СУЧАСНІ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ МЕРЕЖІ ЯК ІНФРАСТРУКТУРНИЙ КАРКАСГЛОБА-ЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ. СВІТОВИЙ РИНОК ІНВЕСТИЦІЙ І ФІНАНСІВ. ТУРИЗМ. ФОРМУВАННЯ

Про матеріал
Навчальна мета: узагальнити знання про транспортну та інформаційно-комунікаційну мережі світу, сформувати уявлення про них як особливу техніко-технологічну систему, що забезпечує зближення національних економік, оптимізацію розміщення виробництва та ресурсів, повторити розуміння суті фінансово-інвестиційного ринку, туристичної галузі в межах глобалізаційних процесів, зробити висновок про глобалізацію економіки та формування на її основі інформаційного суспільства. Розвивальна мета: розвивати аналітичне і системне мислення, інформаційну компетентність, уміння формувати власну позицію. Виховна мета: виховувати відповідальність, прагнення до успіху.
Перегляд файлу

11 клас

 

Урок №25

 

Дата:

 

СУЧАСНІ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ МЕРЕЖІ ЯК ІНФРАСТРУКТУРНИЙ КАРКАСГЛОБАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ. СВІТОВИЙ РИНОК ІНВЕСТИЦІЙ І ФІНАНСІВ.

ТУРИЗМ. ФОРМУВАННЯ «ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА»

 

Навчальна мета: узагальнити знання про транспортну та інформаційно-комунікаційну мережі світу, сформувати уявлення про них як особливу техніко-технологічну систему, що забезпечує зближення національних економік, оптимізацію розміщення виробництва та ресурсів, повторити розуміння суті фінансово-інвестиційного ринку, туристичної галузі в межах глобалізаційних процесів, зробити висновок про глобалізацію економіки та формування на її основі інформаційного суспільства.

Розвивальна мета: розвивати аналітичне і системне мислення, інформаційну компетентність, уміння формувати власну позицію.

Виховна мета: виховувати відповідальність, прагнення до успіху.

Тип уроку: удосконалення, узагальнення й систематизаціязнань, вдосконаленнявмінь і навичок.

Обладнання: підручник, атлас, політична карта світу.

Опорні та базовіпоняття: логістика, інформаційна мережа, інвестиція, туризм, інформаційнесуспільство.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

II. Мотиваціянавчальної та пізнавальноїдіяльності

Людство все більшенаближаєтьсядопостіндустріальноїстадіїрозвитку. Що є основою економікицьогоетапу та за рахунокчого ми наближаємося до нього, яке значення 5G-інтернету на цьому шляху? Про це та інше наш сьогоднішній урок.

 

IIІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

Š-Якіфункціївиконує транспорт? Яківимоги до сучасного транспорту? Якіособливостітранспортних систем країнчирегіонівсвіту вам відомі?

Š-Що для вас Інтернет? Якіможливостівінзадовольняє?

Š-Назвітьвиди туризму. Кудиспрямованісвітові потоки туризму? Чому?

Š- Яка структура зайнятостінаселення характерна дляпостіндустріальногорозвитку? Чим самезайняті люди, щовходять до групизайнятих у сферіпослуг?

 

IV. Удосконалення, узагальнення та систематизаціязнань

1 Сучаснітранспортно-логістичнісистеми та інформаційно-комунікаційнімережі як інфраструктурнийкаркас глобальноїекономіки

Логістика— наука про систему організації та управління мережею потоків.

Час є складовоюцінибагатьохпродуктівчисировини, тому поліпшеннялогістики транспорту,збільшенняшвидкостікомунікацій та обробкиінформаціїдаютьзмогускорочуватиявнічиприхованічасовізатрати. Розвитоктранспортно-логістичних систем йде шляхом створеннямакрологістичних структур (інтеграція, концентрація) в регіональних масштабах. Світовуінтеграціюобмежуютьособливості характеру земноїповерхні. В основу сучаснихлогістичнихтехнологійпокладенопринципи «justintime» (точно у строк) та «doortodoor» (від дверей до дверей), екологічнівимоги й запити до безпекиперевезення людей і вантажів. Формуєтьсяглобальнелогістичнепровайдерство. ТЛСє основою для розвиткуінтегрованихкластерів та даютьзмогузвести до мінімумумеханічніпомилки, забезпечитивигіднутарифнуполітику за рахунокщоденнихторгів, управління онлайн, доступдо аналітикивантажоперевезень, ефективнопроводитискладськіоперації, зменшитинакопичування та очікуваннявантажів на складах.

У Європіудосконаленнюбазовоїмережісприятимевпровадженнядев’ятиосновнихтранспортнихкоридорів (МТК). Це дозволить концентраціюпевнихресурсів та їхмобільнийперерозподіл.

Інформаційно-комунікаційнімережівиходять на рівеньглобальноїмережіавтономнихпристроїв (датчики, роботи, побутоватехніка, автомобілі, верстатитощо), щовзаємодіють один з одним(InternetofThings, IoT). Зрозвитком 5G (набірорганічноінтегрованихтехнологійрадіодоступу)будь-хто та будь-щоможутьобмінюватисяінформацією у режимі реального часу, щосуттєвозмінитьстратегіюуправління. Економіказможерозвиватися «за запитом». Прикладом впровадження ІКТє електроннаторгівля, електроннаосвітатощо. Сучасні ІКТ зменшуютьсобівартістьпродукції, змінюютьсистемиорганізації та управліннявиробниківтоварів і послуг, вирізняютьсяглобальністю (наприкладбанківська система SWIFТ). Одним з найбільшперспективнихінструментів для бізнесусьогодні є хостингові та «хмарні» технології.

 

2 Світовий ринок інвестицій і фінансів

Рух світовихфінансовихпотоків проходить переважно через головні ринки: валюти, кредитів, золота. Ценайбільшглобалізований сектор економіки. Сучасніміжнароднібанківськіпослуги й світовіфінансові ринки зорієнтованіпередусім на обслуговуваннякорпорацій та інвестиційнихоперацій.

Участь національнихринківвопераціяхсвітового ринку залежитьвідрівнярозвитку, валютно-економічного стану, наявностірозвиненоїкредитноїсистеми та діяльностіфондовоїбіржі, особливостейподатковоїсистеми, географічногоположення (проведенняопераціймаєпевнічасовімежі). Унаслідокконкуренції у світісформувалосякількафінансовихцентрів: Лондон, Нью-Йорк, Сінгапур, Сянган (Гонконг), Токіо, Цюріх, Вашингтон, Сан-Франциско, Бостон, Торонто, Франкфурт-на-Майні,

Люксембург, Париж, Бахрейн та ін. Штаб-квартири ТНК, філії стали суттєвимчинникомрозміщенняфінансовихустанов.

Ринокінвестицій «торгує» об’єктамиінвестування: реальними (нерухомість, підприємства, коштовніречі), фінансовим (акції, валютитощо), інноваційними (наукова, досліднадіяльність).

 

3 Туризм

Туризм формуєблизько 10 % світового ВВП, 7 % світовогозагальногоекспорту та 30 % експортупослуг. У галузіпрацюєкожнийодинадцятийіззайнятих у господарстві.

За данимиВсесвітньоїтуристичноїорганізації (ЮНВТО) 2018 р., загальнакількістьтуристів становила 1323 млн, надходженнявіднього — 1,34 трлн дол. США, з них на Європуприпадає 51 % туристів і 39 % надходжень, на Азійсько-Тихоокеанськийрегіон — 24 та 29, Америку — 16 та 24. Відбуваєтьсясвоєрідналанцюговареакція — туризм активізуєтьсязізростаннямекономіки в ціломуі в свою чергузумовлюєподальшийсоціально-економічнийпрогрес. Якщоцінизалишаютьсянезмінними, то у разізростаннязагальногореальногоспоживання на 1 % обсягтуристичнихпоїздокзалишаєтьсянезмінним, за 2,5 % — збільшується на 4 %, за 5 % — на 10 %.

 

4 Формування «інформаційногосуспільства»

Інформаційнесуспільство— цесуспільство, якеґрунтується на інформації (ПАРЄ, 1997).

 

V. Контрольно-рефлексійнийетап

-Висловіть свою думку за чипротиглобалізаціїекономіки та суспільства.

 

VI. Підсумки уроку

 

VII. Домашнє завдання

- Опрацювати § 25.

- На сайті Світової торговельної організації (https://www.wto.org) оберіть закладку Documents, dataand resources/Statistics/Trade and tariff data/Trade in commercial services/World maps. Клікнітьна Українунакартічи у списку. У віконечку, щоспливає,оберітьторговельнийпрофількраїни.Зясуйтевідсотоктуристичнихпослуг у загальномуобсязіекспортованих та імпортованихпослуг.Зробітьвисновок.

- Скласти картосхему «Найбільшісвітовітуристичні потоки».

1

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку