Тема: Сучасна політична карта Євразії.
Мета:
-навчальна: сформувати в учнів систему знань про сучасну політичну карту Євразії; поглибити практичні навички учнів працювати з тематичними картами атласу та контурними картами;
-розвивальна: сприяти розвитку вміння учнів аналізувати матеріал, що вивчається;
-виховна: формувати шанобливе ставлення до інших держав.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: політична карта світу, краєвиди найбільших євразійських держав, атласи, підручники, зошити.
Очікувані результати: учні зможуть назвати країни Євразіїї, знаходити та показувати на карті найбільші держави та їхні столиці.
Географічна номенклатура: країни: Великобританія, Франція, Італія, Польща, Росія, Китай, Індія, Японія; столиці країн: Лондон, Париж, Рим, Варшава, Москва, Пекін, Нью-Делі, Токіо.
7 клас Урок № Дата:
Тема: Сучасна політична карта Євразії.
Мета:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: політична карта світу, краєвиди найбільших євразійських держав, атласи, підручники, зошити.
Очікувані результати: учні зможуть назвати країни Євразіїї, знаходити та показувати на карті найбільші держави та їхні столиці.
Географічна номенклатура: країни: Великобританія, Франція, Італія, Польща, Росія, Китай, Індія, Японія; столиці країн: Лондон, Париж, Рим, Варшава, Москва, Пекін, Нью-Делі, Токіо.
Зміст уроку
Перевірка готовності класу до уроку.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Прийом «Експрес-тест»
1. Частина Євразії, в якій проживають слов’янські народи:
а) Східна Європа і Північна Азія; б) Північна Азія і Північна Європа;
в) Північна Європа і Південна Азія; г) Південна Азія і Східна Європа.
2. Найбільша чисельність населення характерна для:
а) росіян; б) індусів; в) китайців; г) японців.
3. Регіон для країн якого характерна найвища густота населення:
а) Північна і Центральна Азія; б) Центральна і Східна Азія;
в) Східна і Південно-східна Азія; г) Південно-східна і Південно-західна Азія.
4. Країни в яких переважає слов’янське населення:
а) Угорщина і Словаччина; б) Словаччина і Польща;
в) Польща і Німеччина; г) Німеччина і Голландія.
5. Частина Азії, для якої найбільш характерне кочове населення, зайняте тваринництвом:
а) Південна; б) Південно-Східна; в) Центральна; г) Південно-Західна.
Після завершення роботи на дошці висвітлюються правильні відповіді.
Прийом «Бліцопитування»
• Що ми називаємо «політичною картою»?
• Що таке країна?
• Які країни інших материків ви вже вивчили?
• Які країни Євразіїї вам відомі?
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Вчитель. Країни Євразії відрізняються одна від одної не тільки розмірами території та кількістю населення. Їх дуже розрізняє рівень економічного розвитку, особливості культури, релігійних традицій, мови, національних звичаїв.
На території Євразії розташовані й найбільш розвинені країни світу (п’ять держав з «великої сімки» — Японія, Великобританія, Німеччина, Франція, Італія), і молоді країни, що набули незалежності після розпаду СРСР та соціалістичної системи (серед них і наша держава), і країни, що відстають у своєму розвитку (Афганістан). На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з деякими державами.
Запис теми уроку в зошити: «Сучасна політична карта Євразії.»
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Прийом «Географічна лабораторія»
Вчитель.
Як ви вже знаєте Євразія – це материк, який поділяється на дві частини світу. Скажіть будь ласка на які саме? На території Євразії розташована 91 держава, з них: 44 у Європі та 47 у Азії. В порівнянні з Північною Америкою, то на її території розташовано 24 незалежних держав.
Робота з підручником та зошитом
(Відповіді записуються на дошці)
2. Прийом «Картографічна лабораторія»
(Виконуємо разом)
Завдання. Користуючись атласами та настінною політичною картою світу нанесіть на контурну карту кордони та позначте столиці держав: Великобританія, Німеччина, Франція, Італія, Польща, Румунія, Греція, Росія, Китай, Індія, Японія, Іран, Ірак.
За політичною картою Євразії з’ясуйте, які держави є сусідами України. На контурній карті проведіть кордони України, підпишіть країни, з якими вона межує.
3.Фізкультхвилинка
Ми географи – дослідники малі,
Дуже любим крокувати по Землі.
На захід, на схід поглядаєм,
На північ і південь аж присідаєм
Велику рівнину зустріли
І гори підкорити зуміли.
У річці плавати хотілось,
Та вже дуже ми втомились,
Тепер за парти ми сідаємо
І знову в подорож рушаємо.
4. Прийом «Мандрівка»
Завдання 1. За допомогою політичної карти Євразії в зошиті напишіть у стовпчик ліворуч — країни, назви яких починаються з букви «І», праворуч — назви їх столиць.
Завдання 2. Визначте країни, столицями яких є міста: Баку, Мінськ, Лондон, Софія, Токіо, Пекін, Париж, Ханой, Москва.
(Після виконання завдання перевіряємо разом.)
5. Прийом «Здивую всіх»
Повідомлення учнів «Цікаві факти про країни Євразії» (випереджальне домашнє завдання).
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Прийом «Мікрофон»
• Назвіть кількісний склад країн Євразії та окремо по континентам.
• Назвіть найбільші країни Євразії.
• Назвіть найменші країни Євразії.
• Покажіть на карті країни та назвіть їхні столиці Великобританія, Німеччина,
Франція, Китай, Японія.
2. Прийом «Знайди пару»
Учитель заздалегідь готує на дошці перелік країн Євразії та їх столиць. Учням пропонується знайти пару — країну та її столицю.
Країни: Великобританія, Франція, Італія, Польща, Росія, Китай, Індія, Японія;
Столиці країн: Лондон, Париж, Рим, Варшава, Москва, Пекін, Нью-Делі, Токіо.
VI. Підсумок уроку
Прийом «Роблю висновок»
Зробіть висновок нашого уроку. Що можна сказати про політичну карту Євразії?
VII. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ КЛАСУ
VIIІ. Домашнє завдання
• Опрацювати § 62-64.
• Повторити § 46-64, підготуватися до узагальнення з теми «Євразія»
1