Сторінки життя Т. Г. Шевченка.Пейзаж у художньому творі

Про матеріал
Тема. Сторінки життя Т. Г. Шевченка. Пейзаж у художньому творі. Т. Шевченко « Зоре моя вечірняя…»., « Сонце заходить, гори чорніють…». Мета. Познайомити учнів коротко з життям і творчістю Т.Шевчен-ка, удосконалювати навички правильного, виразного читання; показати як можна передати красу природи словами на прикладі художніх творів; вчити знаходити опис, міркування. Розвивати виразність читання, мовлення учнів. Виховувати гордість за духовну спадщину українського народу. Обладнання уроку: портрети Т. Шевченка, картини та ілюстрації, комп ютерні технології, виставка «Кобзарів».
Перегляд файлу

 

         Відділ освіти Костопільської районної державної адміністрації

                                              Методичний кабінет

 

 

 

 

 

           Урок  читання  з  теми

«Сторінки життя Т. Г. Шевченка.

   Пейзаж у художньому творі »

 

 

                                                Підготувала вчитель початкових класів

                                                Костопільської ЗОШК І-ІІІ ступенів №6

                                                Поліщук Валентина Леонтіївна

 

 

 

 

                                            Костопіль – 2016

Тема.     Сторінки життя Т. Г. Шевченка. Пейзаж у художньому творі. Т. Шевченко « Зоре моя вечірняя…»., « Сонце заходить, гори чорніють…».

 

Мета.   Познайомити учнів коротко з життям і  творчістю Т.Шевчен-ка,  удосконалювати навички правильного, виразного читання;     показати як можна передати красу природи словами на прикладі художніх творів; вчити знаходити опис, міркування. Розвивати виразність читання, мовлення учнів. Виховувати гордість за духовну спадщину українського народу.

Обладнання уроку:   портрети Т. Шевченка, картини та ілюстрації, комп ютерні технології, виставка «Кобзарів».

 

                                       Зміст уроку

І  Організаційний момент

   Привітання.

Я всміхнуся сонечку « Здрастуй золоте!»

Я всміхнуся квіточці – хай вона цвіте

Я всміхнуся друзям – зичу їм тепла

Гостям усміхнуся – зичу вам добра

  • Доброго дня !
  • Ми розпочинаємо урок у хорошому настрої і обіцяємо бути:

А – активними, Д – дисциплінованими, У – уважними,

П – працьовитими, С – старанними, Д – дружніми.

Щоб почути у кінці, що ви просто – Молодці !

ІІ     Мовна розминка

    1 Дихальні вправи

  • Пригадайте, діти, вмить як пшениченька шумить ( ш-ш-ш)
  • Як в гайку струмок дзвенить (дз-дз-дз)
  • А як джміль в саду бринить ( дж-дж-дж )
  • Як шумлять у птаха крила (шух–шух-шух ) 
  • В морі синьому вітрила (с –с –с )

 

  2  Скоромовка різною інтонацією

     Мудрим ніхто не родився, мудрості у мудрого вчися.

( Скоромовка читають спочатку повільно хором, повільно пошепки, швидше пошепки, швидше вголос, дуже швидко вголос. Потім її розказують радісно, сумно, здивовано.)

 

ІІІ  Перевірка домашнього завдання

Перевіряється диференційовано по групам

 1гр. – веселі вірші;

 2 гр. – віршовані рядки;

 3 гр. – рими до слів.

 

ІV  Повідомлення теми і мети уроку

Читання акровірша, який підкаже тему уроку

Ти мусиш нам співця назвати,

Адже умів лиш він один

Рабів німих тих захищати

А хто так оспівав як він,

 Садок вишневий коло хати?

  • Це слово Тарас
  • Імена яких поетів чи письменників ви знаєте з таким ім’ям?
  • Сьогоднішній урок буде присвячений великому українському  поету і художнику Т. Г. Шевченку. Він є гордістю і славою України, тому кожен українець повинен знати хто такий Т. Шевченко і знати хоч би один вірш чи уривок з вірша напам ять.
  • Хто знає і розкаже напам’ять віршик Т. Шевченка?

 

  • Тема нашого уроку « Сторінки життя Т. Г.Шевченка. Пейзаж у художньому творі».

      Завдання уроку

Познайомитися коротко з життям Т. Г. Шевченка.

Прочитати вірші « Зоре моя вечірняя…» та « Садок вишневий коло хати…»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, діти?

V  Вивчення нового матеріалу

  1. Сторінки життя Т. Г. Шевченка
  • Що найбільше вам запам‘яталося із фільму про Шевченка?

Фільм « Дітям про Т. Г. Шевченка»

  1. Робота над віршем « Зоре моя вечірняя…»
  • Вірш « Зоре моя вечірняя…» - це уривок із великого твору Шевченка « Княжна», написаного поетом в Орській фортеці, куди він був засланий царем. Образ вечірньої зорі – це улюблений образ поета. Він проходить через усю його творчість.
  •  

Читання вірша вчителем

  • Які картини природи змальовує поет у вірші?
  • Чи відповідає малюнок у підручнику картинам вірша?

 

Словникова робота

вечірняя                           позичає

тихесенько                      сокорина     

веселочка                        розіслала     

( Про сокорину згадуємо із уроку математики )

  • Які з цих слів вжиті в пестливій формі? Чому автор використовує пестливу форму?

Різновидне читання вірша

  • Як треба читати вірш?  (Журливо)

«Ланцюжком, бджілками, в парах (1 ряд), естафетою (2 ряд), наспівно (3 ряд)»

Вибіркове читання

  • До кого поет звертається у вірші?
  • Що поет просить у зорі?
  • Яке дерево розпустило віти?
  • За чим журиться поет? Чому?

VІ  Фіхзкультхвилинка

Зажурилися ми , діти, треба трішки відпочити

Підніміться, розійдіться, на екран мерщій дивіться!

VІІ  Робота над віршем « Сонце заходить»

  • Перебуваючи в неволі Т. Шевченко пише ще один вірш «Сонце заходить…»

Читання вірша вчителем

  • Куди лине в думках поет?

Читання вірша учнями

« Дощиком»

Бесіда по прочитаному

  • Як поетові стає на душі?
  • Які картини вам уявляються?
  • Які кольори б ви дібрали, змальовуючи цей вірш?

Словникова робота. Робота в парах.

заходить                                 пташечка

чорніють                                 гори

тихне                                        сонце

німіє                                         люди

радіють                                    поле

одпочинуть

дивлюся                                   я

лину

гадаю

З єднати слова лівої колонки з правою.

Порівняння цих віршів

Читання способом « Диктор»

VІІІ   Підсумок уроку

    Гра « Мікрофон»  

  • Батьки Шевченка були - … (кріпаками)
  • В 11 років Тарас залишився - … (сиротою)
  • В дитинстві Тарас мріяв стати - … (художником)
  • Книга Шевченка називається - … (Кобзар)
  • Чи здійснилися на уроці  ваші очікування, діти?

 

ІХ    Домашня робота

Вивчити 1 вірш Шевченка напам ’ять (на вибір)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Костопільська  загальноосвітня  школа-комплекс  І-ІІІ ступенів  №6

                                           Методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

Особистісно зорієнтоване навчання

                та  виховання

 

 

 

 

 

                                                               Підготувала вчитель початкових класів

                                                               Костопільської  ЗОШК І-ІІІ ступенів № 6

                                                                Поліщук  Валентина  Леонтіївна

 

 

 

                                                        Костопіль - 2017

docx
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку