План-конспект
уроку я досліджую світ,
проведеного у IV класі
на тему: «Світ невідомий. Які об’єкти є у Всесвіті?»
Вчитель
Гапонюк Л.М.
2022рік
ТЕМА 6. Світ невідомий
ПРИГОДА 3. День народження Всесвіту
ТЕМА УРОКУ: Світ невідомий. Які об’єкти є у Всесвіті?
Мета: розширювати уявлення про об’єкти, які є у космосі; з’ясувати, що таке чорна діра; поглибити знання про планетарії, спонукати відвідувати планетарії; вдосконалювати вміння орієнтуватися на місцевості, прокладати маршрути; заохочувати дітей до читання додаткової літератури, виховувати цікавість до наукових знань; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати інтерес до дослідницької діяльності.
Обладнання: Підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 2); робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; ноутбук.
Хід уроку
Один поет сказав:
Вважай, ти втратив день,
В який не усміхнувся.
Подивіться одне на одного. Усміхніться. Подумки побажайте успіхів собі та однокласникам.
Адже успіх — це:
Все це необхідно для нашого уроку.
Я вам усім бажаю бути на уроці уважними, активними, кмітливими, винахідливими. Бажаю вам відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить у вас міцні знання та чудовий настрій.
2.Вправа «Прочитай»
СІТЕВСВ ЦНОЕС ЕААПТНЛ РОІЗ ЯЛЕМЗ АТМЕОК ТИРЕОТЕМ ЦЬІМСЯ
(Підказка: Всесвіт, Сонце, планета, зорі, Земля, Комета, Метеорит, Місяць.)
Які слова у вас вийшли?
Яке з цих слів може бути пов’язане з темою нашого сьогоднішнього уроку? Поясніть свої міркування.
Сьогодні ми спробуємо побувати там, де ще не було й сліду людини. Дізнаємося, що в космосі досі є загадкою для вчених, та побуваємо у незвичному кінотеатрі. Тож пристебніть паски безпеки, ми вирушаємо!
3.Вправа «Фантазуй»
Уявіть, що ви прийшли до школи, а замість неї стоїть космічний корабель. Як ви гадаєте, що може статися? Пофантазуйте і розкажіть.
4. Перегляд трейлера «Вояжер»
Пропоную вам на декілька хвилин уявити політ на космічному кораблі.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО
Які емоції у вас виникли під час віртуального польоту?
Що ви собі уявляли під час цієї подорожі? Можливо, про щось фантазували?
5.Вправа «Мовні зірочки»
Подорожуючи космічними просторами, можна побачити мерехтіння зірочок. Запаліть зірочки: вставте пропущені букви або апостроф. Визначте, до якої частини мови належить кожне слово.
Літн✷ого, відлу✷я, колодяз✷, опен✷ок,
лата✷я, план✷тарій, с✷рпневий, в✷чірній,
аст✷ро✷д, мал✷овничий, т✷охкати, сузір✷я
(Літнього, відлуння, колодязь, опеньок, латаття, планетарій, серпневий, вечірній, астероїд, мальовничий, тьохкати, сузір’я.)
Знайдіть слова, що стосуються теми “Космос”. Назвіть їх. Поясніть свій вибір. Якими “космічними” словами можна доповнити ваш перелік?
Складіть і запишіть речення із одним словом на вибір.
Зачитайте своє речення (за бажанням)
6.Фізкультхвилинка «Лінивий фітнес»
Чи пробували ви провести руханку на стільці? Спробуйте виконати вправи, які побачите у відео.
7.Робота з підручником
С.46 №1 На запитання «Які космічні тіла ви знаєте?» діти дали такі відповіді. А чим би ви могли доповнити відповіді дітей? Що ще є в космосі? (Природні супутники, метеори, чорні діри.)
Чорна діра — це область простору, в якій гравітаційне тяжіння настільки сильне, що ні речовина, ані навіть світло не можуть цю область покинути.
8.Вправа «2 факти про чорну діру»
Перегляньте відео про чорні діри і запишіть у зошит 2 факти, які зацікавили вас найбільше.
ВІДЕО
9.Вправа «Опиши маршрут»
А чи знаєте ви, куди можна піти, щоб дізнатися більше про космос, зорі та сузір’я? І не тільки дізнатися, а ще й побачити? (У планетарій.)
Який шлях зручніший?
10.Віртуальна екскурсія до Київського планетарію.
В центрі Києва є унікальне місце, де фантастика стає реальністю, а зоряне небо милує своєю красою і відкриває свої таємниці будь-коли та за будь-якої погоди. Це дивовижне місце — Київський планетарій, один з найбільших планетаріїв Європи.
Своєю назвою всі планетарії світу завдячують однойменному приладу — проєктору, що виводить на поверхню купола зображення небесних об’єктів та їх руху.
ВІДЕО
11.Вправа «Обчисли»
У планетарії діти вирішили подивитися повнокупольний фільм “Дракоша і зникла зоря”. Ціна одного квитка — 250 грн. Скільки гривень заплатили за всі квитки, якщо в екскурсії взяли участь 32 учні? (підр., с. 46, завд. 3)
(250 · 32 = 8000 (грн))
Зошит с.22 №3
Пригадайте, на попередніх уроках я розповідала чому поверхня Місяця має багато кратерів (падають метеорити). Що відбувається з метеоритом, коли він прямує до Землі? (згорає). Але великі метеорити встигають дістатись землі.
Розв’яжіть задачу
4200*15=63 000т
Тобто, через 4200 років наша планета Земля стане важча на 63 тис тонн.
12.Рефлексія
13.Домашнє завдання
Зошит с.22 завдання 1, 2. Користуючись додатковими джерелами інформації, дізнайтеся і напишіть, чому в комети з’явився «хвіст».