Сутність та особливості сучасного освітнього простору спрямовані на успішну соціалізацію гуртківців

Про матеріал

Стосунки співпраці найбільш ефективно сприяють самоствердженню особистості в навчально-виховному процесі і становленню активної життєвої позиції в цілому, оскільки категорія "співпраця" являє собою складну єдність: форми перспективного взаємозв'язку, основаного на взаєморозумінні і взаємо-переживанні; засоби організації спільної діяльності, тобто "на рівних", що передбачає прояв самостійності, активності й організованості; форми взаємодії учасників навчально-виховного процесу, коли праця ґрунтується на взаємопідтримці і взаємодопомозі, тобто умінні дітей працювати разом як між собою, так і з керівником при об'єднанні зусиль і погодженості дій.

Перегляд файлу

Виступ на засіданні творчої групи

Тема: Сутність та особливості сучасного освітнього простору спрямовані на успішну соціалізацію гуртківців.

  У сучасних умовах, як ніколи раніше, створюються більш широкі можливості для розвитку сучасних теоретичних і практичних підходів з проблем виховання культури особистісного самоствердження в учнівської молоді до здійснення їх відповідно до потреб розвитку держави і світового співтовариства.

     Сучасний рівень усвідомлення проблем дітей постійно вимагає нових підходів до розуміння сутності виховної системи саморозвитку й самореалізації особистості, організаційно-педагогічних умов її становлення. Слід розвивати в дитини прагнення й потребу усвідомити свою особистісну сутність, своє місце і призначення у виховному середовищі . Дитина  сьогодні повинна мати право і бути здатним на власну думку і творчу діяльність.

Основні цілі для керівника:

 Створення умов для самоствердження особистості дитини. Для того, щоб процеси самоствердження стали переважаючими в психічному розвитку, необхідна організація таких груп умов: усвідомлення дитиною цілей, завдань і можливостей свого розвитку і саморозвитку; участь дитини в самостійній і творчій діяльності, певний досвід успіху і тренінг досягнень.

    Успішна реалізація процесу виховання культури особистісного самоствердження вимагає  врахування вікових особливостей. Принцип реальності і послідовності передбачає щільну координацію цілей і напрямків виховання й навчання з об'єктивними тенденціями розвитку життя суспільства, розвиток в учнів якостей, які дозволяють їм успішно адаптуватися до труднощів і суперечностей сучасного життя. Плануючи виховну роботу, керівник повинен чітко уявляти собі, що він буде давати протягом року, що давав раніше і яка інформація буде  подана  на майбутнє... Але далеко не все, що доступно учням, що вони можуть засвоїти, слід їм давати.

     Принцип особистісного підходу. Згідно із сучасним уявленням, його основними особливостями є: цінність особистості, яка полягає в самоцінності дитини; унікальності особистості, у визнанні індивідуальності кожної дитини; пріоритет особистісного розвитку, коли навчання й виховання виступають не як самоціль, а як засіб розвитку особистості кожного індивідууму; суб'єктність навчально–виховного процесу, орієнтація на внутрішню мотивацію навчання і виховання, свобода вибору дитиною. Принцип педагогічної доцільності. При здійсненні продуманих і настійних педагогічних впливів можна навіяти дітям складні поняття, витренувати шляхом багаторазових і наполегливих повторень . У цих випадках може бути досягнутий успішний приватний результат, можуть виникнути окремі позитивні погляди, позитивні звички. Але цей позитивний результат далеко не завжди буде позитивним, якщо його оцінювати з точки зору загальної лінії саморозвитку, всього комплексу самовдосконалення.

Принцип гуманності, котрий передбачає: створення в школі атмосфери турботи щодо здоров'я і благополуччя, поваги, честі і достоїнства особистості дитини, педагога; формування людських взаємин на основі толерантності, доброзичливості, співпраці, взаємної допомоги, турботи і відповідальності.      Принцип демократичності, котрий передбачає: створення стосунків у колективі на основі взаємної поваги і свобод керівника, дітей, батьків;; розвиток громадянської ініціатив.

Принцип науковості, котрий передбачає: розвиток в учнів сучасного світогляду, розуміння місця й ролі людини в світі і в суспільстві

Саме стосунки співпраці найбільш ефективно сприяють самоствердженню особистості в навчальновиховному процесі і становленню активної життєвої позиції в цілому, оскільки категорія "співпраця" являє собою складну єдність: форми перспективного взаємозв'язку, основаного на взаєморозумінні і взаємопереживанні; засоби організації спільної діяльності, тобто "на рівних", що передбачає прояв самостійності, активності й організованості; форми взаємодії учасників навчально-виховного процесу, коли праця ґрунтується на взаємопідтримці і взаємодопомозі, тобто умінні дітей працювати разом як між собою, так і з керівником при об'єднанні зусиль і погодженості дій.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальова Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 січня 2023
Переглядів
234
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку