Зарубіжна література. 7 клас. Героїчне минуле в літературі. Тема: Вальтер Скотт «Айвенго». Ровена та Ребека – дві різні долі.

Про матеріал

Дати характеристику образам Ровени та Ребеки; розвивати і поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх образів; визначати їх ідейно-естетичне навантаження; розвивати навички виразного читання, зв'язного мовлення; виховувати високі моральні якості учнів.

Перегляд файлу

Світова література. 7 клас.

Героїчне минуле в літературі.

Тема: Вальтер Скотт  «Айвенго».  Ровена та Ребека – дві різні долі.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 Мета: дати характеристику образам Ровени та Ребеки; розвивати і поглиблювати вміння  робити порівняльний аналіз художніх образів; визначати їх ідейно-естетичне навантаження; розвивати навички виразного читання, зв’язного мовлення; виховувати високі моральні якості учнів.

 

Хід уроку

Епіграф:                                                                     У серці жінки зосереджені

                                                                                       її душа та розум.

                                                                                                              Ремі Гурмон

I.  Актуалізація опорних знань.

1) Перевірка виконання домашнього завдання.

Учні зачитують твори-роздуми на тему «Ідея віротерпимості і сучасний світ».

2) Літературний бліц-диктант.

  1. Засновником якого жанру вважається В.Скотт?(історичного роману)
  2. Яка головна тема роману «Айвенго» В.Скотта? (зображення боротьби англосаксів з норманами та міжусобиць норманів)
  3. Лицар, який приховував своє обличчя на турнірі. (Айвенго)
  4. Кого обрали королевою кохання і краси на лицарському турнірі? (Ровену)
  5. Як звали даму, перед котрою схилявся навіть сам благородний Седрік? (Ровена)
  6. Ім’я полонянки, яку покохав Бріан де Буагільбер за красу, розум, вольовий характер. (Ребека)
  7. Що Ребека подарувала Ровені? (скриньку з коштовностями)
  8. За який вчинок Ребеку звинуватили в чаклунстві? (лікувала Айвенго від ран) 

Перевірка відповідей.

II. Оголошення теми, мети, завдань уроку, запис епіграфа.

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Слово вчителя.

У романі «Айвенго» є два надзвичайно привабливі жіночі образи – це образи леді Ровени та Ребеки. Ці героїні не поступаються чоловікам ні мужністю, ні розумом, ні силою волі та почуттям вірності. Як ви знаєте, кожен образ у художньому творі є втіленням певних рис, ідей, ідеалів. Не є винятком  Ровена та Ребека, у ставленні до яких виявляється внутрішня суть чоловічих персонажів, показується місце жінки у середньовічному суспільстві.

  1. Вікторина «Про кого ці слова?» .
    • «…Була ставною і високою. Вона мала сліпучо-білий колір обличчя. Ясні голубі очі дивилися з-під каштанових брів. Густе русяве волосся було завите в гарні локони, унизані коштовним камінням. Поверх шовкової сукні кольору морської хвилі була накинута друга, довга і простора, поли якої спадали до самої землі. До цієї червоної сукні з тонкої вовни була прикріплена легка вуаль». (леді Ровена)
    • «…Замість яскравих східних тканин на ній була біла сорочка з цупкого полотна. На її обличчі застиг такий зворушливий вираз спокійної покірності долі, що найзабобонніші святенники співчували цьому прекрасному створінню, яке збиралося на манівці». (Ребека)
  2. Робота над характеристикою образу Ровени.
  1. Виразне читання.

Прочитайте портретний опис Ровени (розділ IV). Спробуйте назвати риси характеру героїні за її зовнішністю.

 

  1. Бесіда, аналіз образу Ровени.
    • Розкажіть про походження леді Ровени.
    • Які плани щодо Ровени мав її опікун Седрік і чи здійснилися вони?
    • Як поводилася леді Ровена на турнірі? Про що свідчить її поведінка?
    • Чи була жінка вірною Айвенго, і в чому це виявлялося?
    • Які перешкоди подолало їхнє кохання?
    • Як поводила себе жінка в полоні?
  2. Творчий переказ.

Розкажіть від імені героїні про її подальшу долю.

  1. Робота над характеристикою образу Ребеки.

1. Виразне читання.

Прочитайте портретний опис Ребеки (розділ VIII), прокоментуйте, як сприймали її присутні на турнірі особи.

2. Бесіда, аналіз образу Ребеки.

  • Яке походження мала Ребека і в чому  полягав драматизм її становища?
  • Доведіть, що Ребека дуже ревно захищає свою віру і відстоює свої почуття та переконання.
  • Чи можна стверджувати, що дівчина була милосердною? В якій ситуації це проявляється?
  • Як поводить себе Ребека у полоні?
  • З якою метою прийшла Ребека до Ровени?
  • Чому вона подарувала Ровені свої коштовності?
  • У чому Ребека вбачала своє щастя? 

3. Творчий переказ. 

Розкажіть від імені Ребеки про суд над героїнею. Як вона почувається в цей час?

IV. Застосування знань, умінь і навичок.

1) Підсумкова бесіда.

  • Які риси характеру виявили обидві героїні в романі?
  • Чи можна сказати, що Ребека була обділена долею?

2) Проблемна ситуація.

  • Як ви гадаєте, хто сильніше кохав Айвенго – Ровена чи Ребека?
  • Хто із жінок більш гідний руки Айвенго?

3) Колективна робота.

Складання порівняльної характеристики Ровени і Ребеки (стратегія «Кола Вена»).

Коментар: у першому колі учні записують риси характеру та вчинки Ровени, у другому – Ребеки, на їх перетині – спільне в їх образах.

4) Робота з епіграфом.

Чи можна сказати, що розум і душа Ровени та Ребеки – у їхніх серцях?

V. Домашнє завдання.

  1. Підготувати матеріал для порівняльної характеристики Ровени і Ребеки, оформити FB-сторінку Ровени чи Ребеки (на вибір учнів).
  2. Написати твір - роздум  «Чи щасливі героїні роману В.Скотта «Айвенго»?».
  3. Творче завдання. Написати фанфік «Якби я був (була) Вальтером Скоттом, я б  завершив (завершила) роман…».

Використана література

  1. Ніколенко О.М. В.Скотт «Айвенго». Дві жінки – дві долі (образи Ровени і Ребекки) / Зарубіжна література. 5-11класи.-Х.: Веста, 2008.-С.73-75.
  2. Савченко О. Творча особистість учня і урок літератури /              О. Савченко // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.-2009.-№9.-С.32-33.
  3. Чередник Л.А. Мудрість та любов жіночого серця. (Ровена та Ребекка – дві різні долі)./Чередник Л.А. Зарубіжна література. 7 клас: Авторські уроки.-Х.: Веста, 2007.-С.92-95.
  4. Навчальні ігри на уроках зарубіжної літератури. 5-11 класи/ Упор.: І.Дворницька, Л.Зіневич.-Тернопіль: Мандрівець,2007.- С. 119-123.

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Дяченко Альона
Додано
20 червня 2023
Переглядів
483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку