді написав оповідання, яке читають діти, які живуть У Канаді і сьогодні будемо працювати над цим оповіданням  і більше дізнаємось про життя українців за кордоном(слайд)

5.2.Читання тексту вчителем.-

  • Чи сподобалось вам це оповідання?
  • Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні?

              5.3. Творча робота «Уявні картинки»

-  Які картини постали перед вами, коли ви слухали це оповідання?

  1.       Словникова робота
  2.       Читання ланцюжком
  3.       Робота над змістом

- Скільки років дідові Андрієві?

- Скільки років він прожив на чужині?

  • Як сім’я у далеку дорогу?
  • Що мати поклала у скриню?
  • Яке питання малий Андрій ставив матері?
  • Яку відповідь почув?
  • Якою була дорога переселенців?
  • Як зустріло їх море?
  • Де зупинилися переселенці?
  • Яким було їхнє перше житло?
  • Про що вони мріяли?
    1.       Гра «Знайдіть у тексті порівняння»(Слайд)
  1. Фізкультхвилинка
  2. Закріплення вивченого

7.1.Гра «Розвідники» (слайд)

Знайти речення зі словами

Сокиру   малюкам  Вінніпезі

 

  1.                   Творча робота

Уявіть собі, що ви зустріли діда Андрія. Про що б ви його запитали

7.3.Канадці у нашій школі

  • Яка основна думка оповідання
  • Діти, чи пам’ятаєте ви, як рік тому…
    1.       Українці за кордоном
  • За межами України сьогодні проживає 14 млн. українців. Із вашого класу багато батьків перебуває і зараз за кордоном
  1. Малювання рушничка

І зараз скрізь, де живуть наші співвітчизники, їхні нащадки прагнуть вивчати українську мову. Вони ходять в українські школи, співають українські пісні, носять вишиванки, зберігають звичаї і традиції українського народу. І зараз ми з вами розфарбуємо вишитий рушничок.

  1. Підсумок уроку

9.1.Гра «Лего» (Слайд)

На партах у вас є три цеглинки лего

Жовтий  -означає, що я хочу більше прочитати казок українських письменників, які живуть за кордоном

Зелений- Я розкажу прочитане оповідання своїм рідним

Червоний – Я спробую скласти власне оповідання

9.2.Д.з.

Наша подорож закінчилась і ми повертаємося додому.(Слайд)

9.3. Виставка  рушничків (слайд)

Пам’ятайте, де б ми не були, куди б нас не закинула доля, ми мусимо пам’ятати, що ми – діти України і гордо несемо ім’я українця по всіх усюдах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання

1. Діти любили слухати розповіді

А)матері

Б)батька

В) дядька Андрія

2. Дядькові Андрієві було тоді

А) 8 років

Б)12 років

В)5 років

3. Пустилися в дорогу

А)до бабусі

Б)в незнаний світ

В)до сусідньої країни

4. За вікнами крамниць

А)іграшки

Б)одяг

В)усе, чого душа побажає

5.Мама каже, що перевезуть нас…

А)в краще місто

Б) в іншу країну

В)туди, де ще і дороги немає

6. Батько ще тримається

А)Підспівує, усміхається

Б) розповідає дітям казки

В)танцює

 

docx
Додав(-ла)
Семенюк Оксана
Додано
30 березня 2020
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку