Відділ освіти Костопільської районної державної адміністрації
Методичний кабінет
Урок читання з теми
«Сторінки життя Т. Г. Шевченка.
Пейзаж у художньому творі »
Підготувала вчитель початкових класів
Костопільської ЗОШК І-ІІІ ступенів №6
Поліщук Валентина Леонтіївна
Костопіль – 2016
Тема. Сторінки життя Т. Г. Шевченка. Пейзаж у художньому творі. Т. Шевченко « Зоре моя вечірняя…»., « Сонце заходить, гори чорніють…».
Мета. Познайомити учнів коротко з життям і творчістю Т.Шевчен-ка, удосконалювати навички правильного, виразного читання; показати як можна передати красу природи словами на прикладі художніх творів; вчити знаходити опис, міркування. Розвивати виразність читання, мовлення учнів. Виховувати гордість за духовну спадщину українського народу.
Обладнання уроку: портрети Т. Шевченка, картини та ілюстрації, комп ютерні технології, виставка «Кобзарів».
Зміст уроку
І Організаційний момент
Привітання.
Я всміхнуся сонечку « Здрастуй золоте!»
Я всміхнуся квіточці – хай вона цвіте
Я всміхнуся друзям – зичу їм тепла
Гостям усміхнуся – зичу вам добра
А – активними, Д – дисциплінованими, У – уважними,
П – працьовитими, С – старанними, Д – дружніми.
Щоб почути у кінці, що ви просто – Молодці !
ІІ Мовна розминка
1 Дихальні вправи
2 Скоромовка різною інтонацією
Мудрим ніхто не родився, мудрості у мудрого вчися.
( Скоромовка читають спочатку повільно хором, повільно пошепки, швидше пошепки, швидше вголос, дуже швидко вголос. Потім її розказують радісно, сумно, здивовано.)
ІІІ Перевірка домашнього завдання
Перевіряється диференційовано по групам
1гр. – веселі вірші;
2 гр. – віршовані рядки;
3 гр. – рими до слів.
ІV Повідомлення теми і мети уроку
Читання акровірша, який підкаже тему уроку
Ти мусиш нам співця назвати,
Адже умів лиш він один
Рабів німих тих захищати
А хто так оспівав як він,
Садок вишневий коло хати?
Завдання уроку
Познайомитися коротко з життям Т. Г. Шевченка.
Прочитати вірші « Зоре моя вечірняя…» та « Садок вишневий коло хати…»
V Вивчення нового матеріалу
Фільм « Дітям про Т. Г. Шевченка»
Читання вірша вчителем
Словникова робота
вечірняя позичає
тихесенько сокорина
веселочка розіслала
( Про сокорину згадуємо із уроку математики )
Різновидне читання вірша
«Ланцюжком, бджілками, в парах (1 ряд), естафетою (2 ряд), наспівно (3 ряд)»
Вибіркове читання
VІ Фіхзкультхвилинка
Зажурилися ми , діти, треба трішки відпочити
Підніміться, розійдіться, на екран мерщій дивіться!
VІІ Робота над віршем « Сонце заходить»
Читання вірша вчителем
Читання вірша учнями
« Дощиком»
Бесіда по прочитаному
Словникова робота. Робота в парах.
заходить пташечка
чорніють гори
тихне сонце
німіє люди
радіють поле
одпочинуть
дивлюся я
лину
гадаю
З єднати слова лівої колонки з правою.
Порівняння цих віршів
Читання способом « Диктор»
VІІІ Підсумок уроку
Гра « Мікрофон»
ІХ Домашня робота
Вивчити 1 вірш Шевченка напам ’ять (на вибір)
Костопільська загальноосвітня школа-комплекс І-ІІІ ступенів №6
Методичний кабінет
Особистісно зорієнтоване навчання
та виховання
Підготувала вчитель початкових класів
Костопільської ЗОШК І-ІІІ ступенів № 6
Поліщук Валентина Леонтіївна
Костопіль - 2017