Стояла я і слухала весну...

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з основ природознавства. Творчість Л. Українки і рослини.
Перегляд файлу

Тема: Стояла я і слухала весну…

Мета: допомогти студентам усвідомити красу й силу поетичного слова, викликати інтерес до самостійного читання;

розвивати навички виразного читання поезії, її аналізу, висловлення власних думок та вражень від неї;

узагальнити знання з теми; охарактеризувати основні поняття теми;

виховувати естетичні почуття, любов до природи й поезії.

Обладнання:            книжкова виставка «Українські поети про природу», пейзажні картини, аудіозаписи голосів природи, таблиці.

Вид заняття: інтегроване (семінарське)

ХІД  ЗАНЯТТЯ

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ ЗАНЯТТЯ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ

Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, дзвінкоголосий спів пташок, запах і розмаїття квітів — усе це дорога серцю, ні з чим не зрівняна природа рідного краю.

У творчості багатьох українських поетів значне місце посідає тема оспівування природи рідного краю. В поезії Л. Українки, Т. Шевченка, І. Франка, П. Тичини, В. Сосюри, М. Рильського природа — як музика. Тонка, ніжна, неповторна! Вічно мінлива і прекрасна. Вона завжди гармонує або контрастує з настроями, почуттями людини. Не випадково, як увертюрою опери, багато письменників свої поезії розпочинають барвистими описами картин рідної природи.

III.    УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Презентація окремими групами віршів українських поетів про природу.

Теми віршів

1)         Будова рослин.

2)         Краса природи, її гармонія.

3)         Пори року в поетичному зображенні

План презентації

1)         Автор твору (можливо, його коротка характеристика).

2)         Назва твору.

3)         Виразне читання вірша.

4)         Його аналіз або коментування.

5)         Визначення природознавчих понять, що прозвучали у творі, їх характеристика

6)         Представлення ілюстративних матеріалів, порівняння з творами образотворчого мистецтва, можливо, музичними творами і под.

2. «Світове кафе»

Давайте уявимо собі, що до нас прибули інопланетяни з планети де немає рослин, що ви їм розповісте?

(кожен студент говорить речення по темі)

3. «Мозковий штурм»

Поміркуйте і скажіть

"Ліс – це особливий, безкінечно добрий і безкінечно щедрий організм.” Чому ліс називають організмом?

 

4. Вправа «Капкан»

 Я стверджую, що яблуня – це кущ. Чи погоджуєтеся ви зі мною? Обгрунтуйте свою відповідь.

Корінь, стебло і листки – це генеративні органи рослин.

 

5. «Зелена аптека»

   Чи може природа допомогти зберегти та укріпити здоров´я? 

  • Назвіть відомі вам лікарські рослини.

 

Лікарські рослини оточують нас у великому розмаїтті.

  • Ми постійно зустрічаємо їх, відпочиваючи на природі. Це і лобода, спориш, пирій, кульбаба, полин, чебрець, шавлія, лопух, береза, липа, дуб, акація, абрикос, айва і багато-багато інших рослин, які можна з успіхом використовувати в рецептах народної медицини.

 

Перегляд відео «Про цілющі властивості квітів і трав»

https://www.youtube.com/watch?v=gJKusv0uF90

 

 

ЗЕЛЕНІ ЛІКИ РІДНОГО КРАЮ

Рослини-лікарі

Береза застосовують при ревматизмі і радикуліті, є винятковим сечогінним засобом, застосовують в косметології

 

Буряк поліпшує травлення, регулює жировий обмін, знижує прояви гіпертонії, атеросклерозу

 

Дуб має протизапальну, в’яжучу, кровоспинну, седативну дії, використовують при захворюваннях шлунково- кишкового тракту, проносах, кольках, колітах, загостренні виразкової хвороби, кровотечах, варикозному розширенні вен, печінкових і селезінкових захворюваннях

 

Календула прискорює загоєння гнійних ран і сильних порізів, знижує запалення і припухлості, посилює потовиділення, приймають і для лікування гастритів, виразок шлунка і дванадцятипалої кишки, при серцевих захворюваннях, які можуть порушувати серцевий ритм, при хворобах печінки, жовчовивідних шляхів, при гіпертонії

 

Калина застосовують при атеросклерозі, коліті, гастриті, виразці , простудних захворюваннях, гіпертонії, при кашлі, простудах, набряклості

 

Кмин використовують від кашлю і задухи, при запаленні бронхів і легенів, розладах кишечника і хворобі жовчного міхура

 

Кульбаба використовують при склерозі, недокрів'ї, частих неврозах, ревматизмі суглобів, подагрі, фурункульозі, ожирінні

 

Липа використовують як протимікробний, протизапальний, болезаспокійливий, жарознижувальний, потогінний, жовчогінний, сечогінний, заспокійливий, відхаркувальний засіб

 

Лопух використовують для стимуляції обміну речовин, як потогінний, сечогінний, розсмоктуючий засіб, при шкірних захворюваннях, як знеболюючий засіб

 

Мати-й-мачуха-  відхаркувальний та протизапальний засіб.

Застосовують у комплексному лікуванні захворювань дихальної системи – бронхіту, астми, ларингіту, тривалого кашлю.

 

 

М’ята знижує підвищений тиск, підвищує тонус стінок судин, допомагає при аритмії,стенокардії , атеросклерозі, нормалізує серцевий ритм, надає дезинфікуючу і антисептичну дію, полегшує носове дихання, знімає біль у горлі, допомагає відтоку рідини і слизу з бронхів і легенів, знижує температуру тіла, знімає головний біль. Нормалізує діяльність кишечника, знімає зубний біль

 

Малина застосовують при болях у шлунку й для поліпшення апетиту, використаються при боротьбі із простудними захворюваннями, при лікуванні кашлю ягоди малини знайшли застосування як відхаркувальний засіб

 

Медунка. Настой приймають для посилення утворення крові, зупинки кровотеч, має протизапальну та в'яжучу дію, використовують в якості антисептичного і ранозагоючого засоба, для лікування хвороб легенів, хрипоти в голосі

 

Меліса уповільнює дихання, порідшує серцеві скорочення, знижує артеріальний тиск і діє заспокійливо на нервову систему, рекомендується при болях у шлунку і кишечнику, при поганому апетиті

 

Смородина має загальнозміцнюючу, сечогінну, в’яжучу, протизапальну і потогінну дію

 

 

Суниця приймають при склерозі судин, гіпертонії, запорах, виразці шлунка, подагрі і ниркових каменях; використовується при гастриті, жовтяниці, катарах товстих кишок, запаленні кишечника

 

Чебрець має заспокійливу, знеболювальну, протисудомну, антимікробну, протизапальну, ранозагоювальну дію, може застосовуватися як відхаркувальний і сечогінний засіб

 

Шавлія має протизапальну і дезинфікуючу дію, застосовують для полоскань при ангіні, грипі, ГРВІ, стоматитах, при лікуванні гнійних ран, свищів і виразок і при випаданні волосся.

Серед лікарських рослин є і отруйні, а тому не можна торкатися губ, носа, очей, на не вимивши добре рук.

Збираючи лікарські рослини, пам’ятай, що не тільки тобі одному вони потрібні.

Вони потрібні багатьом людям сьогодні, завтра, через рік, завжди. 

 

IV.    ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Скласти сенкан до теми Рослини

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

  1.              Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
  2.              Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
  3.              Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
  4.              Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5.              Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Наприклад, 

  1. Природа
    2.Чарівна,прекрасна
    3.Надихає,вабить,захоплює
    4.Природа-скарб цілого людства.
    5.Перлина світу.

VI.    ПІДСУМОК

Картка  само оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка самооцінювання

Прізвище, ім’я студента______________________________________________

 

Критерій

Оцінка

  1. Презентація віршів (1-5б)

 

  1. Світове кафе (2б)

 

  1. Мозковий штурм (2б)

 

  1. Капкан (1б)

 

  1. Сенкан (2б)

 

Загальна кількість балів

 

Картка самооцінювання

Прізвище, ім’я студента______________________________________________

 

Критерій

Оцінка

  1. Презентація віршів (1-5б)

 

  1. Світове кафе (2б)

 

  1. Мозковий штурм (2б)

 

  1. Капкан (1б)

 

  1. Сенкан (2б)

 

Загальна кількість балів

 

 

Картка самооцінювання

Прізвище, ім’я студента______________________________________________

 

Критерій

Оцінка

  1. Презентація віршів (1-5б)

 

  1. Світове кафе (2б)

 

  1. Мозковий штурм (2б)

 

  1. Капкан (1б)

 

  1. Сенкан (2б)

 

Загальна кількість балів

 

 

Картинки по запросу "цілющі властивості лікарських рослин"Картинки по запросу "цілющі властивості лікарських рослин"Картинки по запросу "цілющі властивості лікарських рослин"

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку