Світ невідомий. Які об’єкти є у Всесвіті?

Про матеріал
Мета: розширювати уявлення про об’єкти, які є у космосі; з’ясувати, що таке чорна діра; поглибити знання про планетарії, спонукати відвідувати планетарії; вдосконалювати вміння орієнтуватися на місцевості, прокладати маршрути; заохочувати дітей до читання додаткової літератури, виховувати цікавість до наукових знань; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати інтерес до дослідницької діяльності.
Перегляд файлу

 

План-конспект

уроку я досліджую світ,

проведеного у IV класі

на тему: «Світ невідомий. Які об’єкти є у Всесвіті?»

 

 

Вчитель

Гапонюк Л.М.

 

                      комета

 

 

2022рік

ТЕМА 6. Світ невідомий

ПРИГОДА 3. День народження Всесвіту

ТЕМА УРОКУ: Світ невідомий. Які об’єкти є у Всесвіті?

Мета: розширювати уявлення про об’єкти, які є у космосі; з’ясувати, що таке чорна діра; поглибити знання про планетарії, спонукати відвідувати планетарії; вдосконалювати вміння орієнтуватися на місцевості, прокладати маршрути; заохочувати дітей до читання додаткової літератури, виховувати цікавість до наукових знань; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати інтерес до дослідницької діяльності.

Обладнання: Підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 2); робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; ноутбук.

Хід уроку

  1. Емоційне налаштування

Один поет сказав:

Вважай, ти втратив день,
В який не усміхнувся.

Подивіться одне на одного. Усміхніться. Подумки побажайте успіхів собі та однокласникам.

Адже успіх — це:

  • У – уміння навчатись і працювати.
  • С – співпраця.
  • П – подолання труднощів.
  • І – ініціативність.
  • Х – хороший настрій.

Все це необхідно для нашого уроку.

Я вам усім бажаю бути на уроці уважними, активними, кмітливими, винахідливими. Бажаю вам відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить у вас міцні знання та чудовий настрій.

 

2.Вправа «Прочитай»

СІТЕВСВ   ЦНОЕС   ЕААПТНЛ   РОІЗ   ЯЛЕМЗ   АТМЕОК ТИРЕОТЕМ  ЦЬІМСЯ

(Підказка: Всесвіт, Сонце, планета, зорі, Земля, Комета, Метеорит,  Місяць.)

 

Які слова у вас вийшли?

Яке з цих слів може бути пов’язане з темою нашого сьогоднішнього уроку? Поясніть свої міркування.

Сьогодні ми спробуємо побувати там, де ще не було й сліду людини. Дізнаємося, що в космосі досі є загадкою для вчених, та побуваємо у незвичному кінотеатрі. Тож пристебніть паски безпеки, ми вирушаємо!

3.Вправа «Фантазуй»

 Уявіть, що ви прийшли до школи, а замість неї стоїть космічний корабель. Як ви гадаєте, що може статися? Пофантазуйте і розкажіть.

 4. Перегляд трейлера «Вояжер»

Пропоную вам на декілька хвилин уявити політ на космічному кораблі.

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО

Які емоції у вас виникли під час віртуального польоту?

Що ви собі уявляли під час цієї подорожі? Можливо, про щось фантазували?

5.Вправа «Мовні зірочки»

Подорожуючи космічними просторами, можна побачити мерехтіння зірочок. Запаліть зірочки: вставте пропущені букви або апостроф. Визначте, до якої частини мови належить кожне слово.

Літного,   відлуя,   колодяз,   опенок,

латая,   плантарій,   српневий,   вчірній,

астрод,   маловничий,   тохкати,   сузіря

(Літнього, відлуння, колодязь, опеньок, латаття, планетарій, серпневий, вечірній, астероїд, мальовничий, тьохкати, сузір’я.)

Знайдіть слова, що стосуються теми “Космос”. Назвіть їх. Поясніть свій вибір. Якими “космічними” словами можна доповнити ваш перелік?

Складіть і запишіть речення із одним словом на вибір.

Зачитайте своє речення (за бажанням)

6.Фізкультхвилинка  «Лінивий фітнес»

Чи пробували ви провести руханку на стільці? Спробуйте виконати вправи, які побачите у відео.

 

  • Які враження у вас від цієї руханки?
  • Чи можна виконати цю руханку в обмеженому просторі? Наприклад, на борту ракети?

7.Робота з підручником

С.46 №1 На запитання «Які космічні тіла ви знаєте?» діти дали такі відповіді. А чим би ви могли доповнити відповіді дітей? Що ще є в космосі? (Природні супутники, метеори, чорні діри.)

  • Що з цього ми ще не досліджували? (Чорні діри.)
  • Чи знаєте ви, що таке чорні діри? Як ви їх собі уявляєте?

Чорна діра — це область простору, в якій гравітаційне тяжіння настільки сильне, що ні речовина, ані навіть світло не можуть цю область покинути.

8.Вправа «2 факти про чорну діру»

Перегляньте відео про чорні діри і запишіть у зошит 2 факти, які зацікавили вас найбільше.

ВІДЕО

  • Зачитайте те, що ви написали.

9.Вправа «Опиши маршрут»

А чи знаєте ви, куди можна піти, щоб дізнатися більше про космос, зорі та сузір’я? І не тільки дізнатися, а ще й побачити?  планетарій.)

  • Учні та учениці 4-го класу вирішили здійснити екскурсію до Київського планетарію. Опишіть маршрут дітей, якщо вони перебувають на станції метро “Вокзальна”, а вийти їм треба на станції “Олімпійська” (підр., с. 46, завд. 2).

 

Який шлях зручніший?

10.Віртуальна екскурсія до Київського планетарію.

В центрі Києва є унікальне місце, де фантастика стає реальністю, а зоряне небо милує своєю красою і відкриває свої таємниці будь-коли та за будь-якої погоди. Це дивовижне місце — Київський планетарій, один з найбільших планетаріїв Європи.

Своєю назвою всі планетарії світу завдячують однойменному приладу — проєктору, що виводить на поверхню купола зображення небесних об’єктів та їх руху.

  • Перегляньте відео та дізнайтеся більше про Київський планетарій.

ВІДЕО

 

  • Чи захотілося вам відвідати планетарій? Чому?

 

11.Вправа «Обчисли»

У планетарії діти вирішили подивитися повнокупольний фільм “Дракоша і зникла зоря”. Ціна одного квитка — 250 грн. Скільки гривень заплатили за всі квитки, якщо в екскурсії взяли участь 32 учні? (підр., с. 46, завд. 3)

(250 · 32 = 8000 (грн))

Зошит с.22 №3

Пригадайте, на попередніх уроках я розповідала чому поверхня Місяця має багато кратерів (падають метеорити). Що відбувається з метеоритом, коли він прямує до Землі? (згорає). Але великі метеорити встигають дістатись землі.

Розв’яжіть задачу

4200*15=63 000т

Тобто, через 4200 років наша планета Земля стане важча на 63 тис тонн.

12.Рефлексія

  • Що нового, цікавого дізналися?
  • Якими цікавинками про космічні об’єкти ви поділитеся зі своїми друзями та подругами?

     13.Домашнє завдання

Зошит с.22 завдання 1, 2. Користуючись додатковими джерелами інформації, дізнайтеся і напишіть, чому в комети з’явився «хвіст».

 

docx
Додано
23 березня 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку