Стильний веб-сайт означає, що кожна його сторінка має яскраво виражену приналежність до всього сайту, дозволяє легко орієнтуватися, причому пошук інформації не загрожує небезпекою «загубитися» в лабіринті інформації і згаяти час. А час часто виражається і матеріальними цінностями. Як грамотно, красиво та доступно оформити сайт?
Практична робота 30,31
Тема. Створення веб-сайту. Основи веб-дизайну.
Мета:
сформувати поняття:
пояснити:
формувати навички:
виховувати:
Тип заняття: Практичне (застосування знань, формування умінь та навичок)
Базові поняття й терміни: веб-дизайн, кольорова гама, навігація, браузер, статична веб-сторінка.
Хід заняття
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
На основі матеріалу попереднього заняття викладач ставить запитання студентам.
1. Які є способи створення сайтів?
2. Що таке хостинг?
3. Де «знаходиться» редактор веб-сайтів?
4. Які можливості має система керування вмістом сайту?
5. У чому полягає процес реєстрації?
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Викладач. Стильний веб-сайт означає, що кожна його сторінка має яскраво виражену приналежність до всього сайту, дозволяє легко орієнтуватися, причому пошук інформації не загрожує небезпекою «загубитися» в лабіринті інформації і згаяти час. А час часто виражається і матеріальними цінностями. Як грамотно, красиво та доступно оформити сайт?
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Термінологія
Веб-дизайн (від англ. Web design) – галузь веб-розробки і різновид дизайну, завдання якого – проектувати призначені для користувача веб-інтерфейси для сайтів або веб-додатків. Веб-дизайнери проектують логічну структуру веб-сторінок, продумують найзрстудентиші рішення подання інформації та займаються художнім оздобленням веб-проекту. У результаті перетину двох галузей людської діяльності веб-дизайнер повинен знати найновіші веб-технології і володіти відповідними художніми здібностями.
Основи веб-дизайну
Слід виділити такі елементи, які використовують під час створення стилю:
шрифт – у межах одного веб-сайту він не повинен мати багато розбіжностей за такими характеристиками, як гарнітура (на-писання), кегль (розмір) букв, колір;
абзац – бажано, щоб мав перевагу який-небудь один із видів вирівнювання на сторінці, наприклад відступ з лівого краю або вирівнювання вліво;
графічне оформлення сайту має бути пов’язане із загальною кольоровою гамою. Для цього треба продумати його коцепцію. Усі графічні елементи можна поділити на два великі групаи: мальовані і фото, які не треба змішувати. У разі використання фотокарток необхідно попередньо їх обробити, здійснити тонову і кольорову корекцію, кадрування, вибрати розмір зображення;
навігація веб-сторінкою — саме вона не дає змоги користуваче-ві загубитися на сайті. Завжди потрібно залишати відвідуваче-ві можливість перейти на головну сторінку сайту. Не слід за-бувати, що більшість користувачів потрапляють на сторінки через пошукові системи, тобто не на першу сторінку, і гарний сайт завжди дозволяє перейти на першу сторінку, тому необ-хідно дублювати навігаційну систему на всіх сторінках і забез-печити перехід на головну сторінку. Якщо навігаційна панель виконується графічними засобами, обов’язково треба робити текстову копію і розмістити її внизу (текстовий матеріал у будь-якому випадку завантажується швидше за графіку);
кольорова гама — вона починається з вибору тих трьох кольорів сторінки, які використовують для основного тексту, звичайних і відвіданих посилань.
Кольорова гама повторюється, і таким чином у користувача створюється почуття зв’язності, єдності сайту.
Дотримання цих правил дозволить надати сторінкам професійного вигляду і зробить інформацію офіційного сайту легкодоступною і корисною.
Як дібрати кольори для сайту?
Шукаючи колірне рішення, важливо пам’ятати про таке:
яскравість, тон і насиченість кольору повинні відповідати фірмовому стилю сайту;
добирати кольори слід з урахуванням орієнтовної аудиторії цього ресурсу;
кількість використовуваних кольорів за можливості не повинна перевищувати трьох;
кольори, використані на сайті, мають взаємодіяти та гармонію-вати між собою;
вживання кольору має відповідати елементарним правилам ло-гіки.
Окремим пунктом слід виділити добирання кольору для тексту. Текст обов’язково повинен бути читабельним, але не обов’язково чорним. Просто достатньо, щоб він був у контексті з іншими кольорами й не затьмарювався ними.
Використовувати кольори потрібно дуже обережно. Не слід брати занадто багато кольорів.
Потрібно зауважити, що поєднання несумісних кольорів іноді призводить до вражаючого ефекту!
Можливі такі методи поєднання кольорів:
використання прилеглих кольорів;
використання протилежних кольорів, контрастність;
використання природних поєднань кольорів;
використання кольору різного ступеня насиченості.
Маються на увазі довколишні кольори в колірному колі. Це традиційне добирання кольору за візуальною сумісністю.
Метод використання протилежних кольорів, контрастність
Дуже добре поєднуються кольори, протилежні один одному. Тому такий метод досить часто використовують художники і дизайнери, наприклад, у рекламі.
Метод використання природних поєднань кольорів
Часом несподівані колірні рішення нам дає сама природа. Тому, щоб дібрати відтінки, достатньо добре поглянути по сторонах і скористатися тим, що ми бачимо.
Дуже добре виглядають у поєднанні різні відтінки одного кольору. Іноді такий спосіб дає вельми приємний ефект, підкреслює важливі елементи і надає відчуття легкості.
Дібрати колірне рішення — важливий крок у формуванні фірмового стилю. Дібравши кольори, не полінуйтеся протестувати макет вашого майбутнього сайту на ваших знайомих, друзях і родичах, далеких від сайтобудування. Вони зможуть дати вам найбільш об’єктивну оцінку. Головне в цьому складному питанні: колірна гама не повинна втомлювати або акцентувати на собі увагу. В іншому вибір обмежується тільки фантазією і смаком дизайнера.
Правила дизайнерів
Перше правило професійного веб-дизайнера: він має знати, як виглядають створені ним сторінки в усіх популярних браузерах та їх версіях.
Друге правило професійного веб-дизайнера: він має передбачити, як будуть виглядати створені сторінки в різних версіях. За необхідності потрібно створювати сторінки з використанням тільки безпечної палітри. Сайт може бути дуже гарним, проте його не побачать. Навігація має залишатися простою і зрозумілою – якщо меню має вигляд картинки, то потрібно забезпечити всі картинки підписами або продублювати меню текстовими посиланнями внизу сторінки.
Третє правило – потрібно використовувати тільки стандартні шрифти, які поставляються з Windows і гарантовано знаходяться на машині клієнта. Це Arial, Times New Roman, Courier. Недотримання цього правила призводить до некоректного відображення вмісту сторінки.
VI. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
Практичне завдання
Інструктаж із правил техніки безпеки.
Пропонуємо студентам завдання.
1. Проаналізувати можливості сайту ua.mylivepage.com на предмет створення власного сайту.
2. Зареєструватись на цьому сайті (3 кроки).
3. Проаналізувати можливості вбудованого редактора веб-сайтів.
Студенти виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми.
Студенти звітують про виконання, вказують етапи реєстрації, перелічують можливості редактора веб-сайтів. Відповіді коригує та доповнює викладач.
Практична частина
Інструктаж із техніки безпеки.
Завдання
1. У вибраній системі (mylivepage або Ucoz) створити сайт, присвячений життю групи.
2. Створити зазначені сторінки, наповнити їх текстовим та графічним матеріалом:
Головна – група, фото групи, список студентів, куратор;
Мій технікум – фото, адреса, адміністрація, контактні дані;
Це я – фото, хобі тощо.
3. Організувати на веб-сайті чат, опитування, календар.
4. Адресу сайту надіслати викладачу електронною поштою.
Студенти виконують комплекс вправ для зняття м’язового напруження.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ
Викладач оцінює роботу студентів.
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати конспект та відповідний параграф підручника.