Свято «Бережи здоров’я змолоду»

Про матеріал

Свято «Бережи здоров'я змолоду» з предмету «Основи здоров'я». Захід допоможе сформувати здоров'язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

Перегляд файлу

Свято «Бережи здоровя змолоду»

 

Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

Обладнання: на стінах класу висять прислів’я «Чистота – ворог хвороби», «Чистота – запорука здоров’я», «В здоровому тілі – здорова душа», «Хто з водою дружить, той не тужить», «Сонце, повітря, вода – наші кращі друзі»; маска доктора Айболита; маски мікробів; малюнки: мило,рушник, зубна паста, гребінець, носова хустка; грозові хмаринки зі шкідливими звичками; магнітофон, крапельки, зірочки, смужечки здоров’я.

 

Учитель:

Встаньте, діти, посміхніться

 І на гостей подивіться.

Дзвоник кличе: - Дзень- дзелень!

А ми вітаємось: - Добрий день!

Учні:

Двадцяте століття минуло,

І двадцять перше настало.

Давно людина на планеті

Господарем стала.

 

Творили люди, будували,

Літати в космос  навіть стали,

Навчились змінювать погоду!

І  майже знищили природу!

 

Важко стало на землі

Жити птахам, звірині.

Люди хворі теж страждають,

Ліки не допомагають!

 

Як же бути, що робити?

Як на світі далі жити?

Головне : здоровим бути —
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.


Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.


А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я — дбай!

Вчитель:

Здоров’я – це безцінне багатство. Без нього важко зробити життя цікавим та щасливим.

А як же дбати про своє здоров’я? Як його берегти з дитинства?

Це ми з’ясуємо на нашому святі.

 

«Бережи здоров’я змолоду»

 

Мета свята – навчитись усе робити так, щоб прожити здоровим довге життя і бути корисним своєму народові.

Учитель:

  • Діти, а яка людина вважається здоровою?

(Асоціативний кущ)

          чудовий апетит -                        - енергія

гарний сон        -       Здорова людина        -  нічого не болить

працездатність -          - гарний настрій            - бадьорість

 

  •      І ми сьогодні на святі будемо активні і працьовиті. Будемо грати, співати, читати вірші, гарно слухати і запам’ятовувати.

 

Працювати будемо в групах. У кожної групи квіточка зі своїм кольором. Капітани команд будуть організовувати роботу в групі, допомагати членам команди.

Перше завдання групам: «Літературна хвилинка»

Капітани беруть отриманий текст, мовчки читають, а по команді виходять на сцену і виразно, зрозуміло, в потрібному темпі читають казку. (Капітани готуються до виступу)

Вчитель.

  •      Діти, а чиї це речі? Так, доктора Айболита. Він передав поради дітям, як же берегти здоров’я. Ваші однокласники озвучать ці поради.

Учні:

Щоб міцне здоров’я мати,

Треба добре-добре знати

Дітям правила прості,

Що за змістом золоті.

Щоб нічого не боліло,

Полюбити треба мило!

Часто й чисто руки мити

Та охайному ходити.

Щоб здорові зубки мати,

Слід про них щоденно дбати:

Чистить, ротик полоскати,

А твердого не кусати.

І ще треба пам’ятати

Нам про карієс зубів.

«Бленд-а-мед» не забувати,

Щоб не знати лікарів.

Овочі і фрукти мити,

Щоб ніколи не хворіти.

Бо мікроби щохвилини

Так і липнуть до людини!

Та й волосся причесати,

Щоб красивий вигляд мати.

А в кишені кожну днинку

Носову носи хустинку.

Щоб здоровим довго жити,

Воду слід усім любити,

Мило, пасту, гребінець –

Будеш справжній молодець.

 

Виходять капітани й читають казку

Казка про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну

Десь-колись жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали, а Марійка залишалася вдома з бабусею.

Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:

 Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати.

Коли Марійка відмовлялася від манної каші, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю,  бабуся зупиняла її.

 Спочатку поїж, а потім підеш гратися, — говорила вона. — Щоб рости, необхідно їсти.

Завжди перед їдою бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:

 За столом не поспішай. Від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі.

Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася.

Та якось під час вечері, коли дівчинка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила:

 Марійко, не читай за столом: погано засвоюватиметься їжа.

Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:

 Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! — кричала Марійка.

Налила в брудну склянку молока, з'їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.

Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала:

 Хто ви?

 Я – король Вірус! Але він був не схожий на короля. Його корону обплутало павутиння. З бороди звисали макарони. А червона сорочка була у варенні.

 Це добре, що ти врешті позбулася бабусі Гігієни. Тепер

твоїми друзями будемо ми — бактерії та віруси.

Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її була дуже важкою.

 Бабусю, — тихо покликала Марійка. Але ніхто не відгукнувся. Тільки з темних куточків на неї повзли бактерії та віруси, а попереду був король — Вірус...

Марійка занедужала. Вночі викликали "швидку допомогу". Наступного ранку дівчинка не пішла гуляти. Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір'я.

Після хвороби Марійка стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їдою руки, виконувала її поради і більше не хворіла.

Вчитель:

  • Яким же корисним Марійчиним звичкам раділа бабуся Гігієна?

А ви так робите?

(Капітанам вручаються «крапельки здоровя»)

Вчитель:

-А хто ж викликав хворобу в Марійки?

Сьогодні ваші однокласники зіграють роль мікробів. Послухайте їх.

(Учні в масках читають вірші)

  • Чи будемо ми виконувати поради мікробів? Давайте краще скажемо:

 

Геть, мікроби! Геть, бактерії!

Ні – усякому сміттю!

Так – здоровому життю!

 

Вчитель.

 – Які ж предмети особистої гігієни допоможуть підтримувати чистоту свого тіла й одягу? Відгадайте загадки. (Учні читають загадки)

(Носова хустка, мило, рушник, гребінець, шампунь, зубна щітка, щітка для одягу).

  • А в вас такі речі є? А чи можна їх давати для користування друзям?

Прочитайте прислів’я «Чистота – ворог хвороби».

Вчитель:

  •      Діти, настав час згадати про їжу, яку ви їсте. Ви говорили, що у здорової людини чудовий апетит.

А що дає людині їжа?

Чи всю їжу можна вживати дітям?

Зараз пограємо в гру «Так! Ні!». Це наступне завдання групам. Якщо я називаю корисну їжу, то ви плескаєте. Це значить «Так». А якщо шкідливу, то кажете: - Ні!

 

Буду їсти борщ і кашу,

Не забуду про салати.

Згадую сметанку нашу

Й кока-колі буду радий.

 

Рибу, м'ясо приготую,

Хліб,яйце із часничком,

Чипсів добре покуштую,

Сир смачний із молочком.

 

Овочевий суп, котлети

Смакувати буду я.

І вареники й омлети

Їстиме уся сімя.

 

Ну а потім зїм цукерки,

Шоколадки і зефір.

Тістечка чіпать не буду,

Вип’ю краще я кефір.

Молодці! Знаєте. А в їдальні гарно їсте? Давайте домовимося,що будемо їсти всю їжу, бо в ній є білки, жири, вуглеводи, вітаміни: все необхідне дитячому організму. Не будете хворіти, а будете гарно вчитися.

Вчитель:

  • Діти, а що ще сприяє здоров’ю, здоровому способу життя?

(Зайняття фізкультурою, спортом, прогулянки на свіжому повітрі).

Проведемо фізкультхвилинку.

 

Завдання командам. Капітани призначають по 1 учню для рухливої гри «Не кинь кульку». Між учнями повітряна кулька. Вони біжать до вказаного місця, щоб кулька не впала. Отримують «зірочку здоровя».

Вчитель.

– Поки ми грали, на дошці відбулися зміни.

Так, грозові хмари закрили сонце.

Завдання групам «Врятуй сонечко».

Виходить від кожної команди учень, читає на звороті хмарки шкідливу звичку. Сонце врятовано. Діти роблять висновок, що такі звички шкодять здоровю, здоровому способу життя. Від них потрібно позбавлятися. Отримують «зірочку здоровя».

Завдання командам. Гра «Збери прислів’я про здоров’я».

Отримують «смужечку здоровя».

Ви склали прислів’я «В здоровому тілі – здорова душа». Здорова душа - це духовне здоров'я, без якого нелегко жити. Духовне здоров'я — це добра думка, весела вдача, мудре слово, любов до ближніх. Якщо людина доброзичлива, життєрадісна, весела, добра, то вона завжди здорова, у неї не буває поганого настрою, вона не буває сердитою, злою. Отже — вона духовно здорова, а це дуже важливо, бо недаремно кажуть: як на душі, так і на тілі! Отже, духовне здоров'я відіграє велику роль у формуванні фізичного здоров'я. Хочеш бути здоровим — будь веселим, життєрадісним, добрим, люблячим, доброзичливим. З такими людьми чудово бути поряд. Гарна пісня теж подовжує життя.

Зараз заспіваємо веселу пісню про кашалота.

А наші сестрички виконають пісню про лисичку.

Вчитель:

Як ви думаєте, чи зміцнили ми здоров'я, співаючи дитячі пісні?

 

І знову завдання групам: намалювати плакати за темою «Здоров 'ю – так!»

Плакати вивішуються на дошку. Команди отримують «крапельки здоров 'я».

Перемогла дружба.

  • Як же берегти здоров я?

Берегти своє здоров’я – означає: вести здоровий спосіб життя: робити зарядку, бувати на свіжому повітрі, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я, правильно харчуватися. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

Учень.

Бережи здоров'я змалку,

Бо хазяїн тіла ти.

Щоб життя прожити довге –

Себе треба берегти.

Вчитель:

  • Дякую за участь у святі та бажаю козацького здоровя.
Завантаження...
docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку