СТУПЕНІ ПОРІВНЯННЯ ПРИСЛІВНИКІВ
( 7 КЛАС)
УРОК - ПОДОРОЖ
Тема: Ступені порівняння прислівників. Способи їх творення.
Мета: домогтися засвоєння учнями матеріалу про ступені порівняння
прислівників; формувати вміння утворювати і правильно вживати у
мовленні прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння;
розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення; виховувати
бережливе ставлення до хліба, повагу до людей, які вирощують його;
розвивати інтереси до вивчення української мови, працювати над
збагаченням лексичного запасу слів.
Обладнання: таблиця « Ступені порівняння прислівників», комп’ютер, підручник.
Епіграф уроку: Є хліб – буде пісня.
Усна народна творчість
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація до вивчення нового матеріалу.
Дорогі діти, сьогодні у нас урок нетрадиційний з багатьох причин. На двоповерховому лайнері «Прислівника» ми помандруємо водами океану «Морфології». А візьмемо з собою в мандрівку небагато: любов до рідної мови і шматок хліба з рідної землі.
Епіграф уроку: Є хліб – буде пісня.
(Усна народна творчість)
Запрошую Вас у подорож. Наші місця на першому поверсі лайнера. Керівником групи буду я. Тема нашої подорожі - «Ступені порівняння прислівників. Способи їх творення». Розгорніть, будь-ласка, зошити і запишіть тему уроку, яка є темою подорожі.
Готові подорожувати? Для того, щоб наш лайнер відплив від берега, щоб не збитись з маршруту, не попасти на підводні камені, нам слід добре вивчити маршрутну карту, повторити, пригадати, активізувати наші знання про прислівник.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Молодці!
Отож, з Богом, наш лайнер відправляється від берега.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Для того, щоб наша подорож була цікава і пізнавальна капітан корабля підготував для нас ряд випробувальних завдань.
Завдання 1. Розгорніть свої підручники та перегляньте матеріал на сторінці 225.
Завдання 2.
Виконайте морфологічний розбір даних речень. Із поданих речень випишіть прислівники і від них утворіть ступені порівняння.
На столі духм’яно і просторо пахне хліб.
На скатертині стоїть старанно випечений хліб.
У стінах храмів і колиб сіяє нам святково, як сонце, випечений хліб.
- Чи правильно записані речення. Чи немає помилок на дошці?
- А чи знаєте ви значення слова «колиба» (термін гуцульський –дерев’яна хата).
Молодці!
А зараз ми вже підпливаємо в країну «Казкарію».
Ой, діти, нас захопили пірати. Не відпустять нас поки ми не виконаємо завдання.
Завдання 3.
Дорогі семикласники! Якщо ви бажаєте продовжити свою подораж по чарівних країнах світу, то виконайте запропоновані завдання.
Утворіть ступені порівняння поданих прислівників:
Обережно, тактовно, делікатно.
Молодці!
Завдання виконали. Чуєте, корабель знову хитається на хвилях моря. Пірати нас відпустили.
Ми у країні «Казкарія» слухаємо казку. (Українська народна казка «Мужик і вовк»).
Отож, діти, ви зрозуміли, який довгий і нелегкий шлях проходить хліб поки попаде до нас на стіл. Отож, бережіть хліб і шануйте людей, які вирощують його.
V. Формування умінь і навичок.
Пливемо далі. Наш лайнер залишив пристань «Казкарію». Нам потрібно весь час допомагати капітану вести лайнер, щоб наш лайнер не сів на мілину, щоб подорож наша була цікавою. Отож…
Завдання 4.
Вправа 360.
Діти, хліб – це не тільки смачний буханець, але й смачне печево, різноманітні тістечка.
Ой наш лайнер скинув якір у пристані «Казкарія». Послухайте притчу «Паляниця» і скажіть, яка мораль притчі.
Отже, діти, яка мораль притчі?
Діти наш лайнер доплив до пристані «Фантазія». Нас зустрічає Всезнайко, який зупинив маршрут подорожі.
Він підготував для вас диференційовані завдання:
Діти, ми пливемо далі.
VІ. Закріплення вивченого.
Час виділений на сьогоднішню подорож підходить до кінця. Давайте обдумаємо чи маємо ми ресурси для продовження подорожі. Чи не розгубили у великому океані «Морфології» найдорожче: прагнення до знань; капітану лайнера цікаво:
Молодці! Капітан задоволений вашими відповідями і обіцяє продовжити подорож. Дехто з вас втомився, тому після відновлення сил і поповнення багажу знань ми зможемо з вами помандрувати водами Морфології.
Але для цього слід виконати домашнє завдання (диференційоване)
Вивчити правила про утворення ступенів порівняння прислівників.
Я врахую вашу готовність до подорожі, активність у плаванні і обов’язково вручу нагороди наступного разу.
Я хочу подякувати хлібу, який допомагав нам сьогодні подорожувати, зміцнював сили і буде з нами на лайнері «Прислівника» до кінця подорожі.
Хліб наш насущний, будь з нами довіку
В кожній родині, на кожнім столі.
В трудну годину і в радість велику,
Сійся, родися на рідній землі.
1