Свято "Математика в гостях у "

Про матеріал

Матеріал проведений в рамках "Тижня математики" для учнів 1-4 класів. Проводиться в останній день тижня для доведення учням початкових класів,що математика - найголовніша із наук

Перегляд файлу

                            Математика в гостях у казки.

Мета формувати евристичні навички, розширити пізнавальну діяльність; розвивати увагу,мислення, логіку; прищеплювати інтерес до математики.

Під мелодію до телепередачі « В гостях у казки», виходять Кіт у чоботях та Їжачок.

Кіт у чоботях: Найдавніша на планеті

                        Між наук цариця.

                        Математика ти наша

                       Вірна  помічниця

 Їжачок:  Чи будинок зводиш , друже, чи пливеш морями.

              Скрізь вона тобі послужить, всюди вона з нами.,

Кіт у чоботях: Діти, ви любите казку?  А математику? Я й не сумнівався , що ваші відповіді будуть саме такими.

Їжачок. Казка — це жанр творчості, який кожен полюбляє з дитинства. Казки бувають різні — соціально-побутові, героїчні, фантастичні, про  тварин. Ми ж сьогодні зустрінемося з не­звичайною казкою — математич­ною. Чим вона відрізняється від інших? А тим, що поряд із жит­тєвою мудрістю в ній присутня ще й мудрість наукова, матема­тична. Отже, ласкаво просимо до казки!

Кіт у чоботях 

Вам казка чарівна підкаже пораду, В ній знайдете завжди утіху й відраду. Давайте ж на хвильку заглянемо  в казку. Чарівні казки, тут з!явіться, будь ласка!  

 Їжачок Сьогодні ми не лише почуємо математичні казки, ми зможемо визначити найкращих знавців і казок, і математики серед команд, які зараз з'являться на сцені. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Кіт у чоботях. Згадай назви казок.

Я коротко змальовую сюжет відо­мої  казки.  Команди пишуть її на­зву на аркуші. Після того як усі казки відгадано, потрібно відпо­вісти на запитання: «Що об'єднує всі ці казки?».

  1. Казка про друзів, двоє з яких недбало поставилися до побудо­ви своїх будинків і потім виму­шені були проситися до третього в будинок, збудований міцно та якісно;
  2. казка, основна мораль якої така: діти, не відчиняйте двері невідомим особам, навіть якщо - вони говорять маминим голосом;
  1. двоє з героїв цієї казки тільки й знали, що співали й танцювали, а третій, працьовитий, спік пи­ріжки та, перш ніж пригощати, нагадав цим двом, хто все робив;
  2. у цій казці дівчинка спочатку зіпсувала всі меблі, потім з'їла обід господарів будинку, а потім лягла на їхні ліжка та й заснула.

Відповідь. 1) «Троє поросят»; 2) «Семеро козенят»; 3) «Півник і двоє мишенят»; 4) «Три вед­меді».

Усі казки об'єднує те, що в їх на­звах є числа і дійові особи — тва­рини

Їжачок  Поверни до казки.

 Зараз вам пропонується кілька пред­метів, які мають форму геомет­ричних фігур. Вам потрібно всі геометрично-казкові предмети повернути до своїх казок, вгадав­ши й сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути. Якщо команди не можуть вгадати предмет, дається підказка — демонструється цей предмет (або його зображення), але після цього кількість балів за відгадування стає на 1 меншою. Максимальний бал - 2

Предмет перший. їстівна куля, діаметром не більша від санти­метра, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на горошині»)

Предмет другий. Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберки з казки «По щучьему велению»)

Предмет третій. Плетений пара­лелепіпед, в якому сховалася дівчина з пиріжками. (Короб з казки «Маша і ведмідь»)

Предмет четвертий. За його до­помогою в математиці познача­ють вектор, а в казці брати, ко­ристуючись ним, собі наречених вибирали. (Стріла з казки «Царів-на-Жаба»)

Предмет п'ятий. Круг, який про­ковтнула рептилія. (Сонце з каз­ки «Крадене сонце»)

Пісня « В математиці родині…»

 

Вінні- Пух      В тридесятому  королівстві

  1. В 20 столітті одному казковому місту  виповнилось 500 років. Рік ювіляра читається однаково, як сліва направо  так і справа наліво. В якому  році з!явилося казкове місто? (1991 – 500 = 1491)
  2. Барон Мюнхгаузен повідомив нам, что він   порахував число чарівного волосся в бороді старика Хоттабича.  Воно дорівнює сумі  найбільшого двохзначного і найменшого трьохзначного. Що це за число? (100+99)
  3. Скільки років  просидів на печі Ілья Муромец?  Відомо,   що , якщо він просидів ще 2 рази стільки, то його вік склав би  найбільше двохзначне число ? (33 года)
  4. Незнайка,  пробіг  вулицу от 1 дома до 100. Скільки  нулів всього він побачив на будинках? (9)
  5. Мавпи не люблять плавати.  Для  того, щоб добратися до Айболита,  вони попросили крокодилів побудувати  міс через річку. Крокодили будують міст так:  кожний хватається зубами за хвіст попереднього, доки ланцюжок не протягнеться від берега до берега   . Скілько  потрібно крокодилів , щоб побудувати  міст в 37 метрів, якщо довжина  одного крокодила 4 метри? (10 )

 

 

П!ятачок      Один розум – добра , а -два  краще.

  1. Скільки землі знаходиться   в ямі довжиною, висотою і шириною 1 м (0)
  2.  Скільки і яких у мене знаходиться квітів, якщо вони всі рози крім 2, всі вони тюльпани, крім 2,всі вони нарциси , крім 2(3,роза, тюльпан, нарцис)
  3. Святкова свічка згорає за 20 хв. На день народження Дюймовочки в торт поставили 7 свічок. Скільки часу горіли всі свічки разом (20хв)
  4. Герда вирішила пригостити Кая чаєм. В чашці вона розчинила 10 г цукру. Кай випив половину чашки. Скільки цукру випив Кай(5 г)

 

Виходять Фіксики

Проводять музикальну паузу  під мелодію з танцювальними рухами.

  • Фіксики Казкові задачі. У цьому конкурсі потрібно роз­в'язати задачі, які складені за ма­теріалами відомих казок.

Фіксик 1. Згадаємо казку «Лисичка-Кума». Лисичка, прикриваю­чись тим, що її нібито на хрести­ни кличуть, потай від Ведмедя їла день за днем його мед. Припусти­мо, що першого дня вона з'їла восьму частину меду, другого — четверту частину, третього — по­ловину. Запитання: на який день вона з'їла увесь мед, якщо не змінювала швидкості поїдання солодощів?

Відповідь. На четвертий.

Фіксик 2. Казка «Івасик-Телесик». Прийшла мати на берег і кличе свого сина: «Івасику, Те-лесику, приплинь-приплинь до бережка». Івасик у цей час знаходиться за 540 м вгору по річці. За який час він припливе до берега, якщо швидкість течії 20 м/год, а Івасиків човен рухається із влас­ною швидкістю 70 м/год?

Відповідь. Рухаючись за течією зі швидкістю 90 м/год, відстань 540 м Івасик подолає за 6 год )

Казкові герої по черзі  проводять для глядачів конкурс «Відгадай загадку»

  1. Що відрізняє один потяг від іншого з точки зору математики?(номер потяга).
  2. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики й математики (дробу
  3. Що є у кожного слова,рослини і рівняння ? (корінь)
  4. Яку геометричну фігуру використовують для покарання дітей?(кут)
  5. Яка геометрична фігура товаришує із Сонцем?(промінь)
  6. Геометричне тіло з Єгипту. (Піраміда)

Фіксик 1. Знайомий сю­жет. Прослухавши математичну казку, спробуйте відгадати, сюжет якої відомої казки вона повторює. Назвіть автора цієї казки та всіх героїв.

Казка перша

Гуляло Натуральне число площи­ною та побачило  пряму.

 Хто-хто на прямій живе? — за­питало число.

Не почувши відповіді, поселило­ся число на прямій і стало на ній жити. Пробігало мимо Ціле чис­ло. Побачило пряму. Підбігло до неї й запитує:

  •            Хто-хто на цій прямій живе?
  •            Це я, число Натуральне. А ти хто?
  •            А я Ціле число. Пусти мене до себе.
  •            Заходь.

Стали вони жити разом. Не про­сто жили — працювали. Нату­ральне прибутки рахує, Ціле — борги.

Пробігало поряд Дробове число. Побачило пряму й запитує:

  •            Хто-хто на прямій живе?
  •            Це я, число Натуральне.
  •            Це я, число Ціле. А ти хто?
  •            Я число Дробове, пустіть до себе.

Стали жити разом. Кожне своєю справою займається. Дробовому, наприклад, дуже були раді, коли потрібно було щось поділити на частини або виміряти. Місця всім вистачало. Були навіть і такі кімнати, у яких ще й ніхто не мешкав.

Завітало потім на пряму ірраціо­нальне число. Стало допомагати Раціональному у вимірюваннях. Та тіснувато стало на прямій. Жодного вільного місця. Аж тут пробігає мимо Комплексне. Про­ситься на пряму жити. На що її мешканці хором відповідають: «Вибач, друже, та вже немає в нас місця».

 А може я все ж таки спробую?

Полізло Комплексне число на пряму. Лізло-лізло, аж поки пряма не витримала, розвалилася — і ви­котилися всі числа на площину.

Відповідь. Українська народна казка «Рукавичка» або російська «Теремок».

           Фіксик2.     Казка друга 

Були собі Трикутник і Квадрат. Зустрілися якось на площині й стали приятелями. Запросив Квадрат Трикутника до себе в гості. Приходить Трикутник, а  Квадрат запросив Діагональ, щоб та їх розважила. Багато чого цікавого розповідала Діаго­наль, та Трикутник не зрозумів ні слова.

 Вибач, Трикутничку, кого мала, з тими тебе й приймала.

 Та спасибі ж, — мовить Трикутник, — приходь же й ти, Квадрате, до мене в гості.

От уже прийшов  Квадрат до Три­кутника. А він запросив Медіану. Багато    цікавих    властивостей розповідала Медіана. Та  Квадрат  не зрозумів ані словечка. Розгніва­вся Квадрат. Так розгнівався, що й подякувати забув. Від того часу не приятелюють трикутники з чотирикутниками.

Відповідь. Українська казка «Ли­сичка та Журавель».

Фіксик 2 Художній. У ма­тематичній казці ,зазвичай неру­хомі геометричні фігури, числа, дії оживають, стають схожими на лю­дей. Вони вміють рухатися, гово­рити, думати, приймати рішення. Іноді наша уява малює нам такі казкові сюжети, що ми навіть за­буваємо, що мова йде про матема­тичні об'єкти, які у звичайних об­ставинах дуже прості, строгі й не­рухомі. Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати королеву – математикиу. Свій малюнок можна  доповнити словами.

Фіксик 1 Розкажи казку за малюнками. Сподіваюсь,ви ще пам'ятаєте, як у першому
класі вам пропонували розповісти казку за малюнком (демонструється відповідна сторінка з Буква­ря). Таке ж завдання я вам і пропоную виконати зараз. Тільки ма­люнки тут уже математичні.
Математичною мовою повинна бути й складена вами  казка.

Домашнє завдання (поза конкур­сом).  Інсценування казки, яку склали самостійно.

     Звучить пісня у виконанні Фіксиків     

Журі підбиває      підсумки конкурсу     

doc
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку