Створення атмосфери зацікавленості на уроках української мови та лі тератури : кроссенси тератури

Про матеріал
Презентація може бути використана як на уроках, так і позакласній роботі при проведенні мовно-літературних інтелектуальних конкурсів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шляхи розвитку креативностіСтворення атмосфери зацікавленості на уроках(кроссенси)Учитель – це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить… Б. Патон

Номер слайду 2

Метод кроссенс Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень»і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів». Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька зображень. Завдання того, хто розгадує кроссенс – знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими. Цей прийом можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Для вчителя кроссенс :- це спосіб поглибити розуміння вже вивченого шкільного поняття (явища, теми);- це можливість показати неординарне практичне застосування знань і зв'язок вивченого з життям;- це можливість встановити міжпредметні зв’язки з іншими шкільними дисциплінами. Для учня кроссенс:- це розвиток логічного, образного і асоціативного мислення, уяви;- це прояв нестандартного мислення і креативності;- це розвиток можливості самовираження.

Номер слайду 3

Як розв’язувати кроссенс

Номер слайду 4

При створенні кроссенса можна скористатися таким алгоритмом1. Визначити тематику(загальну ідею).2. Вибрати 8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.3. Знайти зв'язок між елементами.4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).6. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента. 7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) й асоціації непрямими, символічними картинками.9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.

Номер слайду 5

Мета використання кроссенса. Коссенс. Мета Формулювання теми уроку, постановка мети уроку (знайдіть зв'язок між зображеннями і визначте тему уроку; визначте, що ми будемо робити)Творче домашнє завдання (складання кроссенса в друкованому або електронному вигляді на задану тему)р. Узагальнення матеріалу, закріплення (кроссенс складається із зображень, які з'являлися в ході уроку на різних етапах, учні по них узагальню-ють матеріал і роблять висновок)Організація групової роботи (складання кроссенса на задану тему із запропонованих зображень, порівняння кроссенсів груп)Перевірка домашнього завдання (за допомогою кроссенса розповісти про матеріал минулого уроку)

Номер слайду 6

Кроссенс «Мотиви творчості В. Слєпцова»

Номер слайду 7

Кроссенс«Тематика збірки «Пахощі грому» В. Слєпцова

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Тримати язик за зубами. Розв’язати язика. ФРАЗЕОЛОГІЗМИ

Номер слайду 11

АНТОНІМИ

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

pptx
Додано
11 листопада 2023
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку