Свято зустрічі птахів "Принесіть нам на крилах весну"

Про матеріал
Ознайомить з народними обрядами зустрічі весни, веснянками, навчить перевіряти народні прикмети, розгадувати загадки про птахів, розширить уявленняпро спосіб життя, харчування та екологічну користь птахів., прищепить вміння оспівувати красу природи за допомогою художнього слова, творчо мислити, у грі пізнавати навколишній світ
Перегляд файлу

Костопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

 

Сценарій свята

зустрічі птахів

«Принесіть нам на крилах весну!»

C:\Users\HP\Downloads\лелеки.jpg                                                          

 

Підготувала

Вихователь групи  подовженого 

             дня  2-их класів

                                            Ступницька Світлана Василівна

 

 

                                     22 березня 2021 року

                                           Про матеріал

Дає можливість:

 

- ознайомити дітей з народними обрядами зустрічі весни,  веснянками;

 

- навчити учнів перевіряти народні прикмети, розгадувати  загадки про птахів;

 

 -розширити знання та уявлення молодших школярів про спосіб життя, гніздування,  харчування та екологічну користь птахів та значення  в природі;

 

- прищеплювати вміння оспівувати красу природи за допомогою художнього слова, розвивати пізнавальні та творчі інтереси, екологічне мислення;

 

- вчити дітей у грі пізнавати навколишній світ, виховувати дбайливе ставлення до пернатих друзів, природи ;

 

-формувати культуру поведінки, взаємоповагу  під час змагання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Свято проводиться на імпровізованій лісовій галявині. На «деревах» висять фотографії, малюнки птахів, їх силуети. На столі лежать випечені  з тіста пташки для закликання весни)

Вихователь

Летіть  соловейки

На рідні земельки,

На червону калину,

 На рідну Україну

   Такі  слова звучать  у всіх куточках України 22 березня, в день  зустрічі птахів та весни. В народі цей день ще  називають свято Сороки або Жайворонків. Господині для цього випікають  пташечки-жайворонки. Сьогодні я в ролі господині. Ось мої пташечки. Тепер вони допоможуть  задобрити весну і закликати птахів. Закличку ми будемо повторювати допоки не прилетять до нас птахи. Ось її текст :

Летіть  соловейки

На рідні земельки,

На червону калину,

 На рідну Україну (Діти повторюють)

Вихователь

А ще в  цей день перевіряють  народні прикмети. Вашим завданням буде перевірити такі:

-Якщо 22 березня вам пощастило побачити шпака, літо буде дуже тепле.

-22 березня випав сніг-Великодній тиждень буде дуже холодний.

 - Скажіть, діти, яке літо на нас чекає, адже ми бачили сьогодні шпачків?

(Літо буде дуже тепле).

 -Чи випав сніг 22 березня? (Випав). Коли ми зможемо перевірити прикмету про сніг? (в Великодній тиждень: в період із 24 квітня по 1 травня).

Вихователь Але, щоб закликати весну та перелітних птахів , потрібно розказати, які добрі справи ми зробили для птахів впродовж довгої , холодної і сніжної цьогорічної зими (перегляд відеофільму про роботу юних натуралістів із числа учнів початкових класів: заготівля кормів для птахів, проведення дослідницької роботи, виготовлення годівниць, розвішування годівниць та організація роботи  «пташиних їдалень», проведення виставки фоторобіт про птахів «Фотосушка», створення аплікацій «Пташка на гілці», силуетів птахів з різних матеріалів, малюнків, колажів, лепбуків про пернатих друзів, проведення виставок плакатів «Зимуючі птахи», «Перелітні птахи», перегляд книг з бібліотечної виставки «Птахи наші друзі» ).

Виходять зимуючі птахи ( діти в коронах з силуетом пташок)і разом вигукують: «Дякуємо ват, діти, за турботу!»

Птах  1

Весна іде, весна іде,

Весну гукайте,  діти,

Пташиний спів вона несе,

Тепло і перші квіти,

Птах2

З-за теплого моря

Щоб вернулась весна

Співайте веснянку

Почує вас  вона.

(Учні стають у коло, ведучий показує рухи, всі співають і виконують рухи під пісню «Веснянка» О. Вдовиченко) https://www.youtube.com/watch?v=hBtXHhWbV38

  1. Сонечко світило

З малюками гралось

        І усім веснянки

         Щедро роздавало 

 На  шию, на щічки, на вушка, на лоб.

      А дітки всі раділи

      Плиг та скок.

  1. Сонечко світило

З малюками гралось

        І усім веснянки

         Щедро роздавало

На  плечі, на колінця, на носочки, на живіт.

     А дітки всі раділи

      Плиг та скок.

3.Сонечко світило

З малюками гралось

        І усім веснянки

         Щедро роздавало

На  пальчики,  на губки, на лікті, на ніс.

      А дітки всі раділи

      Плиг та скок).

Всі: Весно, прийди!(тричі)

(Заходить Весна)

Весна

Добре вміли танцювати,

Моє серце звеселили.

Чи птахи всі прилетіли?

Всіх на свято запросили?

 Вихователь Всі птахи прилетіли?

Діти (відповідають)Ні. Є лише зимуючі

Вихователь  Візьміть в руки наші пиріжки-пташечки .Знову повторимо нашу закличку:

Летіть  соловейки

На рідні земельки,

На червону калину,

На рідну Україну.

 

Залітає хлопчик в костюмі олуб )

По асфальту чимчикую,

З дітлахами поворкую .

Сивокрилий голуб я птах

приніс вам звісточку,

бо головний я по листах

 Вихователь Не летять наші птахи ,

але надіслали нам листа. (зачитую його текст)

Дорогі діти.

Ми знаємо, як ви допомагали зимуючим птахам. Допоможіть і нам, тоді, з нашим прильотом розпочнеться новий рік, бо так вважали ваші предки.

Ще дуже холодно, але ваші знання допоможуть розтопити лід і кригу, повернути теплий південний вітер ,засвітити яскраве сонечко та запрсити весну-красну.Виконайте наші завдання (дивіться у додатку).

Чекаємо вашої допомоги. Дуже скучили за рідною землею.

Ваші пернаті перелітні друзі.

 

Вихователь Діти, допоможемо птахам? (діти гукають «Так!»
Тоді розпочнімо виконувати їх завдання. Будемо мандрувати  по маршруту, зупинятись на зупинках і виконувати завдання.

Тепер поділимось на дві команди «Сонце» і  «Хмаринка» лічилкою, яку надіслали нам птахи:

Один, два, три, чотири, п’ять…

Я іду собі гулять.

Раптом бачу – птахів п’ять,

Що на гілочках сидять.

Весело вони курличуть

І вітаються, і кличуть !

Один, два , три , чотири, п’ять…

Я іду – вони летять.

(До кожної зупинки  діти будуть переходити, співаючи веснянку «Кривий танець» https://www.youtube.com/watch?v=TZMXD7hGD1U,

яку  вивчили раніше.

А ми кривого танцю йдем, танцю йдем,
А ми йому кінця не знайдем, не знайдем,
А вода по каменю,
А вода по білому,
Стиха йде стиха йде.

Ішли дівчата через двір, через двір.
На них хусточки як мак цвів, як мак цвів.
Стали хусточки маяти,
Стала діброва палати.
Стали дівчата гасити,
Решетом воду носити.
Скільки в решеті водиці,
Стільки в дівчатках правдиці.

А у кривого танця
Да не виведу конця.
Буде його да виводити,
Йому конець да находити.

 

(На кожному етапі вони отримують якісь матеріали про птахів для виготовлення лепбуків)

 

Вихователь Ми на зупинці загадок.

Весна А чи зможуть дітлахи

Мої загадки розгадати.

 

Загадки про птахів

Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати.

Здогадались  хто такі?

Ну, звичайно, це…(птахи)

 

Як зима- вона на гілці

І співа, мов на сопілці.

Жовта грудка, чорні крила,

Кусень сала сама з’ їла. ( Синиця)

 

 

Я гніздо люблю будувати

Під дахом сільської хати. (Ластівка)

 

Понад хмарами літає,

Пильно здобич виглядає.

Як побачить її-вмить

Камінцем униз летить .(Орел)

 

У червонім фартушку

Птах стрибає  по сніжку

І розпитує синичку

Про найближчу годівничку. (Снігур)

 

Вірно людям я служу

Їм дерева бережу.

Дзьоб міцний і гострий маю

Шкідників ним добуваю. (Дятел)

 

Сіра пташка на лужку

Нам кує «Ку-ку, ку-ку».

Та погану звичку має-

Яйця іншим підкидає.

Ця матуся-вередуля

Називається… (зозуля)

 

У долині цілий день

Він  співа дзвінких пісень

Як верба і як калина,

Птах цей -символ України.

Тішить піснею людей

Гарна пташка… (соловей)

 

Вдень вона лягає спати,

Бо всю ніч їй знов літати.

Ловить мишок, гризунів,

З нею їм вже не до снів. (Сова)

 

Першим я приніс весну,

Пробудив усе від сну.

Заспіваю під вікном.

Звуть усі мене … (шпаком)

 

 

На даху моєї хати

Оселився птах цибатий.

Довгий дзьоб і ноги має,

 Мишок, жабок поїдає.

Чемних діток із далека

 В кожен дім несе… (лелека)

 

Ногі довгі, мов жердини,

Чваньковита ця пташина

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала .(Чапля)

 

Білосніжні білі птиці

Дім будують на водиці,

Дуже схожі на гусей,

Обережні до людей .(Лебеді)

 

Тут і там вона літає

І на хвіст плітки збирає.

Що довідається-все

Вмить по лісу рознесе. (Сорока)

( З рухами веснянки  «Кривий танець» діти рухаються далі)

Вихователь Ми на зупинці Науковій. Діти розповідають  цікаві факти про життя  перелітних птахів.

( З рухами веснянки  «Кривий танець» діти рухаються далі)

 

Вихователь Ми на зупинці Дослідницькій.

 (Діти впізнають птахів по фото  і вказують чи він перелітний або зимуючий).

Гра « Зимуючий-перелітний».Завдання:впізнати пташку пташку за описом( за фото)

( З рухами веснянки  «Кривий танець» діти рухаються далі)

Вихователь Ми на зупинці Літературній.

Завдання: вивчити та розказати скоромовку

1.Хитру сороку спіймати морока.

А на сорок сорок, сорок морок.

2.Ходила синиця у синій спідниці

Збирала у кошик достиглі суниці,

А синичатко жовтенький животик

Збирало суниці не в кошик, а в ротик

( З рухами веснянки  «Кривий танець» діти рухаються далі)

Вихователь Ми на зупинці Творчій

Завдання: створити лепбуки про птахів( перелітних і зимуючих)

(Діти , використовуючи зібраний на зупинках матеріал, створюють лепбуки)

ВеснаОсь і виконали ми всі завдання перелітних птахів.

ВиховательПрийшов час їх зустріти.Візьміть в руки наші пиріжки-пташечки .Знову повторимо нашу закличку:

Летіть  соловейки

На рідні земельки,

На червону калину,

На рідну Україну.

(Починають водити танець в колі і співати пісню «Щебетала пташечка», в яке по черзі залітають діти в костюмах перелітних птахів)

 «Щебетала пташечка»

https://www.youtube.com/watch?v=E64b35Z-F2E

https://www.youtube.com/watch?v=ly27Fmsg20U

1.Щебетала пташечка край віконечка,

Виглядала пташечка весни з сонечком.

Приспів:

Де ти ,моє сонечко ,забарилося?

Вже без тебе пташечка зажурилася.

2.Полетіла пташечка за дібровою,

 Понесла на крилечках пісню новую.

Приспів:

Де ти , ясне  сонечко, забарилося?

Вже без тебе пташечка зажурилася.

3.Лети, лети , пташечко, в небо яснеє,

Принеси будь- ласочка весну красную.

Приспів:

Де ти , ясне  сонечко,  забарилося?

Вже без тебе пташечка зажурилася

 (Всі залишаються у колі. Перелітні птахи звертаються до дітей).

Всі птахи: Добрий день вам, діточки!

Доброго дня тобі, Весна-красна!

Птах4.Зараз у нас багато роботи буде: і оселитися, і гніздечко збудувати, і шкідників нищити ,  і пташеняток з яєчок  висидіти.

Птах 5.Тому нагадаємо вам «Правила порятунку птахів»:

Птах 6.Не кричи, не галасуй у лісі, коли гніздуються птахи.

Птах4.Не чіпай руками пташине гніздо, бо пташка може його залишити

Птах3.Не вбивай пташок, не лякай їх задля розваги

 Птах 2.Навесні приготуй для пташок будиночки

Птах1.Милуйся красою і співом пташок, спостерігай їх в природі

(роздають в колі кожній дитині пам’ятку-застереження )

Правила порятунку птахів:

Не кричи, не галасуй у лісі, коли гніздуються птахи.

Не чіпай руками пташине гніздо, бо пташка може його залишити

Не вбивай пташок, не лякай їх задля розваги

 Навесні приготуй для пташок будиночки

Милуйся красою і співом пташок, спостерігай їх в природі

(читають вірш д. Павличка «Птиця»)

Хлопчик: Тріпоче серце спійманої птиці.
В руках моїх не чує доброти.
— Я дам тобі водиці і пшениці.
Моя пташино, тільки не тремти!

 

Птахи (разом) -Хіба потоки загубили воду,
Хіба в полях уже зерна нема?
Пусти мене, мій хлопче, на свободу.
І все, що треба, я знайду сама.
 

Дівчинка Тріпоче серце спійманої птиці.
В руках моїх не чує доброти.
— Я дам тобі водиці і пшениці.
Моя пташино, тільки не тремти!

Птахи (разом)— Хіба потоки загубили воду,
Хіба в полях уже зерна нема?
Пусти мене, мій хлопче, на свободу.
І все, що треба, я знайду сама.

Хлопчик—Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,
В своїх руках, легеньких, як вітрець.
Хіба неволя це? Хіба це важко —
Від мене взяти кілька зеренець?

Птах Пусти мене! Мені, дитино мила,
Дорожча воля, ніж зерно твоє!
Страшна, хоч навіть лагідна, та сила,
Яка розкрити крилець не дає!

Дівчинка— Лети! Співай у небі гомінкому;
Хоч і маленький, зрозумів я все.
Моя рука ніколи і нікому
Ні кривди, ні біди не принесе!

Діти (разом) Шануй, примножуй скарб неоціненний,

Який вручиланам свята земля.

Насаджуй сад і прочищай джерельце,

І скривдити не дай маленьке пташеня.

 

(Звучить пісня «Ти, земле моя»Слова Ю. Рибчинського. Музика: О.Осадчого у  виконанні С. Ротару

https://www.youtube.com/watch?v=vCqAtfnklrI,

 свято закінчується)

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Сценарії
НУШ
Інкл
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку