Сучасний урок у Новій українській школі

Про матеріал
Презентацію створено на основі статті Анни-Марії Богосвятської та Ліліани Кудрик «Сучасний урок у Новій українській школі. Спроба рефлексії» для засідання методичного об"єднання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сучасний урок у Новій українській школіОсвіта – найпотужніша зброя, аби змінити світ. Нельсон Мандела

Номер слайду 2

Щоб проводити «сучасні уроки», нам від чогось потрібно стартувати, по-новому переосмислити три основоположні моменти:- чого навчати (предметний зміст);- як навчати (методика викладання, педагогічна технологія);- навіщо навчати (сенс, застосування знань).

Номер слайду 3

Сучасний урок, за НУШ, - це компетентнісно зорієнтований урок. Учителі тепер «навчають учнів, а не предметів». Заявлено переосмислення ролі і педагога, і учня, відхід від авторитарної моделі комунікації

Номер слайду 4

Новий Стандарт гарантує вчителю більшу професійну свободу. НУШ сама по собі не визначає зміст конкретного уроку, не відповідає на питання, які методичні прийоми і педагогічні технології відрізняють сучасний урок, які форми роботи з дітьми повинні застосовуватись на сучасному занятті, хто або що має бути основним джерелом інформації на уроці. Усе це визначає сам учитель, і його академічні права і свободи закріплені в законі «Про освіту» (ст. 1, п. 1.2; ст. 54, п. 1). Тільки вчитель обирає, яка форма роботи з учнями у нього на уроці буде: групова, фронтальна, робота в парах тощо

Номер слайду 5

Другий орієнтир для вчителя на шляху до визначення критеріїв «сучасного уроку» - це науково-методична література, педагогічні видання), праці педагогів, філософів, психологів. Учителям необхідно мудро втілювати викладені ідеї в практиці конкретних уроків.

Номер слайду 6

Третій орієнтир, на підставі якого формується збірний, масово поширений образ «сучасного» уроку, - зразки уроків і методичних матеріалів з публікацій у фаховій пресі і мережі Інтернет

Номер слайду 7

Критерії новизни, ефективності і ознаки «сучасного уроку» 1. Суб’єкт-суб’єктні відносини вчителя і учня - Це урок, на якому вчитель, лише спрямовуючи дітей, дає рекомендації протягом навчання. - «Придумати», «вибудувати» і «зіграти» урок необхідно так, щоб діти навчилися спілкуватися і творити, захотіли стати досконалішими.

Номер слайду 8

2. Метою навчання є не передача знань, а формування компетентностей. Формується комунікабельна, відповідальна, творча особистість, здатна до саморозвитку, готова практично розв’язувати життєві та професійні проблеми, які перед нею постають

Номер слайду 9

3. В центрі уроку - самопізнання і самореалізація учня. Педагог ставить і вирішує разом з учнями надзавдання уроку, розглядаючи його як важливий відрізок їхнього життя; організовує проживання цінності знання своїми учнями, а в цілому - моделює ситуацію творчості, під час якої в головах дітей самі собою народжуються маленькі відкриття, яскраві образи й імпровізації.

Номер слайду 10

4. Учитель повинен забезпечити активність дітей на уроціВикористовуються різноманітні форми, методи і прийоми навчання, що підвищують ступінь активності учнів у навчальному процесі, перевага надається інтерактивній взаємодії. У центрі уроку - дитина.

Номер слайду 11

5. Створення освітньої продукції на уроцівірші, схеми, планимоделі, таблиці, електронні презентації, способи поведінки тощо

Номер слайду 12

6. Учитель - не єдине джерело інформаціїУчитель може і повинен залишатися одним із джерел інформації для дітей. Учитель сам визначає, коли він є джерелом інформації на уроці, а коли художній текст, підручник, відеофрагмент, Інтернет тощо.

Номер слайду 13

7. Найбільш популярні педагогічні технології. ментальні карти (інтелект-карти); кейс-метод;ігрові методи (або гейміфіковані технології, технології ігропедагогіки);технологію розвитку критичного мислення через читання та письмо (ТРКМЧП);LEGO-конструювання; метод проектів; квести;«перевернутий клас»; технологія змішаного навчання; структури сінгапурської методики навчання; технологія TED («Technology, Entertainment, Design»; технологія edutainment;інформаційні технології (інколи з конкретизацією: «технологія використання QR-кодів», «технологія організації мережевої взаємодії» тощо);здоров’язбережувальні технології; креативні технології; метапредметні технології; технології інтеграції; технології малих груп; рейтингові технології; модельні технології;етнопедагогічні технології («козацька педагогіка», наприклад) та ін.

Номер слайду 14

8. Урок як живий простір. Шкільний урок - це різні варіації на головні теми життя: «Що таке світ навколо мене і хто такий я в цьому світі». Невід’ємні складові такого уроку-динамічність, варіативність, різноманітність

Номер слайду 15

9. Сучасний урок - авторський урок, який несе на собі печать Особистості Вчителя. На уроці в будь-якому випадку здійснюється глибокий особистісний вплив «учитель - учень» - через відносини, спільну діяльність. Духовний світ педагога може наповнити урок багатовимірним барвистим життям або перетворити його на плоский і тужливий відрізок часу.

Номер слайду 16

За вчителем закріплена академічна свобода, тому ми маємо повну свободу (в межах морального кодексу, звичайно) вибору форм, методів, технологій, а навіть і змісту того матеріалу, який даємо на уроці. Зарубіжні романи і повісті - це товсті, об’ємні книги, які потрібно читати. Вчителю літератури з цими текстами належить ознайомити дітей, створити ситуацію зустрічі «текст - читач». Зараз у наших руках є один засіб: бути несподіваними, тримати увагу дітей, пропонувати учням літературний матеріал, який вибиває їх з системи очікувань, про який цікаво дискутувати.

Номер слайду 17

Дякую за увагу. Усім творчої наснаги

Номер слайду 18

Презентацію створено на основі статті Анни-Марії Богосвятської та Ліліани Кудрик «Сучасний урок у Новій українській школі. Спроба рефлексії» вчителем Краматорської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 33 Лісутіною Валентиною Павлівною.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Намака Олеся Сидорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
8347
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку