СУЧАСНІ ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З ТЕМИ «ЖАНРИ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ»

Про матеріал
Мета уроку : Навчальна: ознайомити учнів з особливостями розвитку французької естради у XX—XXI століттях; учити аналізувати образний зміст і звучання легкої музики, порівнюючи її зразки з різних країн, знаходити між ними спільне та відмінне; закріпити розуміння учнями понять шансон, шансоньє; узагальнити знання, уміння та навички учнів, здобуті впродовж чверті; Розвивальна: розвивати здатність виявляти і розуміти головну думку іншомовної пісні; прищеплювати учням відчуття ритму та ансамблю під час колективного виконання пісні, здатність емоційно і виразно виконувати її; Виховна: прищеплювати учням зацікавленість французькою естрадною музикою, естетичний смак.
Перегляд файлу

УРОК № 8  СУЧАСНІ ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З ТЕМИ «ЖАНРИ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ»

Мета уроку :

Навчальна: ознайомити учнів з особливостями розвитку французької естради у XX—XXI століттях; учити аналізувати образний зміст і звучання легкої музики, порівнюючи її зразки з різних країн, знаходити між ними спільне та відмінне; закріпити розуміння учнями понять шансон, шансоньє; узагальнити знання, уміння та навички учнів, здобуті впродовж чверті;

Розвивальна: розвивати здатність виявляти і розуміти головну думку іншомовної пісні; прищеплювати учням відчуття ритму та ансамблю під час колективного виконання пісні, здатність емоційно і виразно виконувати її;

Виховна: прищеплювати учням зацікавленість французькою естрадною музикою, естетичний смак.

Музичний матеріал: «Вальс» Ж. Бреля, «Щедрик» М. Леонтовича.

Наочні посібники: тести; портрети Ж. Бреля, М. Леонтовича; репродукція картини П. О. Ренуара «Бал у Мулен де ла Галетт».

Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок, урок— перевірка знань з теми.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід («Щедрик» М. Леонтовича).

1. ВСТУПНА ЧАСТИНА. Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку(теми семестру та уроку написані на дошці)

Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Наша розмова про камерно-вокальні жанри починалася з пісні. Завершуючи цю тему, ми знову повертаємось до пісні. Нас очікує знайомство ще з одним пісенним жанром, який вам всім добре знайомий.

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Розповідь учителя

— З давніх-давен музика та спів були тісно пов'язані з трудовою діяльністю людини, її побутом та відпочинком. Музика — це частина самого життя, могутній засіб спілкування між людьми. Вона з величезною художньою силою відтворює те, чим щоденно живуть люди, тому джерелом музики є саме життя. Музика розповідає про людину або багатьох людей, виражає їхні почуття, думки, характери, здатна з величезною силою впливати на людину, породжувати в неї певні почуття і думки, формувати її ставлення до інших людей, до навколишнього світу. Вона здатна змінювати характер, зміцнювати силу волі, пробуджувати сміливість, виховувати гуманність, доброту.

Музика не має кордонів. Про які ж почуття розповість нам музика французького шансоньє, композитора, актора та режисера Жака Бреля?

Шансон (від фр.— пісня) — назва різновидів французької пісні ліричного змісту, народної чи естрадної. Виконавців шансону, які нерідко є також авторами текстів і музики, називають шансоньє.

За походженням бельгієць, Жак Брель народився у Брюсселі, з дитинства захоплювався співом і в ранні роки почав писати пісні. Спочатку працював на паперовій фабриці свого батька, але мріяв стати співаком. Тому через деякий час він покинув рідне місто і вирушив до Парижа.

Його м'який, глибокий голос щиро і натхненно передавав усі відтінки людських почуттів. Справжня популярність прийшла до співака, коли він почав виконувати власні пісні. Найкращі з них — «Амстердам», «Не покидай мене», «Коли одна лише любов». Його пісні співали і співають багато популярних виконавців.

Пісня «Вальс» присвячена прекрасному і вічно молодому танцю. Спочатку мелодія ллється плавно, викликаючи в нас мрійливість, але раптово переривається, і після невеликої паузи нас захоплює новий вальс, бурхливий, радісний, святковий.

У ній співається про те, що вальс можна танцювати на два па, можна на чотири, десять, п'ятнадцять, двадцять, сто! От тоді вже зовсім добре! Тоді кружляє весь Париж!

Починається твір звучанням в естрадному оркестрі, що імітує шарманку. Далі починає свій «Вальс» Жак Брель, спочатку дуже просто, ніби наголошуючи, що він співак вулиць, а потім — музика лунає з невгамовною життєвою енергією, пристрастю, пустотливістю. Пісня виконується французькою мовою.

Слухання музики

Учитель. Послухайте цю пісню і дайте відповідь на запитання.

  • Які почуття автора і виконавця передані у цій пісні?

Слухання пісні Ж. Бреля «Вальс»

  • Визначте характер кожної частини пісні окремо,
  •     Яку роль у створенні музичного образу відіграють динаміка та темп?

Сприйняття творів мистецтва

  •     Погляньте на репродукцію картини П. О. Ренуара «Бал у Муленде ла Галетт». Зверніть увагу на кольорову палітру картини,
  •     Які почуття та настрій передав художник, як відобразив святкову атмосферу балу?
  •     Порівняйте емоційні колорити картини Ренуара і пісні Жака Бреля.

Виконання тестів за темою «Жанри камерно-вокальної музики» Варіант № 1

Оберіть правильну відповідь (кожна правильна відповідь — 0,5 бала)

1. Українську народну пісню «Од Києва до Лубен» слід виконувати: а) урочисто;              б) суворо;              в) легко, весело.

2. Позначте правильне твердження: «Гаудеамус» — це:

а) гімн; б) колискова; в) весільна пісня.

3. Балада Ф. Шуберта називається:

а) «Зимова пісня»; б) «Лісовий цар»; в) «Гірські верхівки».

4. Позначте твір А. Олєйнікової, який розучували на уроках музичного мистецтва:

а) «Диво-осінь»;

б) «Диво-літо»;

в) «Осіннє диво».

Дайте стислу відповідь (кожна правильна відповідь — 2 бали)

5. Гімн — це...

6. Серенада — це...

Дайте обґрунтовану та змістовну відповідь (кожна правильна відповідь — 3 бали)

7. Що вам відомо про романс?

8. Які особливості жанру авторської пісні?

Варіант № 2

Оберіть правильну відповідь (кожна правильна відповідь — 0,5 бала)

1. Пісню «Хвостики-метелики» Н. Май слід виконувати:

а) урочисто;

б) суворо;

в) легко, наспівно.

2. Романс Г. Свиридова називається:

а) «Вершини гір»;

б) «Червона рута»;

в) «Гірські верхівки».

3. Позначте пісню Б. Окуджави, яку розучували на уроках музичного мистецтва:

а) «Музикант»;

б) «Місто золоте»;

в) «Пісня про добро та зло».

4. Камерна музика — це твір для:

а) невеликого складу виконавців;

б) виконання у камерах;

в) симфонічного оркестру.

Дайте стислу відповідь (кожна правильна відповідь — 2 бали)

5. Романс — це...

6. Балада — це...

Дайте обґрунтовану та змістовну відповідь (кожна правильна відповідь — 3 бали)

7. Що вам відомо про гімн?

8. Які особливості жанру естрадної пісні?

3. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

  • «Виявляється, що...»;
  • «Сьогодні я дізнався...»;
  • «Найцікавіше — це те, що...»;
  • «Мені сьогодні вдалося...»;
  • «Для мене виявилося складним...».

 

Учні виходять із класу під музичний супровід («Червона рута» В. Івасюка).

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 березня 2020
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку