1
Загально-шкільне свято для молодших школярів
« Безпека на дорозі. Правила дорожньго руху»
Підготувала: вчитель Андок А.А.
Тема: Безпека на дорозі. Правила дорожнього руху.
Мета: Поглибити розуміння учнів того, що на вулицях і дорогах
може чекати небезпека. Ознайомити учнів з умовами
безпеки пішохода, з видами доріг і перехресть. Пояснити,
як уникнути прикрих випадків на дорогах; вказати на
значення дорожніх знаків; розвивати спостережливість,
вміння оцінювати свої і чужі дії.
Виховувати дисциплінованість пішохода.
Обладнання: таблиці з правил дорожнього руху, сюжетні
ілюстрації різних ситуацій на вулицях і дорогах,
дорожні знаки.
Хід уроку
І. Організація класу
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас.
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Один одному всміхніться!
Успіхів усім бажайте,
Усіх щиро привітайте.
«Ми – найкращі діти у світі. А наш урок основи здоров’я буде найцікавіший».
Слайд№з
Не просто слухали, а чули.
Не просто дивились, а бачили.
Не просто відповідали, а міркували,
Дружно й плідно працювали.
ІІ. Вивчення нової теми уроку.
а) Йде через села і міста,
а з місця не зрушить. (Дорога)
б) Я в місті, і в селі
Обабіч мене будинки
великі і малі. (Вулиця)
дорога і вулиця.
А ще з правилами дорожнього руху, і має назву:
Слайд№4
«Безпека на вулицях та дорогах. Правила дорожнього руху»
а) бесіда:
- Як ви гадаєте, дорога – це те саме, що й вулиця?
(Відповіді дітей).
Дорога – смуга землі; призначена для їзди і ходіння.
Вулиця – це простір між двома рядами будинків разом з тротуарами та узбіччям, призначений для їзди і ходіння.
Дорога – скрізь: у місті і в селі, у полі і в лісі.
Дороги бувають:
- грунтові (в лісі, селі, полі);
- з покриттям (кам’яні, асфальтні);
- з підземним пішохідним переходом;
- з надземним пішохідним переходом;
- з одностороннім і двостороннім рухом;
- з трамвайною колією чи тролейбусною лінією;
- залізнична колія.
Вулиця може бути тільки в населених пунктах, вона може бути грунтова, або вкрита твердим покриттям.
По дорозі завжди дозволяють рухатись машинам і пішоходам.
Вулиці є такі, на яких рух транспорту заборонений.
- Отже, вулиця і дорога схожі між собою, та все ж це не одне й те саме.
б) види доріг.(показ. На табл.. «Безпека на дорозі»)
Є дороги з одностороннім і двостороннім рухом транспорту. Про це треба обов’язково пам’ятати, коли переходити дорогу.(Розгляд ілюстр. На таблиці).
Слайд№5
Слайд№6
Слайд№7
Слайд№8
Транспорт буває:
- водний,
- повітряний,
- залізничний,
- автомобільний.
Слайд№9
Потрібно запам’ятати такі поради:
Слайд№10
ІІІ. Фізкультхвилинка
Слайд№11(с.87 Послух. І запам.)
V. Актуалізація нового матеріалу.
Я світлофор!
Познайомимось, діти?
Я вас навчу по дорозі ходити.
Маю три ока, ними моргаю:
По черзі вмикаю і вимикаю.
Як переходити вулицю,
На розі зупинись
І перш за все уважно
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема,
Трикольорове око
Я маю недарма.
Нехай воно і жмуриться,
Ніколи я не сплю,
З малими дітьми в хованки
Я гратись не люблю.
В роботі я суворий
І стриманий завжди,
Тролейбуси, машини
Біжать туди й сюди.
Дивлюсь червоним оком –
Велю спинитись я,
Одне мені потрібно –
Це витримка твоя.
А блисне жовте око –
Іти не поспішай,
Бо жовтий – не зелений:
Потрапиш під трамвай.
Увага і зелений
Привітно замигтів.
Він колір найдобріший.
Щасливої путі!
Слайд№12
4. Валеологічна хвилинка 1. Гра «Світлофор» (м.п. с.147)
2. «Школа вуличних наук»
(розмалюв. Світлоф. На лис)
3. Пісня
5. Дорожні знаки.
- Регулювання дорожнього руху здійснюється не тільки за допомогою сигналів світлофора і регулювальника, а ще за допомогою дорожніх знаків.
Слайд№13
Є п’ять груп дорожніх знаків:
- попереджувальні, або застережні;
- заборонні;
- наказові;
- інформаційно-вказівні;
- знаки сервісу.
Сьогодні ми поговоримо про деякі з них.
6. Гра «Відшукай знак за словами».
(Учні декламують вірші по черзі, а інші на дошці відшукують їх за словами).
1. Переходити нам слід
Тільки там, де перехід
І доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.
Ген за ним – до школи вхід.
Пам’ятай: для пішоходів
Тут підземний перехід.
Через річку – чудо-міст!
Зупинились – мчиться поїзд –
Залізничний переїзд.
Дорога до школи,
Щоб не трапилось біди
Із дітьми ніколи,
Перед школою завжди
Має знак висіти.
Попереджує він всіх:
«Обережно! Діти!»
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Слайд №14
Слайд №15
а) повторення правил техніки безпеки під час роботи з комп’ютером.
б) практична робота учнів.
Слайд №16
а) повільно переміщувати погляд вгору – вниз, потім навпаки. (Повторити 3 рази).
б) швидко поморгати, заплющити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.(Повторити 4 -5 разів).
Слайд №17
VІІ. Домашнє завдання
Слайд №18
Завдання «Для розумників і розумниць».
VІІІ. Пісумок уроку
- Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви закінчуєте урок?
- Тепер давайте дізнаємось, як же ми працювали на уроці.
Ось як каже крапка про вашу роботу: «Добре»
А знак питання сумнівається і запитує: «Добре?»
Та знак оклику радий за вас і стверджує: «Добре!»
Ось і дзвоник пролунав, на перерву нас позвав.
Будемо відпочивати й нових зустрічей чекати
Ну а поки прощавайте! До побачення! Бувайте!