Створення ескізного малюнка виробу для вишивання. 6 клас

Про матеріал

Створення ескізного малюнка виробу для вишивання.

Ознайомити учнів із послідовністю створенням ескізного малюнка , розширити уявлення про народні традиції; розвивати творчі здібності учнів під час створення художніх ескізів, навички зв'язного мовлення, естетичний смак, уяву, фантазію, увагу; виховувати любов до традицій українського народу, повагу та бережливе ставлення до культурної спадщини.

Перегляд файлу

Дата:________                      Клас 6___                Предмет: трудове навчання

Урок №                           

Тема. Створення  ескізного малюнка виробу для вишивання

Мета: ознайомити учнів із  послідовністю створенням ескізного малюнка , розширити уявлення про народні традиції; розвивати творчі здібності учнів під час створення художніх ескізів, навички зв’язного мовлення, естетичний смак, уяву, фантазію, увагу;  виховувати любов до традицій українського народу, повагу та бережливе ставлення до культурної спадщини.

Матеріали, обладнання, наочність: проектор, ноутбук,вишиті вироби, інструкційні картки.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

   - Доброго дня! Мене звати  Тетяна  Вікторівна. З  вами познайомлюся   протягом  уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Створення емоційного настрою

На сьогоднішньому уроці ми здійснимо  подорож по

Країні Вишивання.

Девіз нашого уроку такий:
Подорожуй по Країні!
В радості живи!
Розум, фантазію прояви!
Активним та уважним будь,
І про кмітливість не забудь!

 

ІІ.  Актуалізація  та мотивація опорних знань та вмінь учнів

  • А  зараз ми здійснимо  віртуальну  подорож до  краєзнавчого Красноградського  музею, у якому часто  проводяться  виставки  народних  майстринь, таких  як:

  Руденко Катерина Олексіївна

  Синило  Раїса  Федорівна

  Рогачова  Валентина  Петрівна

  Сирота  Світлана  Миколаївна

  Якименко  Людмила  Дмитрівна

 

     Перед вами у виставковій залі представлені: рушники, серветки, одяг та предмети побуту, оздоблені вишивкою.

     Зверніть  увагу  на техніку виконання, яскравість  орнаменту  та гармонійне поєднання кольорів. Щоб  досягти такої  майстерності, треба  знати  техніку  виконання, вміти  складати  ескіз  майбутньої  вишивки.

 

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми  і  створимо  ескіз малюнка  для  вишивання. Відкрийте зошити  та  запишіть  тему уроку.

 

 

 

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Розпочинаймо  нашу подорож!

І зупинка«ІСТОРИЧНА»

Тут  дізнаємося  про  те, звідки  з’явилася професія «дизайнер».

 

Зараз І група презентує свій  інформаційний  проект.

 

Українські своєрідно оздоблені різноманітні витвори прикладного мистецтва популярні в багатьох країнах світу. Створенням нових видів одягу займаються дизайнери. Професія «ди­зайнер одягу»з'явилась у XX ст. з появою промислового виробництва та створенням будинків моделей.

                          

Дизайнери одягу — люди творчі. Їхня робота пов'язана зі створен­ням нового, унікального, неповторного. Вони повинні добре знати образотворче мистецтво й мати навички художника, кресляра. Щоб створи­ти нові й оригінальні моделі одягу, дизайнер вивчає культурну спадщину свого народу та народів світу.

Дизайнери одягу працюють на швейних фабриках, в ательє, будин­ках моделей, будинках побуту, в театрі.

 

Все частіше українські дизайнери  ХХІ століття починають звертатися у своїх роботах до національних традицій оформлення одягу, особливо жіночого, на сукнях, дорогих і звичайних, з'являється українська вишивка,використання на оздобленнях предметів побуту, і навіть на чоловічих краватках  з'являються візерунки наших предків.

 

 

 

 

Молодці.Рухаємося далі

ІІ зупинка « ТЕХНОЛОГІЧНА»

  • Що необхідно для створення власного виробу вишивкою досліджувала ІІ  група.

Щоб модель булла дійсно сучасною, щоб її було легко й економічно вигідно виготовляти на виробництві, дизайнер стежить за розвитком науки й техніки.

Сучасні дизайнерські бюро оснащені новітньою комп'ютерною технікою. У процесі створення нових моделей дизайнер використовує улюблену методику — комп'ютерні зарисовки, графічні роботи олівцем, фломастерами чи гуашшю на папері, наколювання тканини  на манекені, аплікацію тощо.

Дизайнер спочатку вивчає, для кого та з  якою  метою створюється модель, її призначення, форму, матеріали. В роботі він обов'язково врахо­вує модні тенденції, обмірковує можливі варіанти майбутнього виробу, збирає й аналізує необхідну інформацію, знаходить оптимальне рішен­ня.

Потім розробляє ескіз, моделює зразок одягу й готує його до виготовлення  на  виробництві.   Головне  завдання  дизайнера одягу  — запропонувати такі моделі, які допоможуть людям підкреслити свою індивідуальність.

       

- Молодці, гарно попрацювали!

 Наступна зупинка «ДОВІДКОВА»

Для того , щоб працювати над  ескізом,   потрібно  знати,  що таке  ескіз.

Ескіз – це конструкторський документ,виконаний  без застосування креслярських інструментів (від руки) з дотриманням на око пропорцій між частинами предмета. Розрізняють художній та робочий ескізи.

  • Діти, ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ:

На художньому ескізі передається загальна форма  предмета, колір, вид оздоблення, художні особливості матеріалу, можна виконувати олівцями, акварельними фарбами, гуашшю, тушшю, фломастерами тощо.

На  робочому  ескізі виконують  чіткі  лінії, показують окремі деталі – кишені, складки, застібки тощо. (Запис у зошити визначення ескізу).

     

  • Рухаємося далі.  Наступна   зупинка   ТЕОРЕТИЧНА.

Пригадаємо,  які ж існують орнаменти в українській вишивці (показ слайдів).

        

    

  • Що таке рапорт і  орнамент ?

 

 

 

 

 

  • Подивіться уважно на вироби та висловіть свою думку щодо розміщення на них вишивки.

(Обговорення.)

Висновок: на рис.1 вдало підібране співвідношення вишивки та виробу; на рис. 2 – розміри вишивки великі; на рис. 3 – розміри вишивки малі.

  • Наступна наша зупинка  ТВОРЧА.

   При створенні ескізного малюнка,  враховуйте  особливості розміщення  вишивки  на  виробі  та  необхідність  використання запропонованих  візерунків. 

   Під  час виконання практичної   роботи  ви працюєте  в групі,  пам’ятайте «Правила роботи в групі»:

  1. Бути позитивним.
  2. Толерантно  ставитись одне  до  одного.
  3. Користуватися «правилом руки».
  4. Бути  активним.
  5. Слухати  і  чути  кожного.

VІ. Практична робота  (15 хв.).

Створення  проектного  ескізного малюнка для вишивання

Вступний інструктаж

  • Для виконання практичної роботи ви користуєтеся:
  1. інструкційними картками;
  2. зображенням різних видів орнаменту.

Інструкційна картка

  1. Вибір орнаменту.
  2. Врахувати  розміщення  орнаменту.
  3. Створення  ескізу.

(Звучить мелодія).

Поточний інструктаж

V. Підсумки уроку.

1. Заключний інструктаж

  • Вишивання потребує особливого вміння і витонченого художнього смаку. Сьогодні ви розробляли ескіз майбутнього виробу.

2.Захист робіт   (користуючись «Інструкційною карткою»).

Інструкційна картка

«План презентації»

  1. Назва виробу.
  2. Використаний   вид  орнаменту.
  3. Призначення  виробу  в  майбутньому.

Презентація виготовлених ескізів (оцінювання)

  • Я хочу зазначити, що здібність до творчої праці,  як установлено психологами, не є вродженою, а  розвивається безпосередньо.

Зараз  я вам  пропоную  продовжити  речення

  1. Сьогодні  я  довідався ( лась )……………
  2. Під  час  заняття  я  відчув (ла) ……………
  3. Надалі  я  буду  застосвувати ………..

Я бажаю вам розвиватися, творити, фантазувати, діяти! Дивіться на красу природи, на витворимистецтва і виховуйте в собідобрісерця!

VІ. Домашнє завдання

▪повторити правила безпечної роботи під час вишивання;

▪принести інструменти і матеріали для вишивання;

▪повторити конспект;

  • Дякую вам, за увагу. Було  дуже  приємно  з вами  працювати.

До побачення!

VІІ. Прибирання робочого місця і приміщення.

 

1

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
4085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку