Святкова лінійка присвячена виборам гетьмана Козацької республіки

Про матеріал
Мета матеріалу ознайомити учнів з причиною появи козацтва, його кількісного зростання . Нагадати дітям про структуру козацької республіки школи. Ознайомити їх з системою виборів складу Малої козацької ради. Навчити дітей поважного ставлення до ровесників, військової старшини Малої козацької ради. Виховувати взаємоповагу та дружність між дітьми.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Святкова лінійка присвячена виборам гетьмана Козацької республіки ім. Б. Хмельницького

 

 

 

 

 

 

Підготувала: заступник з ВР Власюк Ю. В.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Святкова лінійка присвячена виборам гетьмана Козацької республіки ім. Б. Хмельницького

Мета: Ознайомити учнів з причиною появи козацтва, його кількісного зростання . Нагадати дітям про структуру козацької республіки школи. Ознайомити їх з системою виборів складу Малої козацької ради. Навчити дітей поважного ставлення до ровесників, військової старшини Малої козацької ради. Виховувати взаємоповагу та дружність між дітьми.

 

 

Хід заходу

Вступне слово заступника з ВР

Уч.1: Козацька доба – то є світла епоха,

          Коли українці орлами літали.

          Нікого вони не боялись нітрохи,

          Від них вороги у бою відступали.

Уч. 2: Козацтво – то світла сторінка у книзі,

          Що наші діди написали шаблями.

          Хоч кров`ю скропилась, полита сльозами,

          Та світлом добра засіяла над нами.

Уч. 3 Створення Запорізької Січі стало потужним імпульсом консолідації українського козацтва, формування його самосвідомості та утвердження організаційної структури. Першу велику Січ на початку ХVІІ століття заснував на острові Хортиця Дмитро Вишневецький.

Уч. 4: Були готові віддати життя

Бо сильне у них було відчуття

За справедливість, за Батьківщину

За волю рідних і побратимів.

Уч.5: Запорізька Січ стала місцем, де козацтво продовжило державницькі традиції України. Воно витворило власну військово-політичну і господарську організацію, поступово перетворюючи на своєрідну державу зі значними контрольними територіями, багатотисячною армією, адміністративним апаратом, скарбницею, звичаєвим правом та символікою. За формою  це була демократична республіка, яка найбільше відповідала національному характеру українців.

Уч. 6: Вищою законодавчою владою на Січі було козацька рада, в якій мали право брати участь усі без винятку козаки і яка вирішувала найголовніші питання  внутрішнього життя і зовнішніх відносин, обирала козацький уряд – кіш. На чолі коша стояв кошовий отаман, який уособлював вищу виконавчу владу на Січі. До найвищих урядовців також належали суддя, писар, прапороносець та кошовий отаман.

Уч. 7: Попереду всього війська 

           Виступає отаман

          Чи далеко бій, чи близько

          В ньому він – найстарший пан.

Уч. 8: Тож вибраний вільними голосами, за дозволом вчителів та директора школи просимо зустріти:

Гетьмана Козацької республіки ім.. Б. Хмельницького Данилюка Юрія.

Кошового отамана ________

Військового суддю _________

Прапопоносця _________

Військового писаря __________

Вчитель: А зараз новообраний гетьман складе присягу перед усіма учнями Козацької республіки

   Гетьман:

Я, _____________, новообраний школи І-ІІІ ступеня м. Берестечка  гетьман, присягаю всій козацькій республіці імені Богдана Хмельницького, на тому, що, будучи обраний, оголошений і виведений на знаменитий уряд гетьманський вільними голосами, за давніми правами та звичаями військовими, за дозволом вчителів, директора школи, від всієї шкільної родини  тут, в присутності ровесників та вчителів, що ці договори й постанови, тут описані і межи мною і козацьким об`єднанням узаконені й утверджені з повною порадою на акті теперішньої урочистої лінійки по всіх пунктах, та періодах незмінно виконувати, милість, вірність і старанне дбання до козацької родини, об`єднання нашого.

-         про добро її дбати,

-         про публічну цілісніть,

-         про розширення прав та вольностей, скільки сили, розуму та способів вистачить.

-         не мати жодних шкідливих задумів,

-         не ладнати з поганими товариствами,

а в козацькій родині на порушення прав та порядку шкільного, оголошувати справедливий вирок.

   Правами та вольностями генеральної старшини, вчителям і кому належить, обіцяю і повинність беру зберігати до вищих і заслужених у козацькій республіці осіб, пошанування й любов до всього старшого і меншого товариства, а до переступників, згідно артикулів правних, справедливість.

У цьому мені друзі допомагайте!

Уч. 9: Єднаймося ж браття у дружну родину,

          Щоб разом розправити Вольницькі крила,

        Щоб в злагоді жити і батьку, і сину

        Піднявши до Світла і щастя вітрила!

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку