Стрес та методи подолання стресу

Про матеріал
РОЗРОБКА ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ " Стрес та методи подолання стресу". Мета якого: ознайомити з поняттям «стрес» та його видами; навчити прийом стабілізації людини при дезорієнтованому стані; познайомити з вправами чотирьох стихій для стабілізації людини в стресовій ситуації. Цільова група: учні підліткового віку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

«Стрес та методи

подолання стресу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила

соціальний педагог

Аджамського ліцею

Миркало Анастасія

Володимирівна

 

 

 

 


Мета: ознайомити  з поняттям «стрес» та його видами; навчити  прийом стабілізації людини при дезорієнтованому стані; познайомити з вправами чотирьох стихій для стабілізації людини в стресовій ситуації.

Цільова група: учні підліткового віку.

Тривалість: 1 год. та 10 хв.

Обладнання: ватман з правилами роботи, маркери, відео супровід, аркуші паперу. 

 

Хід заняття

  1. Привітання. (5хв.)

Мета: створити доброзичливий настрій,підготувати до роботи.

Учасникам пропонується представитись і відповісти на запитання:

Якого кольору у тебе сьогодні настрій?

(Відео-супровід «Веселка»)

 

  1. Правила роботи. (2хв.)

Мета: нагадати учасникам правила та акцентувати увагу на їх дотриманні у роботі.

 

1. Доброзичливість

2. Неперибивати

3. Бути тут і зараз

6. Говорити від себе

7. Бути толерантним

8. Бути активним.

 

  1. Вправа «Важкий мозковий штурм» (5 хв.)

Мета: стимулювати  та активізувати мислення учасників у стресовій ситуації.

 

Що таке стрес? З чим асоціюється?

 

Варіанти записуються на ватмані.

 

  1.  Інформаційне повідомлення (5 хв.)

 

Мета: ознайомити з поняттям стресу,механізмами його виникнення.

 

Отже, що таке стрес?

Стрес – стан психічної напруги, що виникає в процесі діяльності в найбільш складних і важких умовах. Життя часом буває суворою і безжалісною шкодою для людини. Виникаючі, на нашому шляху,  труднощі, викликають у нас емоційні реакції негативного типу, що супроводжуються цілою гамою фізіологічних і психологічних зрушень. Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції і почуття. Стресорами, тобто факторами, які викликають стрес, можуть бути різноманітні життєві ситуації: виступ перед незнайомою аудиторією, відвідування стоматолога, участь у конкурсі тощо.

 

Як виникає стрес?

Інформація про тривогу надходить у мозок. Потім через нервові закінчення передається до щитовидної залози. Отримавши сигнал тривоги, цей орган негайно викидає в кров значну кількість адреналіну, що розноситься по всьому тілу. З мозку далі надходять сигнали — наростає психічна напруга, підсилюється увага, здійснюється підготовка до дії. Усе це відбувається блискавично. Адреналін прискорює пульс і дихання, підвищує кров’яний тиск. І якщо людина не використовує запас енергії, що утворився, то це призводить до виникнення психосоматичних захворювань (бронхіальна астма, язва, гіпертонія, хвороби серця, погіршення пам’яті, послаблення імунітету).

При сильному тривалому стресовому впливі організм виснажується, що може призвести до тяжких захворювань.

 

  1. Вправа «План турботи про себе» (7 хв.)

Мета: допомогти учням сфокусуватися на хороших моментах їхнього життя; навчити дітей турбуватися про своє ментальне здоров’я.

 

Учасникам пропонується на аркуші паперу намалювати свою долоньку. На кожному з пальчиків (понеділок-п’ятниця), а долонька (субота–неділя) написати, що ти собі зробиш приємного в цей день.

Дана вправа допоможе учням усвідомити, що маленькі радощі допомагають нам бути в балансі та швидко відновлюватися від стресових ситуацій.

 

  1.  Інформаційне повідомлення (3 хв.)

Мета: познайомити учасників з видами стресу.

 

Які бувають види стресу? Залежно від подразника, який діє на людину, розрізняють два види стресу:

дистрес — дія негативних емоцій у ситуаціях горя, нещастя, хвороби, що знижує опірність організму до несприятливих чинників середовища, виснажує людину, заважає їй мобілізуватися;

евстрес — дія позитивних емоцій, натхнення, творчого осяяння, кохання, коли за плечима ніби крила виростають. Періодичні емоційні стреси корисні для організму: вони позитивно впливають на зовнішній вигляд, мобілізують сили й розумові здібності. На відміну від дистресу, евстрес мобілізує, активізує, підвищує тонус. Але від дистресу потрібно терміново рятуватися, поки він не встиг втрутитися у ваше життя, здоров’я, кар’єру. Тобто стрес має позитивні і негативні сторони. Жити і працювати чи навчатися взагалі без стресу неможливо, та й шкідливо. Під дією негативних факторів включаються захисні механізми організму, які ми повинні навчитися направляти в конструктивне русло.

  1. Вправа «Стабілізація при дезорієнтації »(10-15 хв.)

Мета: визначити основні прийоми, які допомагають стабілізувати людину при дезорієнтації.

 

Усім учасникам пропонується  переглянути відеоролик про те, коли людина дезорієнтована та як можна допомогти людині в цій ситуації. Виокремлюємо алгоритм дій.

Після перегляду обговорюємо відео.

 

  1. Вправа «Руханка « (5 хв.)

Мета: зняття емоційної та м’язової напруги.

 

Учасникам пропонується виконати рухи за відеороликом.

 

  1. Вправа «Ефективні вправи для стабілізації людини, яка знаходиться в стресовому стані » (15-20 хв.)

Мета: познайомити учасників з прийомами стабілізації людини, яка знаходиться в стресовому стані.

1.Стихія ВІТЕР

- дихання за одиничкою;

- дихання квітка- свічка;

- дихання по квадрату

- дихання на 6 рахунків

2.Стихія ВОДА

- маленькі  ковтки води, та вдих видих після кожного ковтка;

- язиком в роті порухати туди сюди.

3.Стихія ЗЕМЛЯ

- потрібно відчути ноги, подивитися на них, в яких носочках одягнені, порухати пальчиками;

- плескання по ногам, дати щось у руки, щоб відчути руки;

- вправа «Метелик»;

- вправа «Мокрий песик» та вправи «Джекобсона» .

4. Стихія ВОГОНЬ

 - назви 4 предмета якогось кольору, які є в кімнаті, чи предмета на якусь літеру. Тобто запускаємо процес уяви.

 

Учасникам пропонується переглянути відеоролик з вправами «Джекобсона» на зняття м’язової напруги та по практикувати їх на собі.

 

  1. Рефлексія заняття (3 хв.)

 

Що вам сподобалось на заняття?

Про що було цікаво дізнатися?

Чи плануєте щось використовувати для себе?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 березня
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку