Урок позакласного читання з використання технології критичного мислення у 2 класі.
Тема: Світ навколо тебе. « Чому сова не спить уночі» Василь Мельник
Мета:
формувати навички виразного читання , інтонувати спонукальні речення, ставити логічний наголос, розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, критичне мислення, пробуджувати інтерес до оточуючого світу. Виховувати любов до тварин, природи.
Очікувані результати
1. Усвідомлювати зміст прочитаного
2. Виділяти головне та робити висновки
3. Складати характеристику головних героїв
4. Уміти прислухатись до думки іншого та відстоювати думку іншого
5. Оцінювати себе та своїх товаришів
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку
Діти
Я всміхаюсь сонечку.
«Здрастуй, золоте!
Усміхаюсь квіточці,
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся мов з відра.
Усміхайюсь людям я, зичу їм добра.»
Вчитель
Один одному усміхнімося
І мерщій до роботи берімося!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Метод «Мозкова атака»
- Що ми знаємо про сову?
- В яку пору доби активні сови?
- На кого полюють сови?
- Яку користь приносять сови?
- Які сови? Опишіть
2) Артикуляційна розминка: склади на дошці
Скоромовка (в різних темпах)
Летіла сова торохтіла
Слово чи сон це, чи
Слон це, а може і сонце
3) Склади слово
сове |
ша |
гори |
чі |
ми |
нята |
уно |
ще |
4)Читання в різних темпах
Горище Ґудзики Дзьобиком бешкетують
|
Причаїлися Угледіти Майнула осокори |
Верболіз Чатує верховіття |
ІІІ. Усвідомлення теми і мети уроку
1)Загадка про сову
Удень спочиває, уночі гуляє.
Має круглі очі, бачить серед ночі.
2) Метод «Гронування» (асоціативний кущ)
Сова
Птах сірого кольору спить вночі має велику очі хижак
3) Повідомлення
Сьогодні про сову ми прочитаємо в оповіданні Василя Мельника «Чому сова не спить вночі»
4) Метод «передбачення» (за ключовими словами)
Горище. Старий млин. Малі совенята.
Полетіла. Тихенько. Цікаво.
Звір. Гострі зуби. Хзлякалися.
Матусю. Повернулися. Не спить.
ІV. Опрацювання навчального матеріалу
1) Читання тексту вчителем
2) Запитання:
Чи здійснились ваші передбачення?
Які головні герої в оповіданні?
Коливпали совенята на землю?
Коли почула сова совенят?
Як сиділи совенята?Кого вони побачили?
Чи сварила мама сова діток? Яку пораду ви б дали малим совенятам?
V. Фізкульт хвилинка
1, 2 – сонце світить
3,4 – гріє всім
5,6 – усміхнись і на сонце подивись
4) Читання тексту учнями із засічками
5) Перевірка розуміння тексту
Чому випали совенята із гніздечка?
Хто на них може полювати?
6) Читання тексту в парах (по реченню)
7) Знайти спонукальне речення. Читання вголос з окличною інтонацією.
8) Складання порад
9) Метод сенкан
Сова Хижа, нічна Полює, літає, не спить Ловить мишей Корисна
VІ. Рефлексія емоційного стану
1) Виконання малюнків
У вас на партах листочки
Намалюйте сову з усмішкою, якщо у вас все вийшло і все сподобалось.
Якщо були труднощі – сову без посмішки.
2) Визначення емоційного стану
Мені сподобалось і я все зрозумів (-ла) – великий палець вгору
Сподобалось не зрозумів (-ла) дуже – великий палець вбік
Не сподобалось і не зрозумів (-ла) – помахати рукою
VІІ. Рефлексія змісту навчальної діяльності
(метод незакінчених речень на картках)
Сьогодні я дізнався (-лась) …
Я виконував (-ла) завдання …
Я навчився (-лась) …
Мені було цікаво дізнатися …
Мене здивувало, що …
Я розповім батькам …
Листи самооцінки (на окремих аркушах, роздруковані)
1) Лист самооцінки емоційного стану
На уроці мені було цікаво
Своєю роботою на уроці задоволений (-а)
За урок я втомився (-лася)
Мій настрій покращився
Мені сподобалося співпрацювати
2) Лист самооцінки діяльності учня
Я активно працював (-ла) на уроці
Я відповідав (-ла) на запитання
Я був (була) старанним (-ою)
Я дотримувався (-лась) правил поведінки
Я добре співпрацював (-ла) з іншими дітьми
3) Лист самооцінки засвоєння змісту
Я добре зрозумів (-ла) тему.
Я можу розказати, що я дізнався (-лася) із цієї теми.
Я ставив (-ла) питання, якщо мені було щось незрозуміло.
Я самостійно знаходив (-ла) матеріал із ці