Світ творчості навколо нас

Про матеріал

Творчість - це розумова й практична діяльність, результатом якої є створення оригінальних, неповторних цінностей, виявлення нових фактів, властивостей, закономірностей, а також методів дослідження і перетворення матеріального світу або духовної культури; якщо ж він новий лише для його автора, то новизна суб'єктивна і не має суспільного значення.

Пояснюючи свою позицію з питань творчості, відомий психолог Л. Виготський зазначав, що "творчою ми називаємо таку діяльність, яка створює щось нове, однаково, чи буде це створене творчою діяльністю будь-якою річчю зовнішнього світу або побудовою розуму або почуття, яке живе та виявляється тільки в самій людині.

Творчі здібності особистості - це синтез її властивостей і рис характеру, які характеризують ступінь їх відповідності вимогам певного виду навчально-творчої діяльності і які обумовлюють рівень результативності цієї діяльності.

Перегляд файлу

 Назва роботи  «Світ творчості навколо мене»

 Анотація

  Мета: усвідомлення учнями свого творчого потенціалу та креатвності,розвиток навичок та вмінь керувати творчим процессом,розвивати пізнавальні і творчі здібності,сприяти розвитку уяви,допитливості,гнучкості мислення.

Творчість - це розумова й практична діяльність, результатом якої є створення оригінальних, неповторних цінностей, виявлення нових фактів, властивостей, закономірностей, а також методів дослідження і перетворення матеріального світу або духовної культури; якщо ж він новий лише для його автора, то новизна суб'єктивна і не має суспільного значення.

Пояснюючи свою позицію з питань творчості, відомий психолог Л. Виготський зазначав, що "творчою ми називаємо таку діяльність, яка створює щось нове, однаково, чи буде це створене творчою діяльністю будь-якою річчю зовнішнього світу або побудовою розуму або почуття, яке живе та виявляється тільки в самій людині.

Творчі здібності особистості - це синтез її властивостей і рис характеру, які характеризують ступінь їх відповідності вимогам певного виду навчально-творчої діяльності і які обумовлюють рівень результативності цієї діяльності.

Творчі здібності самі по собі не гарантують творчих здобутків. Для їх досягнення необхідний "двигун", який запустив би в роботу механізм мислення, тобто необхідні бажання і воля, потрібна "мотиваційна основа".

Творчий розвиток особистості дитини активізується в дошкільному та молодшому шкільному віці. Саме цей період є найбільш сприятливим для творчого розвитку дітей, оскільки в молодшому шкільному віці спонтанна і репродуктивна діяльність дитини поєднується зі швидко зростаючим інтелектом, абстрактним та логічним мисленням. На цей час припадає можливість самостійної постановки цілей, мотиваційних спонукань, пошуку способів дії та контролю результатів, тобто освоєння всіх компонентів психологічної структури творчої особистості. Відтак формування творчої активності у молодшому шкільному віці, як найбільш сензитивному періоді для творчості, є одним із важливих завдань сучасної школи.

Хід заняття

 

Рольова гра «Незвичайна лавка»

Мета: зосередитися на уявленні про себе, своїх здібностях.

Інструкція: я хочу запропонувати вам вправу, яка надасть можливість поглянути на самих себе. Сідайте зручніше. Декілька раз глибоко вдихніть і видихніть і повністю розслабтеся. «Уявіть собі, що ви йдете по вузенькій доріжці через ліс. Уявіть природу, погляньте довкола. Світло чи темно в лісі? Що ви чуєте? Які запахи ви відчуваєте? Раптово доріжка звертає і виводить вас до якогось старого будинку. Вам цікаво, і ви потрапляєте всередину. Там ви бачите посуд, коробки. Це – стара лавка, але незвичайна.Тепер уявіть, що я – продавець цієї лавки. Тут ви зможете придбати що-небудь, але не речі, а риси характеру, здібності – все, що побажаєте.Але існує ще одне правило: за кожну рису, бажання, ви повинні віддати свою рису, здібність. Обмін відбудеться, якщо хтось з групи захоче придбати вашу рису або здібність.

Обговорення: - Чи легко було розставатися зі своїми рисами або здібностями? – Ви задоволені обміном? – Що ви цінного придбали?

 

 Вправа «Архітектор»

Мета: розвиток творчого та логічного мислення , уяви та фантазі

Інстукція:Уявімо собі, що нам, архітекторам, дано завдання — створити проект будинку. На листочку пишемо кілька будь-яких слів – це і будуть побажання клієнта, кожне з яких має знайти відображення в проекті. Наприклад: молоко, миша, дзеркало, куля. Можливо, двері в наш замок буде у вигляді мишачої нори, у дворі буде фонтан у вигляді глечика «молока» — підфарбованої води, у вигляді куль буде меблі, а дзеркальної буде дах! Залишилося тільки докладно намалювати нашу фантазію. Божевілля? Звичайно! На те й розрахунок: відпустити себе – чим вільніше, тим краще!

Вправа «Дві картинки»

Мета: розиток логічного та образного мислення, спостереження.

 Інструкція:Втім, картинок може бути і три, і чотири, і навіть десять. Справа за малим: знайти між ними якийсь зв’язок і зуміти її пояснити. Можна пограти в такі ігри для малюків: на картки наклеїти різноманітні картинки, всі картки (їх повинно бути досить багато) роздаються гравцям, а одна кладеться на стіл. Гравці по черзі кладуть по одній картинці як в доміно – одна до одної. Одна умова – сусідні картинки повинні бути асоціативно пов’язані один з одним. Дитина повинен зуміти пояснити свій вибір. Наприклад: до яблуку я покладу відро, бо яблука можна туди покласти. Або: до автобусного билетику я покладу картинку з фортецею, адже ми поїхали на екскурсію в фортецю на автобусі. І так далі.

Вправа «Плями і плями»

Мета: розвиток уяви та фантазії, вміння робити умовивід, розвиток творчого мислення.
Інструкція: Захоплююча гра – пошук сюжетів і картин де завгодно: у хмарах, в калюжах, тріщини на асфальті, кляксах і навіть в контурі млинців! Плями і плями можна створювати самостійно. А можна трохи ускладнити завдання: а що б побачив у цій кляксе художник? А пожежник?

Вправа «10 слів»

Мета: ровзиток в учнів вміння узагальнювати, логічнго мисення, творчої уяви.

Інстукція: Беремо будь-який предмет і придумуємо до нього 10 відповідних визначень. А тепер навпаки – 10 самих невідповідних. А тепер 10 прикметників, що характеризують його і які починаються з літери «К», «А» і «М».

Вправа «Як вийти з ситуації?»

Мета:розвиток уяви та фантазії, вміння оригінально діяти у нестандартних сиуаціях.
Інструкція:Уявімо собі ситуацію з життя – раптом під час прогулянки черевик порвався. Що робити? Взуттєвої майстерні поблизу немає! Йти босоніж? Варіант! Прибити підошву маленькими гвоздиками? Теж можна. Приклеїти на жуйку, обмотати носовою хусткою, відірвати підошву зовсім – всі варіанти гарні і подходящи. А тепер можна придумати якусь іншу ситуацію.

Вправа «Зроби мені фотоапарат»

Мета: розвинути в учнів творче мислення, уяву, логічне мислення,вміння аналізувати.
Інструкція:Давайте озирнемося навколо і подумаємо, з чого, з якого підручного матеріалу можна зробити таку іграшку? З коробки з-під крему, а, може бути, з великого кухля? У цю гру можна пограти і навпаки: на що схожий, наприклад, тенісний м’ячик? На ялинкову іграшки і пудреницю, жовтого курчати і клубок ниток – продовжувати можна ще довго.

Вправа « Створімо казку чарівну»

Мета: розвиток логічного мислння, творчого мисленя, уяви та фантазії, вміння презентувати себе, вміння проявити оригінаьність власних думок та креативность.

Інструкція: Дітям пропонується створити власний сценарій казки. Потім за допомогою іграшок програти її перед іншими учасниками групи.

Висновки

  Очікувані результати:

-удосконалення навичок креативного мислення,творчої уяви,допитливості, гнучкості мислення;

-набувають навичок активного спілкування.

 

Творчі здібності вчені аналізують як психологічні особливості дитини, які сприяють оволодінню цією діяльністю. Важливо визначитися, які вміння потрібно сформувати в дітей, щоб вони відчували свободу своїх дій у творчості, мали можливість проявити творчість, успішно здійснювати цю діяльність.

Вчені визначають здібності як психічні властивості індивіда, що регулюють досягнення людини і слугують умовою життєдіяльності; як властивості функціональних систем, що реалізують окремі психічні функції та мають індивідуальну міру прояву і виявляються в успішності та якісній своєрідності засвоєння і реалізації діяльності.

Природа щедро наділила кожну дитину можливостями розвиватися, і потрібно лише знайти, як реалізувати ці можливості, і тоді кожен здоровий малюк зможе піднятися на найбільші висоти творчої діяльності. Творчість - доля всіх в тому чи іншому ступені, вона ж є нормальним та постійним супутником дитячого розвитку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

 

1.Ковальчук М. О. Розвиток творчості молодших школярів [Електронний ресурс].− Режим доступу до статті: http://www.iod.edukit.cn.ua

2.Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям // Сухомлинський В. О. Вибрані тори: в 5-ти т.− Т. 3. – К.: Радянська школа, 1977. – С.7–283.

3.Сухомлинський В. О. Школа і природа // Сухомлинський В. О.Вибрані твори: в 5 т. – Т. 5. – К.: Рад. школа, 1977. – С. 536–.551

4.Сухомлинський В. О. Елементи творчості в діяльності молодших школярів // Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5 т. – Т. 1. – К.: Рад. школа, 1977. – .С. 273–278.

5.Захарюта Н. Сучасний підхід до розвитку творчої особистості / / Дошкільне виховання - 2006 - № 3. - С21-22.

6.Ігнатьєв Є. М. Уява та її розвиток у творчій діяльності людини - М.: Знание, 1968. - 32с.

7.Колесов Д. В. Про психології творчості / / Психологічний журнал - 1992 - № 6. - З 12.

Ельконін, Д. Б. Психологія гри. - М., 1978. - 298с.

8.Власенко О.Програма тренінгу « Розвиток творчого мислення»// Психолог.-2015.-№3(555).

 

docx
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
1475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку