Сучасний освітній тренд- STEM освіта на уроках математики

Про матеріал
Чітке пояснення STEM-освіти на уроках математики. Що це таке, основна ідея та етапи реалізації в початковій, середній та старшій школах
Перегляд файлу

Сучасний освітній тренд- STEM освіта на уроках математики

Сьогодення об’єктивно  вимагає переведення освітнього процесу на технологічний рівень, активізації пошуку перспективних інноваційних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток і саморозвиток особистості. Одним із актуальних напрямків інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є система навчання STEM.

Якщо розшифрувати дану абревіатуру, то отримаємо S- science(наука), T-technology(технології), E-engineering(інженерія), M-mathematics(математика). Але система STEM продовжує розвиток та існують нові напрямки: STREM(+R- робототехніка), STEAM(+A- мистецтво), STEMM(+M-медицина), ESTEM(+Е- середовище).

 STEM- освіта - це категорія, яка визначає відповідний педагогічний процес (технологію) формування і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну здатність на сучасному

ринку праці: здатність і готовність до рішенням комплексних завдань (проблем), критичного мислення, творчості, співробітництва, управління,

здійснення інноваційної діяльності.

 Чому так важливо впроваджувати STEM- освіту?  STEM розвиває здатності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення. Світ не стоїть на місці і потреба в STEM- фахівцях зростає в два рази швидше, ніж інших галузях. За цими професіями майбутнє країни,бо 1% населення в STEM-професіях – це збільшення ВВП країни на 50 млрд $.

Для успішної реалізації STEM-навчання треба впроваджувати з початкової школи, де основною задачею є стимулювання допитливості, зацікавленості, мотивації до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій, тощо.

В середній ланці основною задачею є викликати у дитини стійкий інтерес до природничо-математичних наук, дати сукупність практично важливих знань, необхідних для подальшого життя людини в техносфери, глибокого розуміння екології та природи в цілому. Залучення до дослідження, винахідництва.

В старшій школі ставлять задачу - сприяння усвідомленому вибору подальшої освіти STEM профілю, поглиблена підготовка з групи предметів STEM, освоєння наукової методології.

Основною ідеєю STEM-освіти є те, що практика також важлива, як і теоретичні знання. В першу чергу ставлять практичну задачу або проблему, при вирішенні якої формується критичне мислення, бачення цілісної картини світу, вміння використовувати знання для розв’язування задач з реального життя та навички командної роботи.

Формами STEM-навчання є інтегровані  та пленерні уроки, уроки з використанням ІКТ-технологій, проектна діяльність.

Якщо порівнювати звичайну школу і STEM, то основною відмінністю є те, що в центрі звичайної школи стоїть вчитель, а в центрі STEM-школи – проблема. Також, в STEM-школі знайомство з програмами, такими як Geogebra,CAD відбувається вже в школі.

Все це дозволяє отримати цілеспрямованого, того,хто вміє жити в реальному, швидкоплинному світі випускника, який є новатором, творчою особистістю, надійною ланкою команди, суспільства, країни.

 


Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
25 травня 2020
Переглядів
796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку