Суспільно-політичне становище у 1907–1914 рр. у Наддніпрянській Україні

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть: визначати основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку українських земель початку XX ст.; аграрної реформи Столипіна в Україні; модернізації суспільно-політичного життя у Наддніпрянській Україні; пояснювати причини та наслідки посилення національного гніту в 1907-1914 рр.
Перегляд файлу

Предмет:  історія України

Клас: 9

Урок №

Тема: Суспільно-політичне становище у 1907–1914 рр.

 

Мета уроку: створити умови для розвитку історичної компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення історії України, логічного мислення, історичної грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових історичних   компетентності.  

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: визначати основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку українських земель початку XX ст.; аграрної реформи Столипіна в Україні; модернізації суспільно-політичного життя у Наддніпрянській Україні; пояснювати причини та наслідки посилення національного гніту в 1907-1914 рр.

Обладнання уроку: підручник.                                                                                                                                       Тип уроку: розвиток історичних компетентностей

Перебіг уроку

1. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.

2. Актуалізація опорних знань: Бесіда з класом:

1. Охарактеризуйте вимоги українців під час революції 1905 1907 рр.

2. Хто формулював ці вимоги і наскільки вони були реальними?

3. Коли в Наддніпрянській Україні почали діяти «Просвіти»? Що вони робили?

3. Вивчення нового матеріалу:

3. 1 Селянська реформа на початку ХХ ст. у Наддніпрянщині.

Робота з історичним джерелом: Опрацювати документ і відповісти на запитання.

З указу Петра Столипіна (1906 рік): «...Селяни дістають право вільного виходу з общини, із закріпленням у власність окремих домохазяїн ділянок, які переходять до приватного володіння, з громадського наділу...

1. Кожний домохазяїн, що володіє надільною землею за общинним правом, може в будь-який час вимагати закріплення за собою в приватну власність частини, яка належить йому, з визначеної землі... <...>

4. Домохазяї, за якими закріплені в приватну власність ділянки общинної землі, зберігають за собою право користуватися в незмінній частині тими сіножатями, лісними та іншими угіддями, які надаються на спеціальних підставах...

Вимоги про закріплення в приватну власність частини з общинної землі ставляться через сільського старосту громаді, яка за ухвалою, прийнятою більшістю голосів, зобов’язана у місячний термін з дня подання заяви вказати ділянки, що переходять у приватне володіння домохазяїна...»

Запитання: 1. Які особливості Столипінської аграрної реформи відображено в документі?

3.2.  Шовінізм.

Шовінізм (походить від прізвища солдата Шовена, який захищав політику Наполеона) — це пропаганда національної виключності якоїсь нації, панування однієї нації над іншими.

Робота з історичним джерелом. Опрацювати документ і відповісти на запитання:

Цензор Сергій Щоголєв про українську мову

«1. Украинский язык малопригоден для создания родной малороссам областной культуры.

2. Наличность в малорусской или украинской популярной литературе своеобразной орфографии является фактором, вредящим народной грамотности и тормозящим культуру Юга России.

3.Южнорусская народная школа не нуждается в малорусских учебниках и преподавании: учебники же и книги на языке украинском не только бесполезны, но и вредны.

4. Национализация малорусских народных училищ, как указано М. Драгомановым, наобходима для федеративного распада России, для уничтожения единства и сплоченности русского народа как великодержавной единицы в Европе.

5. В Западной Руси украинский книжный язык — плоть от плоти языка польского — обеспечивает украинскому движению поддержку и сочувствие колонизаторов».

Запитання:

1. Прокоментуйте кожний із пунктів цього документа.

2. Яку мету, на вашу думку, переслідував автор, видаючи цю працю?

4. Рефлексія:

1. Визначте особливості аграгної реформи у Наддніпрянщині на початку ХХ ст.?

2. Охарактеризуйте справу Бейліса?

5. Підсумок уроку.          

 6. Домашнє завдання: опрацювати §

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку