Основи маркетингуІнтернет-маркетинг - сукупність заходів у всесвітній мережі “інтернет”, спрямованих на привернення уваги потенційних споживачів до товару чи послуги, збільшення популярності цього товару в мережі та його просування з метою продажу. Масова комунікація – актуальний об’єкт соціологічного наукового пошуку, який передбачає врахування виміру кількості людей, які є реципієнтами комунікації. Розрахунок характеристик аудиторії повідомлення дає змогу досліднику оцінити поширення та розрахувати прогноз досліджуваного медіа-ефекту. Основними завданнями є: дослідження і вивчення теоретичних основ інтернет-маркетингу, аналіз застосування інструментів інтернет-маркетингу, розроблення рекомендацій щодо впровадження інноваційних трендів інтернет-маркетингу в діяльність сучасних підприємств. Онлайн маркетинг дає змогу працювати з найбільшою цільовою аудиторію, залучати максимальну кількість потенційних клієнтів, утримувати наявних. Стрімкий розвиток інтернет-маркетингу породжує постійні зміни, що стосуються стратегій та технологій, і для забезпечування ефективної діяльності підприємства необхідно встигати за останніми тенденціями у цій сфері. Щоб почати продавати та показувати стабільний фінансовий результат, недостатньо створити сайт і розмістити його в мережі. Необхідно домогтися певного рівня відвідуваності та популярності веб-ресурсу. Одночасно важливо контролювати бюджет, щоб не піти в мінус, а також стежити за якістю притягається трафіку. Визначити, які способи залучення відвідувачів на сайт підійдуть саме для Вашого бізнесу, не завжди можна швидко і легко. Однак в кожній ніші точно є такі способи.
Основні показники статистики відвідуваності власного сайту. Сеанси — це кількість відвідувань сайту за вибраний період часу. Одним сеансом можна вважати один перехід на сайт будь-яким користувачем. Сеанс завершується, якщо користувач залишив сайт або 30 хвилин мав відкриту сторінку, проте не робив жодних дій на ній. Відповідно, чим більша кількість сеансів, тим краще ваша стратегія просування "Сторінок / сеанс" - показник, який характеризує глибину перегляду вашого сайту. Він показує, скільки сторінок у межах одного сеансу користувач переглянув. Багато відвідуваних сторінок за один сеанс дозволяє зрозуміти, що сайт є цікавим, корисним і зручним. Час – тривалість активності користувача в межах одного сеансу. Чим довше користувач сидить на сайті, тим краще ставитимуться до вашого сайту пошукові системи. "Кількість користувачів" - кількість унікальних користувачів, які відвідали сайт за вибраний період. Не варто плутати кількість сеансів та кількість користувачів. Сеанси – це кількість відвідувань вашого сайту всіма користувачами. Тому користувачів завжди менше сеансів. "Показник відмов" - відсоток користувачів, які після переходу на сайт залишають його відразу протягом 15 секунд. Великий показник відмов означає, що для користувачів ваш сайт не є інформативним, або вони на нього потрапили випадково."Види джерел трафіку" - це канали, звідки на сайт потрапляють користувачі. Таких каналів є дев'ять. Більше про них розповім нижче."Пристрої" - показник, який сегментує користувачів за типами пристроїв, які вони використовують (ПК, планшет та смартфон)."Позиції сайту" – показник, що характеризує розміщення сторінок сайту у пошуковій видачі. CTR – це співвідношення кількості показів та кількості кліків у пошуковій видачі по вашій сторінці. Що більше цей показник, то краще працює стратегія сайту."Клікабельність елементів" - дані, які показують, як користувачі взаємодіють з елементами вашого сайту. Аналізуючи кліки на сторінках, можна визначити елементи, які не мають попиту, і виправити їх для покращення зручності сайту "Карта скроллінга" - дані, що дозволяють проаналізувати глибину перегляду сайту користувачами. Таким чином, ви зможете скласти дизайн так, щоб основна інформація була на найбільш видимих місцях.
Підвищення трафіку інтернет-магазину. Перед запуском маркетингових активностей, спрямованих на підвищення відвідуваності інтернет-магазину, необхідно обов’язково провести аудит сайту і виправити всі виявлені недоліки. Перед тим, як збільшити трафік інтернет-магазину: Проаналізувати швидкість завантаження. Якщо сторінки завантажуються повільно, навіть найякісніший трафік не конвертується в продажу. Рости буде тільки показник відмов, адже більшість відвідувачів закриють сторінку, не дочекавшись її повного завантаження. Слід залучати трафік на майданчик тільки переконавшись в тому, що всі недоліки виправлені та швидкість завантаження стабільно висока;Поліпшувати юзабіліті. Відсутність адаптивної версії, погано структурований зміст, нелогічна навігація, програмні помилки – все це формує призначений для користувача досвід, отже, негативно впливає на відвідуваність сайту;Пропозиція зрозуміла для користувача. Переглянути вигоди, які отримує відвідувач, зробивши замовлення у вас. Він повинен не шукати та копатися в деталях, а з першої сторінки зрозуміти, чому наш сайт виграє в порівнянні з іншими;Прибрати набридливу рекламу. До великої кількості анімованих банерів відвідувачі ставляться негативно. Настирлива реклама може їх відлякати, і тоді вкладені в маркетингові активності інвестиції не окупляться;Використання послуг надійного хостинг-провайдера. Провайдер повинен надавати якісний хостинг, тоді трафік на сайті значно зросте, адже навантаження на сервер буде зростати.
Інструменти інтернет-маркетингу. SEOSEO (Search Engine Optimization) – комплекс заходів щодо збільшення видимості сайту в пошукових системах за цільовими пошуковими запитами, сукупність робіт, спрямован на поліпшення позицій сайту в результатах видачі пошукових систем для збільшення відвідуваності сайту. SEO-оптимізація є одним з найважливіших і складних у застосуванні інструментів інтернет-маркетингу. Пошукова оптимізація – це послідовність дій, спрямована на підвищення позиції сайта в результатах пошуку, які генерують пошукові машини у відповідь на запити користувачів. Завдання SEO-маркетолога полягає в тому, щоб незалежно від побудови запиту Web-сторінка потрапляла у перші ряди результатів пошуку, а спектр слів і словосполучень, заякими її можна було б знайти, був достатньо широкий. Пошукові системи відображають знайдені за запитом сторінки (частинами по 10−20 посилань). Згідно з даними маркетингових досліджень близько 60% користувачів обмежуються першою сторінкою результатів пошуку і майже 90% − трьома першими сторінками Вартість просування залежить від сукупності просуваються запитів і рівня довіри до сайту з боку системи.1. Чим більше число, більше конкурентних запитів планується до висновку в ТОП-10 результатів видачі - тим вище вартість таких робіт.2. Чим вище рівень довіри до сайту з боку пошукової системи (вік сайту, число посилаються на нього інших сайтів, відвідуваність) - тим нижче вартість робіт.3. Чим більше число сайтів активно просуваються в тематиці тим вище вартість робіт.4. Чим привабливіше, зручніше і більш функціонально розкручується сайт - тим нижче вартість робіт.
Інструменти інтернет-маркетингу. SEO До робіт по SEO-оптимізації відносять:аналіз алгоритмів ранжирування пошукових систем, для виявлення ключових факторів ранжирування, відстеження нововведень пошукових систем;аналіз поточного попиту (статистики пошукових запитів, відвідувань сайтів в тематиці);складання списку просуваються запитів (семантичного ядра);роботи по поліпшенню самого сайту (внутрішня оптимізація);роботи по збільшенню цитування сайту і числу його згадок в мережі (зовнішня оптимізація);роботи з аналізу поведінки користувачів на сайті і на сторінках результатів видачі (поліпшення поведінкових факторів);відстеження результатів і внесення коригувань в поточну схему роботи. АНАЛІЗ САЙТУ, ТЕМАТИКИ І КОНКУРЕНТІВ1. Інтернет-магазини.2. Сайти сервісів і продуктів.3. Новинні сайти.4. Сайти-візитки.5. Дошки оголошень.6. Корпоративні сайти.7. Форуми.
Інструменти інтернет-маркетингу. SEO-оптимізація. Щоб підвищити відвідуваність сайту, рекомендуємо зайнятися не тільки зовнішньою, але також і внутрішньою СЕО оптимізацією. Оформляти контент краще різними способами: створювати чек-листи, інфографіку, слайд-відео. Це допоможе підняти відвідуваність сайту, оскільки хтось може не захотіти читати статтю, зате збереже собі графічний матеріал або подивиться відео, і навпаки. Зовнішній контент – це метод, як нагнати на сайт трафік, використовуючи інші джерела. Немає необхідності займатися їх просуванням, потрібно всього лише залишити в матеріалі посилання на сайт. Від дизайну залежить те, як сайт сприймає відвідувач. Якщо він вже давно застарів, то навряд чи тут надовго затримаються нові клієнти. Якщо вже сформувалася постійна аудиторія, важливо не переборщити, щоб не розігнати її занадто різкими змінами. Відвідуваність сайту завдяки контент-маркетингу Публікації повинні з’являтися постійно, мати гідну якість, а просувати їх потрібно самостійно. Це внутрішній контент, якщо він буде якісний – будуть постійні читачі. Підняти трафік сайту допоможе виключення нерелевантних запитів. Серед них: згадки товарів і послуг, які не надаєте, назви населених пунктів, де не працюєте, найменування конкурентних фірм або банальні слова з орфографічними помилками. Організовувати роботу ресурсу потрібно таким чином, щоб читачі проводили на ньому якомога більше часу.
Інструменти інтернет-маркетингу. SEO-оптимізація. Щоб на сайт приходили користувачі з органічної пошукової видачі, він повинен бути оптимізовано з урахуванням певних вимог. Унікальність. Будь-які описи, характеристики товарів або категорій, статті та тексти повинні бути унікальними. Існує безліч сервісів для перевірки сайту за цим критерієм. Якщо унікальність контенту знаходиться на низькому рівні, просунутися на перші позиції в пошуку Ви не зможете;Семантика. Текстове наповнення, мета-дані та інші елементи веб-ресурсу повинні створюватися з урахуванням семантичного ядра, яке являє собою систематизований перелік ключових запитів. У процесі його збору, використовується інформація з різних баз, яка потім перевіряється на актуальність і сортується. При відсутності розподілу запитів по сторінках, повноцінне просування сайту неможливо;Мета-дані. У всіх сторінок веб-ресурсу, будь то головна, сторінка певної товарної категорії або картка товару, повинні бути прописані мета-теги (title, description);Ключові фрази. У статті, опису, мета-дані та заголовки необхідно включати слова і словосполучення з семантичного ядра, яке повинно бути розбите на кластери. Не слід забувати і про зображення, заповнюючи для них тег alt;Логічна структура. Структура онлайн-магазину повинна бути продумана до дрібниць, кожному товару повинна відповідати певна категорія. Якщо продукти на сайті відрізняються між собою внаслідок певних характеристик – зробіть зручні фільтри по ним. Наприклад, для магазину меблів можна створити фільтр “білі дивани”. На сторінці з таким фільтром користувач побачить тільки дивани білого кольору, що дуже зручно, якщо він шукає саме такий.
Інструменти інтернет-маркетингу. Е-mail-розсилки. E-mail-маркетинг дає змогу створити пряму комунікацію між потенційним або дієвим клієнтом та брендом. Це один з найпопулярніших і найефективніших інструментів для бізнесу. Як результат, може збільшитися кількість продажів − і нових, і повторних, клієнти будуть лояльнішими до компанії. Переваги e-mail реклами:дає змогу персоніфікованого обігу;електронну пошту використовують, практично усі користувачі мережі;працює прямо та досягає конкретного користувача;завдяки чіткому тематичному розподілові списків розсилань та дискусійних листіввиникає можливість впливати саме на цільову аудиторію;фахівці вважають, що відгук на правильно розміщену рекламу в e-mail дієвіший, аніж відгук від банерів. Використання Е-mail - розсилки. Високий показник ROI — кожен долар, витрачений на email маркетинг, повертає $44. Email маркетинг в 40 разів ефективніше залучає нових клієнтів, ніж Facebook і Twitter. Легко інтегрується з іншими каналами комунікації. Електронні листи разом з вашими профілями в соціальних мережах, а також SMS або push повідомленнями відмінно справляються з розширенням аудиторії. Сприяє SEO просуванню. Створюєте цінний для потенційних споживачів контент, відправляєте його своїм підписникам, отримуєте зворотні посилання і збільшуєте трафік.
Інструменти інтернет-маркетингу. Е-mail-розсилки. Розсилку електронних листів у багатьох джерелах відносять до застарілих методів. Однак з її допомогою досі можна успішно залучати трафік на сайт і конвертувати його в продажу. Визначити мету розсилки. Інформувати потенційних клієнтів про акції або розповісти про надходження в продаж нової колекції товару – розсилка обов’язково повинна мати чітку мету;Підібрати сервіс для запуску розсилки, платформи з налаштованим шаблонами Mail. Chimp або Unisender;Ввести питання. Саме на підставі того, наскільки вона лаконічна, цікава і переконлива, користувач приймає рішення, чи варто йому ознайомитися з пропозицією більш детально;Продумати зміст. У лист важливо поміщати корисні дані, воно повинно чіпляти увагу і мотивувати користувача перейти на сайт;Використати заклики до дії. Текст і зображення необхідно звёязати з рекламованим веб-ресурсом, також слід розмістити добре помітну кнопку із закликом;Доповнити свій список розсилки. Щоб стимулювати користувача повідомити Вам адресу свого ящика, запропонуйте йому знижку на покупку;Візуалізувати інформацію. Покупці не люблять вибирати наосліп, тому використовуйте фото товару, який ілюструє текст, щоб привернути увагу потенційного клієнта.
Інструменти інтернет-маркетингу. Е-mail-розсилки. Згідно зі статистикою, в середньому компанії відправляють 2-4 електронних листи в день. Рекомендоване налаштування частоти розсилки. Запропонувати підписникам самостійно обрати частоту розсилки. Вказати у формі реєстрації кілька опцій, наприклад, отримувати листи щодня, щотижня або щомісяця. Відстежувати число відкритих листів і відписок. Змінювати частоту розсилки відповідно до отриманих даних. Вивчати точки взаємодії з підписниками. Деяким користувачам цікаві рекламні новини (знижки або акційні пропозиції), іншим - більш корисними здаються листи з інформативними статтями. Дозволяти підписникам самостійно визначати цікавий контент. Планувати частоту листів, ґрунтуючись на їх відповідях. Проводити А/В тестування. Надсилати електронні листи двом групам з вашого списку розсилки, щоб дізнатися який лист подобається вашій аудиторії більше. Оцінка результативності email кампаній. Для відстеження успіху запущених кампаній, необхідно обрати для них відповідні показники ефективності — KPI: Показник відмов (bounce rate). Показує число недоставлених листів. Коефіцієнт відкриття листів. Показує кількість відкритих листів. Рівень переходів. Це коефіцієнт кліків, що демонструє число користувачів, які перейшли за посиланням в листі. Коефіцієнт відписки. Відображає кількість користувачів, які відмовилися від підписки. Відсоток листів, позначених як спам. Показує кількість підписників, які позначили ваші листи як спам. Коефіцієнт конверсії. Демонструє число користувачів, які виконали бажану дію: покупку, завантаження або підписку.
Інструменти інтернет-маркетингу. Е-mail-розсилки. Типи листів, які використовують для розсилок на сайті. Тригерні листи - це автоматична розсилка, створена заздалегідь на основі поведінки користувачів або позиції клієнта у воронці продажів. Наприклад, привітальні серії листів, листи для покинутих кошиків, транзакційні і реактиваційні листи. Комерційні листи - це рекламні листи зі спеціальними пропозиціями, розпродажами, знижками, освітньої інформацією і оголошеннями. За допомогою таких листів ви можете підвищувати продажі. Правила написання листів. Писати ефективні заголовки. Тема листа — це перше, що бачить ваш підписник у вхідних повідомленнях. Використовувати до 20 символів для написання заголовка. Він має не лише привертати увагу, а й відповідати змісту листа. Створювати актуальний та персоналізований контент. Сегментувати аудиторію відповідно до її уподобань, віку, статі, місця проживання. За допомогою цього маркетингового інструменту вдасться забезпечити підписників корисною і цікавою для них інформацією. Писати коротко і лаконічно. Прочитання листа має займати не більше 11 секунд. Таким чином, лист буде досить інформативним і не нудним. Використовуйте ефективну кнопку CTA. Вона повинна містити чіткий заклик до дії, наприклад, «Купуйте зараз» або «Так, я хочу підписатись».
Інструменти інтернет-маркетингу. Реклама в соціальних мережах. Соціальні мережі з кожним роком набувають дедалі більшої популярності. За даними сайта Worldometers показник користувачів мережі “інтернет” становить 3 мільярди осіб. За останніми тенденціями збільшується кількість користувачів похилого віку. У Facebook кількість людей від 65 років збільшилася впродовж року на майже 20%. За даними досліджень, 9 з 10 користувачів використовують мобільні телефони для соціальних мереж, а більшість людей користується інтернетом з мобільних пристроїв – 52% інтернет-трафіку за 2018 рік. Лідером за популярністю став Facebook − 2,17 мільярда активних користувачів у 2018 році, за ним Youtube і Whatsapp. Кількість користувачів Instagram за останній рік збільшилась утричі. Щодо ситуації в Україні за станом на 2018 рік, то інтернет-користувачами є 58% всього населення, що дорівнює 25,6 мільйона осіб. Користувачів соціальних мереж – 13 мільйонів осіб, а мобільні телефони для спілкування в інтернеті використовують 9,5 мільйона осіб. Маркетинг у соціальних мережах (Social media marketing) спрямований на просування бренда, продукту чи послуги компанії за допомогою соціальних медіа, де контент спрямований на взаємодію з іншими користувачами. Рекламна кампанія може бути організована одним з 3-х способів. Оголошення в пошуковій видачі. Релевантне посилання на сайт рекламодавця відображається в виділеному блоці, розташованому над органічною видачею. Така реклама відрізняється найкращою конверсією. Вона допомагає не тільки залучити трафік, але і збільшити продажі;Контекстно-медійна мережа. Банери, відео та посилання рекламодавця розміщуються на сайтах-партнерах. За допомогою такого варіанту можна ефективно донести до цільової аудиторії інформацію про компанію або пропозиції;Ремаркетинг . Реклама демонструється тим, хто вже цікавився Вашими продуктами або магазином. За рівні конверсії цей спосіб залучення трафіку поступається тільки класичним оголошенням в пошуку.
Інструменти інтернет-маркетингу. Внутрішній та зовнішній контент-маркетинг. Контент, за допомогою якого ви отримуєте трафік на сайт, ділиться на два основних типи:комерційний;інформаційний. До комерційних текстів належать описи в товарних картках або сторінках послуг, наповнення категорій, посадкові сторінки та інші тексти, пов'язані безпосередньо з вашим продуктом. Основне завдання – надати інформацію про продукт, конвертувати відвідувача у покупця. Але кількість сторінок на сайті обмежена. Щоб збільшити відвідуваність, ви можете розміщувати інформаційний контент, який відповідає на питання потенційних покупців, навчає та допомагає зробити вибір. Для цього чудово підходить блог на сайті. Також можна отримувати трафік з інших ресурсів, використовуючи власний контент. Гостьові та партнерські публікації у тематичних блогах, інтерв'ю та статті в інтернет-ЗМІ допоможуть не лише якісно збільшити профіль, а й отримати цільові переходи на сайт. Від корисності контенту залежить, чи користувачі повертатимуться на сайт. Важливо створювати максимально інформативне наповнення всіх сторінок сайту, які бачить користувач. В інтернет-магазинах особливу увагу слід приділити карткам товарів: фото, детальні описи та характеристики. Детальна інформація про продукт дозволить потенційному покупцеві дізнатися більше про товар, не залишаючи сайт, а також збільшує ймовірність того, що за повторною покупкою він повернеться до сайту.
Інструменти інтернет-маркетингу Контекстна реклама Один із найпопулярніших видів реклами в інтернеті – це банер або оголошення на веб-сторінці, які розташовані в основному відразу під шапкою сайта, на бічних панелях веб-сторінки або внизу. Перевагою є спрямування на цільову аудиторію, тому таку рекламу транслюють на тематичних сайтах, у пошукових системах за тематикою пошукового запиту, на сайтах із близькою тематикою, можливо, навіть на сайтах конкурентів. Для миттєвого результату та підтримання постійної відвідуваності сайта контекстна реклама служить ідеальним засобом разом з пошуковою оптимізацією сайта. Швидше за все підняти відвідуваність інтернет-магазину можна за допомогою платного трафіку. Для якісного налаштування кампанії потрібно буде докласти багато зусиль і витратити час на навчання. Отримання досвіду для новачка може коштувати витраченого марно рекламного бюджету. Для підвищення віддачі вкладених в рекламу коштів необхідно стежити за показниками ефективності кампаній і регулярно проводити їх оптимізацію.
Інструменти інтернет-маркетингу Соціальний медіа-маркетинг Соціальний медіа-маркетинг - дозволяє залучити трафік із соціальних мереж. Існує 2 способи: таргетовані рекламні кампанії та підтримка активності на офіційній сторінці компанії. У першому випадку автор налаштовуєте покази рекламних оголошень на свою ЦА та отримуєте трафік із них. Другий спосіб дозволяє поступово залучати користувачів на сайт та завойовувати їхню довіру, регулярно публікуючи цінні та інформативні пости. Слідкування за трендами. Постійно відстежуйте динаміку споживчого попиту різні групи товарів, які ви надаєте, чи послуги. Допоможе цьому сервіс Google Trends, який ми вже згадували. Він дозволяє передбачити сезонні коливання трафіку та купівлі товарів різних категорій. Це корисно при розширенні асортименту або під час планування акцій, знижок та розпродажів. Аудит сайту. Слід визначити причини низької відвідуваності. Для цього фахівці проводять комплексний аудит ресурсу, де визначають: технічний стан; помилки під час пошукової оптимізації; основні причини втрачання відвідувачів. Якщо проблема полягає у поганій розробці, або ресурс просто застарів, єдине рішення – створення нового ресурсу з урахуванням індивідуальних бізнес-цілей. При цьому фахівці можуть зберегти близько 90% вашого поточного трафіку та ваги, використовуючи редиректи. Якщо ж сайт став жертвою невмілого маркетингу, слід знову зайнятися його просуванням. Комплексний аудит дозволяє виявити та усунути більшість технічних помилок при оптимізації: дублі сторінок та контенту, биті посилання, відсутність ЧПУ та інше. Після чого розпочинаються етапи, перераховані нижче.
Інструменти інтернет-маркетингу Контент маркетинг. Контент-маркетинг - це регулярний процес створення цікавого, корисного і релевантного контенту, спрямованого на цільову аудиторію, з метою збереження або зміни її поведінкового сценарію. Якісний контент становить, при можливості, оригінальну інформацію, спроможні викликати інтерес у аудиторії і зберегти її лояльність, а опубліковані матеріали мають відповідати очікуванням цільової аудиторії. Контент-маркетинг – це сукупність маркетингових прийомів, базованих на створенні і/або поширенні корисної для споживача інформації з метою завоювання довіри і залучення потенційних клієнтів. Контент повинен бути цікавим та корисним, а інформація має користуватися попитом. Пошукові роботи Google розвиваються все швидше, постійно вдосконалюючи алгоритми пошукової видачі. Один з головних напрямків їх розвитку – визначення корисності контенту для користувачів. Аналізуючи поведінкові фактори, гугл-боти піднімають вище сайти з цікавим наповненням, які привертають до себе увагу інтернет-користувачів. SMS-розсилки. Можна надсилати SMS на базі своїх клієнтів, які вже зробили замовлення в інтернет-магазині. Сповістити їх про нові знижки та акції. Попередити про новорічний розпродаж або Чорну п’ятницю. Для автоматизації процесу можна використовувати спеціальні сервіси, які розсилають повідомлення як SMS, так і Viber або Telegram. Тут важливо чітко потрапити до своєї аудиторії – розсилка широкою базою буде працювати дуже погано і не принесе жодного ефекту. Комунікації з клієнтами мають безліч переваг:дешево (порівняно з іншими способами просування);великі охоплення – телефонний номер є практично в кожного громадянина України, а в деяких навіть по два;інформативно – якщо розсилка відбувається у Viber можна окрім тексту надіслати фото.
Інструменти інтернет-маркетингу Веб-аналітика. Веб-аналітика – це збирання, аналіз і складання звітів про використання сайта і поводження користувачів: якими розділами цікавляться відвідувачі, звідки вони переходять на сайт, як часто роблять ті чи інші запити на сторінки тощо. Інтернет-маркетологи використовують дану інформацію для оцінювання ефективності компанії в мережі й оптимізують ресурс відповідно до наступних завдань: підвищення частоти й кількості відвідувань, збільшення глибини перегляду сторінок, кількості замовлень та підписаних на розсилання користувачів. Фахівці, які спеціалізуються на просуванні малого і середнього бізнесу, використовують дедалі складніші підходи до вимірювання результатів за різними напрямками інтернет-маркетингу. Це дає змогу приймати рішення щодо найдоцільнішого використання бюджетних коштів за каналами, тактиками та компаніями, допомагає зрозуміти особливості поведінки відвідувачів сайта, вивчити споживача і залежність між продажами з різних джерел. Просування в Instagram повністю орієнтованою на фотоконтент. Користувачі мають змогу додавати короткі відеоролики (до 1 хв.). Instagram є однією з найперспективнішими для просування бізнесу соціальних платформ. Разом із зростанням кількості користувачів мережі простежується висока залученість у взаємодію один з одним та з брендами. Є можливість обміну візуальним контентом, який користувачі сприймають набагато легше і швидше порівняно з текстовим. Instagram дуже добре підходить для просування інтернет-магазинів. На Заході вже є чимало прикладів зі сфери e-commerce, коли інтернет-магазини використовують лише цю соціальну мережу для започаткування та ведення бізнесу. Окремі фахівці наполягають на тому, що незабаром Instagram перетвориться на основний інструмент для залучення клієнтів і формування лояльної спільноти
Google Analytics. Традиційний інструмент вебаналітики, який усі використовують. У ньому є безліч показників: статистика відвідувань сайту, статистика з конверсій, показники реклами, поведінкові фактори. Зручно стежити за аналітикою сайту онлайн. Дозволяє користувачу переглядати дані на різних платформах (веб-сайті та в додатках) щоб зрозуміти всі дії аудиторії. Отримання надійної основи вимірювання з вбудованою автоматизацією, інтуїтивно зрозумілою та гнучкою звітністю, між платформною атрибуцією та багатьом іншим. Analytics створено для роботи з іншими рішеннями Google і партнерськими продуктами, можна використовувати свою статистику для покращення маркетингової ефективності. Підключивши Analytics до Google Ads, Search Ads 360, Display & Video 360, Google Cloud і Google Search Console, допоможе підвищити рентабельність маркетингових інвестицій. Швидкий аналіз даних та співпраця зі своєю командою за допомогою простого у використанні інтерфейсу та звітів, якими можна ділитися. Миттєва обробка та обмін даними, використовуючи API конфігурації, щоб забезпечити гнучкість і повністю програмувати роботу. Analytics також пропонує вбудовану технічну підтримку та глобальну інфраструктуру, яка надає безпечні й точні дані на сайтах і в програмах, залишаючись під повним контролем власника сайту.
Google Analytics. Статистика відвідуваності сайту. Google Analytics – must-have для веб-ресурсу. Саме цей сервіс дозволяє безкоштовно дізнатися практично про все. Якщо з яких-небудь причин Ви досі його не встановили, ось посилання з мануалом від Google Analytics. Search Console — безкоштовний сервіс від Google, що дозволяє аналізувати сайт із погляду SEO та правильності його функціонування. Мануал із встановленням - за цим посиланням . Plerdy – платформа для покращення UX та конверсій сайту. Серед продуктів: мапа кліків, Pop. Up-форми, SEO-оповіщення. Має більше 80 функцій та можливостей для інтернет-маркетологів. Підключення скрипта Plerdy займе трохи більше 30 секунд. Докладніше про те, як підключити скрипт Plerdy, читайте за посиланням . Перевірка відвідуваності сайту. Щоб дізнатися про точну відвідуваність свого сайту, підійде будь-яка система аналітики — Google Analytics, Search Console. Щоб отримати статистику на веб-сайті, необхідно підтвердити на нього права за допомогою додавання спеціального HTML-коду на всі сторінки ресурсу. Для встановлення всіх необхідних лічильників можна використовувати Google Tag Manager - сервіс дозволяє легко встановити необхідні теги без навичок програмування. Переглянути дані за цими показниками можна в обліковому записі Google Analytics у розділі "Аудиторія" - "Огляд«Сеанси, Користувачі, Сторінок / Сеанси, Час, Показник відмов
Google Analytics. Search Console. Популярний вебсервіс від Google, дозволяє не лише аналізувати відвідуваність, але й вивчати проблеми на сайті разом із рекомендаціями щодо їх усунення. Він також допомагає аналізувати вебресурс із погляду SEO, щоб просувати його більш ефективно. Платформа, що дозволяє відстежувати багато ключових показників сайту. Інструменти Plerdy: карта кліків, SEO Checker, відео сесій, відстеження цілей, Pop. UP forms, ефективність продажів, воронка конверсій, індекс NPS та ін. Базовий функціонал Plerdy доступний безкоштовно, але досить обмежений у порівнянні з платними тарифами. Вартість тарифів All-in-one – від $23 на місяць. Доступне безкоштовне демо протягом 14 днів.
Google Analytics. Search Console. Популярний вебсервіс від Google, дозволяє не лише аналізувати відвідуваність, але й вивчати проблеми на сайті разом із рекомендаціями щодо їх усунення. Він також допомагає аналізувати вебресурс із погляду SEO, щоб просувати його більш ефективно.виявити проблеми з індексуванням та запросити повторне індексування нового або оновленого контенту;оцінити трафік, який надходить на ваш сайт з Google Пошуку: як часто та за якими запитами посилання на ваші сторінки з'являються в результатах, як часто користувачі натискають на них;отримувати повідомлення про проблеми з індексуванням, спамі та інші неполадки;Порівняння ключових показників із попереднім періодом. Як було сказано вище, статистика «тут і зараз» не має особливої цінності. Важливо знати зміни динаміки. Проаналізувати їх, на щастя, не так і складно. Розглянемо коротко на прикладах Google Analytics. У стандартному звіті необхідно перейти до блоку «Тимчасовий інтервал» та настроїти відображення графіка за заданим часом. Просто виберіть діапазон дат, які вам потрібні. Аналіз допомагає оцінити середні показники в ніші, максимальний трафік компаній з органічної видачі, відстежити вплив сезонності на відвідуваність та вплив на ці показники маркетингових інструментів, що використовуються.
Висновки. З розвитком суспільства і зростанням прогресу у цілому підприємцям стає дедалі важче просунути свій товар або послугу, особливо в умовах жорсткої конкуренції. Для успішного бізнесування підприємець повинен бути новатором, не боятися змін щодо організації маркетингової діяльності. Власник бізнесу має стежити за всіма діями своїх конкурентів, використовувати усі можливі та законні способи для досягнення мети, відтак, як основна мета – підвищення конкурентоспроможності компанії та збільшення її прибутку. Інтернет-технології трансформували способи взаємодії компаній зі своїми співробітниками, партнерами, конкурентами і постачальниками Іінтернет-маркетинг розвивається з неймовірною швидкістю, і за новими трендами встигають ті підприємці, які вміють швидко змінюватися та адаптуватися до нових умов ведення бізнесу, також продумують високоякісну маркетингову стратегію.просування товарів, послуг і компанії на інтернет-аудиторію – ефективний напрямок на шляху розвитку бренда та бізнесу в цілому. Інтернет-маркетинг доцільно використовувати в комплексі, застосовуючи найновіші тренди, інструменти, а не вибірково чи не системно. В комплексному підході закладений ключ до ефективності інтернет-маркетингових комунікацій. Доведено, що застосування інструментів інтернет-маркетингу допомагає виводити на ринок торгові марки, залучати клієнтів, проводити дослідження ринку та здійснювати багато інших процесів, які за інших рівних умов потребували б у середовищі офлайн більших ресурсів. За допомогою основних трендів та інструментів, що домінують у сфері інтернет-маркетингу, компанія спроможна значно підняти рівень продажів, залучити нових постійних клієнтів, утримати наявних, підвищити свою впізнаваність на ринку. Будь-яка маркетингова стратегія в інтернеті спрямована на досягнення даних цілей, а інтернет-маркетинг є одним з найзатребуваніших інструментів просування компанії, на якому, без сумніву, не варто економити коштів, тому що саме він може забезпечити швидкий зліт і довголітнє процвітання того чи іншого бренда та бізнесу в цілому.