"Свято кольорових олівців"

Про матеріал
Сценарій свята для учнів початкових класів та вихованців гуртків образотворчого мистецтва, в якому діти знайомляться з інструментами художника.
Перегляд файлу

  «Свято кольорових олівців»

Мета:

- Розвивати творче мислення учнів, уяву; прищеплювати любов до прекрасного, до мистецтва;

- Прищеплювати навички спілкування учнів один з одним;

- Закріпити знання, вміння та навички отримані на уроках образотворчого мистецтва.

Обладнання: папір формату А4,АЗ,А1, кольорові олівці, фломастери.

                                                 Хід заходу

 «Здрастуйте дорогі учасники і гості!

Сьогодні ми зібралися  для того щоб пограти, повеселитися і підняти свій настрій, а ще для того щоб подивитися, чому ми навчилися на наших заняттях. Не будемо відтягувати задоволення. Ми починаємо!"

Сьогодні я розповім історію про появу одного простого предмета, а якого ви мені зараз назвете відгадавши загадку:

У носатого Івана
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Не стрижений, не чесаний – 
Гострим ножем зетесаний.(Олівець)

Правильно олівець.

Чим же люди малювали раніше, коли у них не було простого олівця? Вони малювали деревним вугіллям. Брали обгорілий прутик з багаття і малювали.

Минуло багато часу, вугіллячко замінили на свинцеву паличку, яку для зручності, вкладали в трубочку зі шкіри.

Так тривало дуже довго до XVI століття, поки не була знайдена нова основа олівця - грифель. Вперше мінерал - грифель виявили англійські пастухи, вони помітили, що коли вівці труться об камені то стають чорними. Переконавшись у тому, що цей мінерал не підходить для виготовлення куль і зброї, люди взялися виготовляти з нього тонкі загострені палички, правда, придатні тільки для малювання, а не для письма, так як дуже бруднили руки.Так як графіт дуже м'який в нього почали додавати глину. Від цього графітний  стрижень ставав твердіше і міцніше. Чим більше глини, тим твердіше олівець.

Тому і бувають олівці різних видів: твердий, середній і м'який.

Але графіт сильно брудниться, тому у нього з'явилася «одяг». Вон став дерев'яний. Виявляється, не кожне дерево підійде для виготовлення корпусу олівця. Потрібно дерево, яке легко стругати і різати. Ідеальним виявився для цієї мети сибірський кедр.

Виготовляли олівці тоді вручну. Розведену водою суміш графіту, глини, жиру, сажі і клею заливали в отвір у дерев'яній паличці і спеціальним чином випарювали. Один олівець виготовляли близько п'яти днів, і коштував він дуже дорого.

Яких тільки олівців немає. Є олівці круглі, шестигранні, восьмигранні, плоскі, тригранні. Бувають олівці з пензликами, олівці-гумки і кольорові.

Стародавні художники змішували сало тварин з сажею і отримували чорний стрижень, пташиний послід давав білий колір, окис заліза фарбував сало в червоний і помаранчевий колір, а гірська порода з марганцю - давала коричневий. Так формували зручні для малювання палички - стародавні олівці.

Олівці вірно і надійно служать людям багато років. Їх беруть з собою аквалангісти. Космонавти теж користуються олівцем для записів. На Півночі, де завжди стоять сильні морози, паста в ручках може замерзнути, а олівець ні.

Конкурс «Розминка»(1 частина)

Водить дружбу з олівцями,

зошитами,папірцями.

На малюнку щось не те?

Вмить вона його зітре!(Гумка)

 

Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і рішення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.(Ручка)

 

Порахує сантиметри,

А як треба- міліметри.

Рівно лінії проводить,

З олівцем за ручку ходить.(Лінійка)

 

Він такий, як олівець.

Розмалює папірець.

Як побачить він водицю —

Вийде сонце і травиця. (Пензлик)

Конкурс «Домалюй малюнок»

Завдання:

На альбомному аркуші невідомий художник почав малювати малюнок але не встиг його закінчити. Вгадайте, що хотів намалювати художник та домалюйте малюнок.

Конкурс «Розминка»(2 частина)

Намалюй барвисті квіти

І беріз зелені віти,

Щоб був гарний твій пейзаж,

Фарби ти візьми гуаш.

Поєднаєм квіти, сонце,

Небо ясне у віконці,

Як докупи все зберемо,

Як картину цю назвемо?(Композиція)

Фрукти, овочі та ваза,

Кожен з вас побачить зразу

В чому річ і в чому суть,

Як картину цю зовуть?(Натюрморт)

 

Змалював Андрійко маму,

А малюнок вставив в раму.

Цей малюнок, не секрет,

Називається… (Портрет)

Бачим ліс, галяву ясну,

День безхмарний та прекрасний,

Захопило подих аж,

Як побачили… (Пейзаж)

Конкурс «Малюємо не дивлячись

Завдання:

Спробуйте намалювати із зав'язаними очима маркером на аркуші формату АЗ

- Кішку;

- Слона;

- Жирафа.

Жартівлива вікторина:

-Як звуть художників, які малюють без кистей і фарб?(Мороз, Осінь, Сонце.)

-Який матеріал для малювання заливає обличчя від сорому?(Фарба)

-Її художник «вганяє в краску». Назвіть її.(Кисть.)

-Чим, на думку художників, маслом не зіпсуєш?(Картину.)

-Напівфабрикат картини - це... Що?Ескіз.)

-Тканина мовою живописця - це... Що? (Полотно)

 

Конкурс «Малюємо разом».

Учні розділяються на групи.

Кожна група повинна намалювати картину на задану тему.

Показ результатів творчості учнів. Підведення підсумків конкурсів.

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку