Створення ескізного малюнка виробу для вишивання.
Ознайомити учнів із послідовністю створенням ескізного малюнка , розширити уявлення про народні традиції; розвивати творчі здібності учнів під час створення художніх ескізів, навички зв'язного мовлення, естетичний смак, уяву, фантазію, увагу; виховувати любов до традицій українського народу, повагу та бережливе ставлення до культурної спадщини.
Дата:________ Клас 6___ Предмет: трудове навчання
Урок №
Тема. Створення ескізного малюнка виробу для вишивання
Мета: ознайомити учнів із послідовністю створенням ескізного малюнка , розширити уявлення про народні традиції; розвивати творчі здібності учнів під час створення художніх ескізів, навички зв’язного мовлення, естетичний смак, уяву, фантазію, увагу; виховувати любов до традицій українського народу, повагу та бережливе ставлення до культурної спадщини.
Матеріали, обладнання, наочність: проектор, ноутбук,вишиті вироби, інструкційні картки.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
- Доброго дня! Мене звати Тетяна Вікторівна. З вами познайомлюся протягом уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Створення емоційного настрою
На сьогоднішньому уроці ми здійснимо подорож по
Країні Вишивання.
Девіз нашого уроку такий:
Подорожуй по Країні!
В радості живи!
Розум, фантазію прояви!
Активним та уважним будь,
І про кмітливість не забудь!
ІІ. Актуалізація та мотивація опорних знань та вмінь учнів
Руденко Катерина Олексіївна
Синило Раїса Федорівна
Рогачова Валентина Петрівна
Сирота Світлана Миколаївна
Якименко Людмила Дмитрівна
Перед вами у виставковій залі представлені: рушники, серветки, одяг та предмети побуту, оздоблені вишивкою.
Зверніть увагу на техніку виконання, яскравість орнаменту та гармонійне поєднання кольорів. Щоб досягти такої майстерності, треба знати техніку виконання, вміти складати ескіз майбутньої вишивки.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
І зупинка«ІСТОРИЧНА»
Тут дізнаємося про те, звідки з’явилася професія «дизайнер».
Зараз І група презентує свій інформаційний проект.
Українські своєрідно оздоблені різноманітні витвори прикладного мистецтва популярні в багатьох країнах світу. Створенням нових видів одягу займаються дизайнери. Професія «дизайнер одягу»з'явилась у XX ст. з появою промислового виробництва та створенням будинків моделей.
Дизайнери одягу — люди творчі. Їхня робота пов'язана зі створенням нового, унікального, неповторного. Вони повинні добре знати образотворче мистецтво й мати навички художника, кресляра. Щоб створити нові й оригінальні моделі одягу, дизайнер вивчає культурну спадщину свого народу та народів світу.
Дизайнери одягу працюють на швейних фабриках, в ательє, будинках моделей, будинках побуту, в театрі.
Все частіше українські дизайнери ХХІ століття починають звертатися у своїх роботах до національних традицій оформлення одягу, особливо жіночого, на сукнях, дорогих і звичайних, з'являється українська вишивка,використання на оздобленнях предметів побуту, і навіть на чоловічих краватках з'являються візерунки наших предків.
Молодці.Рухаємося далі
ІІ зупинка « ТЕХНОЛОГІЧНА»
Щоб модель булла дійсно сучасною, щоб її було легко й економічно вигідно виготовляти на виробництві, дизайнер стежить за розвитком науки й техніки.
Сучасні дизайнерські бюро оснащені новітньою комп'ютерною технікою. У процесі створення нових моделей дизайнер використовує улюблену методику — комп'ютерні зарисовки, графічні роботи олівцем, фломастерами чи гуашшю на папері, наколювання тканини на манекені, аплікацію тощо.
Дизайнер спочатку вивчає, для кого та з якою метою створюється модель, її призначення, форму, матеріали. В роботі він обов'язково враховує модні тенденції, обмірковує можливі варіанти майбутнього виробу, збирає й аналізує необхідну інформацію, знаходить оптимальне рішення.
Потім розробляє ескіз, моделює зразок одягу й готує його до виготовлення на виробництві. Головне завдання дизайнера одягу — запропонувати такі моделі, які допоможуть людям підкреслити свою індивідуальність.
- Молодці, гарно попрацювали!
Наступна зупинка «ДОВІДКОВА»
Для того , щоб працювати над ескізом, потрібно знати, що таке ескіз.
Ескіз – це конструкторський документ,виконаний без застосування креслярських інструментів (від руки) з дотриманням на око пропорцій між частинами предмета. Розрізняють художній та робочий ескізи.
На художньому ескізі передається загальна форма предмета, колір, вид оздоблення, художні особливості матеріалу, можна виконувати олівцями, акварельними фарбами, гуашшю, тушшю, фломастерами тощо.
На робочому ескізі виконують чіткі лінії, показують окремі деталі – кишені, складки, застібки тощо. (Запис у зошити визначення ескізу).
Пригадаємо, які ж існують орнаменти в українській вишивці (показ слайдів).
(Обговорення.)
Висновок: на рис.1 вдало підібране співвідношення вишивки та виробу; на рис. 2 – розміри вишивки великі; на рис. 3 – розміри вишивки малі.
При створенні ескізного малюнка, враховуйте особливості розміщення вишивки на виробі та необхідність використання запропонованих візерунків.
Під час виконання практичної роботи ви працюєте в групі, пам’ятайте «Правила роботи в групі»:
VІ. Практична робота (15 хв.).
Створення проектного ескізного малюнка для вишивання
Вступний інструктаж
Інструкційна картка
(Звучить мелодія).
Поточний інструктаж
V. Підсумки уроку.
1. Заключний інструктаж
2.Захист робіт (користуючись «Інструкційною карткою»).
Інструкційна картка
«План презентації»
Презентація виготовлених ескізів (оцінювання)
Зараз я вам пропоную продовжити речення
Я бажаю вам розвиватися, творити, фантазувати, діяти! Дивіться на красу природи, на витворимистецтва і виховуйте в собідобрісерця!
VІ. Домашнє завдання
▪повторити правила безпечної роботи під час вишивання;
▪принести інструменти і матеріали для вишивання;
▪повторити конспект;
До побачення!
VІІ. Прибирання робочого місця і приміщення.
1