Сума кутів опуклого многокутника. Різні способи доведення відомої теореми.

Про матеріал
Усім відома теорема про суму кутів опуклого многокутника. Пропоную різні доведення цієї теореми , які можна розглянути із восьмикласниками на уроці у групах.
Перегляд файлу

 

Галина Дудар

Вчитель-методист.

м. Тернопіль,

ТЗОШ І-ІІІ ступенів №19

9 клас.

Теорема про суму кутів опуклого чотирикутника. Різна способи доведення

Усім відома теорема про суму кутів опуклого чотирикутника формулюється наступним чином «Сума кутів опуклого многокутника обчислюється за формулою 180◦(n-2), де n-кількість сторін Звісно, у кожному із пропонованих підручників є доведення.

Один із способів доведення цієї теореми – метод математичної індукції. Звісно, цей метод можна показати дітям, які цікавляться математикою. Спочатку для n=3 ми маємо підтвердження теореми про суму кутів трикутника, далі припускаємо, що формула істинна для n=k, тобто 180◦(k-2). Після цього доведемо, що формула справедлива для n=k+1.

180◦(k+1-2) =180(k-2) +180. З останнього запису робимо висновок, що сума кутів опуклого многокутника обчислюється за формулою180◦(n-6). Доведення цієї теореми можна запропонувати учням у групах, роздавши їм наступні

завдання:

1.Розділити довільний n-кутник, наприклад (n=6, 7, 5) на трикутники,

провівши діагоналі з однієї вершини.

Учні помітять, що кількість трикутників буде на 2 менша за кількість сторін, тобто n-2, тому сума усіх кутів многокутника буде 180ᵠ( n-2).

2. Розділити довільний многокутник на трикутники, взявши довільну точку М всередині нього.

 

У даному випадку бачимо , що n-кутник розділився на n трикутників, сума кутів кожного з яких 180◦, тому потрібно відняти суму кутів із вершиною у внутрішній точці М n-кутника, тобто 360◦. Отримаємо 180◦n-360◦=180◦(n-2).

3. Цікаве наступне доведення. Добудуємо у многокутнику зовнішні кути. Вибравши довільну точку за вершину  на іншому рисунку відкладемо кути, рівні зовнішнім кутам даного n-кутника. Враховуючи, що кожна сторона утворює розгорнутий кут із зовнішнім (їх є рівно n), маємо

180◦n-360◦=180◦(n-2), що й треба було довести.

.

 Що стосується останнього способу, пропоную учням накреслити n-кутник на цупкому папері, продовжити сторони і вирізати утворені зовнішні кути, помістити їх у одну точку, аби переконатися що їх сума насправді дорівнює 360◦ ( до слова, це наочне нестроге доведення теореми про суму зовнішніх кутів опуклого n-кутника, взятих по одному при кожній вершині). Матимемо візуалізацію теми. Що стовідсотково сприятиме кращому засвоєнню матеріалу теми і спонукає до пошуку різних шляхів доведення математичних фактів.

docx
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
13847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку