Структура портфоліо педагогічного працівника
Мета створення портфоліо - презентація досягнень практичної діяльностіи педагога для оцінки своєї професійної компетенції. Це одна з форм оцінки професіоналізму та результативності роботи педагогічного працівника на відповідність кваліфікаційній категорії, інструмент для забезпечення моніторингу професійного зростання.
Структура портфоліо
1. Загальні відомості про педагога.
ПІБ, освіта, педагогічний стаж роботи, підвищення кваліфікації, нагороди, грамоти, листи подяки
2. Методична діяльність.
До цього розділу відносяться методичні матеріали, які свідчать про професіоналізм педагога:
- обгрунтування вибору методичної теми, над якою працює педагог та шляхи її реалізації;
- використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі;
- участь в роботі обласних методичних комісій, методкомісії навчального закладу;
- участь у конкурсах, мйстер-класах;
- організація професійних і предметних тижнів;
- розробка методичних та дидактичних матеріалів;
- публікація матеріалів у ЗМІ;
3. Результати педагогічної діяльності.
Результати участі здобувачів освіти у конкурсах, змаганнях та олімпіадах тощо.
4. Позаурочна діяльність з предмету (професії).
Розроблені та проведені заходи.
5. Навчально-матеріальна база.
Перелік розробленого дидактичного та методичного матеріалу (
Велике значення в роботі педагога має його діяльність з батьками здобувачів освіти.
Портфоліо – це документ, який вимагає постійної роботи безперервного коригування даних, і внесення нових матеріалів, які сприяють реалізації обраної теми.
Готуючи портфоліо, педагог має обміркувати, які розділи буде містити, щоб давати повну картину творчого зростання педагога.
Обсяг портфоліо має бути змістовним, усі матеріали, варто розміщувати у додатки у вигляді посилань на основні джерела.
У Додатках може бути розміщено такі матеріали:
- педагогічна філософія – основні підходи до навчання і виховання учнів;
- матеріали виступів на педрадах, секціях, конференціях, майстер-класах;
- публікації;
- розробки занять і позаурочних заходів, пам’ятки, авторські програми тощо;
- копії рецензій на посібники, підручники тощо;
- копії документів, що засвідчують проходження курсів ПК, участь у конференціях, семінарах тощо;
- копії дипломів, грамот, сертифікатів, які отримав учитель і його учні;
- зразки творчих робіт і проєктів здобувачів освіти;
- пояснення педагога до створеного портфоліо.
Потрібно постійно контролювати процес і результати своєї діяльності, адже без цього складно своєчасно коригувати виконані роботи, давати йому оцінку, удосконалювати роботу. Доцільно складати план самоосвіти, що допоможе своєчасно вносити в освітній процес елементи нового, і забезпечить систематичне зростання педагогічної майстерності. Корисно використовувати кожну можливість поділитися досвідом або взяти участь у вивченні досвіду іншого педагога.