Урок "Декоративно-ужиткове мистецтво. Дизайн. Художній проект для допитливих "Чумацькі сільнички""

Про матеріал
Конспект уроку з образотворчого мистецтва 5 клас за підручником (С.М. Железняк, О.В. Ломонова)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з образотворчого мистецтва 5 клас за підручником
(С.М. Железняк, О.В. Ломонова)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель
образотворчого мистецтва
ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Красне
Гусятинського району
Сеньків Л. В.

 

Тема:   Види декоративно–ужиткового мистецтва. Дизайн. Художній проект для допитливих «Сільнички»

Мета:  Навчальна: продовжити знайомити учнів з видами декоративно–ужиткового мистецтва з народною творчістю, поглибити знання про народне мистецтво, вчити розрізняти промислові та авторські роботи, спробувати створити ескіз виробу декоративно–ужиткового мистецтва, у програмі Paint, наприклад, півника–сільнички. Удосконалювати навички роботи з природнім матеріалом, засвоїти секрети технічної майстерності ліплення з глиняної маси. Закріпити поняття: гончарство, декоративний образ, образ–оберіг, затужавіти.

Розвиваюча: розвивати дрібну моторику пальців рук, творчо підходити до справи, вміти приймати самостійне рішення, бути ініціативним, підприємливим, фантазію, пам’ять, увагу та терпіння. Розвивати прагнення до творчої самореалізації.

Виховна: виховувати національну свідомість на основі знайомства із звичаями та традиціями нашого народу, формувати в душі дитини глибокий образ рідної землі та художньо–естетичний смак

Обладнання: Ноутбуки, глина, мультимедійна дошка, фломастери, кольорові олівці, ручки, коректори.

Хід уроку

І. Організаційний момент (1 хв.)

Доброго дня шановні учні та гості, я рада вас вітати сьогодні у нашій творчій лабораторії.

Давайте посміхнемося одне одному і подаруємо друзям і нашим гостям хороший настрій. Сьогодні я хочу побажати вам творчого натхнення, впевненості, показати себе з найкращої сторони.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

Я прошу поглянути на мультимедійну дошку.

(Види образотворчого мистецтва)

Подивіться на мистецькі роботи. Як ви вважаєте, до якого виду образотворчого мистецтва вони відносяться? ( Живопис, графіка, скульптура, архітектура, декоративно–ужиткове мистецтво)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (1 хв.)

Сьогодні ми розглянемо види декоративно ужиткового мистецтва, дізнаємось, що таке дизайн, спробуємо відрізнити авторську роботу від промислової, а також буде вчитись розробляти бізнес–проект.

ІV. Словникова робота (2 хв.)

(Словничок)

V. Презентація «Види декоративно-ужиткового мистецтва» (2 хв.)

Завдання: щоб знайти правильну відповідь, потрібно переставити склади в словах.

(Види декоративно-ужиткового мистецтва)

VI. Розповідь вчителя (5 хв.)

Удосконалюючи методи створення своїх виробів, ремісники в давнину намагалися виготовляти товари якнайпривабливішими, зручними в користуванні, надійними і довговічними. Над тим, що колись робила одна людина, у сучасному суспільстві працюють люди різних професій: технологи, конструктори, робітники, дизайнери. Пропоную вам  роботи промислового виробництва і авторські роботи.

(Промис. і авт. роб.)

Проте і дизайнери і майстри декоративно–ужиткового мистецтва створюють і прикрашають навколо нас предметні середовище, в якому ми працюємо, відпочиваємо і живемо. Я хочу познайомити вас із творчістю наших земляків, майстрами гончарного мистецтва В. С. Бардачевським, Р. Б. Друк.

(В. С. Бардачевським, Р. Б. Друк)

Що виготовляли ці майстри? (посуд) Посуд завжди був потрібний людям і попит на нього не зникне. Давайте і ми спробуємо сьогодні на уроці, розпочати свою бізнес справу і відчуємо себе власниками приватної фірми. Ідея у нас є, а бізнес це не тільки ідея, це й вивіска, вітрина і реклама. Що потрібно для того, щоб наша справа процвітала?

  • Чим же ми будемо приваблювати покупців, адже посуду у нас багато...

(Неповторністю, натуральністю, якістю, оригінальністю)

  • З чого ми будемо черпати натхнення? Пропоную як джерело творчості фольклор. Що таке фольклор?

(Казки, прислів’я та приказки, загадки, легенди, байки, притчі…)

  • Які ви пропонуєте художні форми, що найчастіше зустрічаються у фольклорі.

(Зайчика, котика, баранчика, рибку, лисичку, півника)

  • Хто вам найбільше подобається?

(Я пропоную півника, тому що в Україні півник вважався оберегом. Коли співають треті півні, зникає «нечиста сила», так «говорять» казки. Півня малювали, коли хотіли побажати доброго дня, щастя, здоров’я.)

  • Перед нами постає завдання створити ескіз сільнички і розробити ескіз вивіски. Це робота для дизайнера.

VІІ. Практична робота. Творче завдання (10 хв.)

Потрібно щоб всі учні розділилися на дві групи.

Хто з вас хоче працювати над творчим завданням у першій групі?(…)

Пропоную вам орнаментальну символіку України, яку можете використати у своїй роботі. (вчитель вивішує на дошці. Ми вже нею користувалися коли розписували писанки)

Всі що залишилися, виконують творче завдання № 2. Для своєї роботи пропоную вибрати форму, (вчитель пропонує заготовки для вивіски у формі різних геометричних фігур) і користуватися орнаментальною символікою, яка представлена на дошці.

Творче завдання групи № 1

1. Намалюй ескіз майбутнього посуду сільнички-оберега "Півник".

2. Прикрась образ українською символікою.

3. Чи вдалося тобі передати задум?

Порада: Малювати можна фломастером, олівцями, коректором, ручками, а також використовувати програму Paint.

Творче завдання групи № 2

1. Придумай назву вивіски.

2. Виконай нескладну композицію, де головне, назва вивіски, має вирізнятися розміром та кольором.

3. Прикрась композицію українською символікою.

4. Що означає твоя вивіска?

Порада: Використовуй абстрактні, або реалістичні форми. Матеріал за вибором.

А поки діти виконують творчі завдання для наших гостей я пропоную віртуальну екскурсію «Завітаймо до національного музею українського декоративного мистецтв»

Цю екскурсію наші учні зможуть подивитися на наступному уроці.

VІІІ. Обговорення самостійної роботи (3 хв.)

(Творчі завдання на мультимедійній дошці)

(Кращі дитячі роботи виставляються на дошку)

IX. Фізкультхвилинка «Півник і діти» (2 хв.)

Діти: Півник зранку вже не спить. Дуже голосно кричить.

Півник: Кукуріку!

Діти: Півник, півник, золотий гребінчик. Чому рано так встаєш і нам спати не даєш.

Півник: Годі, годі діти спати, на зарядку час вставати!

(Вправи)

 

Х. Техніка безпеки (1 хв.)

Ми будемо працювати з гострими предметами (стеками)

А гострий предмет – це небезпека.

Пам’ятайте: «Здоров’я це – найдорожче що є у житті».

ХІ. Пошукова колективна робота (10 хв.)

Спільна робота: майстер–клас вчителя та учнів (створення сільничок)

1. Відчуйте себе чарівниками.

2. Виліпіть велику кульку.

3. Вставте її у форму і сформуйте тарілочку.

4. Виліпіть дві менші кульки: для голови і хвоста.

5. До першої кульки добавте гребінь та дзьоб.

6. Розріжте кульку та вставте в край тарілочки.

7. Стисніть третю кульку, сформуйте хвіст і прикріпіть з протилежної сторони тарілки.

8. Роботу згладьте.

9. Виставіть на підставку.

10. Помийте руки і сідайте на свої місця.

ХІІ. РЕКЛАМА (2 хв.)

Тепер у нас є ескіз виробу, вивіска та заготовка посудини. Вам додому було завдання, придумати рекламу. Тепер спробуйте пристосувати вашу рекламу до нашої продукції.

(А можна рекламу у вигляді казки?)

  • Так.

 

 «Гордий півник»

У баби Горпини, що жила на краю села, був півник. Такий гладкий, пишний і дуже з того гордий:

  • Ку–ку–рі–ку! Ой, який я гарний!
  • Ой, який у мене красивий голос.
  • Ой, який у мене хвіст.
  • Ой, як красиво я ходжу.

Аж тут з лісу до подвір’я підкрався лис і почув його хвалькувату мову:

  • Вітаю, вельмишановний пане. Що поробляєте?
  • Ой, немаю часу балакати, спішу сповістити, що вже настав ранок!
  • А чи то ви не той то півень, про якого люди кажуть, що нема кращого на усе село.
  • Ку-ку-рі-ку!
  • То ходіть борше зі мною, бо моя жінка, аж гине, так хоче вас бачити.
  • Ку-ку-рі-ку!

Лис обняв півня за шию і круть. Оглянувся і тихо промовив:

  • Гордість не одному голову скрутила!
  • Сільничка «Гордий півник» – недорого.
    Купуй українське! Тому що це – круто!

ХIII. Підсумок уроку. Метод «Прес» (відповіді учнів) (2 хв.)

  1. Дізналися
  2. Виконали
  3. Ознайомилися
  4. Слухали
  5. Зіставляли
  6. Дійшли висновку

Дізнались: Що декоративно–ужиткове мистецтво є найдавнішим видом образотворчого мистецтва, виникло в кам’яному віці, та дійшло до наших часів.

Хоча в сучасному суспільстві, над виготовленням виробу працює не один майстер–гончар, а люди різних професій, серед них дизайнери. І тому роботи можуть бути авторські та промислові.

Ми зрозуміли, хто такі дизайнери (стежать за модою, враховують різні смаки, передбачають вподобання покупців, створюють ескізи для сучасних підприємствах)

Виконали: Ескіз дизайнерської сільнички, з допомогою програми Paint, і виріб заготовку з глини.

Ознайомилися: З послідовністю роботи з глиняною масою і творчістю відомих майстрів гончарної справи, що проживають на нашій території (В. С. Бардачевським, Р. Б. Друк).

Слухали: Казку «Гордий півень» створену нашим учнем.

Зіставляли: Наші вироби і вироби майстрів гончарного мистецтва.

Дійшли висновку: Що ми б могли відкрити фірму під назвою «Чумацькі сільнички», де б створювали посуду на основі українських прислів’їв. І наші вироби могли б бути прикрасою не тільки дому, а й цікавим сюрпризом–подарунком дорогим гостям.

ХIV. Аналіз дитячих робіт, виставлення оцінок (2 хв.)

Д/з: принести живописні матеріали. Підібрати з інтернету зразки оформлення вітрини.

Вчитель

Сьогодні ви були дизайнерами і гончарами. Глина у ваших руках співала, бо в кожній роботі ви залишили частинку своєї душі, свого серця.

Щоб робота вважалася завершеною, потрібно її висушити, випалити та розмалювати. Для цього потрібний час. Та наші старшокласники допомогли нам довести роботу до заключного етапу. Я покажу вам який вигляд матиме сільничка. (Вчитель показує готовий виріб).

 

Флешмоб реклама продукції  :

«Ми українці!» – Україна рідний край – про її добробут дбай.

«Ми працелюбні!» – Якщо хочеш старість спокійну мати, мусиш змолоду працювати.

«Ми волелюбні!» – Чоловік без волі, що кінь на припоні.

«Ми дружні!» – Як будемо в дружбі жити, нас нікому не зломити.

«Ми мирні!» – Пташці воля, а нам мир.

«Сім’я для нас усе!» – Сім’я – школа добра.

«Ми шануємо старших!» – Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько.

«Ми гостинні!» – Що хата має, тим і приймає. (Роздають сільнички гостям).

 

 

 

 

Вчитель: Дорогі наші гості, спробуйте допомогти нашим учням сформувати вітрину, використовуючи українські прислів’я та художні образи створені нашими майстрами.

  • У короткого розуму язик довгий. (брехливість)
  • Жаба скік у воду, а заєць каже: «Слава тобі, Господи, що й мене хтось боїться!» (страх)
  • І тяжко нести, і жаль кинути. (жадібність)
  • У кого злість, той своє серце їсть (злість)
  • Упертий гірше свині (упертість)
  • Господиня: три городи – одна диня. (лінощі)
  • Малий хробак, а яблуко точить (підступність)
  • Сказано: «Велика птиця – горобець!» (хвастливість)
  • Ліпше порожня кишеня, ніж голова (дурість)

(Вчителі створюють вітрину…)

 

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку