Свято "Прощання з Букварем"

Про матеріал
Розробка сценарію свята "Прощання з Букварем". Можна проводити з учнями 1 класу, коли діти закінчили читати Буквар.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ СВЯТА "ПРОЩАННЯ З БУКВАРЕМ"

Дійові особи:


Ведучий 1

Ведучий 2

Першокласники

Поштар Пєчкін

Буратіно

Фея

Баба Яга

Умка

Клоун

Водяний

Айболит

Розбійниця

Буквар

Читанка

Українська мова

Математика

Природознавство


 

Ведучий 1. Добридень! Раді вас вітати,

  На нашім урочистім святі!

  Ну що, усі зібралися в залі?

Ведучий 2. Та ні, когось не вистачає.

Ведучий 1. Кого? Ану ж бо відгадай.

 До школи радо хто спішить?

 Хто старанно уроки вчить?

 Хто хоче все на світі знать?

 Уміє і читати, і писать?

 Їх скрізь і завжди пізнають,

 Скажи-но, як цих діток звуть?

Ведучий 2. Що ж вітайте! Ось він ваш,

  Веселий, дружний, перший клас.

(Виходять першокласники і співають пісню «Ми першокласники»)

Учитель: - Дорогі діти, шановні батьки, вчителі! Сьогодні ми з вами зібралися з приводу дуже радісного дня у житті наших любих першокласників і разом з тим, трішки сумного, адже сьогодні ми прощаємося з нашою найулюбленішою книжкою – Букварем. Радісний тому, що ви, діти, змінилися, підросли, порозумнішали. Ви багато дізналися, чому навчилися. І допомогла вам у цьому ваша перша навчальна книга, яка називається "Буквар". З її допомогою ви вивчили всі букви алфавіту, навчилися читати. Але "Буквар" познайомив вас не тільки з літерами, його сторінки вчили вас бути дружними, вихованими. Сьогодні ми повинні з ним попрощатися. Але знання, які він нам дав, ми візьмемо з собою. А зараз давайте послухаємо наших першокласників.

Учень 1

В нашім класі — урочистий

День прощання з «Букварем».

Пригадай-но, як колись ти

Був маленьким школярем.

Учень 2

Ми усіх гостей вітаємо

І дуже вам радіємо,

Усі вже букви знаємо,

Книжки читати вміємо.

Учень 3

Є книг багато: радісних, печальних,

Тонких, товстих, барвистих, наче жар,

Але одна — усім книжкам начальник,

І звуть її по-простому — «Буквар»!

Учень 4

Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає нам буквар.

Учень 5

Буквар взяли ми в перший раз,

Коли зайшли у перший клас.

І як нам радісно сказати:

Тепер ми вміємо читати!

Учень 6

Хай кожен гість перевіря,

Чи знають учні «Букваря»,

 Чи можна нам, школярикам,

 Прощатися з «Буквариком»?

Учень7

Якщо букви твердо знати,

Можна слово написати.

Буква коло букви стала,

Ми читаєм слово... (мама)

Учитель

Свято наше вже триває,

А Букварика немає.

Тож давайте погукаєм

Та зі святом привітаєм.

Учні  разом

 Букварику! Букварику!

Приходь, приходь до нас!

(заходить поштар Пєчкін)

Учитель. Діти, це совсім не Буквар. Це поштар Пєчкін.

Поштар Пєчкін. А чи у вас сьогодні свято? Це першокласники? То отримуйте листа!

(Діти беруть листа, вчитель (учень) зачитує його)

Учитель (учень). «Дорогі мої першокласники! Мене продав Буратіно злому чарівникові. Я зможу повернутися на свято, якщо ви подолаєте всі перешкоди, які перед вами постануть, та виконаєте завдання казкових героїв. Я з нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик».

(Діти трішки відходять вбік виходить Буратіно і говорить сам із собою)

Буратіно. Що ж я накоїв? Діти залишилися на святі без Букваря. Діти, мабуть, образилися на мене. Що робити? Хто допоможе? Де ти, добра Феє? З’явись! Допоможи!

(З’являється Фея)

Фея.        Добрий день! Я чула голос.

Мене кликали сюди?

А, бешкетнику, це ти!

Скрізь ти встиг накоїть лиха,

А тепер сидиш вже тихо?

Буратіно. Ой, пробачте, я не знав.

Фея.

Ти із дому утікав

І букварика продав.

Гроші хитрий кіт украв,

А ти й далі ловив гав.

Неуважний, хвалькуватий!

Що з такими слід робити?

Ось якби ти не лінився,

А старанно й гарно вчився.

Якби щодня мчав на урок –

Не допустив би помилок.

Буратіно. Що ж мені тепер робити?

Фея.   

Швидко літери учити!

Тобі допоможе перший клас.

Учень.

Але ж нема книжок у нас!

Якби букварик нам вручили,

Читати б вмить його навчили.

Буратіно.

Нема букварика, продав.

Я скрізь його уже шукав.

Фея.    Ну добре, досить, не сумуйте.

            І сльози ви свої вгамуйте.

А тепер всім треба бути уважними. Від вас залежить, чи повернеться Букварик. Ваше завдання – уважно слухати і виконувати завдання казкових героїв. За кожне завдання ви будете отримувати по одній букві і в кінці склавши слово БУКВАР, ви звільнете його знявши злі чари. Бажаємо вам успіхів!

Учитель. Ну що діти ви готові до роботи, адже наше свято не можливе без іменинника. Тож будемо його визволяти!

І перше завдання нам пропонує…..!

(звучить пісня, влітає Баба Яга і танцює)

Баба Яга.

Доброго дня, мої смачненькі!

Доброго дня , мої солоденькі!

Чула я у вас тут свято

І гостей дивлюсь багато.

Учитель. Бабусю, нам не веселощів, у нас біда, зачаклували Букваря. А без нього яке свято.

Баба Яга.

Добре, добре, допоможу. Але скажіть спочатку, з якої літери починається моє ім’я? (Б) Молодці, якщо розвеселите мене, то віддам я вам цю букву.

                       (Діти роблять смішні гримаси, смішні танці)

Баба Яга.

Ой, і насміялася я, на сто років вперед. Ну добре, ось ваша літера. А я полетіла далі.

(Виходить Умка)

Умка.

Я, Умка ведмідь,

З святом вас вітаю!

Посилаю вам привіт

І завдання для вас маю.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом «ні» чи «так»!

Треба гарно вам читати? (Так)

Треба менших ображати? (Ні)

На перерві пострибати? (Ні)

А всі парти пописати? (Ні)

Друга треба виручати? (Так)

А треба слухати матусю? (Так)

Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні)

У школі вибийте шибки! (Ні)

Учительці робіть все навпаки! (Ні)

Брудне взуття носіть у школу! (Ні)

І книги кидайте додолу! (Ні)

Завжди старших поважайте! (Так)

І малюків не ображайте! (Так)

Умка. Які ви розумні. Примайте літеру і бажаю вам швидше визволити Букварика.

 (З’являється Клоун)

Клоун. Зрастуйте малята, чи пізнали ви мене? Так, я клоун. Так, як у вас сьогодні свято, я до вас з подарунками. Ось ці повітряні кулі для вас. На кожній повітряній кулі підписане ім’я, тому ваше завдання прочитати імена і взяти свою кульку.

А тепер танцюємо.

(Звучить музика, першокласники разом з клоуном танцюють)

 

(Заходить Водяний)

Водяний. Добрий день, друзі! Довго добирався до вас з болота. Я, як ви вже здогадалися Водяний.. У мене є для вас літера, яку ви шукаєте, це літера В.

А чи любите ви казки? Зараз перевіримо! Я буду називати назву казок, але допускатися помилок, а ви будете мене виправляти.

  1.      Вовк і семеро ягнят. (козенят)
  2.      Вася Телесик. (Івасик)
  3.      Гадке теля. (каченя)
  4.      Жовта шапочка. (червона)
  5.      Лисичка-сестричка і зайчик-братик. (вовчик)
  6.      Казка про шістьох поросят. (трьох)
  7.      Птиці-лебеді. (гуси)
  8.      Маша і слон. (ведмідь)
  9.      Коза-дорога. (дереза)
  10. Дід, баба і вуточка ряба. (курочка)

Водяний. Молодці! Ви добре впоралися з завданням. Я повертаюся додому, а вам віддаю букву.

(З’являється Айболит)

Айболит. Приніс я вам на свято одну літеру. Вона позначає звук, з якого починається моє ім’я. Вгадали? Молодці! Та перед тим як віддати вам букву, я хочу, щоб ви зі мною пограли.

Перед вами стіл, на якому знаходиться багато речей. Ваше завдання буде за 1 хвилину зібрати все необхідне до школи ось в оцю сумку. Якщо впораєтеся віддам вам букву.

Які ж ви розумники! Нічого зайвого не взяли до школи. За це я вам дарую букву. До побачення!

(Звучить музика, з'являється розбійниця)

Розбійниця. Привіт, малеча! А я не з порожніми руками. Я дуже хочу перевіти, як ви знаєте букви.

Приготуйтеся, малята,

Слухати мої загадки.

А коли хто не вгадає,

Хай лоб для щигля підставляє.

(Розбійниця читає загадки і показує відгадки)


Стали букви у рядок

Та й побігли в дитсадок.

Хто ж у них за ватажка?

Ну, звичайно, буква... (А.)

Я ось літера така:

Дуже схожа на жука.

Тільки-но жука згадаєш,

Вмить мене ти пригадаєш. (Ж.)

Буква ця — неначе свічка,

З ясним вогником вгорі.

Це не свічка, любі дітки,

А звичайна буква... (І.)

Буква ця, неначе бублик,

Мов обручка — хоч котись!

Здогадався:— усміхнись,

Називай, не помились!.. (О.)

Молоточок! Молоточок!

Поможи забить гвіздочок!

Мною ви не заб'єте,

Я звичайна буква... (Т.)

На рогатку дуже схожа,

Голосиста і пригожа. (У.)

Три стовпці, внизу межа —

От і вийшла буква... (Ш)

Буква ця усім відома,

Перед Я вона стоїть.

В ній — дві палички і коло —

 Здогадаєтесь умить. (Ю.)

Хто абетку з вас вивчав,

Різні букви зустрічав.

Кожна з них від А до Я

Промовля своє ім'я.

Лиш одна із них німа —

В неї голосу нема.

Здогадався, певно, всяк!

Звуть цю букву... (М'який знак.)

 

 

 


 

(Пісня Н.Май «Буквар»)

 

Фея. Діти, ви виконали всі завдання. Тоді настав час свята. Давайте покличемо Букварика!

Діти. Букварику, іди до нас!

(Заходить Букварик)

Буквар. Дякую, що не забули про мене, що врятували.

Я — Букварик, вам відомий,

Дуже гарний, малюнковий.

Залюбки всіх вчу читати.

Нема часу спочивати!

Кожен рік мене гортають

Ніжні пальчики нові...

Хай же розум здобувають

Любі дітоньки малі.

Учень 1

Добрий Букварику, мудра книжка!

Хочеться навіть поплакати трішки.

Жаль розлучатись, хоч і треба,

Ми не забудемо  ніколи про тебе.

Учень 2

Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу і першу букву,

За перше слово і першу казку,

За першої вчительки щиру ласку.

Учень 3

Букви ми старанно вчили,

Знаєм  їх від А до Я.

І сторіночку останню

Прочитали з букваря.

Учень 4.

Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже,

Ми тобі, Букварику,

Дякуємо дуже.

 

(Пісня М.Ровенко Буварику, прощавай)

 

Буквар. Дякую вам за добрі слова. Добре, діти, з вами! Та мені вже час повертатися до інших діток, які ще не вміють читати.

Я щасливий Букварик,

Я тому радію,

Що всі діти в першім класі

Вже читати вміють.

Мені на зміну прийде «Читанка» нова,

Вона відкриє вам читацькії дива.

А з нею ще й сестриця «Українська мова»

Така розумна й загадкова…
Літературне читання

Я іду, іду, іду, слово рідне вам несу.

З вами познайомимось охоче,

Кожен з вас читати хоче.

В мене є казки на різні теми,

Вірші є, байки, статті, легенди.

Стану другом кожному із вас –

Читанку полюбить 1 клас.
Українська мова

Як найчарівніша колискова,

Хай звучить для вас рідна мова.

У моїй державі – правил море,

Хто не вчить їх, в того – сум і горе.

В нашій рідній українській мові

Золоте зернятко – кожне слово.

Вчіться мови рідної, малята,

Я ж вам в цьому буду помагати.
Математика

Знайомі з математикою, друзі?

Я так за вас радію нині дуже,

Щоб розв’язати, треба вміть читати.

Під силу вам тепер мої завдання.

Ви покажіть й на математиці старання,

Бо сучасні діти все повинні вміти:

Грамотно писати, множити й ділити.

Ще повинні вміти рідний край любити,

Школу і родину, вільну Україну.
Я досліджую світ.

А де лягає сонце спати,

І звідки вітер, звідки тінь,

І сніг чому лапатий,

І заєць чом такий вухатий,

Чого бджолі дрімати лінь,

Чи справді гірша стала глина,

Від чого запашна малина,

Куди повзе рогатий жук –

Це я, малята, розкажу.

Буквар. Сьогодні кожен першокласник заслуговує оплески за старання та перші успіхи у навчанні. Мені, Букварику, пора. Чекає інша дітвора. На згадку про себе, я хочу подарувати вам медалі.

Учень

Ніколи не забудемо ми друга-букваря,

І завжди вчитись будемо для щастя і добра!

(Діти танцюють вальс)

 

Вчитель

На цьому наше свято закінчується. Але ми з дітьми вдячні не лише підручникам. Від першого вересня і до сьогоднішнього дня поруч були батьки. Вони допомагали своїм синочкам і донечкам вчитися. Побажаємо їм сил і наснаги!

Вам, шановнії батьки,

«Спасибі» хочу я сказати

Із щирим учительським теплом

За допомогу у навчанні,

Старанність, витримку, любов,

За участь в виставках робіт,

За те, що вчились рахувати,

Старанно букви всі писати

Та гарно-гарно малювати.

Це – перший крок.

Попереду ще десять років.

Отож навчайтеся, батьки,

І кожен день робіть уроки.

Запрошую Вас до слова.

(Виступ батьків, вручення подарунків дітям)

Учитель. Крім казкових героїв, ваших друзів, батьків, вчителів,  на нашому святі присутня головна людина в школі – це директор школи. Надаємо слово …..

Ведуча. Ось і закінчилося наше свято.

Всім присутнім хочемо побажати

Щастя, здоров’я, достатку і миру,

Здійснення мрій і веселого співу!

doc
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку