Вчимося розуміти себе та інших

Про матеріал
Тренінгове заняття ТЕМА: Вчимося розуміти себе та інших Мета: - ознайомити підлітків із критеріями і соціальними виявами толерантності, показати значення толерантної поведінки у взаємодії з оточуючими; - навчити учнів конкретних прийомів, що допомагають розвинути в собі якості толерантної особистості; - розвивати уяву, здатність до емпатії, довіру, гідність і самопізнання як елементи толерантності.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

ТЕМА: Вчимося розуміти себе та інших

Мета:

-         ознайомити підлітків із критеріями і соціальними виявами толерантності, показати значення толерантної поведінки у взаємодії з оточуючими;

-         навчити учнів конкретних прийомів, що допомагають розвинути в собі якості толерантної особистості;

-         розвивати уяву, здатність до емпатії, довіру, гідність і самопізнання як елементи толерантності.

Обладнання: зображення дерева, стікери - жовті листочки та квіти, картки із якостями, ватман, клей, скринька із різними зображеннями, плакат із зображенням «чарівної крамниці», зображення казкових героїв.

 

Хід заняття

  1. Повторення правил роботи в групі
  2. Вправа «Знайомство»

Мета: створення невимушеної, доброзичливої атмосфери в групі.

-         Мене звуть … Краще за все я вмію …

-         Це чудово! Мене звуть … Краще за все я вмію … і т.д.

– Діти, на минулих заняттях ми вже говорили про толерантність. Давайте пригадаємо, яка людина може називатися толерантною?

(вислови дітей)

  1. Вправа «Толерантна особистість»

Мета: показати багатоаспектність поняття толерантність.

Учасники об'єднуються у групи відповідно вибраної картки. Кожна група в результаті обговорення повинна із запропонованих якостей, надрукованих на папірцях, вибрати якості толерантної особистості і прикріпити їх на ватман.  Потім групи презентують  вибрані якості.

  1. Вправа «Загальний ритм»

Мета: підвищення згуртованості групи.

Учасники стоять у колі. Ведучий кілька разів плескає у долоні з певно швидкістю, задаючи ритм, який група повинна підтримати в такий спосіб, щоб створювалося враження, що у заданому ритмі плескає одна людина, а не всі члени групи по черзі. Модифікація вправи: ведучий плескає в долоні яку-небудь нескладну музичну фразу. Група намагається її відтворити.

  1. Вправа «Скринька толерантності»

Мета: робота з поняттям «толерантність» за допомогою асоціативного ряду; розвиток уяви, творчого мислення.

Обладнання: скринька з різними  зображеннями предметів та явищ.

Ведучий передає по колу скриньку, учасники, на заглядаючи в неї, вибирають якийсь предмет. Потім ведучий пропонує кожному знайти який-небудь зв'язок між цим предметом або явищем з поняттям толерантності. Розповідь починає учасник, який  перший витяг зображення. Наприклад: «Мені дістався малюнок земної кулі. Думаю, що толерантність повинна бути поширена у всьому світі».

  1. Вправа «Чарівна крамниця»

Мета: дати учасникам можливість з'ясувати, яких якостей їм бракує для того, щоб вважатися справді толерантними людьми.

– Уявіть, що існує крамниця незвичайних «речей»: в ній продаються терпіння, поблажливість, прийняття інших, почуття гумору, чуйності, довіри, уміння володіти собою, доброзичливості, схильності не засуджувати інших, уміння слухати, допитливості, здатності до співпереживання.

– Які б якості для самого себе ви б придбали в цій крамниці?

(кожен учасник виступає в ролі покупця)

  1. Вправа « Казковий герой»

Мета: можливість самовираження і саморозкриття в метафоричній формі, отримання зворотного зв'язку від учасників групи, формування навичок самосприйняття.

Тренер пропонує, перекидаючи один одному м'яча, назвати казкового героя, якого нагадує самому собі кожен учасник.

– Чому саме з цим казковим героєм ти себе асоціюєш?

– Які риси цього героя тобі притаманні?

  1. Рефлексія

Ведучий пропонує  прикріпити стікери – жовті листочки, у разі, якщо заняття не зовсім сподобалось та стікери-квіточки, якщо все сподобалося. Кожен учасник висловлює свою думку про зустріч.

  1. Подяка та побажання тренера всім учасникам

        До нової зустрічі!

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
14 березня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку