Шляхи розвитку креативностіСтворення атмосфери зацікавленості на уроках(кроссенси)Учитель – це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить… Б. Патон
Номер слайду 2
Метод кроссенс Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень»і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів». Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька зображень. Завдання того, хто розгадує кроссенс – знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими. Цей прийом можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Для вчителя кроссенс :- це спосіб поглибити розуміння вже вивченого шкільного поняття (явища, теми);- це можливість показати неординарне практичне застосування знань і зв'язок вивченого з життям;- це можливість встановити міжпредметні зв’язки з іншими шкільними дисциплінами. Для учня кроссенс:- це розвиток логічного, образного і асоціативного мислення, уяви;- це прояв нестандартного мислення і креативності;- це розвиток можливості самовираження.
Номер слайду 3
Як розв’язувати кроссенс
Номер слайду 4
При створенні кроссенса можна скористатися таким алгоритмом1. Визначити тематику(загальну ідею).2. Вибрати 8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.3. Знайти зв'язок між елементами.4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).6. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента. 7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) й асоціації непрямими, символічними картинками.9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
Номер слайду 5
Мета використання кроссенса. Коссенс. Мета Формулювання теми уроку, постановка мети уроку (знайдіть зв'язок між зображеннями і визначте тему уроку; визначте, що ми будемо робити)Творче домашнє завдання (складання кроссенса в друкованому або електронному вигляді на задану тему)р. Узагальнення матеріалу, закріплення (кроссенс складається із зображень, які з'являлися в ході уроку на різних етапах, учні по них узагальню-ють матеріал і роблять висновок)Організація групової роботи (складання кроссенса на задану тему із запропонованих зображень, порівняння кроссенсів груп)Перевірка домашнього завдання (за допомогою кроссенса розповісти про матеріал минулого уроку)
Номер слайду 6
Кроссенс «Мотиви творчості В. Слєпцова»
Номер слайду 7
Кроссенс«Тематика збірки «Пахощі грому» В. Слєпцова
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Тримати язик за зубами. Розв’язати язика. ФРАЗЕОЛОГІЗМИ