Супільно-політичний рух на західноукраїнських землях у 50 – 60-х ХІХст.

Про матеріал
Визначити особливості суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях після революції 1848-1849рр.; розвивати в учнів уміння аналізувати події, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, самостійно розв’язувати проблемні ситуації; виховувати високу національну свідомість, інтерес до історичного минулого.
Перегляд файлу

Історія України

9 клас

Тема уроку. Супільно-політичний рух на західноукраїнських землях у 50 – 60-х   ХІХст.

Мета уроку: визначити особливості суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях після революції 1848-1849рр.; розвивати в учнів уміння аналізувати події, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, самостійно розв’язувати проблемні ситуації; виховувати високу національну свідомість, інтерес до історичного минулого.

 

Обладнання: презентація на тему ”Суспільно-політичний рух на                              західноукраїнських землях у 50 - 60-х рр. ХІХст.”, карта                                           України ХІХ ст., тексти документів, портрети визначних                             діячів суспільно-політичного руху, індивідуальні картки

 

Тип уроку: засвоєння  нових знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Слайд 1

Історію неможливо змінити, потрібно мати відвагу знати її правду. Тільки тоді можна змінити нинішню жорстоку реальність.

Пантелеймон Куліш

Слова  Пантелеймона Куліша, не втрачають своєї актуальності і сьогодні.

  •                   Що вам відомо про Пантелеймона Куліша як учасника суспільно-політичного руху в Наддніпрянській Україні у 50 – 60-х рр. ХІХ ст. руху ?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Завдання учня

 1група.

Гра „Слово за словом 

Громадівський рух ...

 2 група.

Гра „Знавці дат”

1859р-

1861р.-

1861-1862рр. –

20червня 1863р. –

1863-1864

 3 група.

Гра „Коротше, ще коротше”

Висловіть власну думку щодо попередньої  теми  спочатку одним реченням, а пізніше словом.

ІІІ. Оголошення теми, завдань, очікуваних результатів уроку.   Мотивація навчальної діяльності

  •                   Важливою складовою українського національного руху були визвольні змагання на західноукраїнських землях.

Слайд  2

  Тема уроку „Суспільно політичний рух на західноукраїнських землях у 50-60-х рр. ХІХ ст.”

Слайд 3

  

 Очікувані результанти:

  • визначати основні течії суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях у 50-60-х рр.. ХІХ ст.
  • синхронізувати прояви суспільно-політичних руху у різних  регіонах України;
  • дізнатися про основні форми і значення суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях у середині ХІХст.

  На уроці  учні навчаться:

  • аналізувати документи;
  • самостійно розв’язувати проблемні ситуації;
  • працювати в  групах.

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу 

Слайд 4

  1. Суспільно-політичний  рух на західноукраїнських землях у 50-60-х р. ХІХ ст.

 - У другій половині ХІХ ст.  визвольний рух на західноукраїнських землях помітно активізувався. Провідну роль у цьому, як і раніше відігравали представники інтелігенції.

    1група

   Завдання

 Використовуючи  текст  підручника,  визначте  причини пожвавлення суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях у 50-60-х рр. ХІХст.

      2 група

   Завдання

 Використовуючи текст підручника, визначте причини пожвавлення суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях у 50-60-х рр. ХІХст.

 3 група

   Завдання

   Прочитавши надані тексти, визначте причини пожвавлення суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях наприкінці

50 -  60-х рр. ХІХ ст.

 Запитання та завдання учням

  • Як ви гадаєте, чи змінилась політика австрійського уряду щодо Галичини після революції 1848-1849рр.?
  • Які переваги мали українці Австро-Угорщини порівняно з українцями Наддніпрянщини.

 

  1. Москвофіли

- Посилення позицій поляків у Галичині після поразки революції 1848-1849рр. викликало розкол українського визвольного руху. Частина галицької інтелігенції, селянства, сільських і міських підприємців зневірилися в можливості захистити національні інтереси власними силами й почала шукати порятунку від полонізації в орієнтації на Російську імперію. Подібні настрої ширилися і на Буковині та Закарпатті. У другій половині 60-х рр. оформилася течія суспільно-політичного руху, яка отримала назву москвофільство.             

       Слайд 5

 Словникова робота

 

- Використовуючи текст підручника визначте ідеї , що пропагували москвофіли.

       Слайд 6

 

„Займи позицію”

Запитання та завдання учням

  • Чи згодні ви, що москвофільство завдало шкоди українському національному руху?

 Відповідно до лінії вивчення громадської думки знайдіть у класі одного-двох однодумців, об’єднайтесь у групи (пари) і зберіть докази на користь зайнятої позиції.

 

 Обговорення завдань

  1. Народовці

 

 Носієм національної ідеї та продовжувачем традицій національного руху попередніх поколінь у Галичині в середині ХІХ ст. Виступило молоде покоління інтелігенції: вчителі, письменники, журналісти, юристи, студенти. Вони започаткували новий, так званий народовський, напрям національного руху.

     Слайд 7

  Словникова робота

 

               Слайд 8

 Група 1.

 За матеріалом підручника визначте основні форми діяльності народовців у 1860-х рр. Складіть схему.

 

 Група 2.

Прочитайте текст підручника, з’ясуйте, який вплив на формування народовського руху мали прояви тогочасного  національного життя в Наддніпрянщині.

 Про роль Тараса Шевченка в національному відроджені Західної України.

 Група 3.

 Визначте особливості народовського руху та порівняйте його з громадівським рухом на Наддніпрянщині. Заповніть таблицю:

 

Критерії порівняння

Громадівці

Народовці

Учасники

 

 

Мета

 

 

Форми діяльності

 

 

 

  1. Культурно-освітнє товариство „Просвіта”

Випереджальне завдання: короткі повідомлення учнів про діяльність „Просвіти” і товариства імені Т.Шевченка.

 

„Коло думок”

Запитання учням

 

Як ви вважаєте, чи можна Західну Україну вважати своєрідним П’ємонтом у національно-визвольному русі України?

 

V. Узагальнення і систематизація знань та умінь учнів

Завдання учням

Заповніть сходинки „Етапи розвитку суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях у ХІХ ст.”                                                                                                 

 

 Гра „Мікрофон”

  • Уявіть, що ви учасник тих подій. До якої б суспільно-політичної течії ви приєдналися? Чому?

 

 

VІ. Підбиття підсумків уроку

   

„Уявний мікрофон”

Чи досягли ви свої цілей, що ставили перед собою?

Запитання учням

 

Висловіть свою думку щодо діяльності  учасників суспільно-політичного руху на західноукраїнських землях у 50-60 роках

 

VІІ. Домашнє завдання

 Підготувати коротке есе про розвиток національно-визвольного руху в Галичині й Наддніпрянській Україні у середині ХІХ ст. „Роз’єднані кордонами, об’єднані метою”.

1

 

doc
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
1340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку